Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IKa
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 877
    • Klaukkala

    Millaiset nokka-akselit mahtaisivat antaa M42:lle parhaimman suorituskyvyn rallikäyttöön (oikeasti jääratakäyttö, mutta täysin verrattavissa ralliin)? Auton 2,5" pakoputki on kisa-katilla ja yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella. Moottorin ohjaus on tarkoitus nokka-akseleiden vaihdon jälkeen optimoida ja imusarjan lämmitysjärjestelmä on poistettu, mutta muutoin moottori on vakio.

    Dbilas tarjoaisi esimerkiksi seuraavia vaihtoehtoja. Mielipiteitä, mikä olisi sopivin?

    Grad: 262° Valve lift: 10,2
    Grad: 262° Valve lift: 11,3
    Grad: 264° Valve lift: 10,4
    Grad: 272° Valve lift: 10,6
    Grad: 280° Valve lift: 11,0
    Grad: 284° Valve lift: 11,5
    Grad: 292° Valve lift: 11,8
    G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16497
      • Asikkala

      Kireimmät voinee unohtaa, karkaa paineet vakiopuristuksilla ennenkuin imuvena on kiinni :think

      Comment

      • Jochen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1229
        • Valkeakoski & Trondheim

        10,4 mm toimii todistettavasti vielä vakionostajilla mutta ei ole paljoa varaa enää kasvattaa nostoa jos käyttää vakioista hiottuja nokkia, muuten alkaa nostimet ottaa kiinni nokkapukkien reikien yläpäässä oleviin stoppareihin. Ei tietenkään ongelma jos Dbilasin nokissa on vakio perusympyrä ja isompi nosto tehdään korkeammalla nokan profiililla niinkuin olettaisin.

        Seuraavaksi tulee ongelmaksi coil bind eli kuinka paljon jousi suostuu painumaan kasaan ennenkuin muuttuu kiinteäksi pötköksi. Tuo on kyllä helppo mitata itsekkin.

        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

        Comment

        • IKa
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 877
          • Klaukkala

          Originally posted by IKa View Post
          Millaiset nokka-akselit mahtaisivat antaa M42:lle parhaimman suorituskyvyn rallikäyttöön
          Tähän pikainen kuittaus: Harinen ei ollut erityisen vakuuttunut, että vakio M42:een kannattaisi rallikäytössä asennella lainkaan rajumpia nokka-akseleita. Toki tilanne muuttuu, jos muitakin komponentteja aletaan parantelemaan.

          Nyt on sitten sovittu, että optimoidaan moottorin ohjaus vakio nokka-akseleilla. Raportoin myöhemmin, mitä tällä saatiin aikaiseksi.
          G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

          Comment

          • tiusane
            Newbiemmer
            • Jun 2013
            • 5
            • keski-suomi

            Voiskohan jakopäässä olla jotain kulunu kun nostaa kierrokset 2 tonniin ja alkaa rallattamaan? Onko jakopääremppa miten vaikea ja kuinka kallis?:think

            Comment

            • Nicepro
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2009
              • 459
              • Lahti,Finland

              Originally posted by tiusane View Post
              Voiskohan jakopäässä olla jotain kulunu kun nostaa kierrokset 2 tonniin ja alkaa rallattamaan? Onko jakopääremppa miten vaikea ja kuinka kallis?:think
              Tarkista nokkapyörien hampaat,jakoketju,kiristin näin alkuunsa...
              Last edited by Nicepro; 30-11-2013, 15:50.

              Comment

              • crom
                BTCF Member
                • May 2013
                • 71
                • Satakunta

                Originally posted by Mmake View Post
                Itselläni on vaihdettu pakosarja,putkisto ja lastutettu. Ääntä ainakin lähtee ja rajoitin on korkeammalla ja persetuntumalla tuntee *tehon* pitäisi joskus penkittää niin näkisi mitä hyötyä näistä muutoksista esim millä kieroksilla on maksimaalinen teho/vääntö käytössä.
                Tuo lastutus nostaa tehoja oikeastaan yleensä vain omassa pääkopassa. Itse en ostaisi Bemmiä, jossa on lastu, eikä ole penkitetty. Saattaa olla, että tehojakin tullu 1hp ja vääntö laskenut jne. Ei se lastu niin yksinkertainen ole, mutta voihan sillä enemmänkin saada. Se penkitys olisi sen takia juuri tärkeää. Lastu jakaa mielipiteitä samanlailla kuin nämä "tehosuodattimet"

                Peltipakosarja ja putkisto varmempia keinoja.
                E34 M5 3.8 Nurburgring Edition

                ex. E38 740iA (95)
                ex. E34 535i (91)
                ex. E34 530i Touring (94)
                ex. E46 320i (01)
                ex. E30 325i (90)
                ex. E32 730i (92)

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16497
                  • Asikkala

                  Originally posted by crom View Post
                  Peltipakosarja ja putkisto varmempia keinoja.
                  Vakiokoneessa ?

                  :think

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by tiusane View Post
                    Voiskohan jakopäässä olla jotain kulunu kun nostaa kierrokset 2 tonniin ja alkaa rallattamaan? Onko jakopääremppa miten vaikea ja kuinka kallis?:think
                    Jos kysyt miten vaikee jakopää on tehdä niin et ole todennäköisesti ketjujakopäitä paljon tehnyt? On siinä sillon opettelemista.

                    Mulla on hatara muistikuva että about tarvittavat osat saisi parilla kolmella sadalla jos tekee hyvillä osilla. Onko se kallista?
                    Mutta paraneeko vai huononeeko moottorin toiminta jos sen jakopään tekee ja pistää ajotukset satkulleen kohdalleen.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • M325i
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 1529
                      • Etelä-pohjanmaa

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Vakiokoneessa ?

                      :think
                      Originally posted by crom View Post
                      Tuo lastutus nostaa tehoja oikeastaan yleensä vain omassa pääkopassa. Itse en ostaisi Bemmiä, jossa on lastu, eikä ole penkitetty. Saattaa olla, että tehojakin tullu 1hp ja vääntö laskenut jne. Ei se lastu niin yksinkertainen ole, mutta voihan sillä enemmänkin saada. Se penkitys olisi sen takia juuri tärkeää. Lastu jakaa mielipiteitä samanlailla kuin nämä "tehosuodattimet"

                      Peltipakosarja ja putkisto varmempia keinoja.

                      IS koneessa on peltipakosarja jo vakiona eikä varmasti ekana kurista.
                      E30 ja E46 ///M

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16497
                        • Asikkala

                        Originally posted by M325i View Post
                        IS koneessa on peltipakosarja jo vakiona eikä varmasti ekana kurista.
                        Nii prkl. tämähän on tosiaan is eli m42 kone, juu ei kurista.

                        Comment

                        • Nicepro
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2009
                          • 459
                          • Lahti,Finland

                          Onkos muuten kukaan kevennelly M42 koneen vauhtipyörää?
                          Paljonko kevennetty?vaikuttaako mihinkään?:think

                          Comment

                          • BiltemaMotorWork
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2013
                            • 466
                            • Joensuu

                            Originally posted by Crt.rp View Post
                            Onkos muuten kukaan kevennelly M42 koneen vauhtipyörää?
                            Paljonko kevennetty?vaikuttaako mihinkään?:think
                            Onkos M42 koneissa vauhtipyörät valurautaa? :think

                            Comment

                            • Nicepro
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2009
                              • 459
                              • Lahti,Finland

                              Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                              Onkos M42 koneissa vauhtipyörät valurautaa? :think
                              Kyl mun tietääkseni on,yleensähän noihin suositellaan teräs vp:tä.
                              Ei vissiin kyllä mitään järkee ton valu vp:n keventelyssä..olkoot se sellaisenaan..

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16497
                                • Asikkala

                                Originally posted by Crt.rp View Post
                                Kyl mun tietääkseni on,yleensähän noihin suositellaan teräs vp:tä.
                                Ei vissiin kyllä mitään järkee ton valu vp:n keventelyssä..olkoot se sellaisenaan..
                                Mites m10 vauhtis ? Samankok. 215 mm. kytkin, ja b20 228 mm.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎