Tuosta 20-napaisesta pistokkeesta huolimatta E39:ssä käytetään OBD-interfeissiä. Noissa vanhemmissakin on sama 20-pin liitin, mutta eri protokolla ja vaatii ADS-interfeissin, jossa erillinen herätelinja moduleille.
Ahaa, joskus vaan kuullu jotakin juttua noista pinnien liittämisestä ym. kolvailuista niin ajattelin jos onnistuis noin yksinkertasesti. Kiitoksia vastauksesta, jätän sen kolvin kaappiin ennen kun rikon mitään noilla virityksillä.
Pari kysymystä herännyt Inpaan liittyen..
Mikä versio Inpasta pitää olla, että Special Tests-valikosta löytyisi nappi kaikkien boxien vikakoodien lukuun kerralla?
Nyt taitaa olla versio 5.06 ja tuolta valikosta ei löydy kuin SMG-lootan jotain säätöjuttuja.
Ja toinen, että saako ton jotenkin puhumaan vikakoodien osalta englantia?
Nyt on ohjelma muuten englanniks, mutta vikakoodin perässä lukee aina saksaa.
DIS:in ja SSS:n kanssakin ongelmia.. Onkohan niille omaa topicia? :think
Pari kysymystä herännyt Inpaan liittyen..
Mikä versio Inpasta pitää olla, että Special Tests-valikosta löytyisi nappi kaikkien boxien vikakoodien lukuun kerralla?
Nyt taitaa olla versio 5.06 ja tuolta valikosta ei löydy kuin SMG-lootan jotain säätöjuttuja.
Ja toinen, että saako ton jotenkin puhumaan vikakoodien osalta englantia?
Nyt on ohjelma muuten englanniks, mutta vikakoodin perässä lukee aina saksaa.
DIS:in ja SSS:n kanssakin ongelmia.. Onkohan niille omaa topicia? :think
Kyllä sieltä mallisarjasta riippuen löytyy functional jobs siinä pudotusvalikon oikealla puolella heti ku otat alhaalta esim e60. Sieltä sitte löytyy error memory jne jne. Vanhempiin tuo ei sitte päde ja se vikakoodien kielihän on puhtaasti niistä daten filuista kiinni ja uusimmat on järjestään saksaa. Se mitä disiin tulee niin onhan täällä niistä juttua ja tuo sss kannattaa unohtaa heti kättelyssä.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Tuli ADS-palikka tänään ja meinasin heti koittaa omaan autoon, mutta eipäs onnistunutkaan. Ilmeisesti scripti puuttuu eculle, mistäs sellaisen löytäis? Yrittänyt ettiä googlesta, mutta ei osu silmiin. Non-vanos M50B20 siis.
E39 M51:n ja e34 M50B20 vanoksen kanssa toimi hyvin.
Muuten tuntuisi toimivan, e38:in pääsee kiinni mm. abs/dsc boksiin, näyttää sieltä livedataa ja vikojen luku sekä resetointi onnistui. Sama vaihdelaatikon kanssa.
Moottorin ohjaukseen ei sen sijaan saa yhteyttä ollenkaan. Molempien lohkojen dme:llä sanoo samat virheet: ensin " variant checking: IFH-0006: COMMAND NOT ACCEPTED. PROGAM WILL BE STOPPED" seuraava ilmoitus: EDIABAS-Errror: apicheckjobstatus: Error #95 SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND API job error..jnejne.
Scriptikö puuttuu, vai mikä vaivaa?
Muuten asennus oli kyllä helppoa. (Koneena HP Elitebook 8560 oikealla sarjaportilla ja käyttiksenä WIN7 Enterprise..)
Pitäisi hankkia läppäri koodailuun. Mitä pitäisi ottaa huomioon konetta hankkiessa? Mihin kaikkeen pystyy Inpalla ja mitä vaatii esim. uuden avaimen koodaus, jonkun toisen ohjelman?
Pitäisi hankkia läppäri koodailuun. Mitä pitäisi ottaa huomioon konetta hankkiessa? Mihin kaikkeen pystyy Inpalla ja mitä vaatii esim. uuden avaimen koodaus, jonkun toisen ohjelman?
Ainakin näitä kysymyksiä lukiessa vaikuttaa siltä, että oikea COM-portti on parempi kuin USB-sovitin (monessa muussakin missä ohjelmointikaapeli on com-mallia)
E38:ssa ainakin avaimen lisäys onnistuu ilman mitään laitteita.
Pitäisi hankkia läppäri koodailuun. Mitä pitäisi ottaa huomioon konetta hankkiessa? Mihin kaikkeen pystyy Inpalla ja mitä vaatii esim. uuden avaimen koodaus, jonkun toisen ohjelman?
Riippuu tietenki autosta mitä tarvit. Usb k-line ediabas/inpa kaapeli toimii vallan hyvin esim noin 98-08 autoihin uudemmat vaatii sitten joko dcan tai enet piuhan ja taas vanhemmat ads interfacen mikä vaatii juurikin tuon com portin.
Avaimen koodausta ei normitilanteessa tarvi ohjelmalla tehä. Riittää ku painelee nappuloita avaimista oikeassa järjestyksessä oikeaan aikaan.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Riippuu tietenki autosta mitä tarvit. Usb k-line ediabas/inpa kaapeli toimii vallan hyvin esim noin 98-08 autoihin uudemmat vaatii sitten joko dcan tai enet piuhan ja taas vanhemmat ads interfacen mikä vaatii juurikin tuon com portin.
Avaimen koodausta ei normitilanteessa tarvi ohjelmalla tehä. Riittää ku painelee nappuloita avaimista oikeassa järjestyksessä oikeaan aikaan.
Sigun autoista kyse, e38 -98 ja e39 -03. Ja uuden avaimen olen tilaamassa niin eikös se tarvii jotenkin hyväksyttää ajonestolle? Ja Inpa, Scanner ja ncsecpertistä olen täällä lukenut. Inpa ja ncsexpert käyttää samaa kaapelia ja scanner omaansa?
Sigun autoista kyse, e38 -98 ja e39 -03. Ja uuden avaimen olen tilaamassa niin eikös se tarvii jotenkin hyväksyttää ajonestolle? Ja Inpa, Scanner ja ncsecpertistä olen täällä lukenut. Inpa ja ncsexpert käyttää samaa kaapelia ja scanner omaansa?
Ei. Keskuslukolle pitää opettaa. Kaikki avaimet kerralla sitten.
Onko jossain versiossa scriptejä vanoksettomaan m50? Vai pittääkö noihin olla dis?
Dis voi olla järkevämpi vaihtoehto. Ainaki varmuudella toimii ads interfacellä.
Jos joku tietää semmoset scriptit ediabas 7.3.0 versioon millä pääsee käsiksi alkukantaseen kalustoon niin siitä tiedosta saa kyllä vähintään sen kymmenen pistettä ja saatanan varmasti ainaki kaks papukaijamerkkiä. Nimittäin dis ei toimi icomin kans ja ads interfacen myin pois.
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Hommasin BMW INPA/Ediabas K+D-CAN /DCAN USB Interface OBD2 EOBD Diagnostic Cable T7, mutta mukana ei tullut minkään näköistä ohjelmaa. Mistä saisi Inpa version, missä näkyy N47 tiedot?
Comment