memebuy23buy

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• lj123
    replied
    Itsellä on S62, mutta voinee varmaan silti tässä kysyä, että onko mitään mieltä vaihtaa ketjunkiristimiä, jos vielä ei (toivottavasti) vikaa muuten jakopäässä ole, ja isompi huolto tarkoitus tehdä vasta vuoden lahden päästä. Tuolla jenkkifoorumeilla niitä osa tuntuu vaihtavan niitä ns. Normaalina huoltona.

Ja kuvien ja videoiden mukaan ne voivat aila heikkoon kuntoon mennäkin. Jolloin ilmeisesti löystynyt ketju voi niitä laahaimia alkaa kuluttaa.

Leave a comment:

• Daa Daa
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    kaikille sepelimyllyn ääni ei kerro koneen rikkinäisyydestä.
    Ei kerro ei. Mulla ois tuossa avausta odottamassa m62tu jolla on vedetty niin pitkään kun se on pyörinyt. No ei pyöri enää ja öljypohja sekä öljypumpun imusihti oli täynnä laahaimen paloja, jännä nähdä mitä ehjää tuolta löytyy..

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by kalevik View Post
    No just joo, käyttämällä rikkinäistä konetta voi hajota mitä vaan.

Pitäiskö lisätä m62 tyyppivika-listaan että öljypumppu ja laakerit ei kestä rikkinäisestä keskilaahaimesta irronnutta alumiinimujua?

Tai että venttiilit eivät toimi oikein jos jakoketju on poikki?
    kaikille sepelimyllyn ääni ei kerro koneen rikkinäisyydestä. Harrastajat ja ammattilaiset erikseen jotka ymmärtää vähän paremmin tekniikasta.
    Valitettavan monelle moottori on rikki kun se ei enää käynnisty.

Minä olen purkanut 2-3 katkenneen ketjun konetta.

Leave a comment:

• kalevik
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    On katkennut ja monelta.

Olkoonkin että keskilaahain syynä.
    No just joo, käyttämällä rikkinäistä konetta voi hajota mitä vaan.

Pitäiskö lisätä m62 tyyppivika-listaan että öljypumppu ja laakerit ei kestä rikkinäisestä keskilaahaimesta irronnutta alumiinimujua?

Tai että venttiilit eivät toimi oikein jos jakoketju on poikki?

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Jos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...

Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
    Toi on vähän niin ja näin.. Nyt kuitenkaan ei ole kyse mistään prätkän ketjuista joissa rattaat oikeasti kuluu. Mun +200tkm ajetusta S14 koneesta ei pystynyt sanomaan nokkarattaasta kumpi pöydällä olevista oli uusi.
    Kotona purettuna 150tkm ajettu m62 ja 350tkm ajettu. Rattaista et löydä kuluma eroa.

Pihassa auto jolla ajettu n.30tkm ketjun/jakopään laahainten vaihdon jälkeen,eikä ainakaan vielä ole levinnyt vaikka vanhat rattaa jäikin.. Mittarissa jo 380tkm.

Toki jos keskilaahain on jo menettänyt muoviosan, alkaa ketju kulkemaan sivussa oikeasta linjasta jolloin varsinkin kampuran ratasosa ottaa itseensä ja tämä sivuun sorvaaminen lopulta myös sen ketjun katkaisee.
    Last edited by jannmann; 18-03-2016, 23:20.

Leave a comment:

• Urpo_rotta
    replied
    Jos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...

Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
    On katkennut ja monelta.

Olkoonkin että keskilaahain syynä.

Leave a comment:

• kalevik
    replied
    Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
    Eikö tuommoinen yksirivinen ketju veny jonkin verran? Minä ainakin vaihtaisin sen.

Leave a comment:

• BMW_Harrastaja
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    En mä mitään osien vaihtamista kammoa ja kyllähän tiivisteet vaihdetaan. Mutta jos ketju ja rattaat on OK, en mä turhaan ala vaihtamaan. Kiristimen vaihdoin 2tkm sitten.

Mutta kiitoksia
    Eikö tuommoinen yksirivinen ketju veny jonkin verran? Minä ainakin vaihtaisin sen.

Leave a comment:

• Peltsii
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Keskilaahain saman 80e
    Kiristin myös 80e
    kiristimen puoleinen laahain 90e
    vastapuolen laahain 75e

n.325e plus tiipparit

Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.

Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.
    En mä mitään osien vaihtamista kammoa ja kyllähän tiivisteet vaihdetaan. Mutta jos ketju ja rattaat on OK, en mä turhaan ala vaihtamaan. Kiristimen vaihdoin 2tkm sitten.

Mutta kiitoksia

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Mua vähän jännittää, mutta rouvaa ei jännittänyt kun ajoi tänään noin 10km rallattavalla koneella

Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.

Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:think

Keskilaahain saman 80e
    Kiristin myös 80e
    kiristimen puoleinen laahain 90e
    vastapuolen laahain 75e

n.325e plus tiipparit

Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.

Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.

Leave a comment:

• Peltsii
    replied
    Originally posted by duuk View Post
    Alkoiko jännittämään? :think

pielmerieriltä mä olen tilaillut osia..
    Mua vähän jännittää, mutta rouvaa ei jännittänyt kun ajoi tänään noin 10km rallattavalla koneella

Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.

Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:think

Leave a comment:

• duuk
    replied
    Mistä kaupasta osat M62 jakopäähän ?
    Alkoiko jännittämään? :think

pielmerieriltä mä olen tilaillut osia..

Leave a comment:

• jannmann
    replied

Vaikka tuolta.

Leave a comment:

• Peltsii
    replied

Leave a comment:

• Muurahainen
    replied
    Originally posted by Patriot View Post
    Millanes homma tuo kampuran takastefan vaihto on automaattivaihteisessa autossa? Laatikon takaisinlaitossa oli jotain tarkkuutta vaativaa? Kannattaako ilman nosturia lähteä tekemään? Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
    Ei kannata ilman nosturia, turbiini irti vetolevystä ennen laatikon irroitusta ja turbiini laatikkoon kiinni ennen paikoilleen laittoa

Leave a comment:

Working...
X