Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Miuge
    replied
    M42 perään sopii tietääkseni samat lootat kuin M50, eli sieltä suunnalta vaikkapa ZF:n tekelettä ja varmasti kestää.

    Leave a comment:


  • Atte.H
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi pitäisi olla kestävämpi jos ei liity koneen viritykseen ?
    Se on vähän miten ajattelee. Tässä topicissa kun on mun käsityksen mukaan puhuttu pääasiassa juuri koneen virittämisestä, joten sen takia vähän mietin tuon laatikkokysymyksen laittamista tänne. Muutenkin täällä saa helposti vittuilua osakseen, jos on alle 500 postausta foorumilla . Mutta koska ilmaisin itseäni nähtävästi liian epäselvästi, niin tarkennetaan sen verran että konetta ei ole tarkoitus jättää vakioksi. Tavoittelen ahtamalla n. 250-300hv:n tehoja, kuulosti sitten hullulta taikka ei.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Atte.H View Post
    Tää ei nyt liity ihan suoraan koneen viritykseen, mutta laitan tän nyt kuitenkin tänne: Sopiiko m42-koneen perään joku pikkugetraggia kestävämpi laatikko suoraan?
    Miksi pitäisi olla kestävämpi jos ei liity koneen viritykseen ?

    Leave a comment:


  • Atte.H
    replied
    Tää ei nyt liity ihan suoraan koneen viritykseen, mutta laitan tän nyt kuitenkin tänne: Sopiiko m42-koneen perään joku pikkugetraggia kestävämpi laatikko suoraan?

    Leave a comment:


  • Jussi.M
    replied
    Originally posted by Freak View Post
    Hmmm...? :think
    Taisi olla kyl sillonen keskustelu kyseisestä plenumikotelosta jotain ihan muuta minkä muistin, never mind

    Leave a comment:


  • Freak
    replied
    Originally posted by C caddy View Post
    Nyt on käyty konttorillakin leimaa hakemassa.
    Päästöt näyttivät tältä...

    Auto E30 '1990

    tyhjäkäynnillä:

    HC - 90 (rimaa hipoen)
    CO% - 0,02
    O2% - 0,70
    CO2% - 15,0

    >2000 r/min

    HC - 26
    CO% - 0,25
    O2% - 0,42
    CO2% - 15,0
    lambda - 1,00

    Ihan hyvin näillä nokilla mielestäni.
    Ja kyseessä mitä ilmeisemmin oli vähäpäästöinen peli?
    Jokos kävit siellä Karalalla säädättämässä?

    Leave a comment:


  • C caddy
    replied
    Nyt on käyty konttorillakin leimaa hakemassa.
    Päästöt näyttivät tältä...

    Auto E30 '1990

    tyhjäkäynnillä:

    HC - 90 (rimaa hipoen)
    CO% - 0,02
    O2% - 0,70
    CO2% - 15,0

    >2000 r/min

    HC - 26
    CO% - 0,25
    O2% - 0,42
    CO2% - 15,0
    lambda - 1,00

    Ihan hyvin näillä nokilla mielestäni.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    On se
    Ei ole jos on kunnossa, kokemusta on.

    Leave a comment:


  • Miuge
    replied
    Itellä oli nostimet jumissa viime syksystä ja piti dieselmäisen raksutuksen.
    Nostimet auki, putsaus, uudet öljyt, hetken ajoa ja taas käy nätisti.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei ainakaan vakiokone.
    On se

    Leave a comment:


  • C caddy
    replied
    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Aika jännä jutttu. Onko sulla nyt vakio lastu paikoillaan ja onko nokat hiotut? Vaihdoitko muuta osia kuin nuo nokat?
    Itellä on nyt autossa paikoillaan imupuolella hiottu "shrick-kopio" ja pakonokka vakio ja Dbilaksen läppärungot, Dbilaksen lastulla niin pikkuisen nypyttää tyhjäkäynnillä niin että auto heiluu mutta kiekkamittari ei tärise.

    Pitäisi itelläkin säädättää tuo auto jossain penkissä, mutta ennen sitä pitäisi saada nuo kaikki ylimääräiset rallatukset tuosta moottorista pois.

    Onkos muilla kovin nätin kuuloisia noi m42 moottorit? Taitaa olla näissä "vähän" ominaisuutena että alkaa tulemaan noita dieselia muistuttavia ääniä moottorista.
    Vakio ohjelmalla vielä juu. Tein siis koko moottorin aikalailla uusiksi.
    "vanhalla" koneella kuului tietyllä kierroksilla vähän dieselmäistä rapinaa, mutta
    nyt rempan jälkeen on täysin hiljainen.
    (uusi jakoketju, nostajat yms)
    Nokat on hiotut vakioista. Kanteen tehtiin R seetit.. ei muita virityksiä.
    Pers dynolla väittäisin, että 10 - 15hp tullut lisää vakioon verrattuna.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Nostajat varmaan vähän tukossa jos rallattaa... Uusia vaan tilalle, tai voi kai niitä koittaa elvyttää fortella.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    Kyllähän se M42 on vähän räpätti käyntiääneltään.
    Ei ainakaan vakiokone.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Kyllähän se M42 on vähän räpätti käyntiääneltään.

    Leave a comment:


  • Jampsu87
    replied
    Originally posted by C caddy View Post
    Nyt ois "uudella" moottorilla ajettu vajaa 100km. 270asteiset nokat 10mm nostolla. Käy tyhjää, kuin vakio moottori. Ei huomaa käynnistä, että ois nokkia muutettu. Vaikka vauhtipyörääkin kevennettiin 2kg, minkä pitäisi vaikuttaa huonontavasti tyhjäkäynti "käyttäytymiseen".
    Päästömittarille en ole vielä päässyt, mutta väitän, että ei ole ongelma saada sallittuja arvoja sieltä.

    Karalalle meinasin vielä viedä tuon.. sittempä näkee mitä se murhamoottori tuottaa
    Aika jännä jutttu. Onko sulla nyt vakio lastu paikoillaan ja onko nokat hiotut? Vaihdoitko muuta osia kuin nuo nokat?
    Itellä on nyt autossa paikoillaan imupuolella hiottu "shrick-kopio" ja pakonokka vakio ja Dbilaksen läppärungot, Dbilaksen lastulla niin pikkuisen nypyttää tyhjäkäynnillä niin että auto heiluu mutta kiekkamittari ei tärise.

    Pitäisi itelläkin säädättää tuo auto jossain penkissä, mutta ennen sitä pitäisi saada nuo kaikki ylimääräiset rallatukset tuosta moottorista pois.

    Onkos muilla kovin nätin kuuloisia noi m42 moottorit? Taitaa olla näissä "vähän" ominaisuutena että alkaa tulemaan noita dieselia muistuttavia ääniä moottorista.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎