Kiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.
Kone käynnistyi hetkeksi (n.5-10sec) ja kävi nätisti ilman meteliä. Mutta sammui ja ei enää käynnisty uudestaan vaan kuulostaan ihan kun löisi imusarjaan ja putkeen. Alkaa vähän epäilyttää ettei oliskaan ketjuissa/ajotuksissa ongelma.. Miten nuo nokan/kampuran anturit ohjaa tuota ruiskutus ja kipinä järjestelmää. Jostain lueskelin että nokan anturi jos pettää, ruiskuttaa kaikilla pytyillä samaan aikaan ja varmaan myös kipinä tulee samaan aikaan. Onko tuossa teidän mielestä mitään perää
Kone käynnistyi hetkeksi (n.5-10sec) ja kävi nätisti ilman meteliä. Mutta sammui ja ei enää käynnisty uudestaan vaan kuulostaan ihan kun löisi imusarjaan ja putkeen. Alkaa vähän epäilyttää ettei oliskaan ketjuissa/ajotuksissa ongelma.. Miten nuo nokan/kampuran anturit ohjaa tuota ruiskutus ja kipinä järjestelmää. Jostain lueskelin että nokan anturi jos pettää, ruiskuttaa kaikilla pytyillä samaan aikaan ja varmaan myös kipinä tulee samaan aikaan. Onko tuossa teidän mielestä mitään perää
Ei nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
Ei nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
Ja jos oma tietotaito on puutteellinen, ei se arpomalla ja varsinkaan sitä kolisevaa konetta käyttämällä ainakaan korjaannu.
Nyt vaan oman alueen osioon kyselyä jos joku enemmän tietävä tulis vilkaisemaan autoa.
Ei nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
Niinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti
ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
Niinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti
ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
Mitä olet autosta tutkinut ja pois sulkenut vikakohteena?
Niinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti
ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
Ei tule kipinää SAMANAIKAISESTI.
Ajatteleppa hieman mitä silloin tapahtuisi kun kaikki männät kuitenkin ovat kiinni kampiakselissa.
Esim. dampperin irronnut vulganointi saa sytytyksenajoituksen ihan miten sattuu. Risa bensapummpukin saa mahdollisesti aikaan poksetta kun seos ei ole lähellekkään mitä pitäisi.
Ei kyllä kannata vaihdella osia tuosta vaan että olisikohan vika tässä. Tulee aika kalliiksi äkkiä.
onko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...
Eikös siellä takana ole kaksi lähtöä? Noin ulkomuistista veikkailtuna.
Toinen lähtee vesiventtiilille ja toinen on kennolta paluu. Se viiston lähtevä oli muistaakseni paluu kennolta (pelkkää mutua, ja kännyllä ei jaksa kuvia selata, tms.)
Edit. Jos sulla ei tule suodatin oikealle paikalle, niin mistä otat öljynpaineanturin tiedon, yms.
onko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...
Sulle jo toisaalla mrrk kertoi, että niitä on erilaisia.
Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.
Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?
Sulle jo toisaalla mrrk kertoi, että niitä on erilaisia.
Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.
Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?
tuohan onkin manuaali mallista, paisari tulee olemaan jäähdyttimessä kun e36 omalla mennään..ja sen verta muistan purkuvaiheesta että paisari oli tuossa koneessa sielä koneen takana ja siitä letku taisi siihen keskimmäiseen vesilähtöön mennä..
tuohan onkin manuaali mallista, paisari tulee olemaan jäähdyttimessä kun e36 omalla mennään..ja sen verta muistan purkuvaiheesta että paisari oli tuossa koneessa sielä koneen takana ja siitä letku taisi siihen keskimmäiseen vesilähtöön mennä..
Sen paisarille menevän haaran voit tukkia, kunhan kennolle menevä ja tuleva jää toimiviksi. Toki selaa nettiä ja etsi kuvia niistä eri versioista. Jos jossain sattuis letkulähdöt osumaan paremmin e36:sen kannalta. Ootko katsonut mitä osanumeroa Alpina käyttää siinä?
Vaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy yllä
Vaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy yllä
Varmista nyt vielä se jakopään kunto kurkkaamalla alemmasta ö-pohjasta jakopäähän.
Comment