Originally posted by GeeTee
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by GeeTee View PostTänään sitten omakin pulkka jäi kiinni päästöistä ja leima jäi saamatta
CO: 1,36 ja 1,12
HC: 315 ja 129
Lambda: 0,99
CO2: 12,10 ja 14,00
O2: 2,90 ja 0,55
Elikkä siis CO ja HC pitosuuksista jäi kiinni. Mitään imuvuotoa en ole huomannut ja tyhjäkäynti pysyy tasaisena eikä heittele.
Voiko noiden arvojen kohous johtua kun en sen erikoisemmin koneelle happea antanut enne katastusta ja oon jostain kuullut että Sinoli saattaisi auttaa jos laittas tankkiin ja kävis motarilla antamassa kunnolla happea?
Comment
-
-
Tänään käytin taas mittauksessa ja meni kaikki heittämällä alle rajojen. Tulpat tosiaan vaihdoin ja kävin nuo kaikki imupuolen letkut ja haitarikumin läpi mutta en niistä halkeamia löytänyt. Voi olla että joku letkun liitos on ollut huonosti. :thinke46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica
Comment
-
-
Originally posted by GeeTee View PostTänään käytin taas mittauksessa ja meni kaikki heittämällä alle rajojen. Tulpat tosiaan vaihdoin ja kävin nuo kaikki imupuolen letkut ja haitarikumin läpi mutta en niistä halkeamia löytänyt. Voi olla että joku letkun liitos on ollut huonosti. :think2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Mitäs mieltä olette tällaisesta tapauksesta (e36 m3)
Eli joutokäynnillä päästöt olivat ok, mutta sitten kierroksilla pomppasi näistä:
CO, mitattu 1,27 (raja 0,3)
HC, mitattu 110 (raja 100)
muut arvot kierroksilla:
Lambda 1.01
CO2, mitattu 13,5
O2, mitattu 1,06 (raja 5)
Arvot tyhjäkäynnillä
CO 0,10
HC 94
CO2 14,7
O2 0,49
Auto on varmaan ajettu suoraan katsastukseen ilmeisesti ilman sen kummempia lämmityksiä.
Autossa on vielä joku airbox sekä virilastu ja kartiosuodatin.
Ilmeisesti tuo kattien lämmitys auttaa?
Onko kyse mistään vakavammasta häikästä? Todennäköisesti noiden viritysten poistaminen auttaisi asiaan.Last edited by Keimo; 09-03-2010, 08:34.
Comment
-
-
Ei taida käydä kaikilla? Tai sitten putki irtipoikki. Perinteiset imuvuototsekkaukset on hyvä paikka aloittaa noissa vanhemmissakin. Kaikki muu purkaen ja väännellen, imusarjan tiivisteet vaikka starttipilotilla.
edit: Joka tapauksessa ensimmäisenä pitää saada toi happi normaaliksi, tulokset heittää ihan miten sattuu jos on noin paljon jäännöshappea.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Putki ei ainakaan ylimääräsiä pärise. Pakosarjan ja putken välistä taitaa olla yks pultti poikki et se kohta ei ole täysin tiivis.
Imusarjan tiivisteet vaihdoin alkuperäsiin tossa joku aika sitten. Tuossa lapussaki lukee että happi aiheuttaa viturallaan kaikkea muuta.
Tosiaa auto muutama kk sitten ostettu joten hirveesti tietoa ei ole. Pientä tärinää meinaa olla tyhjäkäynnillä, mites toi pyttyjen toimivuus pitäs tarkastaa?
Sillä mittarilla tulpankolosta?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Jos tuo pelkästä putkivuodosta tulisi, sen kyllä kuulisi. Oletetaan siis menevän käyntihäiriön puolelle.
Juuri M40 käyntihäiriöiden yleisimmistä aiheuttajista ei ole kokemusta, mutta perusasiat pätee. Pahasti kulunut venttiilikoneisto, imuvuodot, ilmamäärämittarin piirilevyn kuluminen, kaasuläpän asentotunnistin, sytytysjärjestelmä, tukkoiset suuttimet jne.
Itse aloittaisin läpikäynnin imuvuodoista ja virranjakajasta jos mitään selvää vikaa ei nenän edessä näy, ei muutakuin pakki kouraan ja irroittamaan osia. Tulppien vaihto ei sekään olisi hassumpi idea, antaa käydä tyhjäkäyntiä jonkin aikaa ja sitten vaihtaessa katsoo ovatko kaikki tulpat samannäköisiä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Kiitos näistä, täytyy alkaa perehtymään. Tulpat vaihdoin vähän aika sitten mutta en tajunnut katsoa niitä sen jälkeen.
Katsotaan onko mustat. Venttiilikoneisto pitäisi olla ok kun ei nakuta niinkuin nämä yleensä ja kiertää ilosesti ylös asti..
Mutta ei suljeta mitään pois ja katsellaan katsellaan.E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Niin siis näin teen. Onko antaa vinkkejä yms mitä katsoa jos tulpat ovat vaikka ihan mustat? Tai siis mitä ne näyttää milläkin vialla?
Ja pitäskö tolla puristuspainemittarilla tehä testi samalla ku noi irrottelee?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
-
-
Moro. Mitä vinkkejä kun auto pomppasi katsastuksessa, hc oli liian korkealla. Hc oli 306 ja raja 100 tyhjäkäynnillä. Kaikki muut arvot oli kohillaan. Mistähän lähtä lie vikaa paikantaan? Tulpilla ajettu joku 10000 ja ovat orkkikset. Kiitokset jo etukäteen. Ja niin kuljetinhan on siis e36 328 sedan -95 235500 mittarissa.E34 540i 6-v manuaali touring #133/499
Comment
-
-
Taas yks lisää hylättyjen listaan. 530 touring vm92 m60b30
tyhjäkäynti co 1.7 sallittu 0.3 kieroksilla co 1.8 sallittu 0.5
tyhjäkäynti hc 200 sallittu 100 kieroksilla hc 90 sallittu 100
tyhjäkäynti co2 14.6 kieroksilla 14.9
tyhjäkäynti o2 1.00 ja kieroksilla 0.80
lambda molemmilla n. 0,98
olisko siis selkee lambda-anturi vika? Tosin putki vuotaa jonkun verran mut
en usko et se noin paljon vääristää. Ei havaittu imuvuotoja ja uudet tulpat
ja ilmansuodatin just ennen leimaa vaihdettuspeed limits are for pussies
Comment
-
Comment