Nyt toimii, kiitos!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kokemuksia kdFi V1.3 PNP?
Collapse
X
-
Originally posted by raimo1 View PostM50 tps paikallaan adapterin kanssa. Ja liitin samanlainen kuin m20.
Jossain sanotaan että pelaa ja jostain luin että kahden johdon kesken swappi!
HELP!E30 m20b27hyrrä
The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play
Comment
-
-
Okei nyt ollaan vähän kujalla. Tarkoituksena oli käyttää tuota kdfi 1.4 m52 purkkia ohjaamaan ahtopainesolenoidia. KDFI:in ohjekirjassakin lukee että siihen voidaan käyttää IAC2 lähtöä.
Rupesin sitten tänään tutkimaan tuota ja näköjään tuo IAC2 lähtö ei olekkaan m52 laudalla vapaa, vaan siitä menee veto eteepäin. Yleismittarilla sitten selvittelin, että minne se oikeen menee:
Näyttäisi siltä, että IAC2 veto menee tuon vastuksen R15 juureen. Tältä vastukselta menee sitten veto oikealla näkyvään transistoriin T3 kantaan (merkinnät w1p 29). Emitteri on sitten maissa ja kollektorilta menee veto vastukseen R14. Vastukselta R14 taas menee veto KDFI:n nastaan 8, mikä 0n 12v ulos:
Eli siis tämmönen kytkentä:
Mutta niin mulla nyt meni yli ymmärryksen, että miksi tuohon on nyt tommonen kytkentä tehty, mikä ei tee mitään :think Ja vielä tärkeämpi kysymys, että saanko mää nyt tuon solenoidin pelaamaan, kun vaan vaihdan vastuksen R14 diodiin ja kollektorilta vedän johdon solenoidelle? Tämän kytkennän mukaan siis:
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ahtopaineohjauksen solenoidiventtiili vie enemmän virtaa kuin tuo transistori kestää.
Jonkunverran askartelemalla olisi ehkä mahdollista laittaa tuohon IC3:n paikalle sopiva fetti ja vetää sille hyppy tuosta r15:sta. Sillä edellytyksellä ettei tuon IC3:n kanta ole jo yhdistetty johonkin prosun nastaan.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
400mA vie tuo volkkarin n75. Koitin muka googlailla, että tuo transistori kestäis 600mA :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Post400mA vie tuo volkkarin n75. Koitin muka googlailla, että tuo transistori kestäis 600mA :thinksigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostJos tosiaan menee noin pienellä virralla niin sit onnistuu. Se trankku on 2N2222 vastaava eli pitäisi kestää 600mA
Osaatko sanoa mikä merkitys tuolla diodilla tuossa kytkennässä on? Ei äkkiseltään tule mulle mieleen. Toki kävin niitä muutaman ostamassa, että siinä samallahan sen tinaa tuonne sekaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Orkkisaplikaatioissahan tuota N75 taidetaan ohjata PWM signaalilla Motronicin/EDC:n toimesta. 55% pulssisuhteella tuo 400mA pitääkin paikkansa kyllä, mutta tehollisen jännitteen kasvaessa virrankulutus pompsahtaa. Voi olla, että olen väärässäkin, mutta muistelisin käämin resistanssiksi tuossa venttiilissä 15Ω.
Diodi on varmastikin käämin virran kytkemisestä ja katkomisesta aiheutuvaa induktiopiikkiä varten.
EDIT: Vai mittasitko solenoidin virrankulutusta irrallaan ohjaamalla sitä suoralla 12V jännitteellä? Siinä tapauksessa muisti teki tenän tuon resistanssin suhteen, tai sitten noita on järjestelmästä riippuen erilaisilla resistansseilla.Last edited by walde; 03-10-2014, 00:53.E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
F20 LCI2 118dA M-Sport '19
Comment
-
-
Originally posted by walde View PostOrkkisaplikaatioissahan tuota N75 taidetaan ohjata PWM signaalilla Motronicin/EDC:n toimesta. 55% pulssisuhteella tuo 400mA pitääkin paikkansa kyllä, mutta tehollisen jännitteen kasvaessa virrankulutus pompsahtaa. Voi olla, että olen väärässäkin, mutta muistelisin käämin resistanssiksi tuossa venttiilissä 15Ω.
Diodi on varmastikin käämin virran kytkemisestä ja katkomisesta aiheutuvaa induktiopiikkiä varten.
EDIT: Vai mittasitko solenoidin virrankulutusta irrallaan ohjaamalla sitä suoralla 12V jännitteellä? Siinä tapauksessa muisti teki tenän tuon resistanssin suhteen, tai sitten noita on järjestelmästä riippuen erilaisilla resistansseilla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJuu ihan suoralla jännitteellä mittasin. Tarkistin myös resistanssin ja se oli n. 30 ohmia, eli äkkiä laskettuna virtamittaus pitää paikkansa.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Oikei elikkä tutkimisen jälkeen paljastuu, että IAC2 on jo suoraan kytketty ohjaamaan vanos solenoidia ja se pelaa kuten pitää. Perusasetukset tunerstudiossa oli niin, että vanos on päällä aina kun TPS on päälle 30%. Siihen kun vielä lisää ehdon, että kierrokset pitää olla alle 3000, niin VANOS pelaa oikein m52:ssa ilman mitään muutoksia kytkentöihin. En itse hoksannu sen olevan toiminnassa, koska itse vanos solenoidi oli rikki.
Päärin sitten käyttää D-sytkälähtöä (JS11) ahtopaineohjaukseen, ja sillekin on valmis kytkentä levyllä siten, että se ohjaa ilmastoinnin flektiä (nasta 19 DME liittimessä).
Probleema on, että yleismittarilla mitattuna tämä pinni 19 toimii kuten pitää, eli mega maadottaa sitä käskytettynä. Mutta kun kytkee solenoidin siihen, niin mitään ei tapahdukkaan :think Ajattelin, että onko tuo pieni smd transistori sittenkin liian pieni (samanlainen, mitä edellisen sivun kuvissa) ja vaihdoin sen isompaan. Mutta silti sama efekti, että maadottaa kyllä, muttei virtaa kulje tarpeeksi. Mikähän tuossa kytkennässä voisi olla vialla?
Vanos solenoidin paikkaan kytkettynä pelaa kyllä.
EDIT n. 170 mA kulkee virtaa läpi, mikä ei riitä käyttämään solenoidia. Mikä mättää? Kytkentä on sama, mikä megamanuaalissa.Last edited by Pazi88; 11-10-2014, 14:43.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostMinkälaista trankkua olet käyttänyt? Manuaalissa esitetyssä kytkennässä on FET. TIP122 voisi olla toinen varma valinta koska se toimii hyvin PWM-ohjauksessa tyhjäkäyntiventtiilien kanssa.
Harmi, kun tuli sillon koulussa elektroniikan tunneilla nukuttua, niin ei mitään muistikuvaa enään miten tommonen transistorikytkentä pelaa. Kun mietin, että pitäskö tuohon olla joku eri suuruuksinen vastus tai jotain. Toki tuota TIP122:sta vois kokeilla.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Muutamaan luultavasti todella tyhmään kysymykseen pitäisi saada vastaus että saisi hommat etenemään.... Itse en näistä todellakaan tajua oikein mitään.
Tuommoiseen vapari m20b28 strokeriin moottoriohjaus siis suunnitteilla. Jos oletetaan että se olisi täysin tuolla uudemmalla e30:pin motronicilla (3-rivinen 55pin liitin) kasattu niin onko tämä siis näillä muutoksilla valmis säätöön vietäväksi?
-kaasuläpän anturin vaihto esim m50 tps?
-imm mäkeen ja imm johtoihin yhdistää irrallinen imulämpöanturi?
-laajakaistan liittäminen?
-imusarjasta alipaineletkun veto boksille.
-boksi kiinni johtosarjaan orkkis ecun tilalle ja eikun säätämään?
Ei muuta?
Sitten, jos mulla on laajakaista anturi ja mittari niin siis siltä ohjaimelta vedetään piuhat tuonne eculle? Liitetäänkö ne jonnekin orkkis johtosarjan johtoihin vai pitääkö ne tinailla boksin levylle itse vai onko boksissa valmis liitinpaikka niille?
Minkä aikaa suunnilleen tuollaisen boksin säätäminen ottaa, kuka niitä pohjois-suomen alueella tekee ja minkä hintaista lystiä suunnilleen?
Ja viimeiseksi pystyykö tuolla nyt sitten säätämään suoraan ilman muita muutoksia sytytystä kasvaneelle puristussuhteelle vai vaatiko se vielä jotain lisätöitä pelatakseen?
vai jätänkö puristussuhteen tarpeeksi alhaiseksi ja tappelen orkkismotronicin kanssa bensapaineiden ja imm naksuttelun kanssa oldschool tyyliinLast edited by Miku; 18-11-2014, 18:22.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Hyvin pitkälti noin. Imuilman lämpöanturi on periaatteessa sama mistä se on, kuhan vaan kytkee johdot oikein ja muistaa tehdä kalibroinnin.
Laajakaistan signaalille on painoliitin valmiina levyllä. Laajakaista ohjaimelta vedetään vain yksi johto 0-5v lähdöstä tähän. Hyvin simppeliä.
Puristussuhde vaikuttaa lähinnä bensa/sytkä karttoihin, eli ei mitään ongelmia ole kdfi:n kanssa.
Oulussa ainakin dynotest center jäälissä suostuu säätämään megaa (omat läppärit/sofat oltava ja perusasetukset kans kuntoon eka).Last edited by Pazi88; 18-11-2014, 20:59.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment