M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Rupesin tuossa kasaamaan osia mitä tartten tähän laahainhuoltoon, omakin alko syksyllä rallattaa juuri kun jäi seisomaan...
Riittääkö tuohon nuo alemman jakopään laahaimet ja kiristin? Plus tiivisteet alemmalle kopalle? Ajattelin laittaa tarjouskyselyn saksaan niin mitä muuta kannattaa laittaa mukaan? Vai onko joku valmis "setti" olemassa?
97 vm 540iatE30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
Tarkista hyvin myös se kampuran ratas.Originally posted by Joma View PostRupesin tuossa kasaamaan osia mitä tartten tähän laahainhuoltoon, omakin alko syksyllä rallattaa juuri kun jäi seisomaan...
Riittääkö tuohon nuo alemman jakopään laahaimet ja kiristin? Plus tiivisteet alemmalle kopalle? Ajattelin laittaa tarjouskyselyn saksaan niin mitä muuta kannattaa laittaa mukaan? Vai onko joku valmis "setti" olemassa?
97 vm 540iat
Jos laahain on esim. vain osittain rikki ja ohjannut ketjua pois linjasta jo pidempään voi ratas olla mielenkiintoisen näköinen.
Ja tarkista se ö-pumpun sihti sisältä.Aprilia RSV4
Comment
-
Ok kiitos, tilailen sitten nuo osat saksasta ensalkuun.Originally posted by jannmann View PostTarkista hyvin myös se kampuran ratas.
Jos laahain on esim. vain osittain rikki ja ohjannut ketjua pois linjasta jo pidempään voi ratas olla mielenkiintoisen näköinen.
Ja tarkista se ö-pumpun sihti sisältä.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
Separaattori kannattaa myös vaihtaa remontin yhteydessä, on siellä ketjun takana. On enään pieni kuluerä tuossa hommassa. Ajoitustyökalut saa sitten myös lisätä ostoslistaan.
Alarattaan saapi ostaa täältä. Uusi käyttämätön genuine parts.Last edited by mapa; 18-01-2015, 15:13.Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
-
Auto on siis purettu, korjattu ja ajossa jo. Ei ollut ö-pohjassa muuta kuin muutama muovin palanen. Ei ollut siis päässyt niin pitkälle, että olisi ollut alusilppua.Originally posted by mrrk View PostHTK ei ole ilmeisesti avannut yhtääm m60/62 konetta?
Ketjuja on katkennut paljon enemmän M62 kuin M60
On eri asia lukea netistä kuin tietää mistä puhuu..
mapa Ota se keskimmäinen laaihain irti ja katso paljonko puuttuu alumiinia.Todennäköisesti myös viereisistä puuttuu bakeliitit.
Ensimmäiseksi pieni öljypohja pois ja katsot paljonko siellä on ylimääräistä tavaraa-
Nämä koneet ovat oikeasti kestäviä jos on huollettu ja tärkeimpänä on öljyjen oikea vaihtoväliVesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
-
Onhan noita M62 tullut muutama purettua ja mukaan mahtuu myös ketjun katkeaminen.Originally posted by HTK12 View PostNo en ole kun tuota omaani korjannut. Luulisi kyllä netistäkin löytyvän tietoa, jos niitä M62tu ketjuja olisi paljon katkeillut? Foorumillakin liikkuu niitä, jotka näitä aika paljon korjailee enkä ole huomannut kyllä heidän mainitsevan katkenneista ketjuista. Laahaimia on toki monilla mennyt. Montako M62tu konetta olet itse purkanut, jossa on ketju ollut poikki? En siis sano, että ketju ei voi katketa, mutta harvinaista se käsittääkseni on.Last edited by mrrk; 21-02-2016, 14:04.
Comment
-
Katkeahan se jossain vaiheessa jos sitä ajamista vaan jatkaa koneesta kuuluvasta metelistä välittämättä. Tuossa kuvassa nuo kaksi oikean puoleista laahainta ovat ainakin sen näköiset, että on tainnut kuski vaan ajaa niin pitkään kun on auto kulkenut.. Jos sammuttaa heti metelin alettua ei varmasti ole tuon näköinen se keskilaahain.Originally posted by mrrk View PostOnhan noita M62 tullut muutama purettua ja mukaan mahtuu myös ketjun katkeaminen.
Vieläkö noista kahdesta kasasit toimivat moottorit vai vaihdoitko jo koneet? Voi olla melkoisesti silppua ympäriinsä..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Tarvii käydä marmorilta kysymässä millä hintaa sieltä saisi, ei oikein huvittaisi tilailla ulkomailta jos ei aivan kauheeta hintaeroa ole.
Minkälainen todennäköisyys että on venttiilit kierossa? Tähän en vielä saanut vastausta.
Ensimmäinen v8 moottori täällä joten ei paljon näistä ole tietoa!ex:e39 540ia m-sport -01, e34 525i turbo,e30 M50 touring, e30 324td, e46 330xda m-sport....
Comment
-
Tässä pointti onkin. Useissa tapauksissa betonimylly on käynyt konehuoneessa ihan siihen loppuun asti. Ei näistä ketju heikkouttaan mene. Itse olen purkanut 3 jotka ollut n.200tkm mentyjä. Kaikissa jakopää kaput. Kilometrit tietenkin vain irtomoottorin myyjän juttuja mutta se 200tkm toistuu näissä tarinoissa melko usein...Originally posted by HTK12 View PostKatkeahan se jossain vaiheessa jos sitä ajamista vaan jatkaa koneesta kuuluvasta metelistä välittämättä. Tuossa kuvassa nuo kaksi oikean puoleista laahainta ovat ainakin sen näköiset, että on tainnut kuski vaan ajaa niin pitkään kun on auto kulkenut.. Jos sammuttaa heti metelin alettua ei varmasti ole tuon näköinen se keskilaahain.
Vieläkö noista kahdesta kasasit toimivat moottorit vai vaihdoitko jo koneet? Voi olla melkoisesti silppua ympäriinsä..E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Originally posted by TuKeZii View PostTarvii käydä marmorilta kysymässä millä hintaa sieltä saisi, ei oikein huvittaisi tilailla ulkomailta jos ei aivan kauheeta hintaeroa ole.
Minkälainen todennäköisyys että on venttiilit kierossa? Tähän en vielä saanut vastausta.
Ensimmäinen v8 moottori täällä joten ei paljon näistä ole tietoa!
Ei voi tietää. Ota auki ja kato paljonko jako pielessä. Sitten endoskoopilla kattelemaan. Mulla on yhet ehjät kannet. Vanos koneen.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Luulisi ettei kovin moni muu kuin harrastaja ajele V8 bemarilla. Harrastajan voisi kuvitella ymmärtävän, että kova ääni koneesta tarkoittaa, että auto sammutetaan siihen ja matka jatkuu hinurilla. Ellei autot kiinnosta niin luotevampi valinta olisi varmaan joku corolla.Originally posted by Urpo_rotta View PostTässä pointti onkin. Useissa tapauksissa betonimylly on käynyt konehuoneessa ihan siihen loppuun asti. Ei näistä ketju heikkouttaan mene. Itse olen purkanut 3 jotka ollut n.200tkm mentyjä. Kaikissa jakopää kaput. Kilometrit tietenkin vain irtomoottorin myyjän juttuja mutta se 200tkm toistuu näissä tarinoissa melko usein...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ei niitä sieltäkään ilmaiseksi saa. Jätät paljon oleellista pois, jos tuolla rahalla meinaat selvitä. KL:n tarjous oli kalliimpi huomattavasti, kun autokeskuksen.Originally posted by Joma View PostKl vaaraosien tarjous pelkistä osista 660€, pitäisiköhän sitä opetella saksan tiskiltä tilaaminen. :think
Jakopään osista siis kyseVesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
Tig hitsausta, myös alumiini
Comment
Comment