Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yleinen korityö/hitsausketju

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pilootti
    BTCF Member
    • Feb 2012
    • 299
    • Kokkola

    Onko kukaan hiekkapuhallattanut auton koria lähiaikoina? Jos on niin minkä hintaista hommaa se on ollut? Tarkoitus ois puhalluttaa e30 korin pohja sisältä ja ulkoa sekä konehuone ja pieniä pintapeltien ruostekohtia puhtaaksi. Alustamassan poistan itse ennen puhallusta koska sen pois puhaltaminen on kuulemma todella työlästä ja aikaa vievää ja näin ollen kallista.
    e30 318i touring "Bercedes Menz"
    Kawasaki z1000
    -FatBoyRacing-

    Comment

    • pazq
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 3167
      • 47200

      Originally posted by pilootti View Post
      Onko kukaan hiekkapuhallattanut auton koria lähiaikoina? Jos on niin minkä hintaista hommaa se on ollut? Tarkoitus ois puhalluttaa e30 korin pohja sisältä ja ulkoa sekä konehuone ja pieniä pintapeltien ruostekohtia puhtaaksi. Alustamassan poistan itse ennen puhallusta koska sen pois puhaltaminen on kuulemma todella työlästä ja aikaa vievää ja näin ollen kallista.
      Jos on vähänkään isompi kalusto ni se massa ja kaikki lähtee samaa vauhtia mitä ruiskusta tulee maalia päälle. Ite puhalsin niin vajaa metrin päästä se kaikki paska lähti kun pyyhki vaan. Kaveri puhallutti rekordin pohjan ulkoa niin oli satasen. Siinä jotain osviittaa hinnassa

      Comment

      • pilootti
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 299
        • Kokkola

        Mulle sanottiin yhestä firmasta että toista tonnia maksaa jos on massa pohjassa. kuulemma pyörii jotenki se massa vain edellä ku puhaltaa. Mutta jos massan poistaa niin puhutaan satasista. Ja käsittääkseni sillä firmalla on kohtuulliset vehkeet kun ne puhaltaa isoja teräsrakenteita ja semmosia.. Voihan seki olla ettei yksityisen hommat kiinnosta ja siksi sain tuommosen vastauksen.
        e30 318i touring "Bercedes Menz"
        Kawasaki z1000
        -FatBoyRacing-

        Comment

        • pazq
          BTCF Member
          • Jan 2008
          • 3167
          • 47200

          Originally posted by pilootti View Post
          Mulle sanottiin yhestä firmasta että toista tonnia maksaa jos on massa pohjassa. kuulemma pyörii jotenki se massa vain edellä ku puhaltaa. Mutta jos massan poistaa niin puhutaan satasista. Ja käsittääkseni sillä firmalla on kohtuulliset vehkeet kun ne puhaltaa isoja teräsrakenteita ja semmosia.. Voihan seki olla ettei yksityisen hommat kiinnosta ja siksi sain tuommosen vastauksen.
          Huhhuh. Kyllä lähti ne alkuperäset saumaliimatkin että vilahti vaan. Ja kaverilla just oli kaikki siellä kun oli just ostanu auton ja mukavampi hitsata ja näkee mitä kaikkee on massojen alla. Mulla meni puhallukseen sellaset parisataa kg hiekkaa ja muutama h. Joten kova on liksa jos meinaa yli tonnin ottaa. Ja siis puhaltamatta jätin katon ja kyljet ainoastaan

          Comment

          • pilootti
            BTCF Member
            • Feb 2012
            • 299
            • Kokkola

            Pitänee soitella muihin firmoihin ja kysyä että lähtiskö se massa vanhasta bmwstä
            e30 318i touring "Bercedes Menz"
            Kawasaki z1000
            -FatBoyRacing-

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              Riippuu minkälaista tervaa siellä lattiassa on, mutta helposti käy niin, että se vaan rullautuu kasaan, eikä irtoa kunnolla. 600€ maksoin isohkon henkilöauton korikehikon puhalluksesta ympäriinsä sisältä ja ulkoa ja samalla vedettiin epoksit pintaan. Kuitti ei sisältynyt hintaan.
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                Ehkä tuo oma oli niin vanhaa ja kuivaa jo että "senkus pyyhki vaan" puhdasta pintaa. Tosin joku 8mm suutin ja 8-11bar painetta niin siinä jo ilma liikkuu aika haipakkaa hiekan kanssa

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3167
                  • 47200

                  Päädyin liimaamaan ne kyljet ja helmat sen juottamisen sijaan tohon rexuun. Käytin sikaa ja tavara ei meinannu purkista tulla pihalle millään. Puristimesta vedin kahvat vaan solmuun kun tarpeeks rutisti, vaikka lämmitin liimaa ennen laittamista vajaa kädenlämpöiseksi. Ruuvipuristimella sitten sain veivattua ne liimat ympäriinsä Lukkopihdeillä, puristimilla ja ruuveilla yli 24h puristuksiin jossain +12c. Irrottelin puristimet ym ja kokeilin kaaren takapäästä liitosta että miten pysyy ni pamahti prkl auki liimaa jäi molempiin pintoihin, eli ei irronnut pellistä, vaan keskeltä liimaa ratkesi. Eikö ollu vielä tarpeeksi kuivaa vai mikä juttu? Tuikkasen sitä vielä uudestaan tonne väliin ja heppaan sen kasaan ja saa mun puolesta olla sen jälkeen. Ruuvinreijät heppaan kans umpeen niin ne saa pidellä jos liima jostain syystä pettää. Kyllähän jotain pientä pauketta kuulu parista kohtaa kun ruuvin aukas muttei osat ainakaan toistaiseksi oo lattialle tippunu

                  Comment

                  • Iemel
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1654
                    • Muhos

                    Itsellä kävi kans samoin kaaren takaosalle, n. 5cm matkalta rupesi repsottamaan kun olin porannut popniitin pois.
                    Porasin pintapeltiin pari reikää, pistehitsi niihin ja hyvin on pysynyt.

                    Mun mielestä siinä kohtaa ei ollut pellit puristuneet tarpeeksi hyvin yhteen ja liimaa oli liian vähän.
                    Muualta mistä liitos onnistui hyvin niin istuu kuin tauti.
                    Ja Sika:n tavara myös kyseessä.
                    Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                    Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                    Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                    Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                    Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Originally posted by pazq View Post
                      Päädyin liimaamaan ne kyljet ja helmat sen juottamisen sijaan tohon rexuun. Käytin sikaa ja tavara ei meinannu purkista tulla pihalle millään. Puristimesta vedin kahvat vaan solmuun kun tarpeeks rutisti, vaikka lämmitin liimaa ennen laittamista vajaa kädenlämpöiseksi. Ruuvipuristimella sitten sain veivattua ne liimat ympäriinsä Lukkopihdeillä, puristimilla ja ruuveilla yli 24h puristuksiin jossain +12c. Irrottelin puristimet ym ja kokeilin kaaren takapäästä liitosta että miten pysyy ni pamahti prkl auki liimaa jäi molempiin pintoihin, eli ei irronnut pellistä, vaan keskeltä liimaa ratkesi. Eikö ollu vielä tarpeeksi kuivaa vai mikä juttu? Tuikkasen sitä vielä uudestaan tonne väliin ja heppaan sen kasaan ja saa mun puolesta olla sen jälkeen. Ruuvinreijät heppaan kans umpeen niin ne saa pidellä jos liima jostain syystä pettää. Kyllähän jotain pientä pauketta kuulu parista kohtaa kun ruuvin aukas muttei osat ainakaan toistaiseksi oo lattialle tippunu
                      4720?
                      Oletko varma että sekoitti kovettimen kunnolla? Miten pitkään lämmitit tota liimaa? Jos tallilla noin kylmää, kannattaa liima ottaa yön yli kotiin niin tulee puristimella uloskin.
                      10°C lämmössä pitäisi kuivua 16h aikana niin että pitää.
                      Tosin uskoisin ton jälkikovettuvan vielä useamman päivän kuten epokseille on tapana.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • racing02
                        BTCF Member
                        • Nov 2004
                        • 2043
                        • Riihimäki

                        Sen takia minäkään en oikein osaa luottaa mihinkään liimoihin kun prosessissa on aina virheen mahdollisuuksia. Onnistuneesti asennettunahan nykyajan liimat voittaa melkein minkä vaan perinteisen kiinnityksen. Tässä tapauksessa ongelma liittynee lämpötilaan ja kuivumisaikaan.

                        SikaPower-4720
                        Pitkä avoin aika ja läpikuivuminen (23 °C) / lisälämmöllä kuivuminen nopeutuu
                        - pitkä avoin aika ja nopea läpikuivuminen (1 vrk) mahdollistaa ajoneuvon nopean toimittamisen asiakkaalle

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City



                          Vaikka tosiaan sanotaan toi 10°c ja 16h. Ja mittarissa 12°c , niin oliko liimattava pinta myös sen lämpöinen?

                          Yhdessä vuokratallissa missä oli ilmalämmitys ja omistaja käytti sitä niin että yöt pois päältä ja liki pakkasta hallissa ja kun meni ropaamaan lämpö nousi äkkiä mutta auto oli hiton kylmä todella pitkään.

                          Ite en mainoksista huolimatta tee mitään liimaus/maalaus/kuitu juttuja alle +20°c.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11122
                            • Oulu

                            Jotenkin veikkaus sille että ei oo nyt tavara sekoittunu kunnolla, kun pitäny noin äheltää puristimenkin kanssa. Ite pistän aina tuubit hallia lämmittävän kiukaan päälle lämpiään ennen käyttöä. Muuten ei tuu mitään ja saa naama punasena puristaa et saa jotain pihalle. 2k matskun reaktio on kemiallinen, niin sen pitäs tapahtua lämmöstä riippumatta. Toki lämpötila vaikuttaa kuivumis nopeuteen.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3167
                              • 47200

                              Kyllä tuo näytti ihan ok tulevan molemmista tuuteista. Talon sisältä ton purkin otin kun menin talliin. Päivällä tuolla tallissa on lämpösempi kun illalla. Pelti aika samaa luokkaa mitä ilma, viileä muttei kylmä. Kun sain palikat paikalleen niin käänsin vähän lisää termarista lämpöä että kuivuis paremmin. Viikon on nyt ollu tuolla tallissa noi palikat niin täytyy kokeilla onko jäminy jo kunnolla kiinni. Vähän tuli kiusaksi nää kovat pakkaset nyt tähän väliin eikä viittis huudattaa vastuksia ihan punasina yötäpäivää tosta lämmittimestä. Alle 10 pakkasta niin tallissa on jonkun 15 ehkä lämmintä. 3kk ollu tuo mätäkasa tuolla riesana on tehty runkopalkkia jonkun matkaa uusiksi, helmat/kaaret molemmat, lattiaa helvetisti, paksin sivuponnit, iskaritornit molemmat taakse uusiksi ja kaikkea tämmöstä mukavaa. Olis ollu käsikäyttönen pistehitsikin millä toinen puoli tuli tehtyä, mutta halusin kokeilla tätä liimaa nyt ekaa kertaa.

                              E. Ja kyllä tuota 4720 kamaa kyseessä
                              Last edited by pazq; 02-03-2018, 16:41.

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3167
                                • 47200

                                Ilmankos kuivuu vähän kauan. Pelti on +6c vaikka tallissa ilma tällä hetkellä +13 mittasin tolla infrapuna vai mikälie pistemittari nyt onkaan. Katto on autossa 15 asteinen ja helma vaan 5c°. Lämmitin eilen tuon liiman johonkin yli 45 asteeseen niin alko puristimellakin tulla hyvin pihalle. Mystistä vaikka aiemminkin oli varmasti lähemmä 30 asteista kun ei tullu millään ulos..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎