Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2560
    • .

    Originally posted by Jube View Post
    Miten noiden m50b20 vanos männänlakien kans tulisi menetellä seuraavanlaisessa m20b20 2442cm2 kokoonpanossa?

    -m20b20 lohko
    -m21d24 kampiakseli
    -m52b28 135mm kiertokandet
    -m50b20 vanos männät
    -731 kansi
    -272 nokka

    Laskelmieni mukaan pitää sorvata 1,05mm laesta pois jotta tulisivat samalle korkeudelle dekkitasoon nähden kuin m20b23 vakio setupilla :think
    Pitääkö noihin mäntiin koneistaa sorvaamisen jälkeen kolot venttiileille?
    Puristus suhde tietysti pitää vielä laskea kun saan mitattua kannen palotilan ja männän todellinen sorvaustarve tarkentuu sen jälkeen mutta ~10:1 rutut olisi tarkoitus saada...
    Miksi noin matalat puristukset? Ajattelitko ysivitosella ajaa? :think Paljealue tulee aika suureksi tuolla setupilla, siis vakioksi toisin sanoen. Toimiihan se niinkin, mutta moottorin pitäisi kyllä mahtua pyörimään ilman mäntien sorvaustakin. Jos vielä jännittää, niin laittaa sen paksumman tiivisteen. Silloin paljerako on millin luokkaa. Vakiopaksuisella ~0,7mm. Venttiilikolot kyllä vaatii.

    Mulla on osina pöydällä vähän vastaava kötöstys: m51d25 kampi ja millin sorvatut männät.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Jube
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 9636
      • ...

      Kiitoksia vastauksesta!
      Ajattelin että kympin puristukset olisivat järkevä kompromissi ihan "tavalliseen" autoon, en kyllä tosiaankaan silti 95:lla ajatellut ajaa

      Spekuloin tässä nyt että tyydynkö vain b23 kampuraan ja mäntiin jotka menisivät ihan plug&play vai lähdenkö hakemaan viimeisiä kuutioita edellämainitulla kombinaatiolla :think
      Mäntien sorvaaminen onnistuu mutta venttiilien kolot pitäisi koneistuttaa jossain, ei tosin varmasti kummoinen homma...
      Näillä mennään:
      Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
      BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
      BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
      BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
      MB c124 230CE -90 "Badboy"
      MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

      Comment

      • Freak
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 2560
        • .

        Originally posted by Jube View Post
        Kiitoksia vastauksesta!
        Ajattelin että kympin puristukset olisivat järkevä kompromissi ihan "tavalliseen" autoon, en kyllä tosiaankaan silti 95:lla ajatellut ajaa

        Spekuloin tässä nyt että tyydynkö vain b23 kampuraan ja mäntiin jotka menisivät ihan plug&play vai lähdenkö hakemaan viimeisiä kuutioita edellämainitulla kombinaatiolla :think
        Mäntien sorvaaminen onnistuu mutta venttiilien kolot pitäisi koneistuttaa jossain, ei tosin varmasti kummoinen homma...
        Kympin puristukset menee vakionokallakin ja sulla on vakiota hieman kireämpi nokka helppaamassa. Mikä moottorinohjaus sulle tulee?

        Venttiilikolot saa tehtyä esim. vanhalla venttiilillä, johon on nakerrettu leikkaavat urat lautasen pohjaan. Aika helppoa se on, kun mäntä on sen verran pehmeää ainetta. Käsityönä ei kyllä välttämättä saa 100%:sti samanlaista koloa joka mäntään, mutta katukäytössä se ei merkkaa mitään.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Originally posted by Freak View Post
          Mikä moottorinohjaus sulle tulee?
          Ihan vakio!
          Yritin muinoin kyselläkkin että onko boksi ja ilmamäärä mittari syytä vaihtaa b25 mallisiin?
          Koneeseen tulee m50b20 suuttimet ja m20b25 kaasuläppä :think
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2560
            • .

            Originally posted by Jube View Post
            Ihan vakio!
            Yritin muinoin kyselläkkin että onko boksi ja ilmamäärä mittari syytä vaihtaa b25 mallisiin?
            Koneeseen tulee m50b20 suuttimet ja m20b25 kaasuläppä :think
            Hmm....:think Tilanne ei kyllä ole mikään optimi. Oletan, että alkuperäiset purkkarit on ollut 8,8:1 tai jotain sellaista? Siinä tapauksessa ei varmaan kannata alkaa ahnehtimaan liikaa puristusten kanssa. Et ole megaa ajatellut tai edes jotain piggyback -tyylistä? Helpottaisi sun ja moottorin elämää huomattavasti eikä tartteis arvailla.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            • Jube
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 9636
              • ...

              Originally posted by Freak View Post
              Hmm....:think Tilanne ei kyllä ole mikään optimi. Oletan, että alkuperäiset purkkarit on ollut 8,8:1 tai jotain sellaista? Siinä tapauksessa ei varmaan kannata alkaa ahnehtimaan liikaa puristusten kanssa. Et ole megaa ajatellut tai edes jotain piggyback -tyylistä? Helpottaisi sun ja moottorin elämää huomattavasti eikä tartteis arvailla.
              En ole ajatellut aftermarket ohjausta, väännön sekä käytännön suorituskyvyn lisäystä ja ajo mukavuutta tässä haetaan alkuperäiskuntoiseen autoon ilman ulkoisia muutoksia ja siksi kone tehdään auton alkuperäiseen lohkoon!
              Ja puristukset tosiaan vakio b20 koneessa juurikin 8,8:1 :think

              Edit: Vuonna 2002 laittelin e30 325i:hin Marteliuksen peltisarjan, putkiston, jyrkemmän nokan (taisi olla juurikin 272 asteinen) ja se pelasi kyllä vakio moottorin ohjauksella aivan loistavasti, vetojakin tuli mukavasti lisää jos ei sitten ole aika vaan kullannut muistoja
              Last edited by Jube; 15-01-2017, 01:40.
              Näillä mennään:
              Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
              BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
              BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
              BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
              MB c124 230CE -90 "Badboy"
              MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

              Comment

              • Jube
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 9636
                • ...

                Ostin e34 525i m20 purkuun että saa muutamia osia omaan projektiin, minkälainen homma se on jos tuota e34 lohkoa haluaa käyttää e30 korissa?
                Luultavasti en halua mutta kysyn nyt kuitenkin :think
                Last edited by Jube; 28-01-2017, 22:29.
                Näillä mennään:
                Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                MB c124 230CE -90 "Badboy"
                MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                Comment

                • ///Make
                  BTCF Member
                  • May 2007
                  • 4690
                  • Lahti

                  Originally posted by Jube View Post
                  Ostin e34 525i purkuun että saa muutamia osia omaan projektiin, minkälainen homma se on jos tuota e34 lohkoa haluaa käyttää e30 korissa?
                  Luultavasti en halua mutta kysyn nyt kuitenkin :think
                  E34 lohkoon sopii aina myös E30 jalat, E30 lohkoon ei välttämättä E34 jalat. Jos käytät pelkkää lohkoa, niin öljytikun paikka pitää avata, koska E30 pohjassa ei ole sille reikää vaan tikku menee siinä lohkon läpi.
                  Z3 3,0 Coupe -98
                  E30 325E 4D -85
                  Originally posted by TNT
                  Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                  Comment

                  • Jube
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 9636
                    • ...

                    Originally posted by ///Make View Post
                    E34 lohkoon sopii aina myös E30 jalat, E30 lohkoon ei välttämättä E34 jalat. Jos käytät pelkkää lohkoa, niin öljytikun paikka pitää avata, koska E30 pohjassa ei ole sille reikää vaan tikku menee siinä lohkon läpi.
                    Kiitoksia tiedosta
                    Tarkoitus on käyttää auton alkuperäistä b20 lohkoa 2442cm3 setupilla mutta kieltämättä vähän silti houkuttaa tuo b25 lohko :think

                    Jos b25 lohkoon tulisi dieselin kampura ja m52b28 135mm kanget niin onko m50b25 vanos mäntä järkevin vaihtoehto?
                    Tarkoitus tässä projektissa on käyttää mahdollisimman keveitä osia tehtiin se sitten kumpaan lohkoon tahansa...
                    Näillä mennään:
                    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                    MB c124 230CE -90 "Badboy"
                    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                    Comment

                    • AnttiR
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 819
                      • Jyväskylä

                      Linkki

                      Onko kokemuksia noista kiinalaisista nokkapyöristä? Motronicin kanssa sopiva? Tuon saisi heti mukaan niin houkuttaisi
                      E61 535d -04

                      Comment

                      • anttiviis
                        BTCF Member
                        • Aug 2010
                        • 369
                        • Kokkola

                        Originally posted by AnttiR View Post
                        Linkki

                        Onko kokemuksia noista kiinalaisista nokkapyöristä? Motronicin kanssa sopiva? Tuon saisi heti mukaan niin houkuttaisi
                        Huonoja kokemuksia.. Osta ennemmin nuke tai tommysbilletti niin ei tartte montaa ostaa, tosin nuken tekelekkään ei passaile ihan suoraan.
                        E30 325i Turbo -86
                        E30 325i M-tech2 -89
                        E30 316i Bavaria -91
                        E39 525iA -02
                        F11 530xd M-Sport -11

                        Comment

                        • AnttiR
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2006
                          • 819
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by anttiviis View Post
                          Huonoja kokemuksia.. Osta ennemmin nuke tai tommysbilletti niin ei tartte montaa ostaa, tosin nuken tekelekkään ei passaile ihan suoraan.
                          Onkohan tuo tommisbilletin pyörä motronicin virranjakajan kanssa sopiva? Pistin kyllä sinnekin jo kysymystä vetämään. Nukea ei taida suomesta mistään saada hyllystä suoraan?
                          E61 535d -04

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Originally posted by AnttiR View Post
                            Onkohan tuo tommisbilletin pyörä motronicin virranjakajan kanssa sopiva? Pistin kyllä sinnekin jo kysymystä vetämään. Nukea ei taida suomesta mistään saada hyllystä suoraan?
                            Mulla oli joskus m20 motronic koneessa tommisbillet nokkapyörä. Meni ihan suoraan ja muutenkin hyvin tehty. Niitä pyöriän jalkoja on 2 eri mallia, toinen muistaakseni ei käy tuohon tb pyörään.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • hazard
                              Newbiemmer
                              • Jan 2009
                              • 29
                              • Savonlinna

                              M20b25

                              Mitä suosittelisitte tehtävän kyseiselle motille? ( m20b25 )

                              Ja ajatus oli että ei ihan tolkuttomia rahasummia menisi tähän rojektiin :think

                              Tarkotus olis nostaa puristuksia, eli hommaanko sinne jotkut muut männät? ( ilmeisesti m50b25 nonvanos männät käy tai m20b25 prekat? )

                              vai riittääkö jos ottaa kannest / lohkosta siivua pois?

                              Puristukset olis tarkotus saaha siihen 10 pintaan.. :think

                              Kanteen olis menossa Dbilaksen 296 nokka säädettävällä pyörällä ja suuttimet tulisivat m50b25.

                              Kiitoksia vastauksista etukäteen!! ja anteeksi tyhmyyteni / tietämättömyyteni

                              Comment

                              • Miku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 2624
                                • Kajaani

                                Originally posted by hazard View Post
                                Mitä suosittelisitte tehtävän kyseiselle motille? ( m20b25 )

                                Ja ajatus oli että ei ihan tolkuttomia rahasummia menisi tähän rojektiin :think

                                Tarkotus olis nostaa puristuksia, eli hommaanko sinne jotkut muut männät? ( ilmeisesti m50b25 nonvanos männät käy tai m20b25 prekat? )

                                vai riittääkö jos ottaa kannest / lohkosta siivua pois?

                                Puristukset olis tarkotus saaha siihen 10 pintaan.. :think

                                Kanteen olis menossa Dbilaksen 296 nokka säädettävällä pyörällä ja suuttimet tulisivat m50b25.

                                Kiitoksia vastauksista etukäteen!! ja anteeksi tyhmyyteni / tietämättömyyteni
                                Lisää iskua esim m20b27 m51d25 tai m52b28 kampuralla.
                                TEAM "Peli Menetetty"
                                Nyt:
                                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                                E30 320i 2d m20b27 tic project
                                E38 728ia
                                E46 316i sedan
                                Ex:
                                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎