Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw:n turbotus (kerätään kaikkien tieto tänne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • toofasttoshow
    replied
    turbo...

    1:onhan siellä jarrun alipaineletkun välissä sulkija joka ei päästä ylipainetta tehostimeen, muutamaan pitkään jarrutukseen ne alipaineet riittää jota siellä tehostinsäiliössä on ja toimiihan ne jarrut ilmankin tehostusta,hiukan heikommin tosin.......ja on muuten aika kuski/auto jos pystyy ajelee turbo autolla pidempään niin ettei ahtopaine pääsisi putoamaan ollenkaan alipaineen puolelle , hetihän se tehosti taas "latautuu" kun kierrokset putoo.

    2:myös nuo etutolpat pitäisi virallisesti olla samat kuin mallisarjan tehokkaimmassa,jousiahan saa autossa muutenkin sitten vaihtaa madallusjousiin yms.
    Last edited by toofasttoshow; 04-02-2009, 14:44.

    Leave a comment:


  • slowrider
    replied
    e21 turbotuksesta

    nyt ois vähän kysymystä turbotuksesta

    eli kyseessä e21 315. tarkoituksena m10 koneella turbon kanssa 323i+20% tehoihin... jarrut ja kallistuksenvakaajat ois 323 mallista, mut miten noi etutolpat? ei kai järkeä neloskoneeseen laittaa 6-koneen tolppia ja jousia? kaiken järjen mukaan keula jää liika korkealle/on liian jäykkä?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    tuboa en ole varmaan lähiaikoina laittamassa mutta päätäni on vaivannut seuraava kysymys..
    mitenkä on toteutettu tai toiminut alipaine toiminen jarrutehostin turbovehkeissä? ei vissiin parane pumpata jarrua kun polttaa kumia?

    Leave a comment:


  • toofasttoshow
    replied
    4340 Eagle kanget/Wiseco männät

    535i:
    tilasin omaan M30 moottoriin Eaglen kanget virtalalta,juuri tuo sama seos 4340 teräksiset,ja wiseco 92mm aihio mukit,niihin sorvasin mieleseni syvän kuopan keskelle korkeus niihin jäi n.31 mm,virtala puhui 250hv:n kesto/sylinteri. (eli 1500hv yht )

    puristukset nyt 7,8:1 ja ahtoja tulee isolla holsetilla käyttöön ainakin pari baria...

    M5 mittaiset (144mm) kanget arpin pultteineen ja täydelliset wiseco männät(92mm) 1500e,laakerit piti tietysti olla M5 tyyliset,tuli tilattua vasta kun huomasin/tajusin eron,150e metroauto,cometic monilevy tiiviste virtalalta 260e,schrick nokka 284/280 540e,4 lapanen kuparikytkinlevy,saa nähdä mihin tuo kytkin riittää :think
    Last edited by toofasttoshow; 04-02-2009, 14:28.

    Leave a comment:


  • Miuge
    replied
    Onko kellään kokemuksia tai tietoutta Pauter -merkkisistä kiertokangista. http://www.pauter.com/4340_rods.htm
    Lupailivat 150-200hp kestävyyttä /kanki, 1000e kieppeillä 6:n sarja.

    Leave a comment:


  • [Riku]
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    m30b34, paljonko kestää ahtoja vakiokuntoisena (8.8 puristukset)? kuinka suurilla ahdoilla motronic toimii normaalisti, riittääkö näillä ahdoilla vakiosuuttimet vai tarvitaanko esim. s38b38 suuttimet? mikä turbo alkais ahtamaan mahdollisimman alhaalta ja ahtais sinne 6500rpm asti noilla miedoilla ahdoilla mitä vaki palikat kestäis? oma arvio 0,4-0,5bar.. mikä olis tehoarvio noilla ahdoilla?
    en tiedä onko mitään järkeä alkaa ahtamaan vaki palikoilla mutta sitä tässä koitetaan selvittää..
    Kannattaa tosiaan vilasta toi Mystisen sammakko projekti. Selvittää aika hyvin. Hx35 sielä on, omasta mielestäni herää ihan hyvin ja noi ahdot nyt saa hukkaportin kanssa määriteltyä. Motronic vakiosuuttimilla ja bensanpaineilla alkoi nakuttamaan lähes heti kun nousi ahtojen puolelle. Suuttimet taitavat muistikuvani mukaan olla nyt 444, ja moottorinohjauksena hestec. Tuo samainen hestec valmiiksi säädettynä tuollaiselle koneelle on muuten Mystisellä myynnissä.

    Leave a comment:


  • Suutari
    replied
    Ei..paitsi loota,perä yms. shittiä. alustan palikat iskarit jouset yms.

    Mutta jos väittää että ne on 320is mikäli kysyy niin taitaa muuten olla vähän omantunnon mukaan.

    Eli riippunee katsastusmiehestä miten tarkkaan katsoo..mutta periaatteessa vakaajat etu+taka on eri. Muistaakseni siis etunenkin kovakattoisessa.

    Omassa meni sen takia etuvakaaja kun cabriossa on paksuin+oli alustasarjaa jne. eli pitkälti pärjäsin tuolla takavakaajalla.

    Leave a comment:


  • Grov3
    replied
    Ahaa

    onkos muutakuin tuo takavakaaja? Varmaan löytys haulla mut jos joku joka asiasta tietää voisi kertoa niin olisin kiitollinen

    Leave a comment:


  • Suutari
    replied
    hakee vaikka 320is vertailu..jne.

    Kyllä se on virallisesti mallisarjan tehokkain..soittakoot sieltä sitten akelle. Tosin joudut päivittään alustan vastaan sitä eli takavakaaja ainaskin mallia m3.

    Leave a comment:


  • Grov3
    replied
    turbotuksesta

    Eli semmoinen et mikä on e30 korisarjan tehokkain?
    Olen saanut sellaisen käsityksen et 320is 192hp(muistelen korjatkaa jos olen väärässä) olis tehokkain.
    Mutta kun kävin kysymässä katsastuskonttorilla mallisarjan tehokkainta johon lisätään se +20% (jos ajattelin turbottaa) niin katsastus setä sanoi 325i olevan tehokkain(oliko se 175hp) Tähän sanoin et eikös 321is ole tehokkaampi niin sanoi et he ovat laskeneet tuosta 325i aina ne prosentit!
    Eli onko Akella sellaista lappua missä sanotaan et 3201i ois tehokkain?
    Vai mistä nää konttorin sedät ne katsoo? Yritin lukea tätä palstaa mut ei ainakaan silmään osunut tälläistä juttua et jos joku kehtaisi kertoa faktaa olisin kiitollinen Onhan nuissa kuitenkin tehoeroa aika paljon!

    Leave a comment:


  • BBBimmer
    replied
    herätellääs topiccia ylös.
    Eli onko tosiaan niin että e34 vm.91 535ia tarvii vaihtaa vain 540 mallin satulat(palat tietenkin) ja levyt että tehorajan saa kasvatettua sinne 343hp :think
    kun yritin katsella vakaajia yms niin näyttivät kaikki samanlaisilta niin kuin iskarit ja jousetkin...

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    m30b34, paljonko kestää ahtoja vakiokuntoisena (8.8 puristukset)? kuinka suurilla ahdoilla motronic toimii normaalisti, riittääkö näillä ahdoilla vakiosuuttimet vai tarvitaanko esim. s38b38 suuttimet? mikä turbo alkais ahtamaan mahdollisimman alhaalta ja ahtais sinne 6500rpm asti noilla miedoilla ahdoilla mitä vaki palikat kestäis? oma arvio 0,4-0,5bar.. mikä olis tehoarvio noilla ahdoilla?
    en tiedä onko mitään järkeä alkaa ahtamaan vaki palikoilla mutta sitä tässä koitetaan selvittää..
    Kokemusta ei ole M30 koneesta mutta kyllä 99% varmuudella voin sanoa että kestää helposti tuon 0,5bar noilla puristuksilla, kestäis varmaan 0,8bar. Eikös noissa M102/M106-turbokoneissa oo KKK K26/K27.

    Suuttimista sen verran että vakiot ei taida kauheen pitkälle riittää edes bensanpaineiden nostolla. Oma ehdotus ois jotku 400-500cc suuttimet ja megasquirt.

    Leave a comment:


  • -Teevee-
    replied
    325 e30 turbotus..

    Minkä bensapumpun vaatii, mikä olisi hyvä ja mistä?

    Entä männät, onko jossain turbotukseen sopivia paketteja valmiina?

    Leave a comment:


  • peto2
    replied
    m30b34, paljonko kestää ahtoja vakiokuntoisena (8.8 puristukset)? kuinka suurilla ahdoilla motronic toimii normaalisti, riittääkö näillä ahdoilla vakiosuuttimet vai tarvitaanko esim. s38b38 suuttimet? mikä turbo alkais ahtamaan mahdollisimman alhaalta ja ahtais sinne 6500rpm asti noilla miedoilla ahdoilla mitä vaki palikat kestäis? oma arvio 0,4-0,5bar.. mikä olis tehoarvio noilla ahdoilla?
    en tiedä onko mitään järkeä alkaa ahtamaan vaki palikoilla mutta sitä tässä koitetaan selvittää..

    Leave a comment:


  • juustok
    replied
    Käykös tommoset s14 koneen suuttimet m40 pataan ja toimiiko ne ihan vakio ruiskun ohjauksela?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎