Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maalaustopic 2

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

Originally posted by pommari View Post
    Oletko kokeillut, pysyykö Trotonissa kitti märän päälle vedettynä?
    Kuinka märän? En ole kokeillut. Ainakin jos epoksipohjan antaa kunnolla kuivahtaa niin luulisin kitin pysyvän ilman komplikaatiota :think

Comment

• pommari
      Newbiemmer
      • Jun 2015
      • 10
      • Länsi-Suomi

Originally posted by Mr.Speed View Post
      Kuinka märän? En ole kokeillut. Ainakin jos epoksipohjan antaa kunnolla kuivahtaa niin luulisin kitin pysyvän ilman komplikaatiota :think
      Ilmailin hiukan huonosti itseäni Tarkoitin siis, että voiko tämän epoksin päälle kitata tyyliin muutaman tunnin haihdutuksen jälkeen, ilman pohjan karhentamista.

Comment

• Guest's Avatar

Ilmailin hiukan huonosti itseäni Tarkoitin siis, että voiko tämän epoksin päälle kitata tyyliin muutaman tunnin haihdutuksen jälkeen, ilman pohjan karhentamista.
        En ole kokeillut, mutta en usko että joutuu karhentamaan. Itse olen kitannut ensin, sitten epoksi ja siihen suoraan päälle hinkkaväri. Jos on pellissä vaikka pari klommoa, jotka tietää, niin eihän se suuri vaiva ole jos siitä kohdaltaan hieman hiomapaperilla pyyhkäisee, jos tilanne siltä näyttää.

Comment

• pommari
          Newbiemmer
          • Jun 2015
          • 10
          • Länsi-Suomi

En ole kokeillut, mutta en usko että joutuu karhentamaan. Itse olen kitannut ensin, sitten epoksi ja siihen suoraan päälle hinkkaväri. Jos on pellissä vaikka pari klommoa, jotka tietää, niin eihän se suuri vaiva ole jos siitä kohdaltaan hieman hiomapaperilla pyyhkäisee, jos tilanne siltä näyttää.
          Jes, heitin suoraan valmistajalle mailia, josko asia selviäisi.

Pikkuklommojen kanssa ei tietysti ole ongelmia, mutta isojen oikomisten ja toisaalta koko kopan hiekkapuhallusten kanssa on mukava, jos saa vedettyä epoksin ennen kittailua.

Comment

• Playpig
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 888
            • Iisalmi

Originally posted by Hemi View Post
            Huolimaton/laiska maalari.
            Voiko nuo pinnat korjata jos vetää lisää lakkaa päälle, vai meneekö väristä asti uusiksi? Tosiaan ihan mattapintaa on tuolta helmoista ja kylkilistojen alapuolelta...
            Nyt: E39 530DA Touring -98

ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

Comment

• Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11079
              • Oulu

Täälläkin on hyviä kokemuksia trotonin epoksista. Ei valittamista

Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

Comment

• aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

Oletteko kokeilleet biokemian "plasti dippiä"? Joko en yhtään osannut enkä varmaan osannutkaan, mutta jälki oli karmeaa! Aine tulee suuttimesta sellaisina löntteinä ja tuntui mahdottomalta saada aikaan tasaista kerrosta. Tulipahan kokeiltua!

Comment

• markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3019
                  • Kuopio

Onko kukaan maalannut lasia lakan ja maalin sekoituksella? Eteisen ovessa on röpelö pintaiset lasit joita pitäisi tummentaa ja joiden kalvotus ei onnistu niin tuli mieleen onnistuisiko tummennus lakalla. Pysyykö lakka lasissa kiinni ja sekoittuuko maali lakan kanssa kunnolla? Jos on antaa vinkkejä niin mielelläni niitä kuulisin vai kannattaako unohtaa koko homma?
                  BMW 530iA Touring -05

Comment

• pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3166
                    • 47200

Ratkaisuna taitaa olla candy..Ja onhan ne pysyneet takavaloissakin porukalla. Tai etuvalojakin on maalaamalla tummennettu.

Comment

• KanaDimmy
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 398
                      • Kalanti

Originally posted by Playpig View Post
                      Maalari kehui vetäneensä pintoihin lakkaa lähes kilon enemmän mitä normaalisti tarvitaan

Neuvoja mistä keskustella maalarin kanssa?
                      Mä veikkaan että vika juurikin tässä. Eikai sen kans mitään kummenpia tarvi alkaa keskustelemaan, jälki päin persettä niin eikun uudestaan vaan

Voiko nuo pinnat korjata jos vetää lisää lakkaa päälle, vai meneekö väristä asti uusiksi? Tosiaan ihan mattapintaa on tuolta helmoista ja kylkilistojen alapuolelta...
                      Ei se lisä lakka ainakaan sitä pintaa tasoita. Vesihionta, kerros uutta väriä ja tällä kertaa sitä lakkaa oikea määrä eikä kiloa liikaa. Harsottaa ja varovasti märkää kerrosta sitten päälle, tarvittaessa ohentaa lakkaa niin saa vedellä useempaan kertaan
                      Last edited by KanaDimmy; 06-07-2015, 03:55.
                      e34 525ia -93

Comment

• makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

Originally posted by KanaDimmy View Post
                        Mä veikkaan että vika juurikin tässä. Eikai sen kans mitään kummenpia tarvi alkaa keskustelemaan, jälki päin persettä niin eikun uudestaan vaan

Ei se lisä lakka ainakaan sitä pintaa tasoita. Vesihionta, kerros uutta väriä ja tällä kertaa sitä lakkaa oikea määrä eikä kiloa liikaa. Harsottaa ja varovasti märkää kerrosta sitten päälle, tarvittaessa ohentaa lakkaa niin saa vedellä useempaan kertaan

Tai jos siinä on tosiaan paksu lakkakerros niin eikun vesihionta ja kiillotus ni on tasainen ja kiiltävä.
                        Mutta tuonkin saa kyllä maalari itse tehdä.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

• pommari
                          Newbiemmer
                          • Jun 2015
                          • 10
                          • Länsi-Suomi

Trotonin 10:1 -epoksista vielä: onko kellään käsitystä millaisen ajan sisällä sen päälle voi vetää hinkkaa tai basea ilman karhentelua? Aiemmin käyttämissäni epoksiprimereissa on aikaikkuna ollut 3-7 päivän luokkaa, mutta trotonin tds:ssä ei ole asiasta mitään mainintaa.

Comment

• Guest's Avatar

Trotonin 10:1 -epoksista vielä: onko kellään käsitystä millaisen ajan sisällä sen päälle voi vetää hinkkaa tai basea ilman karhentelua? Aiemmin käyttämissäni epoksiprimereissa on aikaikkuna ollut 3-7 päivän luokkaa, mutta trotonin tds:ssä ei ole asiasta mitään mainintaa.
                            Itse oon antanut tuon trotonin epoksin kuivata noin vuorokauden, kun tallissa ollut +20 asteen vakiolämpö. Sitten vaan seuraavaa tavaraa päälle. En tiiä mitä viisaammat on mieltä, mutta itse pidän tuota vuorokauden haihdutusaikaa miniminä jos ei ole uunimahdollisuutta, muuten kait voi olla useamman päin kuivumassa :think

Comment

• Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

Piti tilata flakea mutta tilasin vahingossa sellasta jauhetta, kultaista ja oranssia. Mitenköhän tuota olisi viisain lähteä toteuttaa? Lakan sekaan vai sävyttömään maalimassaan?
                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

Comment

• pommari
                                Newbiemmer
                                • Jun 2015
                                • 10
                                • Länsi-Suomi

Itse oon antanut tuon trotonin epoksin kuivata noin vuorokauden, kun tallissa ollut +20 asteen vakiolämpö. Sitten vaan seuraavaa tavaraa päälle. En tiiä mitä viisaammat on mieltä, mutta itse pidän tuota vuorokauden haihdutusaikaa miniminä jos ei ole uunimahdollisuutta, muuten kait voi olla useamman päin kuivumassa :think
                                Tarkennuksena vielä, että oletko siis vetänyt uudet kiepit niskaan seuraavana päivänä ilman että olet hionut tai matannut epoksia?

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎