Elikkäs m62b44TU jakopää remontti meneillään, piti saada hommaan kuuluva ajoitussarja lainaan mutta enpä näytä saavankaan. Onko jotain tee-se-itse mies konsteja tuohon? Lähinnä tuo vanoksien säätölevyjen asento mietityttää...
Toki jos jollakulla on lainata tarvittava setti niin voin siitä hyvästä maksaakkin!
Oon miettiny vaihtoehtona myös m5 v8:n kytkin/vp pakettia se ei maksais *kuin* n500e.. mutta.. antautuuko se kaksoismassa sitten leikkiessä.. en taida kokeilla.. sais yhden rutkun nippuun ja myyntiin niin sais tilattua loput hilkkeet. Sit olisikin operaationa sähkökaavioiden metsästys ews:n ja boksin välille..
Elikkäs m62b44TU jakopää remontti meneillään, piti saada hommaan kuuluva ajoitussarja lainaan mutta enpä näytä saavankaan. Onko jotain tee-se-itse mies konsteja tuohon? Lähinnä tuo vanoksien säätölevyjen asento mietityttää...
Toki jos jollakulla on lainata tarvittava setti niin voin siitä hyvästä maksaakkin!
Sama homma olisi minulla edessä. Eihän tuo kallis olisi kahteen pekkaan hommata? Kun näytät melko lähellä olevan. (itse siis valkeakoskella)
Sama homma olisi minulla edessä. Eihän tuo kallis olisi kahteen pekkaan hommata? Kun näytät melko lähellä olevan. (itse siis valkeakoskella)
Noita saa muutamalla satasella ebaysta, pitää vaan varmistaa että on tuo ajoituspyörätyökalu mukana. Mulla olis kans sama edessä tässä muutaman kuukauden sisään niin voin vuokrata tuon setin itselle lainaan myös jos joku sen ostaa.
Periaatteessa ei, vanoksellinenkaan ei välttämättä tarvi jos on todella hyvä merkkaamaan osien asentoja ja kasaa aivan yltiöpäisellä varovaisuudella ettei pääse osat liikkumaan keskenään, tuollahan on vain se asentopyörä nokan päässä jonka säätöön tarvitaan se ylimääräinen työkalu jos ei purkaessa merkkaa pyörän asentoa suhteessa nokkaan ja tietysti se vanoksen säätämä nokka täytyy katsoa tarkasti että sen ajoittaa nokan ollessa edestä katsottuna vastapäivään liikeratansa ääripäässä.
Ihan näin kuriositeettina, montako hammasta saa jako mennä pieleen että ottaa mäntä venttiiliin jos ei osukaan aivan tarkalleen tuo jako kohdalleen?
Noita saa muutamalla satasella ebaysta, pitää vaan varmistaa että on tuo ajoituspyörätyökalu mukana. Mulla olis kans sama edessä tässä muutaman kuukauden sisään niin voin vuokrata tuon setin itselle lainaan myös jos joku sen ostaa.
Niin että täällä päin olisi tarvetta enemmänkin.
Voisihan tuon tilata, jos vuokraajia löytyy. Oma aikataulu on melko venyvä, joten minun kohdalla asialla ei kauhea kiire ole.
m62b44TU tarttis vähitellen RVS litkujen poiston ja tähän asti ko kone saanut 0w-30 öljyä aikasempien omistajien toimesta, mitä foorumin kasilaiset suosittelee?
m62b44TU tarttis vähitellen RVS litkujen poiston ja tähän asti ko kone saanut 0w-30 öljyä aikasempien omistajien toimesta, mitä foorumin kasilaiset suosittelee?
Vähän turhan notkeaa näin kuumana käyvään koneeseen. Alkuperäinen suositus taitaa olla magnatec 5w-40 ja S62 taidetaan usein ajella 10W-60 joka sekin varmaan toimii hyvin paitsi aivan kovimmilla talvipakkasilla.
Jäykempään vaihtaessa ei pitäisi tulla ongelmia, notkeampaan vaihtaessa taas voisi ilmetä vuotoja.
Mistä uutta kytkinlevyä manuaaliaskilla varustettuun -94 e38:iin. Moottorina siis M60B40, jossa jo tehtaalta tullessaan 6-lovinen loota. Alvadilla melko kattava lista, mutta lisätiedot on hiukan puutteellisia.
Mistä uutta kytkinlevyä manuaaliaskilla varustettuun -94 e38:iin. Moottorina siis M60B40, jossa jo tehtaalta tullessaan 6-lovinen loota. Alvadilla melko kattava lista, mutta lisätiedot on hiukan puutteellisia.
Vähän turhan notkeaa näin kuumana käyvään koneeseen. Alkuperäinen suositus taitaa olla magnatec 5w-40 ja S62 taidetaan usein ajella 10W-60 joka sekin varmaan toimii hyvin paitsi aivan kovimmilla talvipakkasilla.
Jäykempään vaihtaessa ei pitäisi tulla ongelmia, notkeampaan vaihtaessa taas voisi ilmetä vuotoja.
Ainakaan mitään 10w-60 tervaa laita
Tätä ei piiskata ratapäivillä, joten öljylämmöt tuskin katossa ja laakeripintoja jäähdyttävä vaikutus saadaan myös öljynvirtauksella eikä pelkkää painelukua tuijottamalla.
Mitkät näissä on suomalaisessa ( suomirajoitukset ) normiajossa öljylämmöt?
Uskoisin myös kylmäkäynnistyksissä 0w luokituksen öljyn voitelevan nopeammin kuin paksumman.
Kertokaa ny millä olette ajaneet/hajoittaneet koneenne
Tätä ei piiskata ratapäivillä, joten öljylämmöt tuskin katossa ja laakeripintoja jäähdyttävä vaikutus saadaan myös öljynvirtauksella eikä pelkkää painelukua tuijottamalla.
Mitkät näissä on suomalaisessa ( suomirajoitukset ) normiajossa öljylämmöt?
Uskoisin myös kylmäkäynnistyksissä 0w luokituksen öljyn voitelevan nopeammin kuin paksumman.
Tässä on kiteytetty aikahyvin tämä öljyasia. 10w 60 on aika koville lämpötiloille. Eikö se öljylaadun mikä koneeseen on hyvä voi lukea auton käyttöohjekirjasta? Toki jos itse tietää paremmin niin sitten on asia erikseen.
Usein törmää siihen että porukka ei tajua öljyistä mitään muuta kuin hinnan. Esim. Uudet dieselpihistäjät käy jopa 20 loppuisilla öljyillä. Sinne ei taida olla enää hyvä laittaa sitä perus "kymppinelikymppiä" käyntilämpötilat lienee kuitenkin moottoreissa osapuilleen samoja.
Omassa ex.540:ssä käytin Castrolin Magn...5W-40.Toimi mielestäni hyvin,jopa ilman majoneesia.
Auton siirtyessä pojan käyttöön on siellä pyörinyt Teboil Diamond 5W-jotain.Itse kyllä noissa vanhemmissa M62 moottoreissa vierastan noita 0W öljyjä.Ja vielähän tuo päivittäisessä käytössä on ja kulkee.
Comment