Itsellä on S62, mutta voinee varmaan silti tässä kysyä, että onko mitään mieltä vaihtaa ketjunkiristimiä, jos vielä ei (toivottavasti) vikaa muuten jakopäässä ole, ja isompi huolto tarkoitus tehdä vasta vuoden lahden päästä. Tuolla jenkkifoorumeilla niitä osa tuntuu vaihtavan niitä ns. Normaalina huoltona.
Ja kuvien ja videoiden mukaan ne voivat aila heikkoon kuntoon mennäkin. Jolloin ilmeisesti löystynyt ketju voi niitä laahaimia alkaa kuluttaa.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Urpo_rotta View Postkaikille sepelimyllyn ääni ei kerro koneen rikkinäisyydestä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kalevik View PostNo just joo, käyttämällä rikkinäistä konetta voi hajota mitä vaan.
Pitäiskö lisätä m62 tyyppivika-listaan että öljypumppu ja laakerit ei kestä rikkinäisestä keskilaahaimesta irronnutta alumiinimujua?
Tai että venttiilit eivät toimi oikein jos jakoketju on poikki?
Valitettavan monelle moottori on rikki kun se ei enää käynnisty.
Minä olen purkanut 2-3 katkenneen ketjun konetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOn katkennut ja monelta.
Olkoonkin että keskilaahain syynä.
Pitäiskö lisätä m62 tyyppivika-listaan että öljypumppu ja laakerit ei kestä rikkinäisestä keskilaahaimesta irronnutta alumiinimujua?
Tai että venttiilit eivät toimi oikein jos jakoketju on poikki?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kalevik View PostJos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...
Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
Kotona purettuna 150tkm ajettu m62 ja 350tkm ajettu. Rattaista et löydä kuluma eroa.
Pihassa auto jolla ajettu n.30tkm ketjun/jakopään laahainten vaihdon jälkeen,eikä ainakaan vielä ole levinnyt vaikka vanhat rattaa jäikin.. Mittarissa jo 380tkm.
Toki jos keskilaahain on jo menettänyt muoviosan, alkaa ketju kulkemaan sivussa oikeasta linjasta jolloin varsinkin kampuran ratasosa ottaa itseensä ja tämä sivuun sorvaaminen lopulta myös sen ketjun katkaisee.Last edited by jannmann; 18-03-2016, 23:20.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kalevik View PostJos/kun ketju venynyt, pitäisi myös rattaat vaihtaa samalla ja sitten jos ne, niin...
Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
Olkoonkin että keskilaahain syynä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BMW_Harrastaja View PostEikö tuommoinen yksirivinen ketju veny jonkin verran? Minä ainakin vaihtaisin sen.
Itse en ole kuullut/netistä nähnyt että kellään olisi m62 koneesta ketju katkennut, se keskilaahainhan se ongelma on. Mitali sen suunnittelijalle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peltsii View PostEn mä mitään osien vaihtamista kammoa ja kyllähän tiivisteet vaihdetaan. Mutta jos ketju ja rattaat on OK, en mä turhaan ala vaihtamaan. Kiristimen vaihdoin 2tkm sitten.
Mutta kiitoksia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jannmann View PostKeskilaahain saman 80e
Kiristin myös 80e
kiristimen puoleinen laahain 90e
vastapuolen laahain 75e
n.325e plus tiipparit
Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.
Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.
Mutta kiitoksia
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMua vähän jännittää, mutta rouvaa ei jännittänyt kun ajoi tänään noin 10km rallattavalla koneella
Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.
Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:think
Keskilaahain saman 80e
Kiristin myös 80e
kiristimen puoleinen laahain 90e
vastapuolen laahain 75e
n.325e plus tiipparit
Ketju 80eskoa, en kyl jättäis vaihtamatta.
Mutta jos ite teet ja kammoat ylihuoltamista/ehjien osien vaihtamista(kuten annoit ymmärtää), niin pelkkä keskilaahain vaihtoon ja kopat kiinni silikonilla +Purat kiristimen ja peset sen niin siinä halvin resepti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by duuk View PostAlkoiko jännittämään? :think
pielmerieriltä mä olen tilaillut osia..
Eli nyt täytyisi haalia tarvittavat laahaimet ja tiivisteet.
Tarviko tuossa ajoitustyökaluja jos ei vaihda ketjua ? En ole tuota konetta ennen purkanut, mutta olettaisin, että kiristimet vaihtuu ketjua/ajoitusta muuttamatta:think
Leave a comment:
-
-
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Patriot View PostMillanes homma tuo kampuran takastefan vaihto on automaattivaihteisessa autossa? Laatikon takaisinlaitossa oli jotain tarkkuutta vaativaa? Kannattaako ilman nosturia lähteä tekemään? Mitä muuta kannattaa uusia samalla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: