Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Letium
    Bimmer Rookie
    • Apr 2008
    • 36

    Originally posted by arska84 View Post
    Pitäis joo,mutta on niin harvinaista että se katti siellä on paskana.. Käy piuhan pääs sen auton kans.. Lambdaa veikkaan 99% varmuudella..
    Missähän täällä Riihimäen lähel vois käydä lukee vikakoodit? Paljoha maksaa? Toisaalta mitä näitä on lukenu, katin vaihtamal on osal korkeet HC arvot korjaantunu.. Välillä kun mitattiin, niin HC tyhjäkäynnil meni jopa yli 1000 mutta kuumana pyöri noin 400-500
    "Well fuck me sideways.."

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      Originally posted by Letium View Post
      Missähän täällä Riihimäen lähel vois käydä lukee vikakoodit? Paljoha maksaa? Toisaalta mitä näitä on lukenu, katin vaihtamal on osal korkeet HC arvot korjaantunu.. Välillä kun mitattiin, niin HC tyhjäkäynnil meni jopa yli 1000 mutta kuumana pyöri noin 400-500
      Merkkiliike tai joku osaava paja esim bosch car service tms.. Toi katti maksaa sen verta paljon että luetuttaisin kyllä koodit ennen kun sen vaihtaisin.. Se katin vaihto on se viimeisin keino..
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • Letium
        Bimmer Rookie
        • Apr 2008
        • 36

        Dodii, varasin ajanki jo vikakoodei lukemaan, mutta viime hetkellä idea iski kuin salama kirkkaalta taivaalta Ajelin oman amiston autopuolelle, auto halliin ja mittarit kii, hurjan säädön ja ilmanputsarin poiston jälkee saatiin arvoja kohilleen! parikymmentä minuuttia sitä poljettiin ja kuumassa hallissa rupes autoki jo keittämää kun unohtu tuulettimet pienelle.. Savun hälvettyä tulokset tulloo ja arvot kohillaa

        Koht puokkii konttorille lapun kans pätemää, jos sielä mittaavat nii o viimone teko mitä tekevät.. Tänää piti olla se päivä kun tosiaan vikakoodit luetaan, niiden mukaan joko lambdaa tai kattia vaihtaa, lisänä tulpat ja ilmanputsari, mut parempi näin
        "Well fuck me sideways.."

        Comment

        • Letium
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 36

          CO-pitoisuus jouto 0,19/0,50 kierroksilla 0,62/0,30
          HC-pitoisuus jouto 342/100 kierroksilla 142/100
          Lambda-arvo kierroksilla 1,14 (0,97-1,03)
          CO2-pitoisuus 7,92 kierroksilla 12,77
          O2-pitoisuus 10,16/5,00 kierroksilla 3,36/5,00

          Näistä päästiin seuraaviin arvoihin vähän putkea tiivistämällä.. Myös seosta säädettii..

          CO-pitoisuus jouto 0,279/0,50 kierroksilla 0,279/0,30
          HC-pitoisuus jouto 68/100 kierroksilla 38/100
          Lambda-arvo kierroksilla 1,002 (0,97-1,03)
          CO2-pitoisuus 14,71 kierroksilla 14,68
          O2-pitoisuus 0,57/5,00 kierroksilla 0,25/5,00
          "Well fuck me sideways.."

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            Originally posted by Letium View Post
            Dodii, varasin ajanki jo vikakoodei lukemaan, mutta viime hetkellä idea iski kuin salama kirkkaalta taivaalta Ajelin oman amiston autopuolelle, auto halliin ja mittarit kii, hurjan säädön ja ilmanputsarin poiston jälkee saatiin arvoja kohilleen! parikymmentä minuuttia sitä poljettiin ja kuumassa hallissa rupes autoki jo keittämää kun unohtu tuulettimet pienelle.. Savun hälvettyä tulokset tulloo ja arvot kohillaa

            Koht puokkii konttorille lapun kans pätemää, jos sielä mittaavat nii o viimone teko mitä tekevät.. Tänää piti olla se päivä kun tosiaan vikakoodit luetaan, niiden mukaan joko lambdaa tai kattia vaihtaa, lisänä tulpat ja ilmanputsari, mut parempi näin
            Pitää vaan olla amiksen lapus sitte leima että on sielä mitattu.. Mutta aika paljon sait arvoja tippumaan,hyvä kun tuli polkemalla päästöt kohilleen
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • Letium
              Bimmer Rookie
              • Apr 2008
              • 36

              Originally posted by arska84 View Post
              Pitää vaan olla amiksen lapus sitte leima että on sielä mitattu.. Mutta aika paljon sait arvoja tippumaan,hyvä kun tuli polkemalla päästöt kohilleen
              LEIMALEIMALEIMALEIMA

              Ei ees sisälle menty, 48e makso muutoskatsastus vanteille ja uusintakatsastus yhteensä, jotenki meni siinä samassa.. Päästölapun näytin ja omiani selitin, tyyppi lähti sisälle kirjottelee uutta otetta ja minä kaffille
              Last edited by Letium; 30-10-2008, 16:03.
              "Well fuck me sideways.."

              Comment

              • Keketin
                Newbiemmer
                • Aug 2007
                • 24
                • N/A

                Originally posted by Keketin View Post
                Moro!

                Tulipahan käytyä katsastuksessa, ja yllättäen ei päästöistä mennyt läpi kun taliaivo katsastusmies ajo kylmänä sen auton mittauksiin. Etukäteen kyllä jo tiesin et kannattaa lapun kanssa mennä, mut siihen ei nyt ollu tilaisuutta.
                Jokatapauksessa, tämmöset arvot tuli, ja itse en näistä mitään ymmärrä niin mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan kun ei jälkeenpäin pelkissä päästömittauksissakaan mennyt läpi.

                Arvot:

                Tyhjäkäynti:
                HC ppm: 330
                CO %: 0,95 tai 6,95. Ei saa selvää tuosta ekasta numerosta.
                O2 %: 9,1
                CO2 %: 8,0
                Lambda: -

                >2000r/min:
                HC ppm: 61
                CO %: 0,70 tai 6,70. Jälleen ei saa selvää ekasta numerosta.
                O2 %: 5,40
                CO2 %: 11,6
                Lambda: 1,23

                Tiettävästi takapöntössä on melkonen reikä, ja se on menossa jo uusiksi. Mutta riittääkö se yks reikä siellä pelkästään tuollaisiin arvoihin?
                Autossa on orkkiskotelossa K&N öljypestävä vapaavirtaussuodatin, jolla auto mennyt kyllä edellisinä vuosina läpi, ja orkkissuodatinta en ole koskaan nähnytkään.

                Mut eniveis tarttis apua teiltä viisaammilta et sais auton takasin tienpäälle. Kiitos jo etukäteen.
                Ja tosiaankin kyseessä E36 325iA ei vanos.
                Jees, Lambda, takapönttö ja vakio ilmanputsari vaihdettu paikalle tälläsin arvoin:

                Rpm/min: 699
                CO %: 0,00
                CO2 %: 14,99
                HC ppm: 4
                O2 %: 0,1
                Lambda: 1,005

                Rpm/min: 2245
                CO %: 0,07
                CO2 %: 14,86
                HC ppm: 2
                O2 %: 0,0
                Lambda: 1,000

                Elikkä leima tuli jne. Mut vieläkö arvojen perusteella olis vikaa jossain, ku vikakoodit kun kävin luetuttamassa niin väittivät että olis vielä ilmamassamittarikin sökönä? Toiselta taholta taas kuulin että ei menisi läpi päästöistä jos ilmamassamittari on rikki. Kertokaahan te ketkä tiedätte.

                Comment

                • arska84
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1356
                  • Seinäjoki

                  Originally posted by Letium View Post
                  LEIMALEIMALEIMALEIMA

                  Ei ees sisälle menty, 48e makso muutoskatsastus vanteille ja uusintakatsastus yhteensä, jotenki meni siinä samassa.. Päästölapun näytin ja omiani selitin, tyyppi lähti sisälle kirjottelee uutta otetta ja minä kaffille
                  Originally posted by Keketin View Post
                  Jees, Lambda, takapönttö ja vakio ilmanputsari vaihdettu paikalle tälläsin arvoin:

                  Rpm/min: 699
                  CO %: 0,00
                  CO2 %: 14,99
                  HC ppm: 4
                  O2 %: 0,1
                  Lambda: 1,005

                  Rpm/min: 2245
                  CO %: 0,07
                  CO2 %: 14,86
                  HC ppm: 2
                  O2 %: 0,0
                  Lambda: 1,000

                  Elikkä leima tuli jne. Mut vieläkö arvojen perusteella olis vikaa jossain, ku vikakoodit kun kävin luetuttamassa niin väittivät että olis vielä ilmamassamittarikin sökönä? Toiselta taholta taas kuulin että ei menisi läpi päästöistä jos ilmamassamittari on rikki. Kertokaahan te ketkä tiedätte.
                  Hianoo poijjaat

                  Keketin: Eikös noi ole kuin uudesta autosta otetut päästöt
                  BMW PREMIUM

                  BMW E46 318

                  Comment

                  • Keketin
                    Newbiemmer
                    • Aug 2007
                    • 24
                    • N/A

                    Joo aika läheltä täydellisiä arvoja noi kai hipoo. On kyllä mukavampi ajellakkin nyt ku ei auto enää pörise niin perkeleesti.

                    Comment

                    • Rikke
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 579
                      • Paimio

                      Originally posted by Rikke View Post
                      Jees eli tuossa tuli vaihdettua lambdat ja tulpat ja motronic oli irti mutta mitään vaikutusta ei tullut.
                      Päästöarvot kutakuinkin samat kuin nuo katsastuksessa mitatut, saa kuulemma liikaa tavaraa.

                      Edellinen omistaja kertoi että tuohon on jokin virilastu laitettu joka kuulemma muistaakseni vaikuttaa tuohon ampumiseenkin.
                      Voisiko tuo lastu olla paska? Ajattelin jonkun toisen tilata ja kokeilla jos auttaisi..

                      Tuo ampuminen on sellaista että maantiellä ajaessa päästää kaasusta niin että tulee moottorijarrutus päälle ja kulutusmittari menee nollaan,
                      sen jälkeen kun painaa kaasua niin paukahtaa plop plop pari kertaa ja sitten tulee veto takaisin.

                      Mikäköhän helvetti tuohon auttaisi??
                      Jälleen itse itseäni lainaten, LÄPILÄPILÄPI

                      Pienen historiatutkimuksen jälkeen tuli tietoon että katit oli tyhjennetty, pari bilteman halvinta tarvikekattia kiinni ja päästöt hyvät

                      Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                      Nyk. VW Golf '00
                      Nyk. VW Golf '95
                      Historiaa:x17 BMW +Muuta

                      Comment

                      • allu89
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2008
                        • 43
                        • joensuu

                        do dii ja e36 325 vanoksella ei läpi päästöistä!
                        tollaset arvot tuli:
                        tyhjäkäynti:
                        lambda: 1,028
                        CO: 0,271
                        CO2: 14,8
                        HC: 263 (TÄSTÄ JÄI KIINNI) sallittu 100


                        kierroksilla:
                        LAMBDA: 1,006
                        CO: 0,089
                        CO2: 15,48
                        HC: 72 (välillä kävi yli 100:ssa eli silloinkin välillä pätki)
                        O2: 0,27
                        O2 cor: 0,089

                        muuten toimii mitä nyt vanos rallattaa mutta välillä tyhjäkäynnillä putken päästä kuunnellen kuuluu tsut tsut pöhäyksiä.. mittaaja meinasi että joku tulppa tai puola hajoomassa ettei anna aina kipinää????

                        eli mitäs pitäs tehä ja tulpat vaihettu 10tkm sitten nyt kesällä

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          Originally posted by allu89 View Post
                          do dii ja e36 325 vanoksella ei läpi päästöistä!
                          tollaset arvot tuli:
                          tyhjäkäynti:
                          lambda: 1,028
                          CO: 0,271
                          CO2: 14,8
                          HC: 263 (TÄSTÄ JÄI KIINNI) sallittu 100


                          kierroksilla:
                          LAMBDA: 1,006
                          CO: 0,089
                          CO2: 15,48
                          HC: 72 (välillä kävi yli 100:ssa eli silloinkin välillä pätki)
                          O2: 0,27
                          O2 cor: 0,089

                          muuten toimii mitä nyt vanos rallattaa mutta välillä tyhjäkäynnillä putken päästä kuunnellen kuuluu tsut tsut pöhäyksiä.. mittaaja meinasi että joku tulppa tai puola hajoomassa ettei anna aina kipinää????

                          eli mitäs pitäs tehä ja tulpat vaihettu 10tkm sitten nyt kesällä
                          Tarkista ettei ole öljyä tai vettä siellä tulppien koloissa, ja että puolien kumihatut on ehjiä. Aika selvästi vaikuttaisi kumminkin sytytysvikalta.. Yhden uuden puolankin voi ostaa ja testata sitä vuoron perään kunnes oireet katoaa.

                          Comment

                          • allu89
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2008
                            • 43
                            • joensuu

                            Originally posted by K.S. View Post
                            Tarkista ettei ole öljyä tai vettä siellä tulppien koloissa, ja että puolien kumihatut on ehjiä. Aika selvästi vaikuttaisi kumminkin sytytysvikalta.. Yhden uuden puolankin voi ostaa ja testata sitä vuoron perään kunnes oireet katoaa.
                            miten tarkasti ne kumihatut pitää olla ehjät kun alareunasta puuttuu jostain pieniä n.puolen sentin paloja? öljyä eikä vettä siellä ei ole kun just vaihettu venakopan tiiviste. ja tota puolan vaihtoa meinaan kokeilla kaverin puolalla kun sillä niitä on ylimääräisiä

                            Comment

                            • K.S.
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 649
                              • Espoo

                              läpilyöntijäljet yleensä näkyy vaaleina kohtina

                              Comment

                              • markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

                                Originally posted by allu89 View Post
                                miten tarkasti ne kumihatut pitää olla ehjät kun alareunasta puuttuu jostain pieniä n.puolen sentin paloja? öljyä eikä vettä siellä ei ole kun just vaihettu venakopan tiiviste. ja tota puolan vaihtoa meinaan kokeilla kaverin puolalla kun sillä niitä on ylimääräisiä
                                Kumihatut toimii eristeinä läpilyönneille, joten ihan pienet puuttuvat palat tuskin haittaa jos öljyä ei koloissa ole. Kokeilitko tulpan vaihdon yhteydessä onko kumien sisällä olevat jouset kunnossa? Tuokin voi aiheuttaa pätkimistä. Jos tarvetta on, niin minulta löytyy 3 kpl uusia kumihattuja M50B25TU koneen puoliin. Tarvittaessa ota privalla yhteyttä.
                                BMW 530iA Touring -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎