Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jampsu87
    BTCF Member
    • Oct 2007
    • 1335
    • Rovaniemi

    Originally posted by micke_ View Post
    http://freenet-homepage.de/pro-auto/startseite.htm siitä Sonderangebote, olis näköjään viripaketti mihin kuuluu nokat ja lastu.
    798€
    Ihan mukavasti lupaavat hepoja lisää E30 / 165 PS ja E36 / 170 PS
    Pistää vaan vähän arveluttamaan tuo rajoittimen nosto tuonne 7800rpm, kestääköhän tuo kone vakio osilla yli 7000rpm. taitaa nuo tehon nousut tuolla nokalla ja lastulla kummiskin olla tuolla korkeilla kierroksilla:think
    E91 lci 330xd.

    Comment

    • Jochen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1229
      • Valkeakoski & Trondheim

      Noh nyt ois tuommoinen valmis viripaketti myynnissä. Oli menossa foorumilaiselle mutta auton kanssa oli tullut mutkia matkaan joten paketille ei ole enää tarvetta.

      Eli nokat on 256 / 10,4 mm Shrick kopiot ja lastu on juurikin tuolta Pro Autolta tilattu, saapui alkuviikosta. Lastu 98 okt ja rajoitin 7500. Lastu on tehty 1994 vuoden autoon ja motronic on mallia 1 267 357 927 / 0 261 203 281.

      Hintapyyntö nokille 300€ ja lastulle 85€. Tarvittaessa saa tietenkin uuden lastun jos tuo ei käy omaan autoon.

      Omassa autossa on täsmälleen samat kamat kiinni ja olen niistä jo kesällä kirjoitellut. Hyvin potkii ja 170 hp lupaus on hyvinkin realistinen.

      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

      Comment

      • micke_
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1154
        • Lojo

        Originally posted by Jochen View Post
        Hyvin potkii ja 170 hp lupaus on hyvinkin realistinen.
        Aika kovat lukemat..
        E24 ///M635CSI
        E61 520d LCI
        Ex: E30 1006hv/1161nm
        ig: m1ckee_

        Comment

        • Tonppa1
          Bimmer Rookie
          • Dec 2006
          • 142
          • Hki

          Originally posted by Jochen View Post
          Noh nyt ois tuommoinen valmis viripaketti myynnissä. Oli menossa foorumilaiselle mutta auton kanssa oli tullut mutkia matkaan joten paketille ei ole enää tarvetta.

          Eli nokat on 256 / 10,4 mm Shrick kopiot ja lastu on juurikin tuolta Pro Autolta tilattu, saapui alkuviikosta. Lastu 98 okt ja rajoitin 7500. Lastu on tehty 1994 vuoden autoon ja motronic on mallia 1 267 357 927 / 0 261 203 281.

          Hintapyyntö nokille 300€ ja lastulle 85€. Tarvittaessa saa tietenkin uuden lastun jos tuo ei käy omaan autoon.

          Omassa autossa on täsmälleen samat kamat kiinni ja olen niistä jo kesällä kirjoitellut. Hyvin potkii ja 170 hp lupaus on hyvinkin realistinen.

          Mainos tai ei, mutta itsellä about samat + imusarja ja -kanavat tehty + Mi16 imuventtiilit + 10,8 wisecot. Nokat säädettynä nolliin.
          Vakio ilmamäärämittari ei taida antaa helpolla lisää hepoja..

          Edit:
          Vakiosuuttimet, tai bulkkilastu aiheutti nakutusta. -> 4 seetiä vaihtoon ja vähän kannen hitsausta..
          Attached Files
          Last edited by Tonppa1; 11-01-2009, 10:33.
          E46 320dAT -02

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by Tonppa1 View Post
            Mainos tai ei, mutta itsellä about samat + imusarja ja kanavat tehty + Mi16 imuventtiilit + 10,8 wisecot. Nokat säädettynä nolliin.
            Vakio ilmamäärämittari ei taida antaa helpolla lisää hepoja..
            1,8 vapari 176 hv. Ei huono, vääntö aika korkeilla kierroksilla mutta kuinkas muutenkaan tämän kokoisessa ?

            Comment

            • Tonppa1
              Bimmer Rookie
              • Dec 2006
              • 142
              • Hki

              Originally posted by jr66 View Post
              1,8 vapari 176 hv. Ei huono, vääntö aika korkeilla kierroksilla mutta kuinkas muutenkaan tämän kokoisessa ?
              Olis kuulemma saanut pidemmällä kollektorilla ~20nm keskikierroksille. Tiedä sitten?
              E46 320dAT -02

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by Tonppa1 View Post
                Olis kuulemma saanut pidemmällä kollektorilla ~20nm keskikierroksille. Tiedä sitten?
                Mahdollisesti, olisko tehot/kierrokset muuttuneet ? Minkälainen mylly käytännössä ajaa, mikä perä ja vauhtis ?

                Comment

                • Tonppa1
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 142
                  • Hki

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Minkälainen mylly käytännössä ajaa, mikä perä ja vauhtis ?
                  Mulla on himakoneella karkeesti samalle pohjalle piirrettynä vakion ja oman käppyrät.

                  Eipä hirveesti eroa normiajossa m20b25 koneeseen verrattuna (paitsi huonommat äänet). Meniskö pienillä vaihteilla iloisemmin? Autoa ei punnittu, mutta toivottavasti huomattavasti kevyempi kun perus e30 325.

                  Bensat kelpaa kaikki, ts. en oo mitannut paljonko vie sadalla.

                  Vauhtipyörä on kova ja henkilövaaka sanoo ~6kg. Perä oli pikkukoneisen vakio 4.1.

                  Nyt meinasin turbon laittaa, mutta sopiva koppa puuttuu, kun ei viitsi tosta M40 koneesta punakoppaisessa luopua.
                  Pitäiskö työntää varaosa 1502:seen ja ajella teippikilvillä? :think
                  Last edited by Tonppa1; 15-01-2009, 17:13. Reason: muokattu helppolukuisemmaksi
                  E46 320dAT -02

                  Comment

                  • xtech
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 356
                    • savonlinna

                    Originally posted by micke_ View Post
                    http://freenet-homepage.de/pro-auto/startseite.htm siitä Sonderangebote, olis näköjään viripaketti mihin kuuluu nokat ja lastu.
                    798€
                    tuolla näköjään myydään myös m20 koneeseen lastua.

                    onkohan mitä käytännön hyötyä?

                    itsellä m20b25 jossa b27 kampura,peltisarja,joku mieto virinokka
                    sigpic

                    e30 2,7

                    Comment

                    • Tonppa1
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2006
                      • 142
                      • Hki

                      Tossa vielä noi dynot. Tiedän että on piirretty exelillä melko karkeesti, eikä mitattu samassa penkissä, mutta kierrosalueen yläpäässä alkuperäiset kilowatit on muuttunu about hevosvoimiks.
                      131hp vs 176hp.
                      Attached Files
                      E46 320dAT -02

                      Comment

                      • micke_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1154
                        • Lojo


                        Stroukkisarja..
                        E24 ///M635CSI
                        E61 520d LCI
                        Ex: E30 1006hv/1161nm
                        ig: m1ckee_

                        Comment

                        • Juza88
                          Newbiemmer
                          • Nov 2008
                          • 10

                          Mitä anturi nro 8 ohjaa? Koska tuo ei ole ainakaan mittariston lämpötilan anturi.

                          Harrastepelinä: E30 318iS -90 (hakusessa viripalikkaa)

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            Originally posted by Juza88 View Post
                            Mitä anturi nro 8 ohjaa? Koska tuo ei ole ainakaan mittariston lämpötilan anturi.

                            http://www.realoem.com/bmw/showparts...05&hg=11&fg=15
                            Koneen lämpötieto boksille, #6 on lämpömittarille.

                            Comment

                            • Räsis
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2008
                              • 420
                              • Joensuu

                              No menee ehkä hiukan OT puolelle, mutta en viitsi herätellä vanhoja peräkeskusteluita henkiin. Olen kuullut ristiriitaisia väitteitä siitä onko normaalia, että avoin perä vetää helposti lukkona? Siis jos on suunnilleen tasainen pito molemmilla renkailla niin molemmat renkaat vetävät(vaikka asfaltilla). Perässä uudet öljyt. Vanhojakin öljyjä siellä jonkin verran oli. Kuitenkin jos auton nostaa ilmaan. Ja pyörittää toista pyörää vaihde vapaalla, pyörii toinen rengas vastakkaiseen suuntaan jne. Perä toimii täysin moitteetta, mutta heräs vaan pieni epäilys että tuo saattaisi olla vetelemässä viimeisiään? ja vakio iS:än typ168 4.1

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by JaRb1 View Post
                                No menee ehkä hiukan OT puolelle, mutta en viitsi herätellä vanhoja peräkeskusteluita henkiin. Olen kuullut ristiriitaisia väitteitä siitä onko normaalia, että avoin perä vetää helposti lukkona? Siis jos on suunnilleen tasainen pito molemmilla renkailla niin molemmat renkaat vetävät(vaikka asfaltilla). Perässä uudet öljyt. Vanhojakin öljyjä siellä jonkin verran oli. Kuitenkin jos auton nostaa ilmaan. Ja pyörittää toista pyörää vaihde vapaalla, pyörii toinen rengas vastakkaiseen suuntaan jne. Perä toimii täysin moitteetta, mutta heräs vaan pieni epäilys että tuo saattaisi olla vetelemässä viimeisiään? ja vakio iS:än typ168 4.1
                                Tottakai molemmat renkaat vetää asfaltilla tai missä vaan niin kauan kun kumpikaan ei sudi vai mitä tarkoitat ? Ilm. e30 kun on 4.1 perä ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎