Itse asiassa ei sitä varustelistaa tai ZCS:ää tarvitse muokata, autohan oli alunperin manuaali. Todennäköisesti vaihdettu moduuli on EWS. Lukee vaan FA:N/ZCS:n siltä toiselta moduulilta, kirjoittaa sen EWS:ään ja sitten koodaa vaihdetut purkit. Lisäksi toki moottorinohjaimen flässäys. Siitä en ole varma että onko E46:ssa auto coding flag -systeemi, jos on niin ne pitää nollata.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Koodaus ohjeita NCS Expert-ohjelmalle (kysymyksiä ja vastauksia)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ongelmana CIC-kontrollerin naittaminen yhteen vanhan CCC-navin kanssa. Valot palaa, mutta mitään ei tapahdu.
Johdot on oikein ja ZBE2 löytyy uif-listalta. Jos vaihtaa auton valmistusajankohdaksi #0908, niin NCS tykyttää pelkkää CIC-navia, vaikka tuolloin on ollut tarjolla vain CCC uudemmalla ohjaimella. Tällöin myös ZBE2 löytyy vaihtoehdoista ja sitä voi puukottaa mielin määrin. Jos käyttää #0308, niin löytyy CCC APPL ym muut , mutta ZBE2 jää näkymättä.
CAPPL:iin vaihtettu ohjaimen tyypiksi Low with slopes (ilmeisesti oikea), mutta ei auta.
Mitä vielä voi tehdä? Jossain luki että CCC most/gw pitäisi päivittää uusimpaan mahdolliseen versioon, mutta se nyt olisi viimeinen vaihtoehto alkaa tekemään. Sen verran kokeilin, että uudempi sw siihen olisi tarjolla, mutta ehkä pelkällä obd-kaapelilla jätän sen tekemättäF11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
-
Kyllä se CCC:n gateway vaatii päivitystä. Siihen on kaksi eri softavaihtoehtoa olemassa, yksi kummallekkin ohjaintyypille. Winkfp käsittääkseni aina tarjoaa update zusbilla CIC-ohjaimen softaa.
Laita #0908 + $6VA niin pitäisi muistaakseni alkaa näkymään oikeat laitteet.Last edited by böntti; 20-04-2015, 17:56.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostItse asiassa ei sitä varustelistaa tai ZCS:ää tarvitse muokata, autohan oli alunperin manuaali. Todennäköisesti vaihdettu moduuli on EWS. Lukee vaan FA:N/ZCS:n siltä toiselta moduulilta, kirjoittaa sen EWS:ään ja sitten koodaa vaihdetut purkit. Lisäksi toki moottorinohjaimen flässäys. Siitä en ole varma että onko E46:ssa auto coding flag -systeemi, jos on niin ne pitää nollata.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostKyllä se CCC:n gateway vaatii päivitystä. Siihen on kaksi eri softavaihtoehtoa olemassa, yksi kummallekkin ohjaintyypille. Winkfp käsittääkseni aina tarjoaa update zusbilla CIC-ohjaimen softaa.
Laita #0908 + $6VA niin pitäisi muistaakseni alkaa näkymään oikeat laitteet.
Onko mahdollista päivittää pelkkä CCC gateway, vai pitääkö ne muutkin CCC:n osat päivittää samalla? Onko tämä päivitys nyt se kuuluisa yli yön kestävä riskialtis operaatio, minkä lopputuloksena saa itselleen syyn tilata NBT:n, kun CCC on jumissaVai uskaltaako tehdä auto käynnissä laadukkaalla obd-kaapelilla Winkfp:tä käyttäen? Ista P:tä en ole vielä "lahdelta" löytänyt kunnollisena versiona.
F11 530d M-Sport
ex.
E91, E61, E39, E46, E36
Comment
-
-
usb kaapelia ncs:lle
Tere,
en tiedä kuinka paljon OT tämä nyt menee kun en moista löytänyt, mutta koitin etsiskellä suosituksia kaapeleista mitä osaajat ovat ostaneet?
aiemmin ollut carsoftin mikäliekaapeli, ja inpalla saanut nollailtua sen kautta huollot ym vikakoodeja tutkiskellut, mutta nyt ois tarkotus testailla koodausta ncs:llä (ja aloitella sieltä LCM:stä, kuten on moneen kohtaan kehotettu.)
Kohteina olis -99 e39 ja -00 e46.
Eli, tekeekös tällaisella riittävästi?
Edittiä: ja tähän lisäksi tulee tietty se adapter pyöryläänE39, 523i, -99, M-sport pack, Orient Blau
Comment
-
-
Originally posted by Tony0 View PostOon vähän vielä noviisi näissä hommissa eli mitäs tuo moottorinohjaimen flässäys pitää sisällään?
Originally posted by Indigoah View PostOkei, eli päivityshommia tiedossa.
Onko mahdollista päivittää pelkkä CCC gateway, vai pitääkö ne muutkin CCC:n osat päivittää samalla? Onko tämä päivitys nyt se kuuluisa yli yön kestävä riskialtis operaatio, minkä lopputuloksena saa itselleen syyn tilata NBT:n, kun CCC on jumissaVai uskaltaako tehdä auto käynnissä laadukkaalla obd-kaapelilla Winkfp:tä käyttäen? Ista P:tä en ole vielä "lahdelta" löytänyt kunnollisena versiona.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostHyvällä k-line-kaapelilla tuo voi myös onnistua, en ole kuitenkaan kokeillut.
Ei onnistu. Ei lähde menemään softa sisään. Käyttää dme semmosta yhteystyyppiä flässäyksessä mihin ei usb piuhoissa älli piisaa.
Jos sattuu että lähteeki menemään niin onnistumisprosentti on melko kehno.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Indigoah View PostOngelmana CIC-kontrollerin naittaminen yhteen vanhan CCC-navin kanssa. Valot palaa, mutta mitään ei tapahdu.
Johdot on oikein ja ZBE2 löytyy uif-listalta. Jos vaihtaa auton valmistusajankohdaksi #0908, niin NCS tykyttää pelkkää CIC-navia, vaikka tuolloin on ollut tarjolla vain CCC uudemmalla ohjaimella. Tällöin myös ZBE2 löytyy vaihtoehdoista ja sitä voi puukottaa mielin määrin. Jos käyttää #0308, niin löytyy CCC APPL ym muut , mutta ZBE2 jää näkymättä.
CAPPL:iin vaihtettu ohjaimen tyypiksi Low with slopes (ilmeisesti oikea), mutta ei auta.
Mitä vielä voi tehdä? Jossain luki että CCC most/gw pitäisi päivittää uusimpaan mahdolliseen versioon, mutta se nyt olisi viimeinen vaihtoehto alkaa tekemään. Sen verran kokeilin, että uudempi sw siihen olisi tarjolla, mutta ehkä pelkällä obd-kaapelilla jätän sen tekemättäVikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostEi onnistu. Ei lähde menemään softa sisään. Käyttää dme semmosta yhteystyyppiä flässäyksessä mihin ei usb piuhoissa älli piisaa.
Jos sattuu että lähteeki menemään niin onnistumisprosentti on melko kehno.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostMinä voin käyä tuon naplaamassa ohi mennen. Vartin homma icomilla vetästä sekä data että program. Jos haluat ite huitasta niin oikea zusb on se 36 loppunen.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostItse asiassa muistin että yhden e39 dme:n olen flässännyt ihan k-line-kaapelilla (pöydällä, tämä ei kyllä vaikuta asiaan). D-can on vähän semmonen että sillä ei toimi kaikki muutkaan jutut ku flässäys.Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Comment
-
-
Originally posted by Kissvesala View PostWinkfp valittee ite sen yhteystyypin "ecu internal Adress" ja yhen kline piuhalla flässäämän aletun dde poksin kävin talvella icomilla pelastaan ku oli kline kyykänny eikä menny sillä loppuun saakka. En nyt väitä etteikö periaatteessa ole mahollista, mutta ite en kyllä lähtis koittamaan jos ei ole jotaki back up pläniä takataskussa!
Muistan kyllä tuon tapauksen. Lähtisin väittämään että joko piuha oli huono tai vielä todennäköisemmin virtalähde oli joko huono tai sitä ei ollut ollenkaan. Eikö tuon ohjaimen flässäys kestänyt lähemmäs tunnin?
edit. Itsekkin kyllä flässään ICOMilla, mutta lähinnä tuossa pöydällä on tullut kokeiltua k-dcan-piuhalla ja hyvin on toiminut. Piuha on toki testattu ja todettu erittäin hyvin toimivaksi.Last edited by böntti; 21-04-2015, 10:28.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Mä en kyllä lähtis USB-piuhalla fläshäämään yhtäkään DDE/DME:tä, niin paljon niitä fläshäyksiä on kilahtanut vuosien varrella kesken. Pahin on varsinkin ollut DDE4:n softan päivitys vanhalla progmannilla + USB-piuhalla, jolloin noita on kilahtanut useita, mäkin oon niitä varmaan parisen kymmentä herätellyt pöydällä winkfp:llä takaisin henkiin sitten. Myöskin sitten muutamia DME:itä on joutunut herättelemään, tuo DDE on kuitenkin ollut se pahin ja ne päivitykset on kilahtanut vaikka kaikki laturit, piuhat jne on ollut kunnossa. Ennen Icomia noi päivitykset oli pakko tehdä aidolla sarjaportti K-line piuhalla, niissä yhteys oli sen verran parempi, että niillä homma toimi.
BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
-
Ok. Onko nuo DME/DDE-purkit erityisen herkkiä? Itse kerran huvikseni laitoin CIC:n flässäytymään d-canilla ja interface disturbed tuli jossain kahden päivän kohdilla.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Comment