Announcement

Collapse
No announcement yet.

kokemuksia kdFi V1.3 PNP?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ProPioneer
    BTCF Member
    • Nov 2011
    • 41
    • kokkola

    onko joku paininu m52 kdfi 1,4 boksin kans? 328 vm 96

    täällä muuten pelaa ihan ok, mutta kierroslukumittari eikä lämpömittari pelaa, laiteltii kdfi tukee viestiä ni tuli vastaus et joissaki uudemmissa e36 voi olla väyläohjattu mittaristo ?

    ja kumminki pelaa ihan normisti ko laittaa vakioboksin kii et mittaristo ei ainakaa oo rikki.
    Bmw e36 328i Turbo
    Bmw f31 330d

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by ProPioneer View Post
      onko joku paininu m52 kdfi 1,4 boksin kans? 328 vm 96

      täällä muuten pelaa ihan ok, mutta kierroslukumittari eikä lämpömittari pelaa, laiteltii kdfi tukee viestiä ni tuli vastaus et joissaki uudemmissa e36 voi olla väyläohjattu mittaristo ?

      ja kumminki pelaa ihan normisti ko laittaa vakioboksin kii et mittaristo ei ainakaa oo rikki.
      Jos siinä vakio boksissa on se väyläohjaus niin tottakaihan se toimii.

      Sitä en tiedä onko uudemmissa sellainen oikeasti.Ei ole oikein tuttu tuo E36

      Comment

      • -kalevi-
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 507
        • Tuusula

        Originally posted by -kalevi- View Post
        Onko kdfi 1,4 suoraan valmius hukkakipinäpuolalle, vai joutuuko tilatessa kyselemään? M30 tulossa
        Kellään tietoa? Iteltä taittuu tuo lontoon kieli kovin heikosti
        E87 118d
        E70 3.0d
        Ex: E36 M3
        Ex: E36 cabriolet m60b40
        Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
        Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

        Comment

        • ROne
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 468
          • 90850

          Ongelma ratkeksi, poistin turhan kysymyksen.
          Last edited by ROne; 27-06-2015, 16:54. Reason: edittiä
          sigpic
          e24 635csi

          Ex e39 530i touring
          Ex e36 325i coupe ratalelu
          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
          Ex e39 528i
          Ex e36 320i
          Ex e36 "328i" cab Individual
          Ex e46 330xi

          Comment

          • dfs
            BTCF Member
            • May 2005
            • 130
            • Joensuu

            Itelle tullu kanssa vastaan kiekkosignaaliongelma m52 kdfi 1.4, kys auto tällä hetkellä seisonnassa ja projekina niin ei ole tullut perehdyttyä ongelmaan vielä...
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            E30 M50 Turbo
            E34 525i Turbo
            E30 316i "IS"
            E36 M3
            E34 525ix
            F11 530 X-Drive M-Sport

            www.decs.fi
            Kdfi moottorinohjaukset
            Speeduino moottorinohjaukset
            Tehodynamometri & Säätö
            Autohuolto Järvikumpu
            #Teamnakkeboost


            Comment

            • ProPioneer
              BTCF Member
              • Nov 2011
              • 41
              • kokkola

              Originally posted by dfs View Post
              Itelle tullu kanssa vastaan kiekkosignaaliongelma m52 kdfi 1.4, kys auto tällä hetkellä seisonnassa ja projekina niin ei ole tullut perehdyttyä ongelmaan vielä...

              toimiiko lämpömittari? jos tulee jotai järkevää ratkasua vastaa ni ilmottelehha saakoha jostain tuon kdfin moottorin johtosarjalle lähtevän liittimen pinnijärjestystä ni vois vähä tutkailla et oisko siinä joku jo väärin?
              Bmw e36 328i Turbo
              Bmw f31 330d

              Comment

              • Vauhtivaunu
                BTCF Member
                • Jun 2008
                • 2714
                • P-Karjala

                Originally posted by ProPioneer View Post
                saakoha jostain tuon kdfin moottorin johtosarjalle lähtevän liittimen pinnijärjestystä ni vois vähä tutkailla et oisko siinä joku jo väärin?
                Jos vaikka BMW:n ETM:stä kattelis? Se purkki on kuitenkin tarkoitettu käytettäväksi alkuperäisen johtosarjan kanssa...
                sigpic


                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                Comment

                • -kalevi-
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 507
                  • Tuusula

                  Kyselin k-datalta tuon hukkakipinäpuolan sopivuudesta/kytkennästä kdfi:n kanssa ja sain tällaisen vastauksen: "
                  For the coil you need 3 resistors with 1k between the coil input and 12V. In the ECU you need to invert the ignition output - that´s all"
                  Tilailin boxin ja yritin kysellä tarkempia tietoja huonolla englannilla, mutta enpä saa vastausta ollenkaan.
                  Osaako kukaan kertoa miten tuo kytketään? Virta ja maa orkkispuolanjohtoihin, herätejohtoihin 1k vastukset ja kdfi :n ignition liittimeen (a1,b1 ja c1 pinnit)?
                  E87 118d
                  E70 3.0d
                  Ex: E36 M3
                  Ex: E36 cabriolet m60b40
                  Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                  Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by -kalevi- View Post
                    Kyselin k-datalta tuon hukkakipinäpuolan sopivuudesta/kytkennästä
                    Ja minkälaisen puolan oot laittamassa?
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • -kalevi-
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 507
                      • Tuusula

                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Ja minkälaisen puolan oot laittamassa?
                      Tällästä oli tarkotus kokeilla http://www.autotune.fi/tuote/855/6sy...-paateasteella
                      E87 118d
                      E70 3.0d
                      Ex: E36 M3
                      Ex: E36 cabriolet m60b40
                      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by -kalevi- View Post

                        Ok. Virta ja maa kuten sanoit mutta ne 1k vastukset tulee herätteen ja +12v väliin eli rinnankytkentä, ei sarjaan kuten ilmeisesti ajattelit. Herätteet suoraan niihin a,b,c ohjauslähtöihin. Lisäksi mittaat ettei ohjauksissa ole +12v kun kone ei pyöri (puolan liitin irti luonnollisesti). Käännät spark-välilehdeltä inverted/non inverted asetuksen siten ettei jännitettä ole.

                        Tuossa havainnollistava kuva:



                        "A" on tässä tapauksessa kdfi:n sytkäohjaus, "Y" on puolan heräte (puolan nastat 2,3,4), Vcc on +12v ja Rp on 1kohm vastus.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • -kalevi-
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 507
                          • Tuusula

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Ok. Virta ja maa kuten sanoit mutta ne 1k vastukset tulee herätteen ja +12v väliin eli rinnankytkentä, ei sarjaan kuten ilmeisesti ajattelit. Herätteet suoraan niihin a,b,c ohjauslähtöihin. Lisäksi mittaat ettei ohjauksissa ole +12v kun kone ei pyöri (puolan liitin irti luonnollisesti). Käännät spark-välilehdeltä inverted/non inverted asetuksen siten ettei jännitettä ole.

                          Tuossa havainnollistava kuva:



                          "A" on tässä tapauksessa kdfi:n sytkäohjaus, "Y" on puolan heräte (puolan nastat 2,3,4), Vcc on +12v ja Rp on 1kohm vastus.
                          Kiitoksia paljon! Eli tuon Vcc :n voin kytkeä tuohon puolan virtajohtoon? Liittyykö tuo A ja Y :n välinen osa tähän tapaukseen?
                          E87 118d
                          E70 3.0d
                          Ex: E36 M3
                          Ex: E36 cabriolet m60b40
                          Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                          Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by -kalevi- View Post
                            Kiitoksia paljon! Eli tuon Vcc :n voin kytkeä tuohon puolan virtajohtoon? Liittyykö tuo A ja Y :n välinen osa tähän tapaukseen?
                            Vcc olisi syytä ottaa samasta mistä kdfi saa virtansa. Puolan virtajohdossa on se mahdollisuus että virtapiikit aiheuttaa ylimääräisiä sytytyksiä ja se ei ole hyvä juttu.

                            A:n ja Y:n välinen osa kuvaa transistoria (oikeastaan loogista porttia) ja se ei liity. Sellainen siellä kdfi:n sisällä tietysti sitä sytytyspulssia ohjailee mutta kytkennän kannalta siitä ei tarvitse välittää.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • -kalevi-
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 507
                              • Tuusula

                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              Vcc olisi syytä ottaa samasta mistä kdfi saa virtansa. Puolan virtajohdossa on se mahdollisuus että virtapiikit aiheuttaa ylimääräisiä sytytyksiä ja se ei ole hyvä juttu.

                              A:n ja Y:n välinen osa kuvaa transistoria (oikeastaan loogista porttia) ja se ei liity. Sellainen siellä kdfi:n sisällä tietysti sitä sytytyspulssia ohjailee mutta kytkennän kannalta siitä ei tarvitse välittää.
                              Kiitoksia!
                              E87 118d
                              E70 3.0d
                              Ex: E36 M3
                              Ex: E36 cabriolet m60b40
                              Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                              Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                              Comment

                              • -kalevi-
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 507
                                • Tuusula

                                Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                                Rp on 1kohm vastus.
                                Kävin hakemassa vastuksia ja hyllystä löyty 0,5w 1kohm vastuksia. Riittääkö tuo?
                                E87 118d
                                E70 3.0d
                                Ex: E36 M3
                                Ex: E36 cabriolet m60b40
                                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎