Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    Originally posted by GeeTee View Post
    Kävin nuo haitariputken liitokset läpi jarrucleanerilla ja ei vuotoja näkynyt, mistähän sitten etsimään imuvuotoa
    Se vuotohan voi olla pakoputkessakin...
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      Originally posted by GeeTee View Post
      Tänään sitten omakin pulkka jäi kiinni päästöistä ja leima jäi saamatta
      CO: 1,36 ja 1,12
      HC: 315 ja 129
      Lambda: 0,99
      CO2: 12,10 ja 14,00
      O2: 2,90 ja 0,55
      Elikkä siis CO ja HC pitosuuksista jäi kiinni. Mitään imuvuotoa en ole huomannut ja tyhjäkäynti pysyy tasaisena eikä heittele.
      Voiko noiden arvojen kohous johtua kun en sen erikoisemmin koneelle happea antanut enne katastusta ja oon jostain kuullut että Sinoli saattaisi auttaa jos laittas tankkiin ja kävis motarilla antamassa kunnolla happea?
      Imu tai pakopuolen vuoto siellä kuitenkin joka tapauksessa on, eli enään sen "lisähapen" antaminen ei auta, vaan pahentaa tilannetta.

      Comment

      • GeeTee
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 374
        • Lappeenranta

        Tänään käytin taas mittauksessa ja meni kaikki heittämällä alle rajojen. Tulpat tosiaan vaihdoin ja kävin nuo kaikki imupuolen letkut ja haitarikumin läpi mutta en niistä halkeamia löytänyt. Voi olla että joku letkun liitos on ollut huonosti. :think
        e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by GeeTee View Post
          Tänään käytin taas mittauksessa ja meni kaikki heittämällä alle rajojen. Tulpat tosiaan vaihdoin ja kävin nuo kaikki imupuolen letkut ja haitarikumin läpi mutta en niistä halkeamia löytänyt. Voi olla että joku letkun liitos on ollut huonosti. :think
          Tai sitten ei ole käynyt kaikilla.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • GeeTee
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 374
            • Lappeenranta

            Luulisi sen kyllä jo huomaavan ajossakin, tosiaan mitään käyntihäiriötä ei ollut.
            e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              Mitäs mieltä olette tällaisesta tapauksesta (e36 m3)

              Eli joutokäynnillä päästöt olivat ok, mutta sitten kierroksilla pomppasi näistä:

              CO, mitattu 1,27 (raja 0,3)
              HC, mitattu 110 (raja 100)
              muut arvot kierroksilla:
              Lambda 1.01
              CO2, mitattu 13,5
              O2, mitattu 1,06 (raja 5)

              Arvot tyhjäkäynnillä
              CO 0,10
              HC 94
              CO2 14,7
              O2 0,49
              Auto on varmaan ajettu suoraan katsastukseen ilmeisesti ilman sen kummempia lämmityksiä.

              Autossa on vielä joku airbox sekä virilastu ja kartiosuodatin.

              Ilmeisesti tuo kattien lämmitys auttaa?

              Onko kyse mistään vakavammasta häikästä? Todennäköisesti noiden viritysten poistaminen auttaisi asiaan.
              Last edited by Keimo; 09-03-2010, 08:34.

              Comment

              • peltone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 8092
                • Willähde

                Hylätty.

                CO: 0,1
                CO2: 6
                HC: 2300
                O2: 12,2

                BMW 316i E30 M40b16. Mitähän pitäs tehä?
                E30 316 -87
                E91 325i -06
                E61 530d -06
                F10 520d -14
                ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  Ei taida käydä kaikilla? Tai sitten putki irtipoikki. Perinteiset imuvuototsekkaukset on hyvä paikka aloittaa noissa vanhemmissakin. Kaikki muu purkaen ja väännellen, imusarjan tiivisteet vaikka starttipilotilla.

                  edit: Joka tapauksessa ensimmäisenä pitää saada toi happi normaaliksi, tulokset heittää ihan miten sattuu jos on noin paljon jäännöshappea.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • peltone
                    BTCF Member
                    • Jan 2005
                    • 8092
                    • Willähde

                    Putki ei ainakaan ylimääräsiä pärise. Pakosarjan ja putken välistä taitaa olla yks pultti poikki et se kohta ei ole täysin tiivis.
                    Imusarjan tiivisteet vaihdoin alkuperäsiin tossa joku aika sitten. Tuossa lapussaki lukee että happi aiheuttaa viturallaan kaikkea muuta.
                    Tosiaa auto muutama kk sitten ostettu joten hirveesti tietoa ei ole. Pientä tärinää meinaa olla tyhjäkäynnillä, mites toi pyttyjen toimivuus pitäs tarkastaa?
                    Sillä mittarilla tulpankolosta?
                    E30 316 -87
                    E91 325i -06
                    E61 530d -06
                    F10 520d -14
                    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Jos tuo pelkästä putkivuodosta tulisi, sen kyllä kuulisi. Oletetaan siis menevän käyntihäiriön puolelle.

                      Juuri M40 käyntihäiriöiden yleisimmistä aiheuttajista ei ole kokemusta, mutta perusasiat pätee. Pahasti kulunut venttiilikoneisto, imuvuodot, ilmamäärämittarin piirilevyn kuluminen, kaasuläpän asentotunnistin, sytytysjärjestelmä, tukkoiset suuttimet jne.

                      Itse aloittaisin läpikäynnin imuvuodoista ja virranjakajasta jos mitään selvää vikaa ei nenän edessä näy, ei muutakuin pakki kouraan ja irroittamaan osia. Tulppien vaihto ei sekään olisi hassumpi idea, antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja sitten vaihtaessa katsoo ovatko kaikki tulpat samannäköisiä.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • peltone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 8092
                        • Willähde

                        Kiitos näistä, täytyy alkaa perehtymään. Tulpat vaihdoin vähän aika sitten mutta en tajunnut katsoa niitä sen jälkeen.
                        Katsotaan onko mustat. Venttiilikoneisto pitäisi olla ok kun ei nakuta niinkuin nämä yleensä ja kiertää ilosesti ylös asti..
                        Mutta ei suljeta mitään pois ja katsellaan katsellaan.
                        E30 316 -87
                        E91 325i -06
                        E61 530d -06
                        F10 520d -14
                        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Ei niitä tulppia uudestaan kannata vaihtaa, mutta pois ne voi käyttää ja kurkata miltä näyttää.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            Niin siis näin teen. Onko antaa vinkkejä yms mitä katsoa jos tulpat ovat vaikka ihan mustat? Tai siis mitä ne näyttää milläkin vialla?
                            Ja pitäskö tolla puristuspainemittarilla tehä testi samalla ku noi irrottelee?
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • rick the rocket
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2008
                              • 191
                              • Mänts

                              Moro. Mitä vinkkejä kun auto pomppasi katsastuksessa, hc oli liian korkealla. Hc oli 306 ja raja 100 tyhjäkäynnillä. Kaikki muut arvot oli kohillaan. Mistähän lähtä lie vikaa paikantaan? Tulpilla ajettu joku 10000 ja ovat orkkikset. Kiitokset jo etukäteen. Ja niin kuljetinhan on siis e36 328 sedan -95 235500 mittarissa.
                              E34 540i 6-v manuaali touring #133/499

                              Comment

                              • timpa
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2006
                                • 257
                                • Akaa

                                Taas yks lisää hylättyjen listaan. 530 touring vm92 m60b30

                                tyhjäkäynti co 1.7 sallittu 0.3 kieroksilla co 1.8 sallittu 0.5
                                tyhjäkäynti hc 200 sallittu 100 kieroksilla hc 90 sallittu 100
                                tyhjäkäynti co2 14.6 kieroksilla 14.9
                                tyhjäkäynti o2 1.00 ja kieroksilla 0.80
                                lambda molemmilla n. 0,98

                                olisko siis selkee lambda-anturi vika? Tosin putki vuotaa jonkun verran mut
                                en usko et se noin paljon vääristää. Ei havaittu imuvuotoja ja uudet tulpat
                                ja ilmansuodatin just ennen leimaa vaihdettu
                                speed limits are for pussies

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎