Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    Kaveri mittasi että e39 m5 kytkinlevyssä on sama boori ja niissä vakiona 240mm levy joten sitä kautta löytyy helposti levy kun tuli varmuus. Ostin vahingossa e46 m3 sintterilevyn ja siinä oli millin leveämpi boori niin levy olisi kolissut akselissa.
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • Daa Daa
      BTCF Member
      • Aug 2004
      • 908
      • Jyväskylä

      Originally posted by Pikkuvelii View Post
      Kaveri mittasi että e39 m5 kytkinlevyssä on sama boori ja niissä vakiona 240mm levy joten sitä kautta löytyy helposti levy kun tuli varmuus. Ostin vahingossa e46 m3 sintterilevyn ja siinä oli millin leveämpi boori niin levy olisi kolissut akselissa.
      Oiskohan tässä sattunut kiinalaiselle pikku kämmi levyä tehdessä, kun laatikkohan on "sama" 420g molemmissa..

      Comment

      • MH motorsport
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 2301
        • Turku

        Saffa italialainen levy
        Autopalvelu MH-motor
        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
        Maxxecu myynti ja asennus
        www.mh-motor.fi
        0503218217
        Kulkineet:
        E6 2000 touring
        E6 2002 touring
        E30 318is ///Mtechnic 2
        E34 ///M5 nürburgring
        E34 S62b50 turbo dct
        E39 523i ///Msport
        F30 320d

        Comment

        • BMW_Harrastaja
          BTCF Member
          • Dec 2012
          • 819
          • Oulu area

          Originally posted by Daylight View Post
          Kysymys koskien omaa e39.
          Livedataa seurattaessa takerruin erääseen kohtaan :
          TOTAL AIR CONSUMPTION HLM
          Min: 0 Max:20. Arvot näytti !22.75
          540i vm. 1998
          Jos se näytti tuota tyhjäkäynnillä, niin ilmamassamittari vaikuttaisi mittaavan enemmän, kuin ilmaa oikeasti menee. Nuo arvot on INPA:ssa muutenkin perseellään, jos vertaa laskemalla saatuun lukemaan, mutta esim. M5:ssa tyhjäkäynnillä tuon pitäisi olla jotain 18, niin 540i:ssä vastaavasti vähemmän. Kannattaa kokeilla toisella MAF:lla, jos saat mistään lainaan. Jos on seoksiin liittyviä vikakoodeja, niin vaihtaisin uuden.
          BMW driver and owner since 2000.

          Comment

          • Daylight
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 671
            • Helsinki

            Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
            Jos se näytti tuota tyhjäkäynnillä, niin ilmamassamittari vaikuttaisi mittaavan enemmän, kuin ilmaa oikeasti menee. Nuo arvot on INPA:ssa muutenkin perseellään, jos vertaa laskemalla saatuun lukemaan, mutta esim. M5:ssa tyhjäkäynnillä tuon pitäisi olla jotain 18, niin 540i:ssä vastaavasti vähemmän. Kannattaa kokeilla toisella MAF:lla, jos saat mistään lainaan. Jos on seoksiin liittyviä vikakoodeja, niin vaihtaisin uuden.
            Juu, tyhjäkäynnillä näyttää tuolta. Eikä vikakoodejakaan löydy.
            Kaippa sen uuden maffin voisi Saksasta tilata ja vaihtaa. Tuskin huono sijoitus vanhaan autoon, kun vaan 150e maksaa.
            ///M3

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area

              Originally posted by Daylight View Post
              Juu, tyhjäkäynnillä näyttää tuolta. Eikä vikakoodejakaan löydy.
              Kaippa sen uuden maffin voisi Saksasta tilata ja vaihtaa. Tuskin huono sijoitus vanhaan autoon, kun vaan 150e maksaa.
              Mitä näyttää analog values 2 näytössä adaptaatiot? Ainakin itsellä M5:ssa löi ne "nollille". Normaalisti ne hieman muuttuu ehjässäkin autossa. Uusilla maffeilla korjaantui kaikki arvot.
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                Oos kellään käytössä tommosta adapterilevyä m60 perässä ja m50/m57 laatikkoa..lähinnä kiinnostais että onko tuo ihan kestävä ja järkevä ratkasu?

                Suunnittelin että laittas m57 laatikon tuon adapterilevyn kans,eikös tuon pitäs olla aika luja laatikko,mikähän nuissa on boori kytkinakselilla?

                Nuita laatikoita löytys hyvin,mut nuo m60 manuaalit on vähän tiukemmassa..
                Attached Files

                Comment

                • leksii
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 1034
                  • Turku

                  Originally posted by afafaf View Post
                  Oos kellään käytössä tommosta adapterilevyä m60 perässä ja m50/m57 laatikkoa..lähinnä kiinnostais että onko tuo ihan kestävä ja järkevä ratkasu?

                  Suunnittelin että laittas m57 laatikon tuon adapterilevyn kans,eikös tuon pitäs olla aika luja laatikko,mikähän nuissa on boori kytkinakselilla?

                  Nuita laatikoita löytys hyvin,mut nuo m60 manuaalit on vähän tiukemmassa..
                  Vironpojat noita vissiin enemmän käyttää eikä ainakaan yhdeltä tutulta oo huonoa kuullu ku joskus omaan v8 miettisin tollasta ratkasua, siihen sit vaan tarvii kaveriks sen vauhtiksen jota käytetään ton adapterin kanssa
                  e28 535i Touring
                  e28 m535i + s38
                  e34 535i --> ?


                  Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                  Comment

                  • afafaf
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1144
                    • Tornio

                    Originally posted by leksii View Post
                    Vironpojat noita vissiin enemmän käyttää eikä ainakaan yhdeltä tutulta oo huonoa kuullu ku joskus omaan v8 miettisin tollasta ratkasua, siihen sit vaan tarvii kaveriks sen vauhtiksen jota käytetään ton adapterin kanssa
                    Juu puolan poika kauppas pakettia missä vauhtiski mukana,mut mietin että käpälää säätämäälä saa vähän pelattua,jos ihan kotimaisen vauhtipyörän teoksen sinne laittas

                    Riippuen tieten palkonkohan tuo adapteri paksuus on paljonko tuo lootaa ulos..

                    Tuon tyylistä pakettia on puolassa tarjolla..
                    Attached Files

                    Comment

                    • Urpo_rotta
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 5258
                      • Pirkkala

                      Ykkönen on ainaki melko turha vaihde dieselin lootassa kun välitys on niin lyhyt.
                      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                      E34 525i -90 twinturbo 427/519

                      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                      Kysy jos tarvetta

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1144
                        • Tornio

                        Originally posted by Urpo_rotta View Post
                        Ykkönen on ainaki melko turha vaihde dieselin lootassa kun välitys on niin lyhyt.
                        No se on kyl tosi..mut 328 zf varmaan parempi ja kestäväki pitäs olla..

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5258
                          • Pirkkala

                          Originally posted by afafaf View Post
                          No se on kyl tosi..mut 328 zf varmaan parempi ja kestäväki pitäs olla..
                          Jep se lienee fiksumpi vaihtoehto.

                          Ja kestää kyllä
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2538
                            • Kajaani

                            Vielä kerran ihmettelen ääneen.. M60B30 manuaali ja on/off-kaasu vituttaa edelleen. Eli kierrosaluetta 700-1500 ei saa vapaalla mitenkään, ei polkimesta eikä läpästä. Tämä tekee ajosta aika nykivää ja moottorijarrutus ei toimi niinkuin pitäis eli kulutuskin kasvaa.

                            Lambdat ja kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, kokeiltu toisella maffilla mutta näillä ei asiaan vaikutusta. Ei vikakoodeja. Automaatin DME paikallaan, tätä itse epäilen (osa)syyksi.

                            Mitä tässä lähtee kokeilemaan? Eihän tämä ajoa estä mutta mielenkiinnosta haluttas tämäkin keissi saada ratkastua.
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5258
                              • Pirkkala

                              Originally posted by Roisto View Post
                              Vielä kerran ihmettelen ääneen.. M60B30 manuaali ja on/off-kaasu vituttaa edelleen. Eli kierrosaluetta 700-1500 ei saa vapaalla mitenkään, ei polkimesta eikä läpästä. Tämä tekee ajosta aika nykivää ja moottorijarrutus ei toimi niinkuin pitäis eli kulutuskin kasvaa.

                              Lambdat ja kaasuläpän asentoanturi vaihdettu, kokeiltu toisella maffilla mutta näillä ei asiaan vaikutusta. Ei vikakoodeja. Automaatin DME paikallaan, tätä itse epäilen (osa)syyksi.

                              Mitä tässä lähtee kokeilemaan? Eihän tämä ajoa estä mutta mielenkiinnosta haluttas tämäkin keissi saada ratkastua.
                              Paiskaappa privaa niin katsotaan löytyykö lääke.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • afafaf
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1144
                                • Tornio

                                Osaisko joku vielä heittää että miksi e30 etupalkin alle tarvii korokkeet,onko voimansiirron linjauksen takia vai se että saa konepellin kiinni,vai kummankin?

                                Nuitahan on sekä 10 /20mm ja varmaan siitä väliltäki,mitkähän sinne pitää heittää,epytecin korvilla ja pitäs osata vielä nuiden palikoiden korkeus päättää...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎