Announcement
Collapse
No announcement yet.
M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!
Collapse
X
-
M42 perään sopii tietääkseni samat lootat kuin M50, eli sieltä suunnalta vaikkapa ZF:n tekelettä ja varmasti kestää.
-
-
Originally posted by jr66 View PostMiksi pitäisi olla kestävämpi jos ei liity koneen viritykseen ?. Mutta koska ilmaisin itseäni nähtävästi liian epäselvästi, niin tarkennetaan sen verran että konetta ei ole tarkoitus jättää vakioksi. Tavoittelen ahtamalla n. 250-300hv:n tehoja, kuulosti sitten hullulta taikka ei.
Leave a comment:
-
-
Tää ei nyt liity ihan suoraan koneen viritykseen, mutta laitan tän nyt kuitenkin tänne: Sopiiko m42-koneen perään joku pikkugetraggia kestävämpi laatikko suoraan?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by C caddy View PostNyt on käyty konttorillakin leimaa hakemassa.
Päästöt näyttivät tältä...
Auto E30 '1990
tyhjäkäynnillä:
HC - 90 (rimaa hipoen)
CO% - 0,02
O2% - 0,70
CO2% - 15,0
>2000 r/min
HC - 26
CO% - 0,25
O2% - 0,42
CO2% - 15,0
lambda - 1,00
Ihan hyvin näillä nokilla mielestäni.
Jokos kävit siellä Karalalla säädättämässä?
Leave a comment:
-
-
Nyt on käyty konttorillakin leimaa hakemassa.
Päästöt näyttivät tältä...
Auto E30 '1990
tyhjäkäynnillä:
HC - 90 (rimaa hipoen)
CO% - 0,02
O2% - 0,70
CO2% - 15,0
>2000 r/min
HC - 26
CO% - 0,25
O2% - 0,42
CO2% - 15,0
lambda - 1,00
Ihan hyvin näillä nokilla mielestäni.
Leave a comment:
-
-
Itellä oli nostimet jumissa viime syksystä ja piti dieselmäisen raksutuksen.
Nostimet auki, putsaus, uudet öljyt, hetken ajoa ja taas käy nätisti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostAika jännä jutttu. Onko sulla nyt vakio lastu paikoillaan ja onko nokat hiotut? Vaihdoitko muuta osia kuin nuo nokat?
Itellä on nyt autossa paikoillaan imupuolella hiottu "shrick-kopio" ja pakonokka vakio ja Dbilaksen läppärungot, Dbilaksen lastulla niin pikkuisen nypyttää tyhjäkäynnillä niin että auto heiluu mutta kiekkamittari ei tärise.
Pitäisi itelläkin säädättää tuo auto jossain penkissä, mutta ennen sitä pitäisi saada nuo kaikki ylimääräiset rallatukset tuosta moottorista pois.
Onkos muilla kovin nätin kuuloisia noi m42 moottorit? Taitaa olla näissä "vähän" ominaisuutena että alkaa tulemaan noita dieselia muistuttavia ääniä moottorista.
"vanhalla" koneella kuului tietyllä kierroksilla vähän dieselmäistä rapinaa, mutta
nyt rempan jälkeen on täysin hiljainen.
(uusi jakoketju, nostajat yms)
Nokat on hiotut vakioista. Kanteen tehtiin R seetit.. ei muita virityksiä.
Pers dynolla väittäisin, että 10 - 15hp tullut lisää vakioon verrattuna.
Leave a comment:
-
-
Nostajat varmaan vähän tukossa jos rallattaa... Uusia vaan tilalle, tai voi kai niitä koittaa elvyttää fortella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by C caddy View PostNyt ois "uudella" moottorilla ajettu vajaa 100km. 270asteiset nokat 10mm nostolla. Käy tyhjää, kuin vakio moottori. Ei huomaa käynnistä, että ois nokkia muutettu. Vaikka vauhtipyörääkin kevennettiin 2kg, minkä pitäisi vaikuttaa huonontavasti tyhjäkäynti "käyttäytymiseen".
Päästömittarille en ole vielä päässyt, mutta väitän, että ei ole ongelma saada sallittuja arvoja sieltä.
Karalalle meinasin vielä viedä tuon.. sittempä näkee mitä se murhamoottori tuottaa
Itellä on nyt autossa paikoillaan imupuolella hiottu "shrick-kopio" ja pakonokka vakio ja Dbilaksen läppärungot, Dbilaksen lastulla niin pikkuisen nypyttää tyhjäkäynnillä niin että auto heiluu mutta kiekkamittari ei tärise.
Pitäisi itelläkin säädättää tuo auto jossain penkissä, mutta ennen sitä pitäisi saada nuo kaikki ylimääräiset rallatukset tuosta moottorista pois.
Onkos muilla kovin nätin kuuloisia noi m42 moottorit? Taitaa olla näissä "vähän" ominaisuutena että alkaa tulemaan noita dieselia muistuttavia ääniä moottorista.
Leave a comment:
-
Leave a comment: