Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DreE30
    Bimmer Rookie
    • Feb 2014
    • 115
    • Lahti

    Originally posted by Gemmi View Post
    Kiristin hajalla luultavasti, ja venttiilejä solmussa sen myötä. Nimimerkillä kiristin repes lohkosta irti ja samanmoinen kolina ja ampuputkeen yms kivaa.
    Kone käynnistyi hetkeksi (n.5-10sec) ja kävi nätisti ilman meteliä. Mutta sammui ja ei enää käynnisty uudestaan vaan kuulostaan ihan kun löisi imusarjaan ja putkeen. Alkaa vähän epäilyttää ettei oliskaan ketjuissa/ajotuksissa ongelma.. Miten nuo nokan/kampuran anturit ohjaa tuota ruiskutus ja kipinä järjestelmää. Jostain lueskelin että nokan anturi jos pettää, ruiskuttaa kaikilla pytyillä samaan aikaan ja varmaan myös kipinä tulee samaan aikaan. Onko tuossa teidän mielestä mitään perää
    F31 318d -14 Alpinweiss III
    Ex:
    E53 4,4i -00 Stahlgrau
    E61 530xd -08 alpinweiss III
    E38 740iA -98 Orientblau
    E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
    E38 730iA -95 Orientblau

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by DreE30 View Post
      Kone käynnistyi hetkeksi (n.5-10sec) ja kävi nätisti ilman meteliä. Mutta sammui ja ei enää käynnisty uudestaan vaan kuulostaan ihan kun löisi imusarjaan ja putkeen. Alkaa vähän epäilyttää ettei oliskaan ketjuissa/ajotuksissa ongelma.. Miten nuo nokan/kampuran anturit ohjaa tuota ruiskutus ja kipinä järjestelmää. Jostain lueskelin että nokan anturi jos pettää, ruiskuttaa kaikilla pytyillä samaan aikaan ja varmaan myös kipinä tulee samaan aikaan. Onko tuossa teidän mielestä mitään perää
      Ei nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Ei nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
        Ja jos oma tietotaito on puutteellinen, ei se arpomalla ja varsinkaan sitä kolisevaa konetta käyttämällä ainakaan korjaannu.

        Nyt vaan oman alueen osioon kyselyä jos joku enemmän tietävä tulis vilkaisemaan autoa.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • DreE30
          Bimmer Rookie
          • Feb 2014
          • 115
          • Lahti

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Ei nyt ihan kipinä sentään samaan aikaan tule. Mutta sen verran perää että risalla kampianturilla tai irtonaisella triggeripyörällä voi saada aikaan kolinoita ja älyttömän huonoa käyntiä.
          Niinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti

          ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
          F31 318d -14 Alpinweiss III
          Ex:
          E53 4,4i -00 Stahlgrau
          E61 530xd -08 alpinweiss III
          E38 740iA -98 Orientblau
          E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
          E38 730iA -95 Orientblau

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by DreE30 View Post
            Niinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti

            ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
            Mitä olet autosta tutkinut ja pois sulkenut vikakohteena?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by DreE30 View Post
              Niinno en nyt tietenkään tarkottanut että kipinä ja suuttimet toimii samaan aikaan vaan se että kaikki suuttimet avautuu samanaikaisesti ja sen JÄLKEEN myös löy kipinän kaikilla pytyillä samanaikaisesti

              ja joo koneesta ei missään vaiheessa varsinaista kolinaa ole kuulunut vaan poksumista joka kuulostaa juurikin siltä että räjähdys pääsee imusarjaan ja/tai pakosarjaan. Oma tietotaito kyllä riittää kyseiseen hommaan mutta lähinnä sen takia täällä kirjottelen että jos jollakin ollut vastaavaa vikaa ja pystyy heittämään vinkkiä ettei vaihda turhaan joitakin osia
              Ei tule kipinää SAMANAIKAISESTI.
              Ajatteleppa hieman mitä silloin tapahtuisi kun kaikki männät kuitenkin ovat kiinni kampiakselissa.

              Esim. dampperin irronnut vulganointi saa sytytyksenajoituksen ihan miten sattuu. Risa bensapummpukin saa mahdollisesti aikaan poksetta kun seos ei ole lähellekkään mitä pitäisi.
              Ei kyllä kannata vaihdella osia tuosta vaan että olisikohan vika tässä. Tulee aika kalliiksi äkkiä.
              Last edited by Muurahainen; 16-04-2016, 11:43.

              Comment

              • grab_
                BTCF Member
                • Aug 2009
                • 2839
                • Uusimaa

                onko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...
                Ei mitään kerrottavaa

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Eikös siellä takana ole kaksi lähtöä? Noin ulkomuistista veikkailtuna.

                  Toinen lähtee vesiventtiilille ja toinen on kennolta paluu. Se viiston lähtevä oli muistaakseni paluu kennolta (pelkkää mutua, ja kännyllä ei jaksa kuvia selata, tms.)

                  Edit. Jos sulla ei tule suodatin oikealle paikalle, niin mistä otat öljynpaineanturin tiedon, yms.
                  Last edited by bemmeri; 16-04-2016, 11:35.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    Originally posted by grab_ View Post
                    onko jollakin jotain tietoa miten noi m60b40 koneen kansien takana olevat vesilähdöt menee? kone on e34 korista jos on merkitystä..tuo kone tarkotus istuttaa e36 keulalle ja nyt on liikaa vesiputkia niin pitäs ne selvitellä miten saa veden kiertämään niinkun kuuluu...toinen ongelma on koneen korvan öljylähdöt suodattimelle..voiko ne tulpata vai pitääkö niiden välille laittaa putki että kiertää sen kautta?tosta kun jää tuo öljynsuodatinkin pois kun siirtyi öljypohjaan...
                    Sulle jo toisaalla mrrk kertoi, että niitä on erilaisia.
                    Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.

                    Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
                    Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Sulle jo toisaalla mrrk kertoi, että niitä on erilaisia.
                      Tarviit mieluusti manuaali mallin osan jossa lähdöt paremmassa kulmassa.

                      Toki mihin virität paisarin, vaikuttaa myös niihin letkuihin.
                      Et purkaessa yhtään katsonut mihin letkut menee?
                      tuohan onkin manuaali mallista, paisari tulee olemaan jäähdyttimessä kun e36 omalla mennään..ja sen verta muistan purkuvaiheesta että paisari oli tuossa koneessa sielä koneen takana ja siitä letku taisi siihen keskimmäiseen vesilähtöön mennä..
                      Ei mitään kerrottavaa

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by grab_ View Post
                        tuohan onkin manuaali mallista, paisari tulee olemaan jäähdyttimessä kun e36 omalla mennään..ja sen verta muistan purkuvaiheesta että paisari oli tuossa koneessa sielä koneen takana ja siitä letku taisi siihen keskimmäiseen vesilähtöön mennä..
                        Sen paisarille menevän haaran voit tukkia, kunhan kennolle menevä ja tuleva jää toimiviksi. Toki selaa nettiä ja etsi kuvia niistä eri versioista. Jos jossain sattuis letkulähdöt osumaan paremmin e36:sen kannalta. Ootko katsonut mitä osanumeroa Alpina käyttää siinä?
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • DreE30
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2014
                          • 115
                          • Lahti

                          Vaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy yllä
                          F31 318d -14 Alpinweiss III
                          Ex:
                          E53 4,4i -00 Stahlgrau
                          E61 530xd -08 alpinweiss III
                          E38 740iA -98 Orientblau
                          E34 525iA touring -92 Sterlingsilber
                          E38 730iA -95 Orientblau

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by DreE30 View Post
                            Vaihdoin nokan ja kampiakselin anturit. Nyt lähtee hyvin käyntiin ja käy hetken todella tasasesti. Kierrokset tippuu arviolta 100-200 ja yrittää vielä nostaa käyntiä mutta sammuu siihen. Vikakoodeja ei anna moottorilta eikä laatikolta. Bensapaineen säätimen meinasin tänään varaosakoneesta vaihtaa kokeeksi että jos paineet ei pysy yllä
                            Varmista nyt vielä se jakopään kunto kurkkaamalla alemmasta ö-pohjasta jakopäähän.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • Muurahainen
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 9194
                              • Nurmijärvi

                              Originally posted by jannmann View Post
                              Varmista nyt vielä se jakopään kunto kurkkaamalla alemmasta ö-pohjasta jakopäähän.
                              Voihan sen tietysti kurkata mutta ei enään tuolla kuvauksella kuulosta mielestäni jakopään ongelmalta.

                              Comment

                              • Akssuu_
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2015
                                • 116
                                • Kouvostoliitto

                                Mitä kustantaa tuollaiseen M62B44TU koneeseen jakopääremppa, noin suunnilleen? Pelkät osat / korjaamolla teetettynä?
                                Ex:
                                E38 740iL '00

                                E34 535i '88
                                E36 Alpina B6 2.8/2 #167 '93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎