Originally posted by arska84
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Letium View PostMissähän täällä Riihimäen lähel vois käydä lukee vikakoodit? Paljoha maksaa? Toisaalta mitä näitä on lukenu, katin vaihtamal on osal korkeet HC arvot korjaantunu.. Välillä kun mitattiin, niin HC tyhjäkäynnil meni jopa yli 1000 mutta kuumana pyöri noin 400-500BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Dodii, varasin ajanki jo vikakoodei lukemaan, mutta viime hetkellä idea iski kuin salama kirkkaalta taivaaltaAjelin oman amiston autopuolelle, auto halliin ja mittarit kii, hurjan säädön ja ilmanputsarin poiston jälkee saatiin arvoja kohilleen! parikymmentä minuuttia sitä poljettiin ja kuumassa hallissa rupes autoki jo keittämää kun unohtu tuulettimet pienelle.. Savun hälvettyä tulokset tulloo ja arvot kohillaa
Koht puokkii konttorille lapun kans pätemää, jos sielä mittaavat nii o viimone teko mitä tekevät.. Tänää piti olla se päivä kun tosiaan vikakoodit luetaan, niiden mukaan joko lambdaa tai kattia vaihtaa, lisänä tulpat ja ilmanputsari, mut parempi näin"Well fuck me sideways.."
Comment
-
-
CO-pitoisuus jouto 0,19/0,50 kierroksilla 0,62/0,30
HC-pitoisuus jouto 342/100 kierroksilla 142/100
Lambda-arvo kierroksilla 1,14 (0,97-1,03)
CO2-pitoisuus 7,92 kierroksilla 12,77
O2-pitoisuus 10,16/5,00 kierroksilla 3,36/5,00
Näistä päästiin seuraaviin arvoihin vähän putkea tiivistämällä.. Myös seosta säädettii..
CO-pitoisuus jouto 0,279/0,50 kierroksilla 0,279/0,30
HC-pitoisuus jouto 68/100 kierroksilla 38/100
Lambda-arvo kierroksilla 1,002 (0,97-1,03)
CO2-pitoisuus 14,71 kierroksilla 14,68
O2-pitoisuus 0,57/5,00 kierroksilla 0,25/5,00"Well fuck me sideways.."
Comment
-
-
Originally posted by Letium View PostDodii, varasin ajanki jo vikakoodei lukemaan, mutta viime hetkellä idea iski kuin salama kirkkaalta taivaaltaAjelin oman amiston autopuolelle, auto halliin ja mittarit kii, hurjan säädön ja ilmanputsarin poiston jälkee saatiin arvoja kohilleen! parikymmentä minuuttia sitä poljettiin ja kuumassa hallissa rupes autoki jo keittämää kun unohtu tuulettimet pienelle.. Savun hälvettyä tulokset tulloo ja arvot kohillaa
Koht puokkii konttorille lapun kans pätemää, jos sielä mittaavat nii o viimone teko mitä tekevät.. Tänää piti olla se päivä kun tosiaan vikakoodit luetaan, niiden mukaan joko lambdaa tai kattia vaihtaa, lisänä tulpat ja ilmanputsari, mut parempi näinBMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by arska84 View PostPitää vaan olla amiksen lapus sitte leima että on sielä mitattu.. Mutta aika paljon sait arvoja tippumaan,hyvä kun tuli polkemalla päästöt kohilleen
Ei ees sisälle menty, 48e makso muutoskatsastus vanteille ja uusintakatsastus yhteensä, jotenki meni siinä samassa.. Päästölapun näytin ja omiani selitin, tyyppi lähti sisälle kirjottelee uutta otetta ja minä kaffilleLast edited by Letium; 30-10-2008, 16:03."Well fuck me sideways.."
Comment
-
-
Originally posted by Keketin View PostMoro!
Tulipahan käytyä katsastuksessa, ja yllättäen ei päästöistä mennyt läpi kun taliaivo katsastusmies ajo kylmänä sen auton mittauksiin. Etukäteen kyllä jo tiesin et kannattaa lapun kanssa mennä, mut siihen ei nyt ollu tilaisuutta.
Jokatapauksessa, tämmöset arvot tuli, ja itse en näistä mitään ymmärrä niin mistä kannattais vikaa lähteä hakemaan kun ei jälkeenpäin pelkissä päästömittauksissakaan mennyt läpi.
Arvot:
Tyhjäkäynti:
HC ppm: 330
CO %: 0,95 tai 6,95. Ei saa selvää tuosta ekasta numerosta.
O2 %: 9,1
CO2 %: 8,0
Lambda: -
>2000r/min:
HC ppm: 61
CO %: 0,70 tai 6,70. Jälleen ei saa selvää ekasta numerosta.
O2 %: 5,40
CO2 %: 11,6
Lambda: 1,23
Tiettävästi takapöntössä on melkonen reikä, ja se on menossa jo uusiksi. Mutta riittääkö se yks reikä siellä pelkästään tuollaisiin arvoihin?
Autossa on orkkiskotelossa K&N öljypestävä vapaavirtaussuodatin, jolla auto mennyt kyllä edellisinä vuosina läpi, ja orkkissuodatinta en ole koskaan nähnytkään.
Mut eniveis tarttis apua teiltä viisaammilta et sais auton takasin tienpäälle. Kiitos jo etukäteen.
Ja tosiaankin kyseessä E36 325iA ei vanos.
Rpm/min: 699
CO %: 0,00
CO2 %: 14,99
HC ppm: 4
O2 %: 0,1
Lambda: 1,005
Rpm/min: 2245
CO %: 0,07
CO2 %: 14,86
HC ppm: 2
O2 %: 0,0
Lambda: 1,000
Elikkä leima tuli jne. Mut vieläkö arvojen perusteella olis vikaa jossain, ku vikakoodit kun kävin luetuttamassa niin väittivät että olis vielä ilmamassamittarikin sökönä? Toiselta taholta taas kuulin että ei menisi läpi päästöistä jos ilmamassamittari on rikki. Kertokaahan te ketkä tiedätte.
Comment
-
-
Originally posted by Letium View PostLEIMALEIMALEIMALEIMA
Ei ees sisälle menty, 48e makso muutoskatsastus vanteille ja uusintakatsastus yhteensä, jotenki meni siinä samassa.. Päästölapun näytin ja omiani selitin, tyyppi lähti sisälle kirjottelee uutta otetta ja minä kaffilleOriginally posted by Keketin View PostJees, Lambda, takapönttö ja vakio ilmanputsari vaihdettu paikalle tälläsin arvoin:
Rpm/min: 699
CO %: 0,00
CO2 %: 14,99
HC ppm: 4
O2 %: 0,1
Lambda: 1,005
Rpm/min: 2245
CO %: 0,07
CO2 %: 14,86
HC ppm: 2
O2 %: 0,0
Lambda: 1,000
Elikkä leima tuli jne. Mut vieläkö arvojen perusteella olis vikaa jossain, ku vikakoodit kun kävin luetuttamassa niin väittivät että olis vielä ilmamassamittarikin sökönä? Toiselta taholta taas kuulin että ei menisi läpi päästöistä jos ilmamassamittari on rikki. Kertokaahan te ketkä tiedätte.
Keketin: Eikös noi ole kuin uudesta autosta otetut päästötBMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by Rikke View PostJees eli tuossa tuli vaihdettua lambdat ja tulpat ja motronic oli irti mutta mitään vaikutusta ei tullut.
Päästöarvot kutakuinkin samat kuin nuo katsastuksessa mitatut, saa kuulemma liikaa tavaraa.
Edellinen omistaja kertoi että tuohon on jokin virilastu laitettu joka kuulemma muistaakseni vaikuttaa tuohon ampumiseenkin.
Voisiko tuo lastu olla paska? Ajattelin jonkun toisen tilata ja kokeilla jos auttaisi..
Tuo ampuminen on sellaista että maantiellä ajaessa päästää kaasusta niin että tulee moottorijarrutus päälle ja kulutusmittari menee nollaan,
sen jälkeen kun painaa kaasua niin paukahtaa plop plop pari kertaa ja sitten tulee veto takaisin.
Mikäköhän helvetti tuohon auttaisi??
Pienen historiatutkimuksen jälkeen tuli tietoon että katit oli tyhjennetty, pari bilteman halvinta tarvikekattia kiinni ja päästöt hyvät
Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
Nyk. VW Golf '00
Nyk. VW Golf '95
Historiaa:x17 BMW +Muuta
Comment
-
-
do dii ja e36 325 vanoksella ei läpi päästöistä!
tollaset arvot tuli:
tyhjäkäynti:
lambda: 1,028
CO: 0,271
CO2: 14,8
HC: 263 (TÄSTÄ JÄI KIINNI) sallittu 100
kierroksilla:
LAMBDA: 1,006
CO: 0,089
CO2: 15,48
HC: 72 (välillä kävi yli 100:ssa eli silloinkin välillä pätki)
O2: 0,27
O2 cor: 0,089
muuten toimii mitä nyt vanos rallattaa mutta välillä tyhjäkäynnillä putken päästä kuunnellen kuuluu tsut tsut pöhäyksiä.. mittaaja meinasi että joku tulppa tai puola hajoomassa ettei anna aina kipinää????
eli mitäs pitäs tehä ja tulpat vaihettu 10tkm sitten nyt kesällä
Comment
-
-
Originally posted by allu89 View Postdo dii ja e36 325 vanoksella ei läpi päästöistä!
tollaset arvot tuli:
tyhjäkäynti:
lambda: 1,028
CO: 0,271
CO2: 14,8
HC: 263 (TÄSTÄ JÄI KIINNI) sallittu 100
kierroksilla:
LAMBDA: 1,006
CO: 0,089
CO2: 15,48
HC: 72 (välillä kävi yli 100:ssa eli silloinkin välillä pätki)
O2: 0,27
O2 cor: 0,089
muuten toimii mitä nyt vanos rallattaa mutta välillä tyhjäkäynnillä putken päästä kuunnellen kuuluu tsut tsut pöhäyksiä.. mittaaja meinasi että joku tulppa tai puola hajoomassa ettei anna aina kipinää????
eli mitäs pitäs tehä ja tulpat vaihettu 10tkm sitten nyt kesällä
Comment
-
-
Originally posted by K.S. View PostTarkista ettei ole öljyä tai vettä siellä tulppien koloissa, ja että puolien kumihatut on ehjiä. Aika selvästi vaikuttaisi kumminkin sytytysvikalta.. Yhden uuden puolankin voi ostaa ja testata sitä vuoron perään kunnes oireet katoaa.
Comment
-
-
Originally posted by allu89 View Postmiten tarkasti ne kumihatut pitää olla ehjät kun alareunasta puuttuu jostain pieniä n.puolen sentin paloja? öljyä eikä vettä siellä ei ole kun just vaihettu venakopan tiiviste. ja tota puolan vaihtoa meinaan kokeilla kaverin puolalla kun sillä niitä on ylimääräisiäBMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment