Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virallinen vikakoodi topic II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erä-koira
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 541
    • peräkylässä

    laitetaas tännekin mikä aiheuttaa nuo koodit e39 523 vm:97

    64 continous control

    67 electromagnetic field susceptibility
    NO FOODS NO FARMS

    Onneks ostin bmw kun opelit kuulema hajoaa vesi sateessa
    e39 523i vm:97

    Comment

    • peltone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 8092
      • Willähde

      E46 320dA 2003

      BMW Scanner v1.4.0.6 (24.05.2008) - P.A.Soft, 2008

      4501/B2 - Control of exhaust re-circulation

      5E43/A0 - Steering angle sensor internal

      07/21 - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
      E30 316 -87
      E91 325i -06
      E61 530d -06
      F10 520d -14
      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by peltone View Post
        E46 320dA 2003

        BMW Scanner v1.4.0.6 (24.05.2008) - P.A.Soft, 2008

        4501/B2 - Control of exhaust re-circulation

        5E43/A0 - Steering angle sensor internal

        07/21 - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
        EGR liittyvä tuo eka, toinen ratinasennontunnistin vikaa ja viimeisenä sitten varashälyyttimen vikaa. Nuo scannerin koodit ei itsellä ole niin hallussa, että tarkemmin voisi sanoa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Haba-75
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 91

          Tällaista luettuna bluetooth mokkulalla obd:n kautta
          P0642 - voimansiirto
          tarkemmalla haulla:
          Type: Powertrain - Computer and Auxiliary outputs ISO/SAE controlled
          Description: Sensor reference Voltage "A" Circuit low.

          Osaisko joku selventää??

          Auto: 530da touring vm 05/2005
          E61 530Dat

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            Originally posted by HTK12 View Post
            EGR liittyvä tuo eka, toinen ratinasennontunnistin vikaa ja viimeisenä sitten varashälyyttimen vikaa. Nuo scannerin koodit ei itsellä ole niin hallussa, että tarkemmin voisi sanoa.
            Nämä kyllä selvisi itsellekkin, hieman tarkennusta kaipaisi, mitä on korjattava jotta noita ei olisi.

            Edit: Vai olenko nyt ihan väärässä paikassa
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by peltone View Post
              Nämä kyllä selvisi itsellekkin, hieman tarkennusta kaipaisi, mitä on korjattava jotta noita ei olisi.

              Edit: Vai olenko nyt ihan väärässä paikassa
              Ihan oikea paikka, mutta voi olla harvassa BMW scanner tietäjät. Ne ketkä enemmän harrastaa vikakoodienlukemista käyttää yleisemmin INPA/DIS/Rheingoldia. Nuo scabberub koodit ei anna sitä kaikkea tietoa, mitä esim. INPA:lla saa. Steering angle herjan saa monesti kuntoon kalibroimalla ko. anturin.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jusu79
                Bimmer Rookie
                • Mar 2014
                • 43
                • Lappeenranta

                Originally posted by riippis View Post
                Mikä se tuo 4B11 Rough controller vika oli??:think
                Moikka!

                Olisiko tästä kellään mitään tietoa miten saisi pois, kun itsellä ollut jo jonkin aikaan tuo koodi ja poistuu kun nollaa mut ainahan se takaisin tulee. Jotain olen saanut selville että olisi jokin alhainen korjausarvo juttu ja että liittyisi jotenkin polttoaine juttuihin (diesel). Omasta mielestä tämä tuli imusarjan irrotuksen jälkeen kun putsasin sen. Tyhjäkäynti välillä hypyttää 600-700 välillä kun moottorin lämmöt on nousseet ekaan neljäönnekseen mutta pääasiassa pysyy aisoissa. Itellä myös hehkuviat on joka sylinterillä. Ja välillä oli suuttimen 4 vikakoodikin mutta ei enää pitkään aikaan. Arvotkin on ihan hyvät kun livedataa katsoo. Voisiko olla esim. diesel suodatin kun en tiedä koska se vaihdettu ja varmaan se olisi hyvä vaihtaa joskus.


                Edit: nyt on pari päivää ollu tuo 4B11 koodi poissa ja viimeeksi tänäaamuna koodit luettu. Jospa se olikin jokin tilapäinen juttu tai jokin vaan välillä temppuilee..
                Last edited by jusu79; 12-02-2016, 13:48.
                320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                Comment

                • ark28
                  BTCF Member
                  • Nov 2011
                  • 94
                  • Pirkanmaa

                  Originally posted by jusu79 View Post
                  Moikka!

                  Olisiko tästä kellään mitään tietoa miten saisi pois, kun itsellä ollut jo jonkin aikaan tuo koodi ja poistuu kun nollaa mut ainahan se takaisin tulee. Jotain olen saanut selville että olisi jokin alhainen korjausarvo juttu ja että liittyisi jotenkin polttoaine juttuihin (diesel). Omasta mielestä tämä tuli imusarjan irrotuksen jälkeen kun putsasin sen. Tyhjäkäynti välillä hypyttää 600-700 välillä kun moottorin lämmöt on nousseet ekaan neljäönnekseen mutta pääasiassa pysyy aisoissa. Itellä myös hehkuviat on joka sylinterillä. Ja välillä oli suuttimen 4 vikakoodikin mutta ei enää pitkään aikaan. Arvotkin on ihan hyvät kun livedataa katsoo. Voisiko olla esim. diesel suodatin kun en tiedä koska se vaihdettu ja varmaan se olisi hyvä vaihtaa joskus.


                  Edit: nyt on pari päivää ollu tuo 4B11 koodi poissa ja viimeeksi tänäaamuna koodit luettu. Jospa se olikin jokin tilapäinen juttu tai jokin vaan välillä temppuilee..
                  jeps, suutinten korjausarvot tyhjäkäynnillä on rajojen ulkopuolella ... Siihen auttoi (ainakin ensiapuna) Forte lisäaineen tankkiin laitto ja arvot palasi takaisin rajoihin. Eli jotain puhdistavaa vaikutusta aineella oli. Redlinen RL-2 on myös kokeilemisen arvoinen aine.
                  K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07

                  Comment

                  • jusu79
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2014
                    • 43
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by ark28 View Post
                    jeps, suutinten korjausarvot tyhjäkäynnillä on rajojen ulkopuolella ... Siihen auttoi (ainakin ensiapuna) Forte lisäaineen tankkiin laitto ja arvot palasi takaisin rajoihin. Eli jotain puhdistavaa vaikutusta aineella oli. Redlinen RL-2 on myös kokeilemisen arvoinen aine.
                    Kiitos tiedosta. Jotenkin oli vähän sellainen tunne että liittyy tuohon tyhjäkäyntiin. Nyt kun ei ole seilaillut muutamaan päivään, ei ole koodiakaan näkynyt Jotain puhdistusainetta olen käyttänyt, mut en nyt muista merkkiä. Täytyy noitakin koleilla seuraavilla kerroilla.
                    320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!

                    Comment

                    • mjpaanan
                      Newbiemmer
                      • Feb 2016
                      • 6
                      • Keski-Suomi

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Lukisin koodit jollain muulla esim. INPA/DIS/Rheingold. Nuo Boschin suomeksi olevat vikakoodit on ihan perseestä.
                      Tulipa luettua noi koodi INPA:lla niin seuraavanlaiset koodit tulee:

                      18 EGS CF37 64 - en löytänyt modulia INPA:lla

                      2A EMF 6022 E4

                      E R R O R M E M O R Y
                      ---------------------------------------
                      Date: 14.02.2016 22:13:32
                      ECU: EMF_70
                      JobStatus: OKAY
                      Variant: EMF_70
                      -------------------------------------------------------------
                      RESULT: 1 error in error memory !
                      -------------------------------------------------------------
                      6022 PER_WHEEL_SPEED
                      Error counter: 1
                      Mileage 224000 km
                      Testfall Fehler Master unknown Error 0-n
                      Reason of Denial NOT_DEGRADED_MODE 0-n
                      Action request special action 0-n
                      Block number Data Error unknown Error 0-n
                      Block number Soft Error unknown Error 0-n
                      Relativetime 24990.00 sec
                      Clamp 30 Motor Voltage 11.90 Volt
                      Ignition Voltage 11.20 Volt
                      Wheelspeed signal 255.00 km/h
                      PCB temperature 0.00 degrees Celsius
                      Motor Monitoring Voltage 5.50 Volt
                      Button state digital S1 open and no failure 0-n
                      Button state digital S2 open and no failure 0-n
                      Button state digital S3 open and no failure 0-n
                      Button state digital S4 open and no failure 0-n
                      Motor state idle 0-n
                      Motor locked 0.00 0/1
                      Motor undervoltage 0.00 0/1
                      Motor current 0.00 0/1
                      Manual moved position 0.00 0/1
                      Zero position calibrated 1.00 0/1
                      Apply Button pressed 0.00 0/1
                      Release Button pressed 0.00 0/1
                      SCS active 0.00 0/1
                      Ignition 1.00 0/1
                      undervoltage 0.00 0/1
                      Actuator state released 0-n
                      Activity Mode normal mode 0-n
                      LOFO_EMF no request 0-n
                      ENB_STG_ACT EPB motion disabled 0-n
                      Apply Permission V < V_Apply_allowed 0-n
                      MILE_KM invalid 0.00 0/1
                      ENB_STG_ACT 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      LOFO_EMF 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_BRG_DYN_2 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_CFFU_EMF_2 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_HYD_RETA_2 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      RQ_PPOS_GRB_2 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_VEH_DVCO 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      V_VEH 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_INTF_DSC_EMF 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_KEY_PLGD 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_KL_15 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_KL_R 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      RPM_GRB_NEGL 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_KL_50 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_CT_BRPD 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      BRP1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      ST_GR_GRB 1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      FLLUPT_GPWSUP1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      T_SEC_COU_REL1 is equal to invalid 0.00 0/1
                      unused 0.00 0/1
                      unused 0.00 0/1
                      unused 0.00 0/1
                      unused 0.00 0/1
                      SlaveGeschwindigkeit OK 0-n
                      SlaveStellanforderung OK 0-n
                      SlaveGetriebedaten OK 0-n
                      unused unused 0-n
                      No signal or value
                      Test conditions fulfilled
                      Error present now and already stored
                      Error would cause a warning lamp to light up
                      Error code: 60 22 E4 01 6D 60 28 10 FF FF 61 9E 77 70 FF 00
                      37 00 81 28 A1 00 00 00 00
                      ================================================== ===========

                      71 AHM 9DEA 68 - Kun yritin lukea trailer modulea niin tästä tuli error sys-0012

                      Osaako joku avata näitä?
                      Last edited by mjpaanan; 14-02-2016, 22:33.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        Edit: kyllä se sittenkin taitaa olla se penkin tunnistinmatto.
                        Last edited by HTK12; 23-02-2016, 13:47.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • LateB
                          Newbiemmer
                          • Jun 2015
                          • 9
                          • Jns

                          535i e39 vikakoodi

                          Onko tullut vastaan koodia:
                          74 can md_ind signal error
                          Yksikkö asc5
                          Luettu inpa:lla

                          E39 535i autosta.

                          Ongelmana on asc putoaminen pois pelistä,
                          Joko käynnistäessä tai ajossa satunnaisesti.

                          Absit toimii ja kaikki muutkin,
                          Ainut muu ongelma on et moottori sammuu
                          Välillä muutama sekuntti käynnistämisen jälkeen.

                          Comment

                          • LateB
                            Newbiemmer
                            • Jun 2015
                            • 9
                            • Jns

                            Lisätietoja

                            Aikani livedataa tutkittuna niin pystyn antamaan lisätietoja.
                            Dme:n puolelta hlm lukema (voltit) pysyy nollassa vaikka autoa kaasuttaa silloin kun kyseinen vika on päällä. Sitten kun lähtee arvoja tulemaan niin vikakoodit nollaamalla häviää se asc merkkivalo ja kyseinen vikakoodi.

                            Tarkottaako siis että MAF on rikki tai voiko se pätkiä signaalia kesken ajon esimerkiksi? Vai hajoaako tuo kerrasta?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by LateB View Post
                              Aikani livedataa tutkittuna niin pystyn antamaan lisätietoja.
                              Dme:n puolelta hlm lukema (voltit) pysyy nollassa vaikka autoa kaasuttaa silloin kun kyseinen vika on päällä. Sitten kun lähtee arvoja tulemaan niin vikakoodit nollaamalla häviää se asc merkkivalo ja kyseinen vikakoodi.

                              Tarkottaako siis että MAF on rikki tai voiko se pätkiä signaalia kesken ajon esimerkiksi? Vai hajoaako tuo kerrasta?
                              MAF voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Huonoa käyntiä, sammumista jne. Sigun auto sammui kaasupohjassa ~5000 rpm kun MAF-päätti, että nyt riittää. Lähti käyntiin heti uudestaan, mutta tyhjäkäyntiä ei kunnolla enää käynyt. Pystyi ajamaan kunnes sain uuden, kun laittoi ilmastoinnin päälle (nostaa tyhjäkäyntiä ~200 rpm). Toimiiko auto paremmin, jos otat MAF:in johdon irti?
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • LateB
                                Newbiemmer
                                • Jun 2015
                                • 9
                                • Jns

                                Tuloksia ja uusia ongelmia

                                Nyt on autoa tutkittu ja osa onglemista poistui (osa ei).
                                Sen verran voin seuraavia neuvoa, että MAF oli omassa tapauksessa rikki.
                                Vaihdon jälkeen ko. vikakoodi (74 can md_ind signalerror) ja luistoneston valo lakkasivat häiritsemästä.

                                Samalla vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja lambdat, kun oli varaosat purkuautosta tallessa. Nyt on täysin eri auto kuin aikaisemmin (tehot palas näköjään), mutta toi mukanaan uuden ongelman. Auto ei meinaa käynnistyä kunnolla.

                                Vikakoodit antaa seuraavat:
                                27 Additive Mixture Adaptation Idle Bank 1
                                35 Additive Mixture Adaptation Idle Bank 2

                                Imuvuotoja on tutkittu, mutta ainut mistä löytyi on osa 11 tuosta kaaviosta.


                                Siinä on pienehkö reikä muoviosan kyljessä, josta saa startti sprayllä kierrokset nousemaan. Kuuluuko ko. osassa olla reikä, josta käy ihan kunnon imu?

                                onko ideoita näitten vikakoodien aiheuttajaksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎