Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakokaasupäästöt liian korkealla, katsastuspäätös: HYLÄTTY/HYVÄKSYTTY

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Cobra_
    Newbiemmer
    • Jul 2010
    • 16
    • Kuopio

    Olipa vissiin viimenen kerta kun käytän huoltsikalla päästömittauksessa..Siellä sanovat että katalysaattorit on rikki kun molemmat HC arvot oli perseellään.
    Eilen kävin leimalle kokeilemassa niin enää nuo arvot ei oo huonot kun tyhjäkäynnillä..

    Eli kysyisin että mistä lähteä ettimään vikoja kun mitään muuta päästöissä ei vikana ole kun nuo HC arvot heittää päälle 300 tyhjäkäynnillä?
    Ilmeisesti se rikkailla käy, eli pitäskö se käyttää säädättämässä vai mistä se vois mättää?

    Imuvuodot on ihmetelty jo ..

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by Cell View Post
      Unohda ne starttisprayt ja pura tavarat pois. Kato tosta ylhäällä oleva sticky thread ja tarkista läpi.
      Eikö yhtään turhauta kun paras ja tarkin imuvuotoja/käyntihäiriöitä käsittelevä threadi foorumin yleisimmistä moottorimalleista jää näiltä kavereilta aina lukematta ? Eikä imuvuotoja voi koskaani olla kun haitariputki kerran on ehjä...
      Aprilia RSV4

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Originally posted by jannmann View Post
        Eikö yhtään turhauta kun paras ja tarkin imuvuotoja/käyntihäiriöitä käsittelevä threadi foorumin yleisimmistä moottorimalleista jää näiltä kavereilta aina lukematta ? Eikä imuvuotoja voi koskaani olla kun haitariputki kerran on ehjä...
        Tarkistaisivat edes sen haitariputken... Niin helpolla pääsis, kun edes sanois korjaamolle mitä tarkistaa jos ei itse viitsi. Onneks ei oo omasta lompakosta pois. Eniten vituttaa se kun sanoo mitä tarkistaa, ja viikon päästä tulee posti ettei vieläkään auto korjaantunut parkkipaikalla seistessä JA MITÄ NYT TEHDÄ?!?!?!??!

        On itseasiassa ollut mielessä päivittää tota, yksityiskohtaistaa ja lisätä osanumerot jne.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Juggis
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 197
          • Espoo

          Hylsy täälläkin...

          Joutokäynti
          CO 0,18
          HC 319
          CO2 14,28
          O2 0,99

          Yli 2000 1/min
          CO 0,23
          HC 76
          Lambda 1,03
          CO2 14,38
          O2 0,77

          Tuollaiset numerot tulivat tauluun. Viimeisen 2v aikana uusittu molemmat lambdat ja pakoputki katista eteenpäin. Inssi ei juurikaan kyllä autoa kierrättänyt, joten pieni toivo olisi, että katit olisivat vain olleet kylmät. Auto seisoi kuitenkin aseman pihalla hetkisen ja tuli muutenkin ajeltua mummoajoa aseman pihaan. Heitin jotain STP Fuel system tms. cleaneria tankkiin. Maksoi 29,90e Motonetissä. Hirveästi luvattiin tuoteselosteessa, mutta tuskinpa paljoa vaikuttaa. Fortekäsittely tehty muistaakseni vuosi sitten keväällä.

          Mut ideoita? Tässä toikissahan noita toki on jo ollut... katit, imuvuoto, lambda jälleen...? Inssillä oli muuten suunnattomia ongelmia saada mitattua tota Simmonssin tuplarööriä kun ei siihen imuriin mahtunut. Työns sitten tikun toiseen rööriin...
          Last edited by Juggis; 21-03-2011, 20:25.
          F10 535d xdrive msport
          Ex. e91 325xiA
          Ex. e36 328i Coupé

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            Originally posted by Juggis View Post
            Joutokäynti
            CO 0,18
            HC 319
            CO2 14,28
            O2 0,99

            Yli 2000 1/min
            CO 0,23
            HC 76
            Lambda 1,03
            CO2 14,38
            O2 0,77


            Mut ideoita?
            Sytytystulpat.

            Comment

            • Juggis
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 197
              • Espoo

              Originally posted by sleepertuning View Post
              Sytytystulpat.
              Jep, sori, unohtui sanoa, että nekin vaihdettu 2000-2500km sitten. Ne tosin on ne nelikärkiset Boschit, joita jotkut ovat parjanneet, mutta edellinen satsi toimi tuossa ainakin ok :think Tyhjäkäyntikään ei heijjaa. Voiko noissa olla sekundasatseja tai jotain...
              Last edited by Juggis; 21-03-2011, 20:38.
              F10 535d xdrive msport
              Ex. e91 325xiA
              Ex. e36 328i Coupé

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                Originally posted by Juggis View Post
                Jep, sori, unohtui sanoa, että nekin vaihdettu 2000-2500km sitten. Ne tosin on ne nelikärkiset Boschit, joita jotkut ovat parjanneet, mutta edellinen satsi toimi tuossa ainakin ok :think Tyhjäkäyntikään ei heijjaa. Voiko noissa olla sekundasatseja tai jotain...
                Unohda tulpat jos etsit ratkaisua kuitenkin päästöongelmaan.
                Mahdollinen imuvuoto on AINA se ensisijaisesti ylivoimaisesti todennäköisin näissä ongelmissa.

                Comment

                • Juggis
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2006
                  • 197
                  • Espoo

                  Jep jep, pitää tuossa alkaa Bräkliineriä ruiskuttelemaan. Kerron sitten miten kävi.
                  F10 535d xdrive msport
                  Ex. e91 325xiA
                  Ex. e36 328i Coupé

                  Comment

                  • Juggis
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 197
                    • Espoo

                    Noniin, mitään kummempaa imuvuotoa ei löytynyt; ehkä joku pieni oli yhdessä alipaineletkussa, jonka kiristin. Ton cleanerin heitin tankkiin ja puhdistin ilmansuodattimen. Oli aika törkyinen kyllä.

                    Kävin korjaamolla ottamassa päästöt n. 3 kilometrin 80 alueella kolmosella ajamisen jälkeen, ja tuo HC arvo oli kuin taikaiskusta 56

                    Et niin... mitä tästä nyt ajattelisi. Aion nyt viedä lapun konttorille ja ajella taas ainakin vuoden tyytyväisenä.
                    Last edited by Juggis; 29-03-2011, 11:49.
                    F10 535d xdrive msport
                    Ex. e91 325xiA
                    Ex. e36 328i Coupé

                    Comment

                    • Trippy
                      Newbiemmer
                      • Sep 2010
                      • 24
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Trippy View Post
                      Boshin alkuperäis lambda vaihettu (oli joku tarvikelambda paikallaan), ei auttanut lopullisesti en kerennyt ajamaan vähän rääkäten lämpömittarin puoleenväliin, mutta katsastusäijä yritti kyllä lämmitellä laitetta (4k kierrokset about 3min), mutta arvot ei silti kaikki sallittu. (huudattamisen jälkeen katalysaattori "haaleanlämmin" ulkopinnalta

                      Haitarikumi otettu käteen(näyttää suht uudelta, ei ainakaa 18v vanha) ei murtumia.
                      MIKÄ VITTU TÄSSÄ RAKKINEESSA ON?! Tenttua vaa tankkiin vai mitä?!

                      tyhjäkäynti
                      % vol CO 0.45
                      % vol CO2 13.8
                      ppm vol HC 285
                      % vol O2 1.30
                      lambda -

                      % vol CO 0,63
                      % vol CO2 13.8
                      ppm vol HC 66
                      % vol O2 0.75
                      lambda 1.015
                      Jeps eli niissä imuletkuissa EI MITÄÄN VIKAA, vaan katalysaattori oli näköjään palanut tyhjäksi, eli siellä sisällä ei ollut mitään, uusi kissi ja päästöt kaikki todella minimaaliset.
                      Bmw e36 325i -93

                      Comment

                      • bmw1994
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2010
                        • 77
                        • Espoo

                        Ihan tyypillistä bemareissa. Vanha katti lämpenee tosi hitaasti / jäähtyy nopeasti, eikä se paikallaan kaasuttelu auta kun ei saa kuormaa. "race katti" on vielä hankalempi kun jäähtyy vielä nopeammin.
                        Last edited by bmw1994; 31-03-2011, 20:35.

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Juggis View Post
                          Noniin, mitään kummempaa imuvuotoa ei löytynyt; ehkä joku pieni oli yhdessä alipaineletkussa, jonka kiristin. Ton cleanerin heitin tankkiin ja puhdistin ilmansuodattimen. Oli aika törkyinen kyllä.

                          Kävin korjaamolla ottamassa päästöt n. 3 kilometrin 80 alueella kolmosella ajamisen jälkeen, ja tuo HC arvo oli kuin taikaiskusta 56

                          Et niin... mitä tästä nyt ajattelisi. Aion nyt viedä lapun konttorille ja ajella taas ainakin vuoden tyytyväisenä.
                          Katti kylmä todennäköisesti ekalla kerralla. Työkaverin E36 320 oli sama vaiva katsastuksessa ja sainoin että ajaa katin vaan lämpöseksi kierrättämällä ja menee näyttämään uudestaan ja läpi meni
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • biltema
                            Bimmer Rookie
                            • May 2006
                            • 93
                            • Jyväskylä

                            Hepl...

                            Päästöt seuraavanlaiset eli mistä vikaa onko lambda vai katti vai? auto on Bmw 320IA 25.04.1994 mallia jos lambda niin osaisko joku hihkasta et mikä lambda tuos vois olla kun noista motonetin taulokoista ei ota pirukaan selvää????
                            Mut tos noi arvot.

                            Tyhjäkäynt. Kierroksilla
                            CO, 3,12 1,71
                            HC, 442 336
                            CO2, 13,78 14,35
                            O2, 0,38 0,46

                            LAMBDA ARVO ( 0,96 )
                            sigpic-BMW 330e M-Sport-

                            Ex: 2x E30, 1x E34, 9X E36, 2X E39 3x E46, 1xE60, 1xE91

                            Comment

                            • MikeeH
                              Newbiemmer
                              • Sep 2008
                              • 12
                              • Lahti

                              Kysytääs täältä jos löytyisi vinkkejä..
                              Moottorina 2,8l M20 jyrkemmällä nokalla, motronic jossa Karalan lastu. Hyviä konsteja millä HC-päästön saisi alas? Kuinka suureksi venttiilin välykset uskaltaa nostaa?
                              Kaikki muut arvot ok, mutta tyhjäkäynti HC huitelee tällä hetkellä päälle 1300, sallittuhan on 600.

                              Comment

                              • Juggis
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2006
                                • 197
                                • Espoo

                                Originally posted by arska84 View Post
                                Katti kylmä todennäköisesti ekalla kerralla. Työkaverin E36 320 oli sama vaiva katsastuksessa ja sainoin että ajaa katin vaan lämpöseksi kierrättämällä ja menee näyttämään uudestaan ja läpi meni
                                Jep, näin korjaamon mekaanikkokin sanoi kun noita päästöjä katseli ja mittaili. Auttaako uuden katin vaihto tuohon, että arvot olisivat helpommin sallituissa rajoissa, vai onko tilanne sama?

                                Tosiaan vein konttorille lapun hyväksytystä testistä, mutta katsastusmies teki pistokokeen kuitenkin (oli sama tyyppi kuin ekalla kerralla). HC oli uudella yrityksellä 49. Tein hiukan taustatutkimusta ja pikkulinnut lauloivat, että ko. katsastusmies tykkää eritoten bemareita hylkäillä päästöjen perusteella varsin helposti eikä vaivaudu juurikaan kierrättämään kuten mullakin oli tilanne
                                Last edited by Juggis; 04-04-2011, 13:41.
                                F10 535d xdrive msport
                                Ex. e91 325xiA
                                Ex. e36 328i Coupé

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎