Maalaustopic 3

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pazi88
    replied
    Ainakaan väriä ei ihan varmasti oo tuota 400ml Taitaa olla ponneaine mukaanlukien. Tommosella 400ml satsilla jotain metalliväriä vetää puol autoa. Spraypullolla ei ihan onnistu 😁

    Leave a comment:


  • SanMiguel
    replied
    Originally posted by GOOFY View Post
    Tuolla on kilikoli purkki 26,90. Jos ei tarvi paljoa maalata niin kannattaako ruiskua alkaa sotkemaan? Eli siis 0,8 litraa kilikolia maksaa 54e ja 0.95 litraa ruiskukamaa maksaa 41 euroa.
    Tää onko hauska aihe, oli varmaan tarkotettuna just noihin raptori juttuihin, mutta tartun silti.

    Jos ajatusleikkinä 400ml vaikka ruisku vesimassaa maksaa 60€ ja väri koodilla haettu 400ml kilikoli 26€ niin kannattaako ruiskua tosiaan sotkea.. kuinka moni todellisuudessa tietää paljonko sitä väriä oikeasti on siellä kannussa?

    Leave a comment:


  • ekkoo1
    replied
    Noilla Raptor kilikoleilla tulee aika sileetä pintaa, kokeilin myös sillä niiden massaruiskulla ja litran purkkitavaraa niin tuli taas aika karkeeta röpöä.

    Isommat määrät kannattanee ottaa litratavarana kuitenkin, veikkaan että tuo 400ml kilikolista sisältää myös ponnekaasut yms. kun tuntui että tuommoinen kilikoli kyllä tyhjeni vauhdilla.

    Tykkäsin siitä Raptorin epoksista myös, vaikutti ihan hyvältä tavaralta.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    Näköjää toi raptorin 4 pullon musta setti noussu 12€, kun vuosi sitten oli 12€ halvempi

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Originally posted by kimmon View Post
    Sävytä suoraan tuo Raptor niin ei tartte vetää pintaväriä? https://www.nettimaalikauppa.fi/epag...APTOR_pinnoite
    Ärsyttää tommoset kaupat jotka ensin nostaa tuotteen hintaa ja sit laittavat muka tarjoukseen niin tuote on silti kalliimpi tarjouksessa kuin oikea hinta ois.



    Tuolla on kilikoli purkki 26,90. Jos ei tarvi paljoa maalata niin kannattaako ruiskua alkaa sotkemaan? Eli siis 0,8 litraa kilikolia maksaa 54e ja 0.95 litraa ruiskukamaa maksaa 41 euroa.
    Last edited by GOOFY; 02-06-2021, 10:03.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by Dokumon View Post
    Millä tuota raptoria ohennetaan? En ainakaan tosta ohjeesta löytänyt mainintaa. Asetonilla ruiskun pesu oli vaan mainittu.
    Fast thinner luki ohjeessa. Akryyliin toi kuitenki sekotetaan jos haluaa sävyttää.

    Ja tuohon sävytykseen, nyt tulee tota raptor lineria nii sävytän sen valmiiksi ainakin osittain.
    Tosta valmetista tulee raptorilla tosiaan pelkät lokarien sisäpinnat ja renkaan vierustat kopin kyljistä ja ovien alalaidat. Muuten sen kopin joutuu maalaamaan kuitenkin perus maalilla.
    Onhan siinä työtä. Koppi ja ovet sinapin väriin, penkin runkoa ym mustaksi, katto ja vanteet valkoiseksi ja konepeitto ruskeella. Mut sittenhän on 903 valmetti pelastettu taas käyttöjuhdaksi. Kerralla vaan kaikki niin ei myöhemmin enää tarvi mälvätä.

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Onko ukot ja akat maalannu raptorilla mitään? Pitäis vklp vanhasta valmetista vetää lokarien sisäpinnat ja kopin kyljet sillä ja sitten yhteen väriin siihen päälle. Lähinnä kysymys koskee että kuinka karheeksi toi jää ja pystyykö tasottamaan vähän hiomalla esim?
    Nyt hiekkapuhallettuna koko peli. Ensin vedän epoksin, sitten raptorin ja lopuksi värin. Täytyy vähän tutkia vielä vaatiiko toi raptori päällensä mitään ennen pu-maalia. Raptori on nyt sen takia valittu kun talvella on ketjut niin kyyti on kylmää lokareilla jossain kohtaa kuitenkin. Jossei kenelläkään ole parempaa ehdottaa niin tuolla mennään
    Sävytä suoraan tuo Raptor niin ei tartte vetää pintaväriä? https://www.nettimaalikauppa.fi/epag...APTOR_pinnoite
    Last edited by kimmon; 31-05-2021, 22:14.

    Leave a comment:


  • Dokumon
    replied
    Millä tuota raptoria ohennetaan? En ainakaan tosta ohjeesta löytänyt mainintaa. Asetonilla ruiskun pesu oli vaan mainittu.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by Dokumon View Post
    Tuosta https://www.nettivari.fi/documents/A...te_ja_ohje.pdf löytyy pari esimerkkiä ruiskulla vedetystä pinnastakin.
    Löysinkin tämän saman kun selailin. Lähinnä kokemuksia kyselin että miten onnistuu. No onnistuuhan se. Kaveri olikin maalaillu tolla jotain, tuli vaan puheeksi ohimennen kun näin sattumalta

    Leave a comment:


  • Dokumon
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Ihan normilla ruiskulla meinasinkin. Jollain 1.8 tai jos vaatii isomman niin sitten täytyy käydä ostamassa. Hinkkaväriä oon rapannu tolla 1.8. ral ei nyt käy kun on valmetin oma väri. Ja sitä värikoodiahan ei taas valmetti kerro niin se on katottu värikameralla. Mikä lie sinappi onkaan joku koodi löyty jostain mut ei noi liikkeen koneet edes tuntenu sellasta kun ei ollu tietoo minkä värivalmistajan kaava oli.

    Mutta niin, jos se edes suht tasaseksi tulee ohennettuna niin täytyy vetää muutama kerros niin saa vahvuuttakin.
    Tuosta https://www.nettivari.fi/documents/A...te_ja_ohje.pdf löytyy pari esimerkkiä ruiskulla vedetystä pinnastakin.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Ihan normilla ruiskulla meinasinkin. Jollain 1.8 tai jos vaatii isomman niin sitten täytyy käydä ostamassa. Hinkkaväriä oon rapannu tolla 1.8. ral ei nyt käy kun on valmetin oma väri. Ja sitä värikoodiahan ei taas valmetti kerro niin se on katottu värikameralla. Mikä lie sinappi onkaan joku koodi löyty jostain mut ei noi liikkeen koneet edes tuntenu sellasta kun ei ollu tietoo minkä värivalmistajan kaava oli.

    Mutta niin, jos se edes suht tasaseksi tulee ohennettuna niin täytyy vetää muutama kerros niin saa vahvuuttakin.

    Leave a comment:


  • asdteme
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Onko ukot ja akat maalannu raptorilla mitään? Pitäis vklp vanhasta valmetista vetää lokarien sisäpinnat ja kopin kyljet sillä ja sitten yhteen väriin siihen päälle. Lähinnä kysymys koskee että kuinka karheeksi toi jää ja pystyykö tasottamaan vähän hiomalla esim?
    Nyt hiekkapuhallettuna koko peli. Ensin vedän epoksin, sitten raptorin ja lopuksi värin. Täytyy vähän tutkia vielä vaatiiko toi raptori päällensä mitään ennen pu-maalia. Raptori on nyt sen takia valittu kun talvella on ketjut niin kyyti on kylmää lokareilla jossain kohtaa kuitenkin. Jossei kenelläkään ole parempaa ehdottaa niin tuolla mennään
    Sitähän ei oo pakko vetää sillä massaruiskulla, vaan voi ohentaa ja vetää myös normi ruiskulla isolla suuttimella. Silleen saat paljon tasasemman pinnan. Raptoriahan löytyy myös ainakin RAL väreihin sävytettynä.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Onko ukot ja akat maalannu raptorilla mitään? Pitäis vklp vanhasta valmetista vetää lokarien sisäpinnat ja kopin kyljet sillä ja sitten yhteen väriin siihen päälle. Lähinnä kysymys koskee että kuinka karheeksi toi jää ja pystyykö tasottamaan vähän hiomalla esim?
    Nyt hiekkapuhallettuna koko peli. Ensin vedän epoksin, sitten raptorin ja lopuksi värin. Täytyy vähän tutkia vielä vaatiiko toi raptori päällensä mitään ennen pu-maalia. Raptori on nyt sen takia valittu kun talvella on ketjut niin kyyti on kylmää lokareilla jossain kohtaa kuitenkin. Jossei kenelläkään ole parempaa ehdottaa niin tuolla mennään

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Meillä on iso tuuletin tallilla millä saa koko tallin jonkinsortin ylipaineeseen jos ovet on kiinni. Maalauspaikan vierestä ovi auki ja puhallin päälle, niin hyvin kulkeutuu maalisumu pois maalaustilasta välittömästi. Jos ilmanvaihto ei ole kunnossa, niin se maalisumu pääsee laskeutumaan pinnoille ja vastamaalatusta pinnasta tulee tympeän karhea. Plus joka prkl paikka tallista on sen maalisumun peitossa. Kylmemmillä ilmoilla on sitten isohko masteri pöhisemässä maalaustilaan, niin pysyy lämpimänä vaikka ilma vaihtuukin.
    Toi tila missä ite kävin viimesimmäksi maalailemassa pikkuserkun luona on vanhan navetan joku, mikä lie karsina ollukaan. Sinne on lattiaan tehty 100mm syvät ja 300mm leveät kourut missä poikkilankut päällä. Niiden päällä vaneri normaalisti kun ei käytössä. Kuilut yhdistyy y-haarana ja menee seinän toiselle puolelle jossa nousee lattiaan 315 kanavana ja siinä perässä on poistokone. Ihan joku maalaamon tmv että voi hiekkapuhaltaakin ja tää kone seuloo ne tomut rumpusuodattimiin. Alipainetta sai todella rajusti sinne huoneeseen mitä nuo mittaili. Masteri on nurkassa lämmittämässä jos haluaa kuumaa ja saa olla käynnissä maalauksenkin ajan. Kaikki tomu menee kivasti auton helmojen kohdilta railoihin eikä jää leijailemaan. Lakkauksen jälkeen meni pari minuuttia niin tila käytännössä sumuton.

    Vähän turha postaus mutta kiinnitin huomiota tuohon ylipaineeseen :think se saattaa puskea muualle sitä käryä eikä yhtä tehokkaasti poista leijailevia roskia. Tai näin ainakin ite sen miellän

    Leave a comment:


  • TuoAntti
    replied
    Paljonkohan maksaisi ykkössarjalaisen konepellin ja etupuskurin maalaus?
    Kiveniskuja, yms.

    Noin hintaluokkana, ei tarvii olla näyttelypintaa. Mutta värisävy mielellään kohdallaan ja ei appelsiiniä, tms. kovin näkyvää virhettä. Sattuuko nuo valkean sävyt yleensä miten helpolla, vai onko vaikea väri? Alpinweiss lll.

    Leave a comment:

Working...
X