Lambda saattaa olla ihan ehjä mutta ei vaan toimi BMW:ssä. Nää on näitä korkeamman käsissä olevia juttuja mutta näin se vaan on. Aika paha on kauppaan mennä sanomaan ettei se toimi vaikkei siinä mitään vikaa olekaan. Toivotaan nyt kuitenkin ettei se vika ole siinä lambdassa. Koska ne puristukset ovat alhaiset niin kertoisikohan ohivuotomittaus miksi niin on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Jürgen_ View PostLambda saattaa olla ihan ehjä mutta ei vaan toimi BMW:ssä. Nää on näitä korkeamman käsissä olevia juttuja mutta näin se vaan on. Aika paha on kauppaan mennä sanomaan ettei se toimi vaikkei siinä mitään vikaa olekaan. Toivotaan nyt kuitenkin ettei se vika ole siinä lambdassa. Koska ne puristukset ovat alhaiset niin kertoisikohan ohivuotomittaus miksi niin on.-------------------------------------------
Kesällä BMW e38 740 ia -96
Talvella BMW e39 528ia -96
-------------------------------------------
ex BMW E34 525i -92 Shadowline
Comment
-
-
Originally posted by TVR View PostPitänee huomenna käydä ostamassa uus puristuspainemittari ja mitata ne paineet vielä uudestaan. Siihen kaverin mittariin millä viimeks mitattiin piti viritellä semmonen patentti jatkopätkä että yletti tulpanreikään, joten voi olla et vuoti paineet siitäkin pihalle. Jos kuitenki tarjoo vielä samoja paineita ni sit siihen ohivuotomittaukseen.
Tai ainakin uskallan veikata sitä syyksi... no mutua..hehParhaat pelaa
Comment
-
-
Tänään sitten omakin pulkka jäi kiinni päästöistä ja leima jäi saamatta
CO: 1,36 ja 1,12
HC: 315 ja 129
Lambda: 0,99
CO2: 12,10 ja 14,00
O2: 2,90 ja 0,55
Elikkä siis CO ja HC pitosuuksista jäi kiinni. Mitään imuvuotoa en ole huomannut ja tyhjäkäynti pysyy tasaisena eikä heittele.
Voiko noiden arvojen kohous johtua kun en sen erikoisemmin koneelle happea antanut enne katastusta ja oon jostain kuullut että Sinoli saattaisi auttaa jos laittas tankkiin ja kävis motarilla antamassa kunnolla happea?e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Jos happi on tyhjäkäynnillä noin iso, sen täytyy jo kuulua käynnissäkin. Veikkaisin ettet ole imuvuotoja tutkinut vaikka sanoitkin ettet niitä ole huomannut? Rohkeasti vaan putket irti ja vääntelemään ennen kuin muuta tekee.
Sinolit kannattaa jättää kauppaan.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJos happi on tyhjäkäynnillä noin iso, sen täytyy jo kuulua käynnissäkin. Veikkaisin ettet ole imuvuotoja tutkinut vaikka sanoitkin ettet niitä ole huomannut? Rohkeasti vaan putket irti ja vääntelemään ennen kuin muuta tekee.
Sinolit kannattaa jättää kauppaan.e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Ei ollut tulpan koloissa öljyä ainakaan kun vaihdoin venttiilikopan tiivisteen.
Kävin just ostamassa Boschin neli kärkiset tulpat, pitää ne vaihtaa ja kattoa vaikuttaako. Suodatin näyttäisi olevan ihan hyvä.
Tänään tosiaan kävin tossa mittauttamassa päästöt kunnon moottorin lämmityksen jälkeen ja päästöt oli vähän paremmat mutta vieläkin nuo HC ja CO liian korkeat.
Mihin muuten siitä IMM ja imusarjan välisestä haitari putken alapuolelta lähtevä paksumpi letku menee? Toinenhan on venakopan huohotin.Last edited by GeeTee; 05-03-2010, 18:28.e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Tyhjäkäyntimoottorille.
Orkkistulppatyypit ei muuten ole nelikärkisiä, mistä ihmeestä kaikille tollaiset aina valikoituu?325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostOrkkistulppatyypit ei muuten ole nelikärkisiä, mistä ihmeestä kaikille tollaiset aina valikoituu?
OT , ne kärjet lyö käsittääkseni enemmän tai vähemmän vuorotellen.
Originally posted by Cell View PostJos happi on tyhjäkäynnillä noin iso, sen täytyy jo kuulua käynnissäkin. Veikkaisin ettet ole imuvuotoja tutkinut vaikka sanoitkin ettet niitä ole huomannut? Rohkeasti vaan putket irti ja vääntelemään ennen kuin muuta tekee.
Sinolit kannattaa jättää kauppaan.Last edited by petrolhead; 05-03-2010, 19:32.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Yhteenhän se kerrallaan menee, kipinä karkaa käytännössä siihen johon läpilyöntivastus on pienimmillään. Aika randomilla. Pelkästään käyttöiän pidentämiseksi nuo on olemassa.
On kuitenkin tietyt syynsä miksi tietyt tulppatyypit tuohon on aikanaan speksattu. Jokainen laittaa mitä haluaa, mutta kannattaisi yleisesti suosia sitä mikä sinne kuuluu. Voi nimittäin tehdä ihmeellisiäkin ongelmia jos ominaisuudet muuttuu siten että läpilyöntivastus kärkivälissä kasvaa.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post
Jep. Unohtaa noi muut arvot ja ihmettelee hapen määrää. Sille kun löytyy syy niin voi muutkin arvot tulla tolkkuihine46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Ei sillä jarrucleanerilla löydä kaikissa tapauksissa mitään vaikka ois puol kierrosta revenny revenny haitari. Ota ne nyt vaan ihan rehellisesti irti sieltä. Huohotinletkut kannesta lähtien ja haitariputki kokonaan, ei oo iso homma, eikä tartte arpoa sen jälkeen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Jeps pitää huomenna tulppien vaihon yhteydessä ja alkuviikosta sitten taas päästömittaukseen. Se nyt on sentään hyvä ettei tarvii nykysi katsastus asemalla noita mitata että kelpaa lappu kun lappu niin saa leiman.e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
Comment