Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -VilleV-
    Newbiemmer
    • Sep 2011
    • 29
    • Riihimäki

    Originally posted by Clavurion View Post
    Tais tulla tylsä viikonloppu.

    Tuosta 20-napaisesta pistokkeesta huolimatta E39:ssä käytetään OBD-interfeissiä. Noissa vanhemmissakin on sama 20-pin liitin, mutta eri protokolla ja vaatii ADS-interfeissin, jossa erillinen herätelinja moduleille.
    Ahaa, joskus vaan kuullu jotakin juttua noista pinnien liittämisestä ym. kolvailuista niin ajattelin jos onnistuis noin yksinkertasesti. Kiitoksia vastauksesta, jätän sen kolvin kaappiin ennen kun rikon mitään noilla virityksillä.

    Käyn sitten ite alkossa

    Comment

    • siksta
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 675
      • Orimattila

      Pari kysymystä herännyt Inpaan liittyen..
      Mikä versio Inpasta pitää olla, että Special Tests-valikosta löytyisi nappi kaikkien boxien vikakoodien lukuun kerralla?
      Nyt taitaa olla versio 5.06 ja tuolta valikosta ei löydy kuin SMG-lootan jotain säätöjuttuja.

      Ja toinen, että saako ton jotenkin puhumaan vikakoodien osalta englantia?
      Nyt on ohjelma muuten englanniks, mutta vikakoodin perässä lukee aina saksaa.

      DIS:in ja SSS:n kanssakin ongelmia.. Onkohan niille omaa topicia? :think
      F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        Originally posted by siksta View Post
        Pari kysymystä herännyt Inpaan liittyen..
        Mikä versio Inpasta pitää olla, että Special Tests-valikosta löytyisi nappi kaikkien boxien vikakoodien lukuun kerralla?
        Nyt taitaa olla versio 5.06 ja tuolta valikosta ei löydy kuin SMG-lootan jotain säätöjuttuja.

        Ja toinen, että saako ton jotenkin puhumaan vikakoodien osalta englantia?
        Nyt on ohjelma muuten englanniks, mutta vikakoodin perässä lukee aina saksaa.

        DIS:in ja SSS:n kanssakin ongelmia.. Onkohan niille omaa topicia? :think
        Kyllä sieltä mallisarjasta riippuen löytyy functional jobs siinä pudotusvalikon oikealla puolella heti ku otat alhaalta esim e60. Sieltä sitte löytyy error memory jne jne. Vanhempiin tuo ei sitte päde ja se vikakoodien kielihän on puhtaasti niistä daten filuista kiinni ja uusimmat on järjestään saksaa. Se mitä disiin tulee niin onhan täällä niistä juttua ja tuo sss kannattaa unohtaa heti kättelyssä.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • World L
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2011
          • 270
          • Kellokoski

          Tuli ADS-palikka tänään ja meinasin heti koittaa omaan autoon, mutta eipäs onnistunutkaan. Ilmeisesti scripti puuttuu eculle, mistäs sellaisen löytäis? Yrittänyt ettiä googlesta, mutta ei osu silmiin. Non-vanos M50B20 siis.

          E39 M51:n ja e34 M50B20 vanoksen kanssa toimi hyvin.
          E36 320i cabrio -96
          E46 330i sedan -00
          F31 318d -14

          Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

          Comment

          • Gismo2
            Newbiemmer
            • Feb 2013
            • 9
            • Hämeenlinna

            VErmeitä ostamassa. auttakee

            EN tiiä onko tää oikeessa paikassa mutta toimisko tämmöinen e39 inpa ja dis käytössä kun ilmoituksessa lukee että (*please note this is not and ADS adapter) http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-USB-OB...item417c42cec9

            JA kiitos kaikille jotka vastaa asiallisesti PRivana voi laittaa viestiä

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Gismo2 View Post
              EN tiiä onko tää oikeessa paikassa mutta toimisko tämmöinen e39 inpa ja dis käytössä kun ilmoituksessa lukee että (*please note this is not and ADS adapter) http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-USB-OB...item417c42cec9

              JA kiitos kaikille jotka vastaa asiallisesti PRivana voi laittaa viestiä
              Vastasinkin sinulle E39 topicissa.

              Comment

              • MarkoS
                Bimmer Rookie
                • Jun 2012
                • 73
                • Mikkeli

                En pikaisella google-etsinnällä löytänyt selkeää vastausta ongelmaan.

                Asensin tänään inpa 5.0.2:n bmwcodersin linkistä. Kaapelin ja obd1 adapterin tilasin Virosta.

                Muuten tuntuisi toimivan, e38:in pääsee kiinni mm. abs/dsc boksiin, näyttää sieltä livedataa ja vikojen luku sekä resetointi onnistui. Sama vaihdelaatikon kanssa.

                Moottorin ohjaukseen ei sen sijaan saa yhteyttä ollenkaan. Molempien lohkojen dme:llä sanoo samat virheet: ensin " variant checking: IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED. PROGAM WILL BE STOPPED" seuraava ilmoitus: EDIABAS-Errror: apicheckjobstatus: Error #95 SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND API job error..jnejne.

                Scriptikö puuttuu, vai mikä vaivaa?

                Muuten asennus oli kyllä helppoa. (Koneena HP Elitebook 8560 oikealla sarjaportilla ja käyttiksenä WIN7 Enterprise..)

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2170
                  • Himas

                  Pitäisi hankkia läppäri koodailuun. Mitä pitäisi ottaa huomioon konetta hankkiessa? Mihin kaikkeen pystyy Inpalla ja mitä vaatii esim. uuden avaimen koodaus, jonkun toisen ohjelman?
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • MarkoS
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 73
                    • Mikkeli

                    Originally posted by mikron View Post
                    Pitäisi hankkia läppäri koodailuun. Mitä pitäisi ottaa huomioon konetta hankkiessa? Mihin kaikkeen pystyy Inpalla ja mitä vaatii esim. uuden avaimen koodaus, jonkun toisen ohjelman?
                    Ainakin näitä kysymyksiä lukiessa vaikuttaa siltä, että oikea COM-portti on parempi kuin USB-sovitin (monessa muussakin missä ohjelmointikaapeli on com-mallia)

                    E38:ssa ainakin avaimen lisäys onnistuu ilman mitään laitteita.

                    Comment

                    • Kissvesala
                      Moderator
                      • Jun 2010
                      • 3110
                      • Liminka

                      Originally posted by mikron View Post
                      Pitäisi hankkia läppäri koodailuun. Mitä pitäisi ottaa huomioon konetta hankkiessa? Mihin kaikkeen pystyy Inpalla ja mitä vaatii esim. uuden avaimen koodaus, jonkun toisen ohjelman?
                      Riippuu tietenki autosta mitä tarvit. Usb k-line ediabas/inpa kaapeli toimii vallan hyvin esim noin 98-08 autoihin uudemmat vaatii sitten joko dcan tai enet piuhan ja taas vanhemmat ads interfacen mikä vaatii juurikin tuon com portin.

                      Avaimen koodausta ei normitilanteessa tarvi ohjelmalla tehä. Riittää ku painelee nappuloita avaimista oikeassa järjestyksessä oikeaan aikaan.
                      Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                      Kissvesala.fi
                      Priva tai o443424479

                      Comment

                      • mikron
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2170
                        • Himas

                        Originally posted by Kissvesala View Post
                        Riippuu tietenki autosta mitä tarvit. Usb k-line ediabas/inpa kaapeli toimii vallan hyvin esim noin 98-08 autoihin uudemmat vaatii sitten joko dcan tai enet piuhan ja taas vanhemmat ads interfacen mikä vaatii juurikin tuon com portin.

                        Avaimen koodausta ei normitilanteessa tarvi ohjelmalla tehä. Riittää ku painelee nappuloita avaimista oikeassa järjestyksessä oikeaan aikaan.
                        Sigun autoista kyse, e38 -98 ja e39 -03. Ja uuden avaimen olen tilaamassa niin eikös se tarvii jotenkin hyväksyttää ajonestolle? Ja Inpa, Scanner ja ncsecpertistä olen täällä lukenut. Inpa ja ncsexpert käyttää samaa kaapelia ja scanner omaansa?
                        F11 530dA xDrive M-sport -13
                        Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                        Ex: E38 740iA -98
                        Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                        Ex: E39 523i -96
                        Ex: E34 520i -89

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          Originally posted by mikron View Post
                          Sigun autoista kyse, e38 -98 ja e39 -03. Ja uuden avaimen olen tilaamassa niin eikös se tarvii jotenkin hyväksyttää ajonestolle? Ja Inpa, Scanner ja ncsecpertistä olen täällä lukenut. Inpa ja ncsexpert käyttää samaa kaapelia ja scanner omaansa?
                          Ei. Keskuslukolle pitää opettaa. Kaikki avaimet kerralla sitten.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Onko jossain versiossa scriptejä vanoksettomaan m50? Vai pittääkö noihin olla dis?
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Kissvesala
                              Moderator
                              • Jun 2010
                              • 3110
                              • Liminka

                              Originally posted by JJT View Post
                              Onko jossain versiossa scriptejä vanoksettomaan m50? Vai pittääkö noihin olla dis?
                              Dis voi olla järkevämpi vaihtoehto. Ainaki varmuudella toimii ads interfacellä.
                              Jos joku tietää semmoset scriptit ediabas 7.3.0 versioon millä pääsee käsiksi alkukantaseen kalustoon niin siitä tiedosta saa kyllä vähintään sen kymmenen pistettä ja saatanan varmasti ainaki kaks papukaijamerkkiä. Nimittäin dis ei toimi icomin kans ja ads interfacen myin pois.
                              Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                              Kissvesala.fi
                              Priva tai o443424479

                              Comment

                              • PEK
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2014
                                • 58
                                • S

                                Hommasin BMW INPA/Ediabas K+D-CAN /DCAN USB Interface OBD2 EOBD Diagnostic Cable T7, mutta mukana ei tullut minkään näköistä ohjelmaa. Mistä saisi Inpa version, missä näkyy N47 tiedot?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎