Originally posted by Gemmi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F31 318d -14 Alpinweiss III
Ex:
E53 4,4i -00 Stahlgrau
E61 530xd -08 alpinweiss III
E38 740iA -98 Orientblau
E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
E38 730iA -95 Orientblau
-
-
Originally posted by DreE30 View PostKone käynnistyi hetkeksi (n.5-10sec) ja kävi nätisti ilman meteliä. Mutta sammui ja ei enää käynnisty uudestaan vaan kuulostaan ihan kun löisi imusarjaan ja putkeen. Alkaa vähän epäilyttää ettei oliskaan ketjuissa/ajotuksissa ongelma.. Miten nuo nokan/kampuran anturit ohjaa tuota ruiskutus ja kipinä järjestelmää. Jostain lueskelin että nokan anturi jos pettää, ruiskuttaa kaikilla pytyillä samaan aikaan ja varmaan myös kipinä tulee samaan aikaan. Onko tuossa teidän mielestä mitään perää
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
Nyt vaan oman alueen osioon kyselyä jos joku enemmän tietävä tulis vilkaisemaan autoa.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEi nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osiaF31 318d -14 Alpinweiss III
Ex:
E53 4,4i -00 Stahlgrau
E61 530xd -08 alpinweiss III
E38 740iA -98 Orientblau
E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
E38 730iA -95 Orientblau
Comment
-
-
Originally posted by DreE30 View PostNiinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti
ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osiaAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by DreE30 View PostNiinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti
ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
Ajatteleppa hieman mitä silloin tapahtuisi kun kaikki männät kuitenkin ovat kiinni kampiakselissa.
Esim. dampperin irronnut vulganointi saa sytytyksenajoituksen ihan miten sattuu. Risa bensapummpukin saa mahdollisesti aikaan poksetta kun seos ei ole lähellekkään mitä pitäisi.
Ei kyllä kannata vaihdella osia tuosta vaan että olisikohan vika tässä. Tulee aika kalliiksi äkkiä.Last edited by Muurahainen; 16-04-2016, 11:43.
Comment
-
-
onko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Eikös siellä takana ole kaksi lähtöä? Noin ulkomuistista veikkailtuna.
Toinen lähtee vesiventtiilille ja toinen on kennolta paluu. Se viiston lähtevä oli muistaakseni paluu kennolta (pelkkää mutua, ja kännyllä ei jaksa kuvia selata, tms.)
Edit. Jos sulla ei tule suodatin oikealle paikalle, niin mistä otat öljynpaineanturin tiedon, yms.Last edited by bemmeri; 16-04-2016, 11:35.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View Postonko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...
Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.
Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSulle jo toisaalla mrrk kertoi, että niitä on erilaisia.
Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.
Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?Ei mitään kerrottavaa
Comment
-
-
Originally posted by grab_ View Posttuohan onkin manuaali mallista, paisari tulee olemaan jäähdyttimessä kun e36 omalla mennään..ja sen verta muistan purkuvaiheesta että paisari oli tuossa koneessa sielä koneen takana ja siitä letku taisi siihen keskimmäiseen vesilähtöön mennä..Aprilia RSV4
Comment
-
-
Vaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy ylläF31 318d -14 Alpinweiss III
Ex:
E53 4,4i -00 Stahlgrau
E61 530xd -08 alpinweiss III
E38 740iA -98 Orientblau
E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
E38 730iA -95 Orientblau
Comment
-
-
Originally posted by DreE30 View PostVaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy ylläAprilia RSV4
Comment
-
Comment