Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nahkis
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 219
    • Helsinki (Kontula)

    nonii nyt sitte saatii luettua vikakoodit mutta mitää vikaa ei herjannu uusilla osilla,(ajelin nätisti sopeutus ajoa)
    Kävi tossa äsken kokeilemassa josko oisi saanut lippu lappuset päästöistä.

    Elikkä kaikki muut arvot oli kuin uudessa autossa mutta HC ylittyy 190-450,
    Katti oli varmasti lämmin (ois voinu paistaa sisä fileitä sen päällä)

    Voisiko olla ilmuvuoto??:think

    Comment

    • kmn
      Moderator
      • May 2009
      • 6022
      • Sipoo

      Originally posted by nahkis View Post
      nonii nyt sitte saatii luettua vikakoodit mutta mitää vikaa ei herjannu uusilla osilla,(ajelin nätisti sopeutus ajoa)
      Kävi tossa äsken kokeilemassa josko oisi saanut lippu lappuset päästöistä.

      Elikkä kaikki muut arvot oli kuin uudessa autossa mutta HC ylittyy 190-450,
      Katti oli varmasti lämmin (ois voinu paistaa sisä fileitä sen päällä)

      Voisiko olla ilmuvuoto??:think
      Mulla cäpi teki aivan samaa.. remonttireiska pisti töpselin kiinni ja sanoi, että lambdan jännite ei vaihtele -> rikki. Schmiedmann:lta uusi lambda ja arvot paperiin. Olikos sulla joku Motonetin tarvikelambaada tuolla nyt?

      Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
      Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
      --
      Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

      Comment

      • nahkis
        Bimmer Fanatic
        • May 2009
        • 219
        • Helsinki (Kontula)

        Originally posted by kmn View Post
        Mulla cäpi teki aivan samaa.. remonttireiska pisti töpselin kiinni ja sanoi, että lambdan jännite ei vaihtele -> rikki. Schmiedmann:lta uusi lambda ja arvot paperiin. Olikos sulla joku Motonetin tarvikelambaada tuolla nyt?

        Tarvike tällä hetkellä ja just pistämässä tilauksee Schmiedmann:lta muutakin romua....


        Voitais viikonloppuna kattella live dataa sun ammeesta

        Comment

        • 318is^^
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 38
          • suomi

          kävin korjaamolla sääteleen tuota autoani e30 vm88 318is eli m42b18 pannu kun on liian korkea hc.. mitenhön sitä sais pienennettyä onko jotai litkua mkä vaikuttas ko laittaa bensan sekaan`? imuvuodot tarkastettu ilmamäärämittaria säädelty uudet tulpat vaihettu mutta jotain 1400-1500 näyttää tyhjäkäynnillä' kaasua ko nätisti pumppas nii jotain 700-800 näytti:S:S:S

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            Originally posted by nahkis View Post
            Tarvike tällä hetkellä ja just pistämässä tilauksee Schmiedmann:lta muutakin romua....
            Omien ja parin kaverin kokemuksella, erityisesti BMW ei toimi kunnolla tarvikelambdoilla, tiedä sitten mistä johtuu, mut aina on sen jälkeen laitettu bossilaiset ja päästöt kunnossa

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              Originally posted by nahkis View Post
              Tarvike tällä hetkellä ja just pistämässä tilauksee Schmiedmann:lta muutakin romua....


              Voitais viikonloppuna kattella live dataa sun ammeesta
              none, sieltä sitten moinen vaan! muistaakseni jotain 113e oli? katellaan ihmeessä, vaikka pirssi onkin toiminut oikein hienosti taas kytkintä lukuunottamatta..

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                Kommentteja. Ilmeisesti imuvuotoa on, mutta luulisi niiden näkyvän erityisesti tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynnillä pakoputki "putputtaa" välillä putkeen eli ei käy tasaisesti. Tulpat on vaihettu (orkkis).

                Tuntuu käyvän rikkaalla. Täytyy poistaa virilastu jos vaikuttaisi asiaan.

                Originally posted by Keimo View Post
                Mitäs mieltä olette tällaisesta tapauksesta (e36 m3)

                Eli joutokäynnillä päästöt olivat ok, mutta sitten kierroksilla pomppasi näistä:

                CO, mitattu 1,27 (raja 0,3)
                HC, mitattu 110 (raja 100)
                muut arvot kierroksilla:
                Lambda 1.01
                CO2, mitattu 13,5
                O2, mitattu 1,06 (raja 5)

                Arvot tyhjäkäynnillä
                CO 0,10
                HC 94
                CO2 14,7
                O2 0,49
                Auto on varmaan ajettu suoraan katsastukseen ilmeisesti ilman sen kummempia lämmityksiä.

                Autossa on vielä joku airbox sekä virilastu ja kartiosuodatin.

                Ilmeisesti tuo kattien lämmitys auttaa?

                Onko kyse mistään vakavammasta häikästä? Todennäköisesti noiden viritysten poistaminen auttaisi asiaan.

                Comment

                • arska86
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 309
                  • Helsinki

                  Olisko mahdollista, että putki/pakosarja vuotaa ennen lambda-anturia?

                  Originally posted by Keimo View Post
                  Kommentteja. Ilmeisesti imuvuotoa on, mutta luulisi niiden näkyvän erityisesti tyhjäkäynnillä. Tyhjäkäynnillä pakoputki "putputtaa" välillä putkeen eli ei käy tasaisesti. Tulpat on vaihettu (orkkis).

                  Tuntuu käyvän rikkaalla. Täytyy poistaa virilastu jos vaikuttaisi asiaan.

                  Comment

                  • Micce///M
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2008
                    • 3552
                    • Hämeenlinna

                    Mikähän mättää? Moottori m30b34.

                    CO-pitoisuus tyhjäkäynti: 5.99 (sallittu 0.5) 2000rpm 5.35 (sallittu 0.30)
                    HC tyhjäkäynti 1140 (sallittu 100) 2000rpm 216 (sallittu 100)
                    Lambda 2000rpm 0.86 (sallittu 0.97-1.03)
                    CO2 8.66 ja 2000rpm 12.10
                    O2 0.30 (sallittu 5.00) 2000rpm 0.17 (sallittu 5.0)

                    Mikä vaivaa? Muutakun liian vihreä jalanjälki

                    Ilmamäärämittari kaput ja sen takia kaikki perseellään?

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      Ilmamäärämittari taitaa olla poissuljettu. Samoin lambda, koska ei vaikuta tyhjäkäynnin seoksiin?

                      Lämpötilananturi? Kokeilin ottaa piuhan irti, ja käynti muuttui kyllä ja kierrokset notkahti. Laitoin takaisin paikalleen ja kokeilin ottaa uudestaan irti, ei enään tuntuvaa vaikutusta käyntiin?:think

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by Micce///M View Post
                        Ilmamäärämittari taitaa olla poissuljettu. Samoin lambda, koska ei vaikuta tyhjäkäynnin seoksiin?

                        Lämpötilananturi? Kokeilin ottaa piuhan irti, ja käynti muuttui kyllä ja kierrokset notkahti. Laitoin takaisin paikalleen ja kokeilin ottaa uudestaan irti, ei enään tuntuvaa vaikutusta käyntiin?:think
                        Olettaen että katiska käy tasaisesti eikä ole tehoton tai alkanut viedä hirveästi bentsiiniä:

                        Antaisin olla pakokaasuanalysaattorissa kiinni vähän pidempään. Joskus päästöt ampaisee varsin massiivisiksi ja sitten tipahtaa alas kun antaa vaan pyöriä. En tiedä miksi. Meneekö moottorinohjainlaite johonkin ylikuumenemiselta suojautumistilaan kun se on pitkän joutokäynnillä tai jotain , en tiedä. Anyway ehjistä uusista autoistakin irtoaa joskus tollaset 1200 HC:t ja tasaantuu kun jättää kahvitauon ajaksi putputtamaan omiaan.

                        Tosin noi arvot nyt viittaa siihen että siellä ei soppa jostahiin syystä pala kunnolla. Puristusten ja/tai ohivuotojen mittaus ei hirveän kauaa vie....
                        Saako tollasesta museopelistä mitään vikakoodiloita luettua? Jotain vinkkiä voisi tulla. Noin vanhassa voi tosin olla päällä jotain höpöhöpö vikakoodejakin jotka ei liity vikaan mitenkään , joiden ei saa antaa hämätä väärille raiteille vianmäärityksessä.
                        Last edited by petrolhead; 30-07-2010, 21:40.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          ^^ Säätää vaikka ihan alkuun venttiilit hieman suuremmalle välykselle ja katsoo auttoiko, ei maksa mitään. Senjälkeen nämä perusjutut imuvuodot, sytytyskatkokset jne.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Micce///M
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2008
                            • 3552
                            • Hämeenlinna

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Olettaen että katiska käy tasaisesti eikä ole tehoton tai alkanut viedä hirveästi bentsiiniä:

                            Antaisin olla pakokaasuanalysaattorissa kiinni vähän pidempään. Joskus päästöt ampaisee varsin massiivisiksi ja sitten tipahtaa alas kun antaa vaan pyöriä. En tiedä miksi. Meneekö moottorinohjainlaite johonkin ylikuumenemiselta suojautumistilaan kun se on pitkän joutokäynnillä tai jotain , en tiedä. Anyway ehjistä uusista autoistakin irtoaa joskus tollaset 1200 HC:t ja tasaantuu kun jättää kahvitauon ajaksi putputtamaan omiaan.

                            Tosin noi arvot nyt viittaa siihen että siellä ei soppa jostahiin syystä pala kunnolla. Puristusten ja/tai ohivuotojen mittaus ei hirveän kauaa vie....
                            Saako tollasesta museopelistä mitään vikakoodiloita luettua? Jotain vinkkiä voisi tulla. Noin vanhassa voi tosin olla päällä jotain höpöhöpö vikakoodejakin jotka ei liity vikaan mitenkään , joiden ei saa antaa hämätä väärille raiteille vianmäärityksessä.
                            Jeps.

                            Täytyy huomenna nyt vaikka aloittaa tulpista, tsekata vielä imuvuodot jne.

                            Ainettahan auto vie, mutta paha sanoa kuinka paljon, kun auto nyt on seissyt puoli vuotta ja tullut liikuttua ihan muilla kulkineilla.

                            Tyhjäkäynnistä paha mennä sanomaan että käykö kaikilla, kun muutenkin pitää papatusta mutta kierroksilla ainakin kehrää kaikilla.


                            Voishan nuo puristukset ja ohivuodotkin mittailla joutessa, mutta en nyt usko että vika on siellä päässä kun käytännössä kaikki uutta moottorissa.

                            Jotain positiivistä tässäkin ongelmassa, vian olemassaolo on helppo tarkistaa kun heittää auton käyntiin ja menee nuuskiin putken päähän. Ainetta tulee ja ronskisti hajusta/höyryistä päätellen.

                            Comment

                            • nahkis
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2009
                              • 219
                              • Helsinki (Kontula)

                              Originally posted by nahkis View Post
                              nonii nyt sitte saatii luettua vikakoodit mutta mitää vikaa ei herjannu uusilla osilla,(ajelin nätisti sopeutus ajoa)
                              Kävi tossa äsken kokeilemassa josko oisi saanut lippu lappuset päästöistä.

                              Elikkä kaikki muut arvot oli kuin uudessa autossa mutta HC ylittyy 190-450,
                              Katti oli varmasti lämmin (ois voinu paistaa sisä fileitä sen päällä)

                              Voisiko olla ilmuvuoto??:think


                              Nyt on vaihdettu yksi ilma letkuista (Vanhassa oli 2cm pitkä halkeema)... Nyt käyty kokeilee taas jos sais lappuset mutta kaikki muu oli nätisti rajojen sisällä paitsi

                              jouto 2000rpm.
                              CO 0.20 3.76



                              On se ihme ku yhe korjaa nii toine paukahtaa kattoo

                              Comment

                              • Kape30
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 509
                                • Nokia

                                Laitetaan nyt sitten omakin lusikka tähän päästösoppaan, eli päästöistä nahistaa katsastus.

                                Autona e34 520 -5/92 m50b20 ja siemensin ohjauksella.

                                Tyhjäkäynti:
                                HC 300
                                CO 0,04
                                O2 0,6
                                CO2 14.6

                                Kierroksilla:
                                HC 40
                                CO 0,05
                                O2 0,3
                                CO2 14,9
                                Lambda 1,01

                                Eli ainoastaan tyhjäkäynnin HC koholla.:think
                                Mikäköhän vois ton hooceen nostaa?
                                Tähän mennessä vaihdettu, katti, ilmanputsari ja etitty imuvuotoja, sekä paikattu pieni reikä putken loppupäästä. Lambda vaihdettu hiljattain.
                                Vikakoodeja yritetty lukea, mutta tohon vanhempaan siemenssin boxiin ei vaan ihan joka laitteella pääse, joten jäänyt yritykseksi.
                                E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                                E39 520d Touring -00 Sienarot II
                                MB Sprinter
                                Lynx Rave Re 600 -15
                                Suzuki GSX-R1100 -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎