Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SanMiguel
    replied
    En ole juurikaan seurannut markkinoita missä hinnoissa mikäkin ruutta menee.
    Enkä myöskään omaa yhtä tai kahta käyttö kokeilua enempää kokemusta jostain näistä halppis ruiskuista.

    Suosittelen silti sijoittamaan ihan aitoon ja oikeaan ruiskuun jos vähänkään enempää harraste maalailee ja haluaa että se onnistumisen tunne ei jää ainakaan ruiskusta kiinni.

    Itse olen vilppiksiä suosinut ja ne kahvat on vähän kasvanut käteen kiinni. Edelliset kahvat (väri ja lakka) oli noin 5 vuotta päivittäisessä ammatti käytössä ja nykyisillä on menty kolmisen vuotta. Litroja on siis laskettu läpi melkoisen reiluja määriä. Päivitin uudempiin koska omasta mielestä vanhat oli jo maksaneet itensä takaisin ja halusin pari ruiskua lisää kun monesti pari kolme eri väriä samoissa kopillisissa. Eli edelleen kaikki neljä on menossa mukana.

    Pitää vaan hyvää huolta ja pesee hyvin joka maalauksen jälkeen niin on takuulla harraste käytössä lähes ”ikuisia”. Saa ne toki ”pilattua ja paskottuakin” vaikka laakista jos ei kiinnosta ylläpitää

    Leave a comment:


  • jannmann
    replied
    Originally posted by pilootti View Post
    Onko kellään kokemusta kiinan devilbiss kopio ruiskuista? Kannattaako koittaa vai jatkanko bilteman ruiskulla maalausharjoituksia?
    Niistä kopioista tulee vaan paha mieli.

    FLG-5 saa uutena Suomesta (varmasti aito) n. 165e.
    Itse kun siirryin bilteman ruiskusta GTI Pro liteen, ei oo hirveästi kaduttanut.
    Hankin myös pohjamaalaukseen oman ruiskun. Bilteman ruisku vaati liki 3kg painetta pohjamaalilla(2,0 suutin). Nyt sama maali tulee paremmalla pinnalla 1kg paineella(1,8suutin).
    Siitä voi päätellä kummalla on tallissa vähemmän sumua ja kummalla on kivempi maalata esim. auton takaluukku sisäpuolelta.

    Yleensäkin hajasumua tulee 100x vähemmän noilla paremmilla ruutilla.


    Jos taas tarvetta pienemmälle ruiskulle niin tän osto ei oo myöskään harmitanut : https://www.ebay.com/itm/Ani-R150-T-...item3d2bdc0625

    Erittäin kehuttu ruisku, esim. Gunman kehuu kovasti :https://www.youtube.com/watch?v=FX6xjo1CY1g

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by pazq View Post
    osta flg-5 niin ei tarvi kopioita pelätä. Perusvarma kampe
    Torissa näytti olevan vähän käytetty flg-5 myynnissä satasella, ja Sagola 3300 pro evo.. muutaman kympin arvokkaampi.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by pilootti View Post
    Onko kellään kokemusta kiinan devilbiss kopio ruiskuista? Kannattaako koittaa vai jatkanko bilteman ruiskulla maalausharjoituksia?
    osta flg-5 niin ei tarvi kopioita pelätä. Perusvarma kampe

    Leave a comment:


  • pilootti
    replied
    Onko kellään kokemusta kiinan devilbiss kopio ruiskuista? Kannattaako koittaa vai jatkanko bilteman ruiskulla maalausharjoituksia?

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by Mr.Speed View Post
    Mun mielestä näissä epoksimaaleissa on ilmoitettu aikaikkuna minkä sisällä voi maalata päälle ilman välihiontaa. Itse en alkais hiomaan, jos pinnat on puhtaat ja rasvattomat niin pitäis massan pysyä kiinni niinku paska junttilan tuvan seinässä.
    Juu tuo aikaikkuna on varmasti sulkeutunut ajat sitten
    Tein nuo korin korjaukset vähän niinku neljässä osassa jos sattuu motivaatio jäämään tauolle niin ei koppa romota vuositolkulla paljaalla pellillä.

    Kyllä ne rasvattomat on, toki perus tallipöly saattaa olla pinnassa mutta tokihan minä ne tahmarätillä ja rasvanpoistolla kierrän ennen massausta. Taidan kuitenkin ihan oman mielenrauhan vuoksi kiertää paikat kevyesti punasella karhunkielellä niin on vähän tartuntaa eikä pinnan vahvuus juuri heikkene.

    Leave a comment:


  • Mr.Speed
    Guest replied
    Originally posted by Miku View Post
    Pohjassa nyt epoksipohjamaali jonka päälle tulee kiveniskumassa carsystem ks-1000. Sen päälle sitten lopuksi pintaväri.

    Tarviiko/kannattaako tuota epoksipohjaa nyt karhentaa ennen kiveniskumassaa tarttumisen kannalta vai onko turhaa suotta hioa kerrospaksuutta tosta epoksista?
    Mun mielestä näissä epoksimaaleissa on ilmoitettu aikaikkuna minkä sisällä voi maalata päälle ilman välihiontaa. Itse en alkais hiomaan, jos pinnat on puhtaat ja rasvattomat niin pitäis massan pysyä kiinni niinku paska junttilan tuvan seinässä.

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Pohjassa nyt epoksipohjamaali jonka päälle tulee kiveniskumassa carsystem ks-1000. Sen päälle sitten lopuksi pintaväri.

    Tarviiko/kannattaako tuota epoksipohjaa nyt karhentaa ennen kiveniskumassaa tarttumisen kannalta vai onko turhaa suotta hioa kerrospaksuutta tosta epoksista?

    Leave a comment:


  • prh'
    replied
    Kyseessä sohvapöytä, jonka kansi on metallia. Värinä satiini musta.
    Kanteen on ajan saatossa tullut ihan järkyttävä määrä naarmuja ja olisi ihan mukava saada se kuntoon.

    Onkohan toi nyt sitten pulverilla maalattu, mahdollisestin
    Mutta mitkä olisivat step-by-step ohjeet tuon uudelleen maalaukseen/kunnostukseen?

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ei uskalla, tehtaaltakin myyvät pesunkestävät autot oikeanvärisestä metallista tehtynä.
    Tarkoitatko :think
    Last edited by BMW525Xda; 05-12-2019, 17:53.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by BMW View Post
    Mites auton pesu maalauksen jälkeen eli uskaltaako käyttää painepesuria?
    Ei uskalla, tehtaaltakin myyvät pesunkestävät autot oikeanvärisestä metallista tehtynä.

    Leave a comment:


  • BMW
    replied
    Mites auton pesu maalauksen jälkeen eli uskaltaako käyttää painepesuria?
    Last edited by BMW; 20-02-2019, 00:31.

    Leave a comment:


  • Getaway81
    replied
    Originally posted by Miksu1612 View Post
    Totanoin... 4 päivää sitten tuli maalaus valmiiksi (lakka pintaan). Käytin Car-Rep:in tuotteita, mm. 2K-lakkaa.

    Tänään kun muutamia pieniä palikoita laitoin takaisin konehuoneeseen tuli kuvan mukainen jälki (nojattu päälle, ei hinkattu ku vasta jälkeen yrittäessä poistaa).

    12 tuntia, 20 astetta piti purkin mukaan olla raapimiskuiva ja 7 päivää täyskova.

    Mikä mennyt pieleen?
    Ettei vaan olisi lipsahtanut alkydilakka akryylimaalin päälle ?
    Toinen mikä tuli mieleen kun ostin noita Car Rep:in maaleja, niin myyjä sanoi että ravista suosiolla vähintään 10min. ennen maalausta. :think

    Leave a comment:


  • MikkoÄr
    replied
    Täällä myös huonoja kokemuksia lakasta ja mustasta tuollaisesta. 2K taitaa meinata, että tulevat vaan kahta kalliimmiksi kun joutuu vielä oikeankin maalin ostamaan.

    Leave a comment:


  • petterihi
    replied
    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
    Noi car-repin kamat voi heittää suoraan roskikseen.. aivan täyttä kuraa.

    Kahdesta ekasta 2k-pohjamaalipurkista ei tullut mitään pihalle, kolmannesta tuli noin puolet ennen kuin ”leikkas” kiinni.

    -Timo
    Erittäin samaa mieltä, Maston/Car-rep "2K" kamat saattavat toimia laboratoriossa mutta harvemmin muualla. Tässä omat kokemukset: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...1&postcount=72

    Leave a comment:

Working...
X