Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • icecold
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 2341
    • 🌍

    Eli kävin 20.12 katsastamassa sigun auton, hylätty tuli.
    Autolla ajettu mittarin mukaan 195tkm.

    - Etuiskarit
    - Kummatkin alapallot

    ja sitten ne p*rkeleen päästöt.

    Tyhjäkäynnillä / 2000rpm;

    HC ppm 215 / 81
    CO % 0.74 / 0.82
    O2 % 2.4 / 0.9
    CO2 % 13.5 / 13.3
    Lambda 1.03

    Katsastuksen jälkeen on vaihdettu;


    - Öljyt + Suodatin
    - Tulpat
    - Ilmansuodatin
    - Termostaatti
    - Lambda-anturi


    Mutta ei mene läpi päästöistä ei sitten millään , on ajettu varmasti lämpimäksi ym..

    Nyt on pakko ruveta kysymään neuvoja viisaammilta

    Eli siis omat veikkaukset on ilmamassamittari tai katalysaattori , onko muita vaihtoehtoja ?

    E: Voiko katti tykätä pahaa siitä että auto on käynyt kylmänä ? Tosiaan ei ennen termostaatin vaihtoa nostanut lämpöjä kuin 1/4 mittarista..

    Autosta luettiin tänään vikakoodit paikallisella pajalla ja kertoi seuraavaa ;

    - Nakutuksen ohjaus
    - säätö alueen ulkopuolella

    - Nakutustunnistin 2

    Kiitoksia jo etukäteen

    Comment

    • Herra von Levee
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 27
      • -

      Hetki sitten kävin näyttämässä tuota e36 325:sta. Mitään muuta vikaahan ei löytynyt kuin ne päästöt, jälleen.

      Tyhjäkäynnillä:

      CO % 0,08
      HC ppm 150
      CO2 % 15,4
      O2 % 0,13

      Kierrokset yli 2000:

      CO % 1,20
      HC ppm 77
      CO2 % 14,7
      O2 % 0,09
      Lambda 0,97

      Katsastusmies yritti ja yritti saada läpi, mutta ei sit millään. HC on ihan perusjuttu, mutta toi häkä vähän ihmetyttää. Venakopan tiivisteen vaihto tyritty vai tulpat ottanut itseensä (pari ui öljyssä ennen tiivisteen vaihtoa)? Muuta ei ole vaihdettu, joka vaikuttaisi päästöihin. Toki joku osa voinut kyykätä tässä vuoden aikana :think
      Last edited by Herra von Levee; 26-01-2011, 19:10.

      Comment

      • bmw_rules
        Bimmer Rookie
        • Dec 2003
        • 171
        • pori

        Originally posted by bmw_rules View Post
        96' 523i ja päästöt m52b25

        tyhjäkäynti hc:183 co:0.46 o2:0.82 co2:14.2
        >2000 rpm hc:168 co:0.54 o2:14.2 co2:0.87
        lambda 1.01

        lambdat vaihdettu kun livedata näytti että kakkonen olisi todella hidas ja ykkönen myös aika hidas. alkuperäis lambdat tilalle. vikakoodit luettu ja ainoa mitä herjas niin vanoksen mekaaninen jumitus! vaikuttaako päästöihin? kattina pari vuotta sitten vaihdettu tarvike. imuvuotoja ei pitäis olla, letkut katsottu ja ehjiä olivat eikä pakoputkikaan mielestäni vuoda mutta eikö tuo o2 kierroksilla kertois että olis imu tai pakovuotoa??
        läpi meni että heilahti kun anto runtua koneelle. oli ilmeisesti kone vielä vähän tukossa lambdojen vaihdon jälkeen.

        Comment

        • thst
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 252
          • Jkl

          Originally posted by thst View Post
          Täällä kanssa ongelmia noiden päästöjen kanssa.

          Tyhjäkäynti:

          CO: 0,19
          HC: 285
          CO2: 13,75
          O2: 2,10

          Yli 2000rpm:

          CO: 0,16
          HC: 107
          Lambda: 1,11
          CO2: 13,63
          O2: 2,29

          Eli ongelmana HC ja lambda. Tulpat vaihdoin tänään ja käynti parani, koska ennen pienillä kierroksilla nykinyt jos vähänkin enempi kaasua antanut isolla vaihteella. Joten jos se korjaisi tuon HC:n.. Mutta mites tuo lambda? En kerennyt kyllä viimeksi ihan kuumaksi ajella, joten voisiko johtua siitä :think Viisaammat valaiskoon.
          Tulppien ja ilmansuodattimen vaihdon + "kevyen" lämmityksen jälkeen arvot seuraavat.

          Tyhjäkäynti:

          CO: 0,01
          HC: 29
          CO2: 13,51
          O2: 3,12

          Yli 2000rpm:

          CO: 0,01
          HC: 28
          Lambda: n. 1.07 (mutta ei haitannut kun muut arvot olivat kohdallaan)
          CO2: 14,70
          O2: 1,2

          Comment

          • Pastori
            Newbiemmer
            • Oct 2003
            • 13
            • Tampere

            E34 M50B25TU vm.1994 ja minulla myös tyhjäkäynnin HC arvo korkealla (140). Kaikki muut arvot on kohdillaan mutta tuota ei saa alas... Imuvuotoja ei ole ja kone oli varmasti lämmin mitattaessa.

            Comment

            • fRONik-_-
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2010
              • 684
              • Helsinki

              Päästöt

              Päästöt

              Tyhjäkäynnillä

              CO 0.03
              HC 56
              CO2 14.8
              O2 0.70
              Lambda 1.029

              Korotettu Tyhjäkäynti

              CO 0.03
              HC 54
              CO2 15.0
              O2 0.23
              Lambda 1.007


              Onko päästöt ihan normaalit? Että meneekö näillä leimasta. Kun en tiedä max rajaa.... BMW e36 320i -91 vanokseton.
              Nykyiset.
              Harraste:
              BMW E30 325i -88 700Hv
              Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

              Ex.
              Volkswagen Golf 1.8 -9
              2
              Volkswagen Vento 1.8 -92
              BMW E36 316i -92
              BMW E36 320i -91

              BMW E36 320 -92
              BMW E36 318is M-Sport -95
              BMW E36 323i -99
              BMW E90 330D -07 M-Sport
              BMW E36 325i -92 "M3"

              Comment

              • thst
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2010
                • 252
                • Jkl

                Originally posted by fRONik-_- View Post
                Päästöt
                Onko päästöt ihan normaalit? Että meneekö näillä leimasta. Kun en tiedä max rajaa.... BMW e36 320i -91 vanokseton.
                Tyhjäkäynti:

                CO: 0,50
                HC: 100
                O2: 5,00

                Yli 2000rpm:

                CO: 0,30
                HC: 100
                Lambda: 0,97-1,03
                O2: 5,00

                Tuossa on nuo rajat. Joten pitäisi mennä ihan nätisti läpi.

                Comment

                • fRONik-_-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2010
                  • 684
                  • Helsinki

                  Tuossa on nuo rajat. Joten pitäisi mennä ihan nätisti läpi.[/QUOTE]

                  hyvä juttu eli huomenna leimalle (: Ja tosta lambdasta ei tule mitää?
                  Nykyiset.
                  Harraste:
                  BMW E30 325i -88 700Hv
                  Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                  Ex.
                  Volkswagen Golf 1.8 -9
                  2
                  Volkswagen Vento 1.8 -92
                  BMW E36 316i -92
                  BMW E36 320i -91

                  BMW E36 320 -92
                  BMW E36 318is M-Sport -95
                  BMW E36 323i -99
                  BMW E90 330D -07 M-Sport
                  BMW E36 325i -92 "M3"

                  Comment

                  • thst
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2010
                    • 252
                    • Jkl

                    Originally posted by fRONik-_- View Post

                    hyvä juttu eli huomenna leimalle (: Ja tosta lambdasta ei tule mitää?
                    Lambdahan oli ok sulla? Ja tyhjäkäynnillä sitä ei edes merkitä.

                    Comment

                    • fRONik-_-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2010
                      • 684
                      • Helsinki

                      Originally posted by thst View Post
                      Lambdahan oli ok sulla? Ja tyhjäkäynnillä sitä ei edes merkitä.

                      Aa joo nyt vasta älysin ton 1.03 merkinnän, kiitos sulle todella paljon (:
                      Nykyiset.
                      Harraste:
                      BMW E30 325i -88 700Hv
                      Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                      Ex.
                      Volkswagen Golf 1.8 -9
                      2
                      Volkswagen Vento 1.8 -92
                      BMW E36 316i -92
                      BMW E36 320i -91

                      BMW E36 320 -92
                      BMW E36 318is M-Sport -95
                      BMW E36 323i -99
                      BMW E90 330D -07 M-Sport
                      BMW E36 325i -92 "M3"

                      Comment

                      • _Cobra_
                        Newbiemmer
                        • Jul 2010
                        • 16
                        • Kuopio

                        Tässä olis minun arvot kun kävin tepparilla testaamassa päästöt, sanovat että pitäsi molemmat katalysaattorit vaihtaa.
                        Auton kyllä käytin lämpimäksi kun menin sinne että tuskin siitä jää kiinni?

                        Yrittävätkö nyt vaan koijata apinaa ja myydä kaikkein kalleimmasta osasta alkaen vai pitäsikö tätä alkaa itse tutkimaan ensin että mistä se johtuis nuo väärät arvot?



                        Nopea joutokäynti:
                        CO 0.463
                        CO2 14.70
                        HC 104
                        O2 0.93
                        Lambda 1.024

                        Joutokäynti:
                        CO 0.463
                        CO2 14.15
                        HC 381
                        O2 1.46
                        Lambda 1.038


                        Kiitos jos autatte...

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          Originally posted by _Cobra_ View Post
                          molemmat katalysaattorit... ...Auton kyllä käytin lämpimäksi.

                          Nopea joutokäynti:
                          CO 0.463
                          CO2 14.70
                          HC 104
                          O2 0.93
                          Lambda 1.024

                          Joutokäynti:
                          CO 0.463
                          CO2 14.15
                          HC 381
                          O2 1.46
                          Lambda 1.038
                          Mikä auto?
                          Missä kunnossa ilmansuodatin ja tulpat? Käytitkö moottorin+putken lämpimäksi, kuumaksi vai ihan oikeasti kuumaksi? Noiden arvojen pitäis kyllä korjaantua, kun suodatin ja kipinä on kunnossa ja katalysaattori on ihan oikeasti kuuma.
                          Kuten tässäkin topicissa on todettu, niin katalysaattoria ei tarvitse vaihtaa, mikäli se ei vielä pidä ylimääräistä pärinää.
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • _Cobra_
                            Newbiemmer
                            • Jul 2010
                            • 16
                            • Kuopio

                            -e36 328

                            -Ilmansuodatin kunnossa ainakin näyttäis siltä, tulpat vaihdettu viime talvena, luulis niidenkin olevan kunnossa kun mitään muuta häikkää ei ole, eli ilmeisesti kannattaa tarkistaa?

                            -Käytin koneen ja putken lämpimäksi, ilmeisesti pitää käydä motarin kautta ensi kerralla?

                            -En oikein osaa sanoa pitääkö se ylimääräistä ääntä kun en oikein ees tiiä millanen on ylimääränen ääni..

                            Miten voi olla mahdollista sitten että nuo hc arvot on niin jumalattoman isot ja minkä ihmeen takia mulle ehdotetaan ekana katalysaattorin vaihtoa jos noilla ohjeilla pitäsi jo korjaantua?

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by _Cobra_ View Post
                              -e36 328

                              Miten voi olla mahdollista sitten että nuo hc arvot on niin jumalattoman isot
                              Ei tarvitse kummoista imuvuotoa, että HC kohoaa taivaisiin. Toinen syy sytytyskatkokset. Onko puolat kunnossa? Uivatko tulpat öljyssä?
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • _Cobra_
                                Newbiemmer
                                • Jul 2010
                                • 16
                                • Kuopio

                                Ok tuossa nyt näky olevan pikkunen rako ilmanputsarin putken liittimessä voisko se siitä jo korjaantua? Saako tuota selville muulla kun päästötestillä että onko sillä vaikutusta noihin päästöihin kun nyt junttasin sen liittimen kunnolla kiinni?

                                Pakokaasut haisee vielä ainakin rikkaalle..

                                Pitää tulpat ja puola kattoo kun tämä lumisade loppuu että kehtaa ulkona tutkiskella..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎