Announcement

Collapse
No announcement yet.

INPA kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    Originally posted by Kissvesala View Post
    Dis voi olla järkevämpi vaihtoehto. Ainaki varmuudella toimii ads interfacellä.
    Jos joku tietää semmoset scriptit ediabas 7.3.0 versioon millä pääsee käsiksi alkukantaseen kalustoon niin siitä tiedosta saa kyllä vähintään sen kymmenen pistettä ja saatanan varmasti ainaki kaks papukaijamerkkiä. Nimittäin dis ei toimi icomin kans ja ads interfacen myin pois.
    Kopioippa sieltä sun vanhasta inpasta inpan sktripit ja testaa että toimiiko. Jos siis on vielä tallessa.

    Edit. Lisäksi kopioit inpan cfgdat-kansioon tilanteesta riippuen joko bmw_alt.eng:n (old models) tai esim e36.eng:n. Sitten rukkaat inpa.ini tiedosta tarvittaessa että nuo näkyy päävalikossa.
    Last edited by böntti; 02-04-2014, 14:29.
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • jonsered92
      BTCF Member
      • Jun 2012
      • 470
      • JKL

      Mistä saisin scriptit jottai sais e46:seen toimii kunnol? Herjaa heti moottorin valittua jotai, mitä en nyt muista. Pystyy kuitenki käyttää mut onko arvoihi ja vikakoodin lukemisen luotettavuuteen vaikutusta? Käyttiksenä win 7 64 bit ja inpa 5.0.

      edit toimii.. laitoin väärän koneen mallin inpaan ;s
      Last edited by jonsered92; 03-04-2014, 22:29.
      Nyt:e60 530xda herkuilla
      ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2538
        • Kajaani

        Helvetin kuustoista taas, keskiviikkona toimi ja tänään ei.

        Moottorin vikakoodeja yritettäessä lukea:
        INPALOAD aiheutti yleisen suojausvirheen moduulissa INPALOAD.EXE: 0005:4A46.
        Valitse SULJE. INPALOAD lopetetaan.

        Mikä mättää? Koneelle ei tehty ke-pe välillä yhtään mitään.

        Windows XP ja INPA 3.01 jos sillä tiedolla mitään tekee..
        Last edited by Roisto; 04-04-2014, 16:52.
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • E39-530A
          BTCF Member
          • Feb 2007
          • 933
          • Espoo

          Win7 + USB & E90 -05

          Olen tapellut tukan päästä E90:n, oman win7-läppärin ja kiinanpiuhan kanssa. Piuha ja geneeriset softat ovat toimineet aina heittämällä koneella kuin koneella, mutta Inpa pysyy mykkänä, vaikka mitä tekisi. En tiedä onko asennus mennyt koskaan oikein. Olen kyllä tehnyt ohjeiden mukaan ja soveltaen, mutta tulos on aina sama.

          Yleissoftista ei ole apua, kun sain punaisen nosturivalon ja jarrun varoitusvalon palamaan käyttäessäni autoa ja unohtaen jarrunesteanturin/korkin irti (säädin käsijarrua ja pyörittelin pyöriä). Inpahan tuohon nollaukseen varmaan tarvitaan ja leimalle on tuskin asiaa ennen, kuin tuo on hoidettu pois. Oletteko millaisilla Inpa-, tietokone+käyttis- ja kaapeliyhdistelmillä saaneet alkupään E90:iin yhteyden?

          Meni sitten hermo ja tilasin tänään tuollaisen:


          Siinä luvataan kuut taivaalta ja softaa tulee mukana. Toivottavasti toimii, sillä leimalle on vajaa kuukasi.
          E92 335iA -08

          ---
          ex E34 540iA -93
          ex E90 325iA -05
          ex E39 530iA -00
          ex Toyota Avensis
          ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7513
            • Kotona

            Originally posted by E39-530A View Post
            Meni sitten hermo ja tilasin tänään tuollaisen:


            Siinä luvataan kuut taivaalta ja softaa tulee mukana. Toivottavasti toimii, sillä leimalle on vajaa kuukasi.


            Tuolta luettuna en menisi vielä nuolaisemaan...
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
            -

            Comment

            • siksta
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 675
              • Orimattila

              Parista E36:sta koittanut lukea koodeja, mutta en ole päässyt käsiksi edes moottorin koodeihin.
              E46:n ja E91:n kanssa Inpa ja piuhat toimii hyvin, paitsi että tuon E91:n kanssa yhteys pätkii? :think
              Esim. livedataa lukiessa hetken aikaa näyttää tietoja ja sitten yhtäkkiä tulee joku errori.
              Kun uudestaan menee livedatan lukuun, toimii taas hetken jne.

              Voisko tuo toimimattomuus E36:n kanssa johtua johdoista vai onko Inpassa vika?

              K+DCAN kaapelissa on kyljessä nappi, joka käsittääkseni yhdistää 7 ja 8 pinnit tai tarvittaessa pitää ne irti toisistaan. Sen asennolla ei ole vaikutusta.

              20pin-adapterissa on kytkettynä 4 johtoa + yksi hyppylanka.
              Johdot menee nastoihin 14, 15, 17, 20 ja pinnit 17 + 20 on hypytetty yhteen.
              Tässäkö se vika on, kun ei mene 7 ja 8 pinneihin johtoja ollenkaan? :think
              F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by siksta View Post
                Parista E36:sta koittanut lukea koodeja, mutta en ole päässyt käsiksi edes moottorin koodeihin.
                E46:n ja E91:n kanssa Inpa ja piuhat toimii hyvin, paitsi että tuon E91:n kanssa yhteys pätkii? :think
                Esim. livedataa lukiessa hetken aikaa näyttää tietoja ja sitten yhtäkkiä tulee joku errori.
                Kun uudestaan menee livedatan lukuun, toimii taas hetken jne.

                Voisko tuo toimimattomuus E36:n kanssa johtua johdoista vai onko Inpassa vika?

                K+DCAN kaapelissa on kyljessä nappi, joka käsittääkseni yhdistää 7 ja 8 pinnit tai tarvittaessa pitää ne irti toisistaan. Sen asennolla ei ole vaikutusta.

                20pin-adapterissa on kytkettynä 4 johtoa + yksi hyppylanka.
                Johdot menee nastoihin 14, 15, 17, 20 ja pinnit 17 + 20 on hypytetty yhteen.
                Tässäkö se vika on, kun ei mene 7 ja 8 pinneihin johtoja ollenkaan? :think
                Minkä ikäisiä E36:sia ja millä kaapelilla.
                Siinä obd päässä pitää olla nuo 7 ja 8 pinnit ei 20pin adapterissa.

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  E36 tarttee vuosimallista riippumatta icomin tai ads-piuhan+tietokoneen jossa on oikea com-portti. Jotain yksittäisiä moduuleja voi päästä lukemaan k-line piuhalla.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by böntti View Post
                    E36 tarttee vuosimallista riippumatta icomin tai ads-piuhan+tietokoneen jossa on oikea com-portti. Jotain yksittäisiä moduuleja voi päästä lukemaan k-line piuhalla.
                    Onko noin?
                    Olin jotenkin käsityksessä että viimeisimpiä voisi jo lukea k-line letkulla.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Onko noin?
                      Olin jotenkin käsityksessä että viimeisimpiä voisi jo lukea k-line letkulla.
                      Kyllä se näin on. Liitteessä kuvat vm 1998 e36 diagnostiikkaportin kytkennästä. RxD+TxD -> ADS, pelkkä TxD -> K-line. Näistä voi yrittää arvailla että mihin pääsee milläkin. Nimen omaan arvailla, esimerkiksi Z3:ssa on muuttunut syksyllä 1998 kytkentä siten että mittaristo onkin kytketty diagnostiikkaväylään. Tästä johtuen 1998 kytkiksissä (erit kun tässä postissa) oli piirretty piuhat diagnostiikkaportista kombille ja hetken sai raapia päätä että miksi ei kombia löydy väylästä, auto on valmistettu kesällä 1998
                      Attached Files
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • siksta
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 675
                        • Orimattila

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Minkä ikäisiä E36:sia ja millä kaapelilla.
                        Siinä obd päässä pitää olla nuo 7 ja 8 pinnit ei 20pin adapterissa.
                        Originally posted by böntti View Post
                        E36 tarttee vuosimallista riippumatta icomin tai ads-piuhan+tietokoneen jossa on oikea com-portti. Jotain yksittäisiä moduuleja voi päästä lukemaan k-line piuhalla.
                        Tämä selvä, taidanpa siis vaan lukea noita uudempia vehkeitä ellei jostain kävele com-portillinen kone vastaan.
                        Mutta mikähän tuon E91:n kanssa on ongelmana, kun yhteys pätkii? :think

                        Ja kaikkien autojen kohdalla Inpa valittaa: "language variant does not match" mutta tuo ei vaikuta toimintaan mitenkään.
                        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          Originally posted by böntti View Post
                          E36 tarttee vuosimallista riippumatta icomin tai ads-piuhan+tietokoneen jossa on oikea com-portti. Jotain yksittäisiä moduuleja voi päästä lukemaan k-line piuhalla.
                          6/96:ssa pääsi kyllä jo aika moneen purkkiin k-line johdolla. Samoin 8/95:ssa.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            Originally posted by JJT View Post
                            6/96:ssa pääsi kyllä jo aika moneen purkkiin k-line johdolla. Samoin 8/95:ssa.
                            No juu voi päästä moneen mutta ei hirveästi lämmitä jos ei pääse siihen mihin tarvitsee.

                            Edit. En tiedä tarkalleen mihin pääsee ja mihin ei mutta esim Z3 M52B28 moottorinohjaus onnistuu k-linellä, korimoduuli ei.
                            Last edited by böntti; 10-04-2014, 12:17.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2855
                              • Tampere

                              Originally posted by siksta View Post
                              Mutta mikähän tuon E91:n kanssa on ongelmana, kun yhteys pätkii? :think
                              Oletettavasti virtuaalisen com-portin latenssi on 1ms? E9x käyttää d-cania ja e46 k-lineä, d-can-puoli on monessa kiinalaisessa piuhassa paskana. 7- ja 8-pinnit pitää olla erillään jos autossa on CIC, yhdessä jos k-line.
                              Last edited by böntti; 09-04-2014, 21:47.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • siksta
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 675
                                • Orimattila

                                Näkeekö Inpalla jostain, milloin tuossa E91:ssä on tapahtunut viimeksi DPF-poltto?
                                Päivämäärä tai kilometrit? :think
                                F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎