Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Telehell
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2016
    • 330
    • Joensuu

    Sain viimein INPA;n toimimaan ja pääsin lukemaan viralliset vikakoodit. Hehkuja valittaa parista pytystä ja ilmamassamittaria, nuo hoidetaan kun keritään... Nyt mikä näytölle saakka tulee aamuin illoin, on tuo tasonsäädön vika. INPA;lla vikakoodi 5F8F. Google antaa viittausta Xenonien tasoanturiin. Katsoin myös tasoantureiden livedataa, ja vasemmanpuoleinen anturi antoi voltteja mutta oikeanpuoleinen jökötti vaan jossain 0.1 voltissa. Anturi on ilmeisemmin viallinen. Liitoksen olen puhdistanut ja anturia pyöritellyt tuloksetta.

    Ohjaako tuo sama anturi myös tasonsäädön kompuraa, josta tulee sitten tuo tasonsäädön vikakoodi mittaristoon saakka?

    Oikeanpuoleinen xenonvalo kyllä näyttää paljon alemmas mitä vasemmanpuoleinen.
    Mitsubishi Outlander PHEV
    Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
    Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
    Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
    Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
    Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
    Ex: Nissan Primera P11 -01
    Ex: Nissan Sunny -94

    Comment

    • tuoasm
      BTCF Member
      • Jun 2015
      • 106
      • joensuu

      Tulipa lukastua carlylla vikakoodit -08 325d:stä ja tuommosia löyty Immobilizer kohdasta. Nollauksen jälkeen ilmestyy samat koodit takasi. Mitähän nää selkokielellä tarkottaa? Ei oikeen googlellakaan selvinny mitään

      Driver KL15 1 FZG KS
      Code: A0BE

      Driver KL15 2 FZG KS
      Code: A0BF

      Driver KL15 3 FZG KS
      Code: A0C0

      Comment

      • E39Fin
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2013
        • 1761
        • HKI/Orimattila

        Ilmastoinnin kanssa ongelmaa, KLIMA:lta tuli seuraavat koodit, mitä mahtavat tarkoittaa?

        9C6A
        9C6C
        E714

        Noista E714 pysyi vikakoodien nollauksesta poissa, kaks ylempää uusiutui. :think
        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
        E39 523iA Oxfordgreen

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Ei kukaan viitsisi vaikka Inpasta laittaa sitä selkokielistä tekstiä vaikka saksaksikin?
          Noita koodeja on aika hankala muistella mikä oli minkäkin tarkoitus.

          Vai onko kaikilla sellainen käsikäyttöinen käikäle mikä ei näytä kuin koodin?
          Periaatteessa tästä löytyy se mitä infoa tuollaisella voi saada ulos.
          Last edited by Muurahainen; 05-04-2016, 12:32.

          Comment

          • E39Fin
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2013
            • 1761
            • HKI/Orimattila

            Ei inpa kertonut, sehän tässä mättääkin. tein luvun sieltä all functions tms niin ei anna selityksiä.
            Jaguar XF Sportbrake R-sport.
            E39 523iA Oxfordgreen

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Kysellään täälläkin.

              Luin vikakoodit yhdestä E46 330xd:stä jossa välillä tyhjäkäynti seilannut.
              Vikakoodeja oli

              "6660 Coolant temperature heater"

              "4704 Pre-supply pressure monitoring"

              Livedatasta katsottuna moottorin lämpö näytti n. 19 astetta 40km ajon jälkeen, mittari n. puolivälissä.

              Vissiin selvinnee lämpöanturin vaihdolla, sitä varmaan tuo ensimmäinen vikakoodi meinaa vaikka siinä lukee temperature heater?

              Mitäs tuo toinen meinaa? Liittyykö siirtopumppuun jotenkin? Nollaamisen jälkeen ainakin kävi tasaisesti. Noista dieseleistä ei ole niin kokemusta.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                Originally posted by JJT View Post
                Kysellään täälläkin.

                Luin vikakoodit yhdestä E46 330xd:stä jossa välillä tyhjäkäynti seilannut.
                Vikakoodeja oli

                "6660 Coolant temperature heater"

                "4704 Pre-supply pressure monitoring"

                Livedatasta katsottuna moottorin lämpö näytti n. 19 astetta 40km ajon jälkeen, mittari n. puolivälissä.

                Vissiin selvinnee lämpöanturin vaihdolla, sitä varmaan tuo ensimmäinen vikakoodi meinaa vaikka siinä lukee temperature heater?

                Mitäs tuo toinen meinaa? Liittyykö siirtopumppuun jotenkin? Nollaamisen jälkeen ainakin kävi tasaisesti. Noista dieseleistä ei ole niin kokemusta.
                Juurikin siirtopainesiin. Joskus on siirtopaine tipahtunut. Live-datasta katsomaan paljonko siirtopaine on. Samalla sitten katsomaan suuttimien korjausarvot ja rail-paineet. Suuttimien ohivuodotkin voi mitata.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by E39Fin View Post
                  Ei inpa kertonut, sehän tässä mättääkin. tein luvun sieltä all functions tms niin ei anna selityksiä.
                  Sillä tarkistetaan, vaan missä on vikaa. Vikakoodit sitten kannattaa lukaista jokaiselta yksiköltä erikseen, niin saat selityksetkin ja muut lisätiedot.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Juurikin siirtopainesiin. Joskus on siirtopaine tipahtunut. Live-datasta katsomaan paljonko siirtopaine on. Samalla sitten katsomaan suuttimien korjausarvot ja rail-paineet. Suuttimien ohivuodotkin voi mitata.
                    Vikakoodin ilmestymishetkellä oli siirtopaineet olleet luokkaa 3.8-3.9bar.
                    Suuttimien korjausarvot oli mielestäni ok. Pitää tutkia tarkemmin joskus.
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Löwen
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2010
                      • 385
                      • Finnland

                      Eka postasin tuonne E36 topiciin mutta löytyhän tämä oikea aluekin kysymykselle eli:

                      ABS valo palaa taulussa ja INPA näyttää tämmöstä:

                      113 Pumpenmotor, Ventilblock, Kabelbaum

                      Error frequency : 0

                      Syttyy heti uudestaan kun nollaa, mikä voi olla vikana?
                      MB E220CDI '10 Braun

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Löwen View Post
                        Eka postasin tuonne E36 topiciin mutta löytyhän tämä oikea aluekin kysymykselle eli:

                        ABS valo palaa taulussa ja INPA näyttää tämmöstä:

                        113 Pumpenmotor, Ventilblock, Kabelbaum

                        Error frequency : 0

                        Syttyy heti uudestaan kun nollaa, mikä voi olla vikana?
                        Pumpun virransyötön tinaukset huonona. Boksia auki, uusii juotokset ja taas homma pelaa.

                        Comment

                        • Löwen
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2010
                          • 385
                          • Finnland

                          Valotatko vähän, missä koko boksi on ja mitkä juotokset täytyy uusia sekä mistä tunnistan ne? En ymmärrä hirveästi sähköistä mutta kolvi pysyy kädessä tarvittaessa. Kiitos avusta!
                          MB E220CDI '10 Braun

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Löwen View Post
                            Valotatko vähän, missä koko boksi on ja mitkä juotokset täytyy uusia sekä mistä tunnistan ne? En ymmärrä hirveästi sähköistä mutta kolvi pysyy kädessä tarvittaessa. Kiitos avusta!
                            Ainakin Z3:ssa se on kiinni hydrauliikka yksikössä.
                            Tietääkseni E36:ssa ainakin uudemmissa on samanlainen.

                            Laatikon joutuu leikkaamaan auki ja keskivaiheilta löytyvät pumpulle menevät johtimet jotka murtuvat irti piirilevyn tinauksista.

                            Comment

                            • blackbimmer
                              Newbiemmer
                              • Oct 2007
                              • 28
                              • Nivala

                              e91 320d vikakoodi 4530

                              Mikähän on menossa ku tommonen koodi löyty.?:think lähti kuittaamalla pois eikä oo vielä uudestaan tullu. Autossa tehot tallessa että ei ainakaan turboon viittaa. voisko olla jossaki alipaineletkussa vuoto...
                              Attached Files

                              Comment

                              • Telehell
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2016
                                • 330
                                • Joensuu

                                Tänään uusin tuon oikeanpuoleisen anturin. Edelleenkin uuden anturin livedataseuranta pysyy samassa millimetrimäärässä ja voltit ovat olemattomat. Vasemmanpuoleinen anturi seuraa kyllä ajoneuvon korkeutta kokoajan ja volttejakin näyttää tulevan inpan mukaan.

                                Eli virta häviää matkalle. Onko anturit erillisten sulakkeiden takana?

                                Originally posted by Telehell View Post
                                Sain viimein INPA;n toimimaan ja pääsin lukemaan viralliset vikakoodit. Hehkuja valittaa parista pytystä ja ilmamassamittaria, nuo hoidetaan kun keritään... Nyt mikä näytölle saakka tulee aamuin illoin, on tuo tasonsäädön vika. INPA;lla vikakoodi 5F8F. Google antaa viittausta Xenonien tasoanturiin. Katsoin myös tasoantureiden livedataa, ja vasemmanpuoleinen anturi antoi voltteja mutta oikeanpuoleinen jökötti vaan jossain 0.1 voltissa. Anturi on ilmeisemmin viallinen. Liitoksen olen puhdistanut ja anturia pyöritellyt tuloksetta.

                                Ohjaako tuo sama anturi myös tasonsäädön kompuraa, josta tulee sitten tuo tasonsäädön vikakoodi mittaristoon saakka?

                                Oikeanpuoleinen xenonvalo kyllä näyttää paljon alemmas mitä vasemmanpuoleinen.
                                Mitsubishi Outlander PHEV
                                Ex: Skoda Superb -13 2.0TDI DSG 170hv
                                Ex: VW Golf -09 1.4tsi DSG
                                Ex: BMW e61 525d -05 M57TUD25, automaatti
                                Ex: Volvo T4 -01 147kW, automaatti
                                Ex: VW Passat -07 2.0TDI DSG
                                Ex: Nissan Primera P11 -01
                                Ex: Nissan Sunny -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎