Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Lambda saattaa olla ihan ehjä mutta ei vaan toimi BMW:ssä. Nää on näitä korkeamman käsissä olevia juttuja mutta näin se vaan on. Aika paha on kauppaan mennä sanomaan ettei se toimi vaikkei siinä mitään vikaa olekaan. Toivotaan nyt kuitenkin ettei se vika ole siinä lambdassa. Koska ne puristukset ovat alhaiset niin kertoisikohan ohivuotomittaus miksi niin on.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • TVR
      Bimmer Rookie
      • Nov 2009
      • 108
      • kuopio

      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Lambda saattaa olla ihan ehjä mutta ei vaan toimi BMW:ssä. Nää on näitä korkeamman käsissä olevia juttuja mutta näin se vaan on. Aika paha on kauppaan mennä sanomaan ettei se toimi vaikkei siinä mitään vikaa olekaan. Toivotaan nyt kuitenkin ettei se vika ole siinä lambdassa. Koska ne puristukset ovat alhaiset niin kertoisikohan ohivuotomittaus miksi niin on.
      Pitänee huomenna käydä ostamassa uus puristuspainemittari ja mitata ne paineet vielä uudestaan. Siihen kaverin mittariin millä viimeks mitattiin piti viritellä semmonen patentti jatkopätkä että yletti tulpanreikään, joten voi olla et vuoti paineet siitäkin pihalle. Jos kuitenki tarjoo vielä samoja paineita ni sit siihen ohivuotomittaukseen.
      -------------------------------------------
      Kesällä BMW e38 740 ia -96
      Talvella BMW e39 528ia -96
      -------------------------------------------
      ex BMW E34 525i -92 Shadowline

      Comment

      • Tepijr
        Bimmer Fanatic
        • May 2005
        • 653
        • Oulu

        Originally posted by TVR View Post
        Pitänee huomenna käydä ostamassa uus puristuspainemittari ja mitata ne paineet vielä uudestaan. Siihen kaverin mittariin millä viimeks mitattiin piti viritellä semmonen patentti jatkopätkä että yletti tulpanreikään, joten voi olla et vuoti paineet siitäkin pihalle. Jos kuitenki tarjoo vielä samoja paineita ni sit siihen ohivuotomittaukseen.
        Ei muutaku orkkis lambdaa paikoilleen niin rupee vörkkii, jotenkin Bemarit tahtoo karsastaa nuita tarvike lambdoja..

        Tai ainakin uskallan veikata sitä syyksi... no mutua..heh
        Parhaat pelaa

        Comment

        • GeeTee
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 374
          • Lappeenranta

          Tänään sitten omakin pulkka jäi kiinni päästöistä ja leima jäi saamatta
          CO: 1,36 ja 1,12
          HC: 315 ja 129
          Lambda: 0,99
          CO2: 12,10 ja 14,00
          O2: 2,90 ja 0,55
          Elikkä siis CO ja HC pitosuuksista jäi kiinni. Mitään imuvuotoa en ole huomannut ja tyhjäkäynti pysyy tasaisena eikä heittele.
          Voiko noiden arvojen kohous johtua kun en sen erikoisemmin koneelle happea antanut enne katastusta ja oon jostain kuullut että Sinoli saattaisi auttaa jos laittas tankkiin ja kävis motarilla antamassa kunnolla happea?
          e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            Jos happi on tyhjäkäynnillä noin iso, sen täytyy jo kuulua käynnissäkin. Veikkaisin ettet ole imuvuotoja tutkinut vaikka sanoitkin ettet niitä ole huomannut? Rohkeasti vaan putket irti ja vääntelemään ennen kuin muuta tekee.

            Sinolit kannattaa jättää kauppaan.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • GeeTee
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 374
              • Lappeenranta

              Originally posted by Cell View Post
              Jos happi on tyhjäkäynnillä noin iso, sen täytyy jo kuulua käynnissäkin. Veikkaisin ettet ole imuvuotoja tutkinut vaikka sanoitkin ettet niitä ole huomannut? Rohkeasti vaan putket irti ja vääntelemään ennen kuin muuta tekee.

              Sinolit kannattaa jättää kauppaan.
              Ei kyllä käynnissä ole pienintäkään pätkimistä tai muuta ja kierrokset laskee niinkuin pitää tyhjäkäynnille. No pitää tutkia nuo letkut läpikotasin. Missäs yleisimmin on näissä imuvuoto?
              e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

              Comment

              • Jürgen_
                Bimmer Enthusiast
                • May 2008
                • 2707
                • Mylsä

                Häkä ja palamattomat hiilivedyt viittaavat huonoon palamiseen, millaisia sytytystulppia siltä koneesta löytyy ja lilluuko tulpankoloissa öljyä? Onko ilmansuodatin puhdas?
                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                Comment

                • GeeTee
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 374
                  • Lappeenranta

                  Ei ollut tulpan koloissa öljyä ainakaan kun vaihdoin venttiilikopan tiivisteen.
                  Kävin just ostamassa Boschin neli kärkiset tulpat, pitää ne vaihtaa ja kattoa vaikuttaako. Suodatin näyttäisi olevan ihan hyvä.
                  Tänään tosiaan kävin tossa mittauttamassa päästöt kunnon moottorin lämmityksen jälkeen ja päästöt oli vähän paremmat mutta vieläkin nuo HC ja CO liian korkeat.
                  Mihin muuten siitä IMM ja imusarjan välisestä haitari putken alapuolelta lähtevä paksumpi letku menee? Toinenhan on venakopan huohotin.
                  Last edited by GeeTee; 05-03-2010, 18:28.
                  e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Tyhjäkäyntimoottorille.

                    Orkkistulppatyypit ei muuten ole nelikärkisiä, mistä ihmeestä kaikille tollaiset aina valikoituu?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • GeeTee
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 374
                      • Lappeenranta

                      Eikai noista sen suurempaa haittaakaan varmaan ole. Boschin tekeleet niin luulis olevan laadukkaatkin.
                      e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Cell View Post
                        Orkkistulppatyypit ei muuten ole nelikärkisiä, mistä ihmeestä kaikille tollaiset aina valikoituu?
                        Oletus varmaan että saa neljä kipinää / isku ja palaa paremmin..
                        OT , ne kärjet lyö käsittääkseni enemmän tai vähemmän vuorotellen.

                        Originally posted by Cell View Post
                        Jos happi on tyhjäkäynnillä noin iso, sen täytyy jo kuulua käynnissäkin. Veikkaisin ettet ole imuvuotoja tutkinut vaikka sanoitkin ettet niitä ole huomannut? Rohkeasti vaan putket irti ja vääntelemään ennen kuin muuta tekee.

                        Sinolit kannattaa jättää kauppaan.
                        Jep. Unohtaa noi muut arvot ja ihmettelee hapen määrää. Sille kun löytyy syy niin voi muutkin arvot tulla tolkkuihin
                        Last edited by petrolhead; 05-03-2010, 19:32.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Yhteenhän se kerrallaan menee, kipinä karkaa käytännössä siihen johon läpilyöntivastus on pienimmillään. Aika randomilla. Pelkästään käyttöiän pidentämiseksi nuo on olemassa.

                          On kuitenkin tietyt syynsä miksi tietyt tulppatyypit tuohon on aikanaan speksattu. Jokainen laittaa mitä haluaa, mutta kannattaisi yleisesti suosia sitä mikä sinne kuuluu. Voi nimittäin tehdä ihmeellisiäkin ongelmia jos ominaisuudet muuttuu siten että läpilyöntivastus kärkivälissä kasvaa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • GeeTee
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 374
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by petrolhead View Post


                            Jep. Unohtaa noi muut arvot ja ihmettelee hapen määrää. Sille kun löytyy syy niin voi muutkin arvot tulla tolkkuihin
                            Kävin nuo haitariputken liitokset läpi jarrucleanerilla ja ei vuotoja näkynyt, mistähän sitten etsimään imuvuotoa
                            e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              Ei sillä jarrucleanerilla löydä kaikissa tapauksissa mitään vaikka ois puol kierrosta revenny revenny haitari. Ota ne nyt vaan ihan rehellisesti irti sieltä. Huohotinletkut kannesta lähtien ja haitariputki kokonaan, ei oo iso homma, eikä tartte arpoa sen jälkeen.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • GeeTee
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2007
                                • 374
                                • Lappeenranta

                                Jeps pitää huomenna tulppien vaihon yhteydessä ja alkuviikosta sitten taas päästömittaukseen. Se nyt on sentään hyvä ettei tarvii nykysi katsastus asemalla noita mitata että kelpaa lappu kun lappu niin saa leiman.
                                e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎