BMW Scanner v1.4.0.6 (24.05.2008) - P.A.Soft, 2008
4501/B2 - Control of exhaust re-circulation
5E43/A0 - Steering angle sensor internal
07/21 - Anti-theft alarm system: Siren, Radio interior protection, Tilt alarm sensor or Wire STDWA Short circuit to ground or Open circuit
EGR liittyvä tuo eka, toinen ratinasennontunnistin vikaa ja viimeisenä sitten varashälyyttimen vikaa. Nuo scannerin koodit ei itsellä ole niin hallussa, että tarkemmin voisi sanoa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tällaista luettuna bluetooth mokkulalla obd:n kautta
P0642 - voimansiirto
tarkemmalla haulla:
Type: Powertrain - Computer and Auxiliary outputs ISO/SAE controlled
Description: Sensor reference Voltage "A" Circuit low.
EGR liittyvä tuo eka, toinen ratinasennontunnistin vikaa ja viimeisenä sitten varashälyyttimen vikaa. Nuo scannerin koodit ei itsellä ole niin hallussa, että tarkemmin voisi sanoa.
Nämä kyllä selvisi itsellekkin, hieman tarkennusta kaipaisi, mitä on korjattava jotta noita ei olisi.
Nämä kyllä selvisi itsellekkin, hieman tarkennusta kaipaisi, mitä on korjattava jotta noita ei olisi.
Edit: Vai olenko nyt ihan väärässä paikassa
Ihan oikea paikka, mutta voi olla harvassa BMW scanner tietäjät. Ne ketkä enemmän harrastaa vikakoodienlukemista käyttää yleisemmin INPA/DIS/Rheingoldia. Nuo scabberub koodit ei anna sitä kaikkea tietoa, mitä esim. INPA:lla saa. Steering angle herjan saa monesti kuntoon kalibroimalla ko. anturin.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Mikä se tuo 4B11 Rough controller vika oli??:think
Moikka!
Olisiko tästä kellään mitään tietoa miten saisi pois, kun itsellä ollut jo jonkin aikaan tuo koodi ja poistuu kun nollaa mut ainahan se takaisin tulee. Jotain olen saanut selville että olisi jokin alhainen korjausarvo juttu ja että liittyisi jotenkin polttoaine juttuihin (diesel). Omasta mielestä tämä tuli imusarjan irrotuksen jälkeen kun putsasin sen. Tyhjäkäynti välillä hypyttää 600-700 välillä kun moottorin lämmöt on nousseet ekaan neljäönnekseen mutta pääasiassa pysyy aisoissa. Itellä myös hehkuviat on joka sylinterillä. Ja välillä oli suuttimen 4 vikakoodikin mutta ei enää pitkään aikaan. Arvotkin on ihan hyvät kun livedataa katsoo. Voisiko olla esim. diesel suodatin kun en tiedä koska se vaihdettu ja varmaan se olisi hyvä vaihtaa joskus.
Edit: nyt on pari päivää ollu tuo 4B11 koodi poissa ja viimeeksi tänäaamuna koodit luettu. Jospa se olikin jokin tilapäinen juttu tai jokin vaan välillä temppuilee..
Olisiko tästä kellään mitään tietoa miten saisi pois, kun itsellä ollut jo jonkin aikaan tuo koodi ja poistuu kun nollaa mut ainahan se takaisin tulee. Jotain olen saanut selville että olisi jokin alhainen korjausarvo juttu ja että liittyisi jotenkin polttoaine juttuihin (diesel). Omasta mielestä tämä tuli imusarjan irrotuksen jälkeen kun putsasin sen. Tyhjäkäynti välillä hypyttää 600-700 välillä kun moottorin lämmöt on nousseet ekaan neljäönnekseen mutta pääasiassa pysyy aisoissa. Itellä myös hehkuviat on joka sylinterillä. Ja välillä oli suuttimen 4 vikakoodikin mutta ei enää pitkään aikaan. Arvotkin on ihan hyvät kun livedataa katsoo. Voisiko olla esim. diesel suodatin kun en tiedä koska se vaihdettu ja varmaan se olisi hyvä vaihtaa joskus.
Edit: nyt on pari päivää ollu tuo 4B11 koodi poissa ja viimeeksi tänäaamuna koodit luettu. Jospa se olikin jokin tilapäinen juttu tai jokin vaan välillä temppuilee..
jeps, suutinten korjausarvot tyhjäkäynnillä on rajojen ulkopuolella ... Siihen auttoi (ainakin ensiapuna) Forte lisäaineen tankkiin laitto ja arvot palasi takaisin rajoihin. Eli jotain puhdistavaa vaikutusta aineella oli. Redlinen RL-2 on myös kokeilemisen arvoinen aine.
K1300S -09, R 1200 GS LC -16 Mini Cooper R56 -07, Ex. E61 520 dA -07
jeps, suutinten korjausarvot tyhjäkäynnillä on rajojen ulkopuolella ... Siihen auttoi (ainakin ensiapuna) Forte lisäaineen tankkiin laitto ja arvot palasi takaisin rajoihin. Eli jotain puhdistavaa vaikutusta aineella oli. Redlinen RL-2 on myös kokeilemisen arvoinen aine.
Kiitos tiedosta. Jotenkin oli vähän sellainen tunne että liittyy tuohon tyhjäkäyntiin. Nyt kun ei ole seilaillut muutamaan päivään, ei ole koodiakaan näkynyt Jotain puhdistusainetta olen käyttänyt, mut en nyt muista merkkiä. Täytyy noitakin koleilla seuraavilla kerroilla.
320Da e46 touring M-sport II vm. 03. 400tkm lähenee hyvää vauhtia!
Lukisin koodit jollain muulla esim. INPA/DIS/Rheingold. Nuo Boschin suomeksi olevat vikakoodit on ihan perseestä.
Tulipa luettua noi koodi INPA:lla niin seuraavanlaiset koodit tulee:
18 EGS CF37 64 - en löytänyt modulia INPA:lla
2A EMF 6022 E4
E R R O R M E M O R Y
---------------------------------------
Date: 14.02.2016 22:13:32
ECU: EMF_70
JobStatus: OKAY
Variant: EMF_70
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
6022 PER_WHEEL_SPEED
Error counter: 1
Mileage 224000 km
Testfall Fehler Master unknown Error 0-n
Reason of Denial NOT_DEGRADED_MODE 0-n
Action request special action 0-n
Block number Data Error unknown Error 0-n
Block number Soft Error unknown Error 0-n
Relativetime 24990.00 sec
Clamp 30 Motor Voltage 11.90 Volt
Ignition Voltage 11.20 Volt
Wheelspeed signal 255.00 km/h
PCB temperature 0.00 degrees Celsius
Motor Monitoring Voltage 5.50 Volt
Button state digital S1 open and no failure 0-n
Button state digital S2 open and no failure 0-n
Button state digital S3 open and no failure 0-n
Button state digital S4 open and no failure 0-n
Motor state idle 0-n
Motor locked 0.00 0/1
Motor undervoltage 0.00 0/1
Motor current 0.00 0/1
Manual moved position 0.00 0/1
Zero position calibrated 1.00 0/1
Apply Button pressed 0.00 0/1
Release Button pressed 0.00 0/1
SCS active 0.00 0/1
Ignition 1.00 0/1
undervoltage 0.00 0/1
Actuator state released 0-n
Activity Mode normal mode 0-n
LOFO_EMF no request 0-n
ENB_STG_ACT EPB motion disabled 0-n
Apply Permission V < V_Apply_allowed 0-n
MILE_KM invalid 0.00 0/1
ENB_STG_ACT 1 is equal to invalid 0.00 0/1
LOFO_EMF 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_BRG_DYN_2 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_CFFU_EMF_2 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_HYD_RETA_2 1 is equal to invalid 0.00 0/1
RQ_PPOS_GRB_2 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_VEH_DVCO 1 is equal to invalid 0.00 0/1
V_VEH 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_INTF_DSC_EMF 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_KEY_PLGD 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_KL_15 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_KL_R 1 is equal to invalid 0.00 0/1
RPM_GRB_NEGL 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_KL_50 1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_CT_BRPD 1 is equal to invalid 0.00 0/1
BRP1 is equal to invalid 0.00 0/1
ST_GR_GRB 1 is equal to invalid 0.00 0/1
FLLUPT_GPWSUP1 is equal to invalid 0.00 0/1
T_SEC_COU_REL1 is equal to invalid 0.00 0/1
unused 0.00 0/1
unused 0.00 0/1
unused 0.00 0/1
unused 0.00 0/1
SlaveGeschwindigkeit OK 0-n
SlaveStellanforderung OK 0-n
SlaveGetriebedaten OK 0-n
unused unused 0-n
No signal or value
Test conditions fulfilled
Error present now and already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Error code: 60 22 E4 01 6D 60 28 10 FF FF 61 9E 77 70 FF 00
37 00 81 28 A1 00 00 00 00
================================================== ===========
71 AHM 9DEA 68 - Kun yritin lukea trailer modulea niin tästä tuli error sys-0012
Aikani livedataa tutkittuna niin pystyn antamaan lisätietoja.
Dme:n puolelta hlm lukema (voltit) pysyy nollassa vaikka autoa kaasuttaa silloin kun kyseinen vika on päällä. Sitten kun lähtee arvoja tulemaan niin vikakoodit nollaamalla häviää se asc merkkivalo ja kyseinen vikakoodi.
Tarkottaako siis että MAF on rikki tai voiko se pätkiä signaalia kesken ajon esimerkiksi? Vai hajoaako tuo kerrasta?
Aikani livedataa tutkittuna niin pystyn antamaan lisätietoja.
Dme:n puolelta hlm lukema (voltit) pysyy nollassa vaikka autoa kaasuttaa silloin kun kyseinen vika on päällä. Sitten kun lähtee arvoja tulemaan niin vikakoodit nollaamalla häviää se asc merkkivalo ja kyseinen vikakoodi.
Tarkottaako siis että MAF on rikki tai voiko se pätkiä signaalia kesken ajon esimerkiksi? Vai hajoaako tuo kerrasta?
MAF voi aiheuttaa monenlaisia ongelmia. Huonoa käyntiä, sammumista jne. Sigun auto sammui kaasupohjassa ~5000 rpm kun MAF-päätti, että nyt riittää. Lähti käyntiin heti uudestaan, mutta tyhjäkäyntiä ei kunnolla enää käynyt. Pystyi ajamaan kunnes sain uuden, kun laittoi ilmastoinnin päälle (nostaa tyhjäkäyntiä ~200 rpm). Toimiiko auto paremmin, jos otat MAF:in johdon irti?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Nyt on autoa tutkittu ja osa onglemista poistui (osa ei).
Sen verran voin seuraavia neuvoa, että MAF oli omassa tapauksessa rikki.
Vaihdon jälkeen ko. vikakoodi (74 can md_ind signalerror) ja luistoneston valo lakkasivat häiritsemästä.
Samalla vaihdoin nokka-akselin asentotunnistimen ja lambdat, kun oli varaosat purkuautosta tallessa. Nyt on täysin eri auto kuin aikaisemmin (tehot palas näköjään), mutta toi mukanaan uuden ongelman. Auto ei meinaa käynnistyä kunnolla.
Vikakoodit antaa seuraavat:
27 Additive Mixture Adaptation Idle Bank 1
35 Additive Mixture Adaptation Idle Bank 2
Imuvuotoja on tutkittu, mutta ainut mistä löytyi on osa 11 tuosta kaaviosta.
Siinä on pienehkö reikä muoviosan kyljessä, josta saa startti sprayllä kierrokset nousemaan. Kuuluuko ko. osassa olla reikä, josta käy ihan kunnon imu?
Comment