Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RMB
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 222
    • Rovaniemi

    Viallinen Lambda voi nostaa päästöt korkealle myös, Kerran oli HC:t 2500ppm eikä vikaa ollut kuin lambdassa.

    Mutta mutta, vuotaako sinulla pakoputki??? Jos vuotaa niin happiarvo siksi niin korkea, mutta jos ei vuoda ja kun HC ja O2 on korkeat niin kovasti viittaa siltä, että ei polta jossain pytyssä oikeastaan ollenkaan, joten ne tulpat ja tulpankolot tutkimaan. Puolat ehjiä? Voi olla joku puolistakin pimeänä.

    En usko että joku pieni imuvuoto saa tuommosia aikaan, mutta haitarikumen kunto kannattaa tsekata kun on hyvin yksinkertainen ja nopea tarkistaa.
    http://tomracing.suntuubi.com/

    http://www.youtube.com/user/tomracingbmw

    Comment

    • Zones
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 58
      • Tornio

      ei minun tietääkseni vuoda kun katsastuksessakin kattelin niin ei reikiä näkyny ja kyllä se huomais melkeinpä äänissä kun vakio putki ja pönttö on.Haitari kumin katoin enkä löytänyt vikaa. lambda ja kaikki puolat vaihettu muistaakseni alle vuosi sitten niin en oikein niihinkään usko,paitsi lambdahan kyllä on jo saattanut mennä.

      Comment

      • dantte
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1532
        • Helsinki

        Originally posted by dantte View Post
        Nonii eli seuraava ongelma tapaus 320i e36 -93.

        Leimassa hylky seuraavin numeroin:

        tyhjäkäynti:

        CO% 1,95 HC 312 CO2 14,1

        2000rpm

        CO% 0,98 HC 202 CO2 14,5 lambda 0,96

        Katti vaihdettu jo kerran parivuotta sitten, mutta nyt taas onglema.

        Oisko ideaa näillä tuloksilla? Katti vai lambda?
        Kellää ideaa tähän ongelmaan???

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          Ääni lambdalle, äläkä vaihda mitään halpaa kiinanosaa sinne
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • dantte
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1532
            • Helsinki

            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Ääni lambdalle, äläkä vaihda mitään halpaa kiinanosaa sinne
            Sitä tässä itekin kelasin. Ei oikee innostais lukee 140eurolla laakkosella vikakoodeja. Joo ei eiköhän boschilainen sinne laiteta.

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Originally posted by dantte View Post
              Sitä tässä itekin kelasin. Ei oikee innostais lukee 140eurolla laakkosella vikakoodeja. Joo ei eiköhän boschilainen sinne laiteta.
              Siis ottako ne lakkosella paljon niistä koodien lukemisesta, eihän toi 140 sentään yhestä tai kahesta luvusta tule.

              ...vai tuleeko
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • dantte
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1532
                • Helsinki

                Originally posted by Jürgen_ View Post
                Siis ottako ne lakkosella paljon niistä koodien lukemisesta, eihän toi 140 sentään yhestä tai kahesta luvusta tule.

                ...vai tuleeko
                Juu kyl mä niin olin kuulevinaan kaverilta. Oli 20e vissii viel noussut sitten viimekäynnin. Jos jollain on sellaiset vikakoodilukulaitteet jolla pystyy -93 vuoden e36 vikakoodeja lukemaan täällä pk-seudulla voi ilmoittautua . Jos saisi vähän edullisemmin...

                Comment

                • Nic0
                  Newbiemmer
                  • Mar 2008
                  • 9
                  • Vantaa

                  Katsastusaika sen kun lähenee loppua... Eikö kellään olis heittää jotain vinkkiä kun ei tahdo opiskelijan budjetit kestää uusien osien ostoa kun ei tiedä syytä.

                  Kone siis pätkii selkeästi korvakuulolla mutta kierrokset eivät heittele!
                  Tyhjäkäynti mittauksen päästöt (hc ppm) pielessä! Tosin ei korotetuilla.
                  Last edited by Nic0; 29-09-2009, 09:44.

                  Comment

                  • kmn
                    Moderator
                    • May 2009
                    • 6022
                    • Sipoo

                    Originally posted by Nic0 View Post
                    Katsastusaika sen kun lähenee loppua... Eikö kellään olis heittää jotain vinkkiä kun ei tahdo opiskelijan budjetit kestää uusien osien ostoa kun ei tiedä syytä.

                    Kone siis pätkii selkeästi korvakuulolla mutta kierrokset eivät heittele!
                    Tyhjäkäynti mittauksen päästöt (hc ppm) pielessä! Tosin ei korotetuilla.
                    tämä hc arvojen pystyssä heiluminen tyhjäkäynnillä taitaa olla aika yleistä e36:ssa? meikäläisellä oli sama ongelma myös.. koskaan ei selvinnyt mistä johtui. huohotinletku kun nipattiin irti niin tippui arvoihin.. voisko saada huohottimen kautta sitten jotenkin "epäpuhdasta" ilmaa? en tiedä/osaa sanoa.. about 2s siinä tyhjäkäynti huohottimen irroittamisen jälkeen heilui hieman ja sitten tasaantui --> arvot kohdilleen heti..

                    päästöt tietty mittasin jossain ihan muualla, kuin konttorilla..

                    Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                    Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                    --
                    Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                    Comment

                    • Nic0
                      Newbiemmer
                      • Mar 2008
                      • 9
                      • Vantaa

                      Originally posted by kmn View Post
                      tämä hc arvojen pystyssä heiluminen tyhjäkäynnillä taitaa olla aika yleistä e36:ssa? meikäläisellä oli sama ongelma myös.. koskaan ei selvinnyt mistä johtui. huohotinletku kun nipattiin irti niin tippui arvoihin.. voisko saada huohottimen kautta sitten jotenkin "epäpuhdasta" ilmaa? en tiedä/osaa sanoa.. about 2s siinä tyhjäkäynti huohottimen irroittamisen jälkeen heilui hieman ja sitten tasaantui --> arvot kohdilleen heti..

                      päästöt tietty mittasin jossain ihan muualla, kuin konttorilla..
                      Ainakin kovin yleistä näyttää olevan ettei mene päästöistä läpi. Mutta jotain häikkää kyl mulla on kun käynti on epätasaista mutta kierrokset eivät heittele... kuulin että kampiakselin asentotunnistin voisi jollain tavalla pätkiä sytytystä mutta joku viisaampi voisi kertoa pitääkö paikkansa?

                      Comment

                      • Veritas
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2008
                        • 41
                        • Tampesteri

                        730ia -93 217tkm. Inssi luuli että mittari on hältä menny rikki q sano ettei CO:ta tu yhtään mut kaks eri mittarii kokeili ja usko ettei sielt tu enempää.

                        CO: 0,0 (0,50) / 0,05 (0,30)
                        HC: 31 (100) / 33 (100)
                        Lambda: 1,00 (0,97 - 1,03)
                        CO2: 15,70 / 15,80
                        O2: 0,15 (5,00) / 0,06 (5,00)

                        HYVÄKSYTTY
                        E32 V8 730iA -93

                        Comment

                        • owanshar
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2003
                          • 57
                          • Seinäjoki

                          liekö tuossa lambda menny ku heittää nuin paljon arvot, voiko pakoputki tehdätuon jos vuotaa jonku verra?
                          Attached Files
                          www.tomijuhani.com - "Media joka ei sammaloidu"

                          Comment

                          • Nic0
                            Newbiemmer
                            • Mar 2008
                            • 9
                            • Vantaa

                            Originally posted by Nic0 View Post
                            Kävin vuosittaisessa katsastuksessa ja tulos oli hylätty, kun tyhjäkäynnin HC ppm arvo oli 141 ja katsastusmies kertoi, että lukema nousi vain lisää. 2000r/min HC ppm arvo taas oli ihan kunnossa, eikä muissakaan arvoissa ollut mitään moitittavaa.

                            Jokin vika siis jossain oli, ja tarkistutinkin vikakoodit, se hoitui kivuttomasti ( Supra^ ) laitteistolla. Vikakoodeja onneksi löytyi ja ne ilmenivät ainoastaan tyhjäkäynnillä. Vikakoodit nollattiin, mutta kun auto käynnistettiin niin viat tulivat hetken päästä takaisin ja samat vikakoodit.

                            Autona toimii siis vm.98 e36 318is M44B19. Vikakoodit ovat saksankielisiä, mutta sain apua kaverilta, joka suomensi asian näin: eli tässä tämä aussetzererkennung on selitetty saksaks: http://rb-k.bosch.de/glossary/bgloss...0046_0100.html , mutta sen mukaan tuo tarkoittaa sitä, että polttoaine ei ole täydellisesti palannut sylintereissä ja sitä pääsee katalysaattoriin. katalysaattori polttaa tämän polttoaineen, jonka seurauksena katalysaattori vanhenee nopeammin ja se voi myös mennä paskaks nopeammin. Tämän seurauksena päästöt myös kasvavat.
                            eli noi sun neljä virhettä siis johtunevat siitä, että sylinterit (3,4,2) jättävät polttamatta osan bensasta
                            .
                            Korvakuulolla käynti ei ole täysin tasaista, mutta kierrokset eivät heittele ja mittauslaite näyttikin että 3,4,2- sylintereille pitää antaa enemmän polttoainetta...

                            Eli jos joku viisaampi osaa neuvoa, niin kiitos etukäteen.

                            Kun kerran tämä topiikki piti moden ansiosta tänne siirtää niin onko jollain vastaavaa ilmennyt??

                            päästöarvo kun ei ole se ongelma minulle vaan tuo tyhjäkäynnin epätasaisuus... ei viitsisi kattia rikkoa kun joku pätkii sytytystä. Tulpat ei ole öljyssä ja imuvuotoja epäilen.

                            Comment

                            • Nic0
                              Newbiemmer
                              • Mar 2008
                              • 9
                              • Vantaa

                              Kiire!!

                              Kohta on pakko viedä auto jollekkin valtuutetulle huoltoon kun alkaa katsastusaika loppua.

                              Mikä voi olla pielessä kun 3 sylinteriä päästää polttoainetta läpi ja sen myötä hc pitoisuus tyhjäkäynnillä on liian suuri?

                              Jokin ilmeisesti pätkii sytytystä mutta mistä etsiä vikaa? Kampiakselin asentotunnistin , nokka-akselin asentotunnistin ...? Kun ei millään nyt keksi mistä etsiä mahdollista vikaa.

                              Comment

                              • furi
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2005
                                • 135
                                • Turku

                                Tänään tuli sitten se hylky

                                tyhjäkäynti: CO 0,08; HC 404; O2 3,1; CO2 13,8
                                >2000rpm: CO 1,90; HC 423; O2 0,2; CO2 14,9

                                Tulpat ja suodattimen ajattelin vaihtaa, mutta tuleeko asiantuntijoille mitään muuta mieleen tuloksista?
                                E61 520dA LCI -08

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎