Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webaston toiminnasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • caltsu
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 81
    • orimattila

    Uusi webasto toiminut hyvin mutta 1kk sitten pyysin elektromekaa palauttamaan vanhan kun se ei tullut kuntoon niin ei ole näkynyt?
    Pariin kertaan jo kysellyt.
    WSE1:lle tiedoksi.

    Palvelusta ei ropise isoja pisteitä.

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      Onkohan paska säkä vai mikä kun ajoin toista tankillista E10:llä niin kyrvähti bensapumppu. Ilmakuplaa kattelin letkun läpi niin heilahtelee vaan eestaas puolisen senttiä suuntaansa.

      Comment

      • mylläri
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 70
        • pirkanmaa

        dbw 46 webasto toiminta

        Lainaan topiccianne

        Elikkä autona e34 525 tds -93. Alkuperäinen DBW46 webasto.

        webasto toimi moitteettomasti kun ostin auton 2010 marraskuussa, vaihdoin webastolle uuden akun. sitten 2011 tammikuussa jostain syystä lakkasi toimimasta, inisee vain n. 30sec ja sitten ei mitään, punainen valo jää vilkkumaan. vaihdoin webastoon hehkun ja huovan. tämän jälkeen oli sulake takakontin vasemmalta puolelta verhoilujen alta palanut, sulakkeita on muistaakseni 3 semmoisessa "pienessä mötissä". lähellä webaston releboksia.
        25A sulakkeen siis vaihdoin.

        tämän jälkeen toimi parikertaa moitteetta. kunnes taas poltti sulakkeen. tekee samaa edelleen.

        mikähän mahtaisi olla vialla ?

        KIITOKSIA vastanneille.

        - Toni

        Comment

        • kaikkone
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2010
          • 933
          • Villähde

          Dodiin, tänään sitten sain webastoon taas diagnostiikka piuhan kiinni ja seurailin voltteja.

          Webaston oman mittarin mukaan oli about 11.6 - 11.8V
          suoraan akusta yleismittarilla 12.1+V
          Oisko tuo volttien pienuus mahdollisuus tuohon että webasto yleensä kiukuttelee jos laittaa päälle kun ei auto itse käy.

          Comment

          • kaikkone
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 933
            • Villähde

            minkäs paksuista tuon webaston bensiiniletkun pitäisi olla, tai siis sisähalkaisija. meinasint tehdä tuon siirto-operaation ja siirtää webaston tuohon sopivaan tilaan konepellin alle.

            Tarkennan siis Thermo top T. johon tulee / menee moottorilta bensan paluuletku
            Last edited by kaikkone; 02-08-2011, 17:13.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              Originally posted by kaikkone View Post
              minkäs paksuista tuon webaston bensiiniletkun pitäisi olla, tai siis sisähalkaisija. meinasint tehdä tuon siirto-operaation ja siirtää webaston tuohon sopivaan tilaan konepellin alle.

              Tarkennan siis Thermo top T. johon tulee / menee moottorilta bensan paluuletku
              Tuo on kyllä alunperin dieselimalli jos siinä on oma säiliö, miksei toki toimisi bensallakin jos poltin on modifioitu. Tuossa ei letkujen koolla ole merkitystä, muutoin tulisi käyttää letkun sijasta jäykkää muovista (tai metallista, metritavara jarruputkikin käy jos ei muuta ole) polttoianeputkea ainakin ennen weban pa pumppua, kasaanpainumisen ja ilmakuplien välttämiseksi. Liitokset toki lyhyillä letkuilla, ks tarkemmin webaston yleiset asennusohjeet (netistä).

              Jänniteraja on yleensä 9-10 voltin tienoilla joten ei tuommoisella pudotuksella pitäisi olla merkitystä.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                523i -97

                Moro. Voisko olla mahdollista, että omassa autossani on webasto? Auto on ruotsintuonti. Tuli vain mieleen, kun ilmailin lämppäriä ja asensin lisäkiertopumpun, niin huomasien että yksi vesiletku lähtee kuskinpuolen ilmansuodatin kotelon alle ja siellä on vielä ilmausruuvikin. Jos autossa on webasto, niin kuinka sen pitäisi toimia?:think
                Last edited by janke; 13-10-2011, 21:13.
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Tuo on kyllä alunperin dieselimalli jos siinä on oma säiliö, miksei toki toimisi bensallakin jos poltin on modifioitu. Tuossa ei letkujen koolla ole merkitystä, muutoin tulisi käyttää letkun sijasta jäykkää muovista (tai metallista, metritavara jarruputkikin käy jos ei muuta ole) polttoianeputkea ainakin ennen weban pa pumppua, kasaanpainumisen ja ilmakuplien välttämiseksi. Liitokset toki lyhyillä letkuilla, ks tarkemmin webaston yleiset asennusohjeet (netistä).

                  Jänniteraja on yleensä 9-10 voltin tienoilla joten ei tuommoisella pudotuksella pitäisi olla merkitystä.

                  Tämähän on se ThermoTop jossa on oma säiliö johon paluuputkessa kulkeva polttoaine jää, ei erillistä annostelupumppua. Tosiaankin alunperin diisseli joka jälkeenpäin modattu pensalle. Polttoaineputkeksi ihan tavallinen pensankestävä kumiletku sis.halk. n. 8mm, eli samaa luokkaa kun auton oma paluuputkikin.
                  Jännite kannattaa mitata hehkutuksen aikana, silloin kaikkein suurin jännitteen pudotus.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by janke View Post
                    Moro. Voisko olla mahdollista, että omassa autossani on webasto? Auto on ruotsintuonti. Tuli vain mieleen, kun ilmailin lämppäriä ja asensin lisäkiertopumpun, niin huomasien että yksi vesiletku lähtee kuskinpuolen ilmansuodatin kotelon alle ja siellä on vielä ilmausruuvikin. Jos autossa on webasto, niin kuinka sen pitäisi toimia?:think
                    Näkyihän siellä kuskin etulokasuojan sisällä möltti olevan. Pitäiskö se nyt lähtee toimimaan tuosta cd:n kellonkuvasta? Vai pitääkö sitä käyttää huollossa jotenkin kuittaamassa, kun en saanut ajastinta toimimaan?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3667
                      • seinäjoki

                      Originally posted by janke View Post
                      Näkyihän siellä kuskin etulokasuojan sisällä möltti olevan. Pitäiskö se nyt lähtee toimimaan tuosta cd:n kellonkuvasta? Vai pitääkö sitä käyttää huollossa jotenkin kuittaamassa, kun en saanut ajastinta toimimaan?
                      Tuon Webaston myötä ilmeisesti se, että hyttiin ei tule lämmintä johtuu juurikin tuosta, kun jos siellä webas on pumppu joka jumittaa niin estäiskö se tuon veden kierron kennoille? Eikö kukaan osaisi valaista kuinka lähteä vikaa etsimään/korjaamaan asiaa.?
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Esal
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1344
                        • Lempäälä

                        Originally posted by janke View Post
                        Tuon Webaston myötä ilmeisesti se, että hyttiin ei tule lämmintä johtuu juurikin tuosta, kun jos siellä webas on pumppu joka jumittaa niin estäiskö se tuon veden kierron kennoille? Eikö kukaan osaisi valaista kuinka lähteä vikaa etsimään/korjaamaan asiaa.?
                        Kyllä se vesi kiertää siitä läpi ihan normaalisti kesät/talvet vaikka olisi rikkinäinenkin...
                        *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                        Comment

                        • J0akim
                          Newbiemmer
                          • Oct 2011
                          • 14
                          • Pohjanmaa

                          Mikä olisi järkevin ratkaisu moottorin ja sisätilan lämmitykseen? Mutta kannattaako laittaa lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin tai webasto/eber. Tai sitten bmw oma "pysäköintilämmitys" Auto on 530xdA (E60). Autossa on independent ventilation.

                          Comment

                          • _Jubi_
                            BTCF Member
                            • Dec 2003
                            • 572
                            • Lieksa

                            Laitetaanpas tännekki

                            Kenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.

                            Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
                            Herjaa vesiventtiiliä.

                            Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?

                            Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.

                            Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
                            E91 320d x-drive -10
                            E34 520i touring - 94
                            E12 528ia - 79





                            ex:
                            E39 530i m-sport Touring, E46 320d, E39 525iAT,E39 540iaT, 4 x E39 525iA, 3 x E30, E46 320iT m-sport, E53 X5 3.0i manuaali - 02

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5401
                              • S:t Karins

                              Originally posted by J0akim View Post
                              Mikä olisi järkevin ratkaisu moottorin ja sisätilan lämmitykseen? Mutta kannattaako laittaa lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin tai webasto/eber. Tai sitten bmw oma "pysäköintilämmitys" Auto on 530xdA (E60). Autossa on independent ventilation.
                              Järjestä en tiedä mutta usein €:t ratkaisee kumpaan vaihtoehtoon kääntyy. Weba/Eberi on luonnollisesti hinnakkaampi mutta myös monikäyttöisempi.
                              Pysäköintilämmitys => moottorin jälkilämpö puhalletaan hyttiin
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                Originally posted by _Jubi_ View Post
                                Kenelläkää hajua webaston vikakoodeista? Mallin voin vielä tarkistaa, mutta joku thermo top se oli.

                                Auto 525iA Touring 10/2001 Suomiauto, ja muuta lämmitintä ei webaston lisäksi ole.
                                Herjaa vesiventtiiliä.

                                Onko webasto mahdollisesti jotenkin kytketty vesiventtiilille? Virallinen webaston korjaaja/asentaja ei osannut sanoa mitään koska ei ollu koskaan nähnytkään tällaista vikakoodia. Hän oli sitä mieltä, että jos webasto on laakkosella asennettu niin se voi olla yhteydessä vesiventtiiliin?

                                Vikakoodienluvun ja nollauksen jälkeen lähtee webasto hetkeksi pöhisemään, mutta toista kertaa ei tulille lähde ja antaa saman vikakoodin. Ja ei siis puhalla tällöinkään sisälle mitään.

                                Liikkeessä josta auton ostin niin kovasti vakuuttelivat, että vesiventtiilin vaihdolla rupeaa webastoki pelaamaan. Turhaan vain en viitsisi osia vaihdella.
                                Jälkiasennetun (aftermarket) Webaston vikakoodeissa ei ole mitään vesiventtiliherjoja. Onko se vikakoodi luettu Webaston vai auton diagnoosipistokkeesta?
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎