Announcement

Collapse
No announcement yet.

4x100 -> 5x120?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tojopa
    BTCF Member
    • Mar 2004
    • 1592
    • Kuopio

    Originally posted by Jonsku View Post

    Tuohon tulee aiemmin mainitsemani perussetuppi. Pistellään lisää tietoa kunhan os951 & co saavat kaikki palikat tehtyä
    Eli E36 325 etunapa + E30 M3 takanapa, vai?

    Comment

    • os951
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 447
      • Kerava

      Nuo osat ovat perusta projektissa. Jonsku on tehnyt esivalmistelut hyvin pitkälle, joten kaverilleni jää "helppo" työ valmistaa sopivat sovitteet. Valitut levyt tulevat istumaan todennäköisesti mainiosti tässä kokonaisuudessa. Eli pystymme tuotteistamaan paketin helposti, ja niitä voidaan tarvittaessa valmistaa muillekkin. Minulla on nyt myös yksi kpl e30 M3 tolppia mitattavana. Siihenkin on tarkoitus toteuttaa Porsche jarrut. Porsche Bremboja on saatavilla suhteellisen edullisesti ja ne ovat kevyempiä kuin vaikkapa E36 M3 etu jarrut, jollaisia olen juuri kunnostamassa eräälle foorumilaiselle.

      Comment

      • EGoman
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 5102
        • Ylivieska

        http://egoman.ylivieska.org/voorumi/5lug/

        tuossa päivän kötöstyksiä. Ei tule mihinkään alle, kunhan testailin. Satula + levy komboa ei varmaan ole sellaista joka toimisi ilman adapteria pyöräntuentaan?
        napa varmaan pysyy paikoillaan orkkis mutterillakin vai pitääkö tuohon koneistaa oma mutteri joka menee "syvemmälle"?
        "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

        Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
        ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by EGoman View Post
          http://egoman.ylivieska.org/voorumi/5lug/

          tuossa päivän kötöstyksiä. Ei tule mihinkään alle, kunhan testailin. Satula + levy komboa ei varmaan ole sellaista joka toimisi ilman adapteria pyöräntuentaan?
          napa varmaan pysyy paikoillaan orkkis mutterillakin vai pitääkö tuohon koneistaa oma mutteri joka menee "syvemmälle"?
          jos tuo laakerin takapinta olisi samassa pinnassa kuin alkuperäinen, niin silloin 325:n levy uudella jaolla ja keskireiällä + 325:n satula yhdistelmään riittää että tuo satulaa 3mm ulospäin
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • micke_
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 1154
            • Lojo

            Ilmeisesti näitten mittojen mukaan tehty:
            http://i37.tinypic.com/33eh6rn.jpg ?

            Noita varten on ihan omalle mutterille piirustukset:


            Mulla on ns."bonje" holkit jotka menee orkkismutterilla


            Noilla vaatis vissiin 4,5mm prikat jotta sattuis satula kohilleen orkkislevyllä.
            E24 ///M635CSI
            E61 520d LCI
            Ex: E30 1006hv/1161nm
            ig: m1ckee_

            Comment

            • EGoman
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 5102
              • Ylivieska

              Originally posted by Tonton View Post
              jos tuo laakerin takapinta olisi samassa pinnassa kuin alkuperäinen, niin silloin 325:n levy uudella jaolla ja keskireiällä + 325:n satula yhdistelmään riittää että tuo satulaa 3mm ulospäin
              niin mutta kun se ei ole vaan tulee 5mm ulospäin

              Originally posted by micke_ View Post
              Ilmeisesti näitten mittojen mukaan tehty:
              http://i37.tinypic.com/33eh6rn.jpg ?

              Noita varten on ihan omalle mutterille piirustukset:


              Mulla on ns."bonje" holkit jotka menee orkkismutterilla

              Noilla vaatis vissiin 4,5mm prikat jotta sattuis satula kohilleen orkkislevyllä.
              Juu noihan ne. Ja oli tuo mutterikin tievossa. Mitä tarkoitat tuolla bonje holkilla?
              "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

              Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
              ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

              Comment

              • micke_
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1154
                • Lojo

                Originally posted by EGoman View Post
                Juu noihan ne. Ja oli tuo mutterikin tievossa. Mitä tarkoitat tuolla bonje holkilla?
                Ruotsalainen herra joka kirjoittelee PPF:lle nimimerkillä bonje on nämä mitat keksinyt, joten siellä puhutaan "bonje hylsa":sta kun on näillä mitoilla tehty.

                Eli muuta eroa ei juurikan ole kuin että toi mikä sulla on 5mm on näissä 1,5mm. Ja jotkut tekee ilmankin..
                E24 ///M635CSI
                E61 520d LCI
                Ex: E30 1006hv/1161nm
                ig: m1ckee_

                Comment

                • EGoman
                  BTCF Member
                  • Mar 2006
                  • 5102
                  • Ylivieska

                  Originally posted by micke_ View Post
                  Ruotsalainen herra joka kirjoittelee PPF:lle nimimerkillä bonje on nämä mitat keksinyt, joten siellä puhutaan "bonje hylsa":sta kun on näillä mitoilla tehty.

                  Eli muuta eroa ei juurikan ole kuin että toi mikä sulla on 5mm on näissä 1,5mm. Ja jotkut tekee ilmankin..
                  Kiitti. Löytyykö nuo piirustukset netistä? Ei tuo Ruotsi taivu 4.7 lukion keskiarvolla ja bonje hakusanalla löytyy 72 sivua ppffuufuufuu foorumilta. Bonje hylsyllä saanee orkkis satulan /levyn paikoilleen nätimmin.

                  e36:sen carrieri ei kyllä asetu ilman pirraa. jarrupalan pitää kuitenkin varmaan osua levyyn koko pinta-alallaan...
                  "Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube

                  Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
                  ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07

                  Comment

                  • micke_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1154
                    • Lojo

                    Originally posted by EGoman View Post
                    Kiitti. Löytyykö nuo piirustukset netistä? Ei tuo Ruotsi taivu 4.7 lukion keskiarvolla ja bonje hakusanalla löytyy 72 sivua ppffuufuufuu foorumilta. Bonje hylsyllä saanee orkkis satulan /levyn paikoilleen nätimmin.

                    e36:sen carrieri ei kyllä asetu ilman pirraa. jarrupalan pitää kuitenkin varmaan osua levyyn koko pinta-alallaan...
                    Ei oo piirustuksia mutta mitat löytyy, kai noista saa jotain selvää:


                    Mitoissa pientä heittoa kun vertailee keskenään mutta kumpaakin käytetään joten kukin tyylillään, tärkein ero kuitenkin toi paksuus että miten paljon ulommas napa tulee.
                    E24 ///M635CSI
                    E61 520d LCI
                    Ex: E30 1006hv/1161nm
                    ig: m1ckee_

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by EGoman View Post
                      niin mutta kun se ei ole vaan tulee 5mm ulospäin
                      tarkoitat varmaan 8mm
                      holkin 5mm ja e36:n 3mm leveämpi napa

                      olisi kannattanut tehdä kaksiosainen niin olisi vain 3mm ja pienellä olka-akselin työstämisellä ei tarvitsisi sitäkään
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • ///saMi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1198
                        • 52300

                        Selasin koko topikin läpi, mutta mulle ei vaan selvinnyt et jos tuo etupään muutos tehdään e36 osilla niin miks esim. navat+jarrusatulat+levyt pitää olla 3,2 m3:sta? Mulla olis tossa pihassa e36 325 mistä saisin otettua kaiken tarvittavan mitä voisi hyödyntää, sillä kyselen..

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          Originally posted by ///saMi View Post
                          Selasin koko topikin läpi, mutta mulle ei vaan selvinnyt et jos tuo etupään muutos tehdään e36 osilla niin miks esim. navat+jarrusatulat+levyt pitää olla 3,2 m3:sta? Mulla olis tossa pihassa e36 325 mistä saisin otettua kaiken tarvittavan mitä voisi hyödyntää, sillä kyselen..
                          paatko linkin postaukseen missä noin on sanottu?

                          jos laittaa e36:n tolpan niin olisi hyvä olla tukivarsi m3 3.2:sta muuten rengas sijoittuu kaaressa joko liian eteen tai taakse
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • ///saMi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1198
                            • 52300

                            Originally posted by Tonton View Post
                            paatko linkin postaukseen missä noin on sanottu?

                            jos laittaa e36:n tolpan niin olisi hyvä olla tukivarsi m3 3.2:sta muuten rengas sijoittuu kaaressa joko liian eteen tai taakse
                            Ei ole kai missään asiaa faktana sanottu, mut se vaan ilmenee monen postauksesta tähän aiheeseen et aikoo laittaa myös jarrusatulat+levyt 3,2 m3:sta.. Sillä asia jäänytkin vaivaamaan kun ei ole selitystä löytyny miksei jarrut voi olla esim 325:sta.

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by ///saMi View Post
                              Ei ole kai missään asiaa faktana sanottu, mut se vaan ilmenee monen postauksesta tähän aiheeseen et aikoo laittaa myös jarrusatulat+levyt 3,2 m3:sta.. Sillä asia jäänytkin vaivaamaan kun ei ole selitystä löytyny miksei jarrut voi olla esim 325:sta.
                              niin aikoo mutta ei ole pakko, voihan sinne rakentaa mitkä tahansa noi nyt on helpoin päivitys isoihin jarruihin tai
                              jos ne on ostanu pakettina noi kaikki etupään osat
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • ///saMi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1198
                                • 52300

                                Originally posted by Tonton View Post
                                niin aikoo mutta ei ole pakko, voihan sinne rakentaa mitkä tahansa noi nyt on helpoin päivitys isoihin jarruihin tai
                                jos ne on ostanu pakettina noi kaikki etupään osat
                                Niin. No nyt kyllä selkeni tämäkin asia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎