Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riippis
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 200
    • Laukaa

    Originally posted by Kissvesala View Post
    Eipä kestä, mutta tuo kaikkihan onnistuu tehdä ihan trippimittarin napillakin että ei se sitä inpaa kaipaa tuo homma
    Se onkin hallinnassa, mutta opeteltava myös tuota inpan käyttöä
    E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

    Comment

    • riippis
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2007
      • 200
      • Laukaa

      Jatketaas vielä.: Rolf: Päätin sitten lonkeron voimalla kokeilla mitä kaikkea tuolla inpalla saa aikaseksi. Ja sen sain aikaseksi ettei koko kärry lähe enää käyntiin! Pyörittää kyllä muttei käynnisty. Vikakoodia 4A63 EWS manipulation. : Omg: Neuvokaas pikaisesti apuja... Akku latauksessa muttei auttanut. Ilmeisesti EWS pitää synkata, sieltä löytyy kaksi vaihtoehtoa. Kumpiko nuista oikea? zurücksetzen vai übertragen
      Last edited by riippis; 26-12-2013, 17:01.
      E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

      Comment

      • suzuka
        Bimmer Rookie
        • May 2010
        • 56
        • Oulu

        mitä rate pre- ja main injection meinaavat? suuttimien paluulinjan paine olisi mukava myöskin tietää että mistä sen näkee, livedatan luku siis onnistuu, ei vain ymmärrä mitä nuo eri arvot tarkoittavat.
        E39 530d -02 Touring M-Sport
        E39 528ia -99 Touring
        E36 318Tds -97 Touring
        E36 316i -91 Sedan

        Comment

        • kyveri
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 65

          Tervehdys!

          Osaisko joku sanoa mistä löytäisin E60 2003 530D autoon sopivan OBD-kaapelin ja ohjelman tietsikkaan vikakoodien lukua ja livearvojen seuraamista varten?

          Kiitos!

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            Originally posted by suzuka View Post
            mitä rate pre- ja main injection meinaavat? suuttimien paluulinjan paine olisi mukava myöskin tietää että mistä sen näkee, livedatan luku siis onnistuu, ei vain ymmärrä mitä nuo eri arvot tarkoittavat.
            Ruiskutus tapahtuu jaksoissa, jotka on jaettu esi- ja pääruiskutukseen sekä mahdolliseen jälkiruiskutukseen. Noilla nyt ei käytännössä ole mitään merkitystä perusdiagnostiikassa.

            Paluulinjassa ei ole anturointia, joten paluulinjan painetta ei näe mistään.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              Inpa compatible k+dcan-kaapeli tuossa pöydällä, pinnit 7 ja 8 erillään. Jos tarkoitus EI ole lukea f-sarjaa niin pistänkö pinnit yhteen vai laitanko väliin kytkimen? E-sarja pitää toimia 1998 eteenpäin eli k-line ja dcan.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                Originally posted by böntti View Post
                Inpa compatible k+dcan-kaapeli tuossa pöydällä, pinnit 7 ja 8 erillään. Jos tarkoitus EI ole lukea f-sarjaa niin pistänkö pinnit yhteen vai laitanko väliin kytkimen? E-sarja pitää toimia 1998 eteenpäin eli k-line ja dcan.
                Pistä yhteen.
                Toki nuo loppupään E-koriset missä myös enet ei toimi tällöin koska 8 pinni enetin heräte ja tällöin se ei vastaa dcanin kautta, huomasin ite e84 osalta.
                Taitaa e70 olla sama juttu. Mulla on kytkin välissä noita varten nyt.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  Originally posted by Supa View Post
                  Pistä yhteen.
                  Toki nuo loppupään E-koriset missä myös enet ei toimi tällöin koska 8 pinni enetin heräte ja tällöin se ei vastaa dcanin kautta, huomasin ite e84 osalta.
                  Taitaa e70 olla sama juttu. Mulla on kytkin välissä noita varten nyt.
                  Pääseekö noihin uusimpiin e-korisiin kiinni ethernetin kautta? Jos pääsee niin pitääkö olla most-mokkula?
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    Originally posted by böntti View Post
                    Pääseekö noihin uusimpiin e-korisiin kiinni ethernetin kautta? Jos pääsee niin pitääkö olla most-mokkula?
                    No ainakin rajapinta löytyy, e70 osalta näytti menevän CIC:hen. En oo käytännös kokeillut miten toimii. Mostihan on erikseen sitten.
                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Originally posted by Supa View Post
                      No ainakin rajapinta löytyy, e70 osalta näytti menevän CIC:hen. En oo käytännös kokeillut miten toimii. Mostihan on erikseen sitten.
                      Eli siellä ei oo semmosta central gateway -mokkulaa jonka kautta pääsee enetillä kaikkiin muihin purkkeihin kiinni?
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        Originally posted by böntti View Post
                        Eli siellä ei oo semmosta central gateway -mokkulaa jonka kautta pääsee enetillä kaikkiin muihin purkkeihin kiinni?
                        Eikö CIC juuri se ole? Tuskin se enetti pelkästään CIC:tä varten on, vai?
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Roisto
                          BTCF Member
                          • Nov 2010
                          • 2538
                          • Kajaani

                          Tällä hetkellä INPA on saksaksi ja nyt tekisin niin että asentaisin saman asennusversion vanhan päälle muuttaen vain sen yhden asetuksen että INPA ois englanniksi niin kysymys: tarviiko tehdä mitään muuta uudestaan vai toimiiko suoraan?
                          2001 E39 525iA
                          1992 E34 "540i/5"

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            Originally posted by Supa View Post
                            Eikö CIC juuri se ole? Tuskin se enetti pelkästään CIC:tä varten on, vai?
                            Ymmärsin vähän väärin tuon sun aiemman kommentin, se enetin gateway on siis siinä CIC:ssä.

                            "The diagnostic connector is connected to the D‐CAN and via Ethernet to the CIC. The CIC is programmed with map data of the navigation as well as the audio database (Gracenote) via Ethernet. The rest is programmed via the MOST direct access point."

                            Eipä paljon tuota kummempaa löydy, olisko se vaan tuota kovalevyä varten.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • opal
                              Newbiemmer
                              • Dec 2013
                              • 8
                              • Sipoo

                              INPA ea-90x saksa-> enkku

                              Miten INPA ea-90x:ssä saa vaihdettua kielen sakulandiasta enkkuun. Osittain toimii enkulla, mutta esim. vikakoodit selityksineen on saksaksi. NCS Expert on englanniksi.

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2314
                                • Uusimaa

                                Originally posted by opal View Post
                                Miten INPA ea-90x:ssä saa vaihdettua kielen sakulandiasta enkkuun. Osittain toimii enkulla, mutta esim. vikakoodit selityksineen on saksaksi. NCS Expert on englanniksi.
                                Ei taida saada mitenkään muuten kuin downgreidaamalla 5.02 versioon. Eikös tuo EA-90X ole aina saksankielinen (5.04 tai 5.06).

                                Teen samalla omankin kysymyksen... Vaihdoin vanhan 90Ah AGM-akun uuteen 110Ah tavalliseen Vartaan. Mikä on se oikea proseduuri, jolla akku tulisi koodattua oikein autoon? INPA:llahan ei pysty muuta tekemään kuin resetoimaan historian ja rekisteröimään vaihdon. Mutta se NCS-koodaus 110Ah tavalliseen? Kuinka se tehdään? Riittääkö pelkästään CAS-moduulin FSW-PSW-listan muokkaus ja sen päivitys?
                                BMW G30 530e X-Drive

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎