Announcement

Collapse
No announcement yet.

M42B18/318 IS viritys ja siihen liittyvät ongelmat!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • C caddy
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 47

    Originally posted by Jampsu87 View Post
    Aika jännä jutttu. Onko sulla nyt vakio lastu paikoillaan ja onko nokat hiotut? Vaihdoitko muuta osia kuin nuo nokat?
    Itellä on nyt autossa paikoillaan imupuolella hiottu "shrick-kopio" ja pakonokka vakio ja Dbilaksen läppärungot, Dbilaksen lastulla niin pikkuisen nypyttää tyhjäkäynnillä niin että auto heiluu mutta kiekkamittari ei tärise.

    Pitäisi itelläkin säädättää tuo auto jossain penkissä, mutta ennen sitä pitäisi saada nuo kaikki ylimääräiset rallatukset tuosta moottorista pois.

    Onkos muilla kovin nätin kuuloisia noi m42 moottorit? Taitaa olla näissä "vähän" ominaisuutena että alkaa tulemaan noita dieselia muistuttavia ääniä moottorista.
    Vakio ohjelmalla vielä juu. Tein siis koko moottorin aikalailla uusiksi.
    "vanhalla" koneella kuului tietyllä kierroksilla vähän dieselmäistä rapinaa, mutta
    nyt rempan jälkeen on täysin hiljainen.
    (uusi jakoketju, nostajat yms)
    Nokat on hiotut vakioista. Kanteen tehtiin R seetit.. ei muita virityksiä.
    Pers dynolla väittäisin, että 10 - 15hp tullut lisää vakioon verrattuna.
    TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
    Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

    Comment

    • MarttiKK
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 1638

      Originally posted by jr66 View Post
      Ei ainakaan vakiokone.
      On se

      Comment

      • Miuge
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 630
        • Tampere

        Itellä oli nostimet jumissa viime syksystä ja piti dieselmäisen raksutuksen.
        Nostimet auki, putsaus, uudet öljyt, hetken ajoa ja taas käy nätisti.
        Webshop - MRT Engineering
        Facebook - MRT Engineering
        Instagram - mrtengineering
        YouTube - miugemrt

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16497
          • Asikkala

          Originally posted by MarttiKK View Post
          On se
          Ei ole jos on kunnossa, kokemusta on.

          Comment

          • C caddy
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 47

            Nyt on käyty konttorillakin leimaa hakemassa.
            Päästöt näyttivät tältä...

            Auto E30 '1990

            tyhjäkäynnillä:

            HC - 90 (rimaa hipoen)
            CO% - 0,02
            O2% - 0,70
            CO2% - 15,0

            >2000 r/min

            HC - 26
            CO% - 0,25
            O2% - 0,42
            CO2% - 15,0
            lambda - 1,00

            Ihan hyvin näillä nokilla mielestäni.
            TIG hitsaukset. Alumiini, RST, musta yms. + koneistukset, sorvaus, jyrsintä.
            Pakoputkisto osat RST, Hitsattavat kierreholkit, Vanteiden korjaukset yms.

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2561
              • .

              Originally posted by C caddy View Post
              Nyt on käyty konttorillakin leimaa hakemassa.
              Päästöt näyttivät tältä...

              Auto E30 '1990

              tyhjäkäynnillä:

              HC - 90 (rimaa hipoen)
              CO% - 0,02
              O2% - 0,70
              CO2% - 15,0

              >2000 r/min

              HC - 26
              CO% - 0,25
              O2% - 0,42
              CO2% - 15,0
              lambda - 1,00

              Ihan hyvin näillä nokilla mielestäni.
              Ja kyseessä mitä ilmeisemmin oli vähäpäästöinen peli?
              Jokos kävit siellä Karalalla säädättämässä?
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • Jussi.M
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 85

                Originally posted by Freak View Post
                Hmmm...? :think
                Taisi olla kyl sillonen keskustelu kyseisestä plenumikotelosta jotain ihan muuta minkä muistin, never mind
                ---------------------------------------------
                BMW 316i Compact 1994 "Pörssimopo"

                Comment

                • Atte.H
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2009
                  • 96
                  • Suomi

                  Tää ei nyt liity ihan suoraan koneen viritykseen, mutta laitan tän nyt kuitenkin tänne: Sopiiko m42-koneen perään joku pikkugetraggia kestävämpi laatikko suoraan?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16497
                    • Asikkala

                    Originally posted by Atte.H View Post
                    Tää ei nyt liity ihan suoraan koneen viritykseen, mutta laitan tän nyt kuitenkin tänne: Sopiiko m42-koneen perään joku pikkugetraggia kestävämpi laatikko suoraan?
                    Miksi pitäisi olla kestävämpi jos ei liity koneen viritykseen ?

                    Comment

                    • Atte.H
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2009
                      • 96
                      • Suomi

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Miksi pitäisi olla kestävämpi jos ei liity koneen viritykseen ?
                      Se on vähän miten ajattelee. Tässä topicissa kun on mun käsityksen mukaan puhuttu pääasiassa juuri koneen virittämisestä, joten sen takia vähän mietin tuon laatikkokysymyksen laittamista tänne. Muutenkin täällä saa helposti vittuilua osakseen, jos on alle 500 postausta foorumilla . Mutta koska ilmaisin itseäni nähtävästi liian epäselvästi, niin tarkennetaan sen verran että konetta ei ole tarkoitus jättää vakioksi. Tavoittelen ahtamalla n. 250-300hv:n tehoja, kuulosti sitten hullulta taikka ei.

                      Comment

                      • Miuge
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 630
                        • Tampere

                        M42 perään sopii tietääkseni samat lootat kuin M50, eli sieltä suunnalta vaikkapa ZF:n tekelettä ja varmasti kestää.
                        Webshop - MRT Engineering
                        Facebook - MRT Engineering
                        Instagram - mrtengineering
                        YouTube - miugemrt

                        Comment

                        • Atte.H
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2009
                          • 96
                          • Suomi

                          Originally posted by M.ICE View Post
                          M42 perään sopii tietääkseni samat lootat kuin M50, eli sieltä suunnalta vaikkapa ZF:n tekelettä ja varmasti kestää.
                          Kiitos! ZF:n laatikot vaikuttaa kyllä hyviltä, vaihteensiirrotkin jämäkämmän oloisia kuin getrageissa. Taitavat olla vielä hieman hintavia :think.

                          Isoa getraggia(?) voisi harkita m50-koneen perästä tuohon. Ilmeisesti kestäisi kohtuudella vielä n. 300 heppasen koneen jatkona? Samaan konkurssiin olisi varmaan aiheellista hankkia myös se tukevampi kardaani, iso, lukollinen perä ja 325:n vetarit. Kutoskoneisten kardaanit ei taida kuitenkaan käydä suoraan tällaseen kokoonpanoon(?) Kytkimestä en vielä osaa sanoa oikein mitään, paitsi että vakio ei kestä .

                          Tuossa nyt vähän pohdintoja muustakin voimansiirrosta. Saa sanoa jos mun suunnitelmissa on jotain pahasti pielessä. Mikään kiire mulla ei vielä voimansiirron päivityksen kanssa oo, kun autoa tehdään eteenpäin aina rahatilanteen salliessa. (eli toisin sanoen hitaasti, mutta ei kovin varmasti )

                          edit: se unohtui vielä mainita, että taka-apurungon kiinnityskohdat on vahvistettu ylä- ja alapäistään
                          Last edited by Atte.H; 29-06-2010, 17:21.

                          Comment

                          • Slazha
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2284
                            • Joensuu/Syvyys

                            Oisko kellään infoa millä kombinaatioilla m42b18 sais laskettua puristuksia reilusti alle 10 Haaveissa ois m47 kampura ja vakio poraus, mutta minkäslaiset veivit ja männät pitäs olla? tiivisteeks tulee MLS tai cometic, paksuus tulee riippumaan minkälainen muu kokoonpano tulee.
                            Entäs tässäkin topicissa paljon puhutut hydrauliset nostimet? varmaan tulee toimimaan kunhan ei rajoitinta hirmusen ylös laita?
                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                            E36 318is class II, e30 turpo

                            Comment

                            • Jochen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1229
                              • Valkeakoski & Trondheim

                              Originally posted by Jochen View Post
                              Käsittääkseni (voi siis puhua paskaakin) E30 malleissa on ollut tuplamassa jos on ollut ilmastointi, muuten kai tavallinen. Kaikissa E36 malleissa olisi sitten tuplamassa, ilmastointia tai ei. Omassa ei ole ollut ilmastointia tehtaalta vaan se on asennettu jälkikäteen BMW:n toimesta ja tuntuu sille että siinä on tuplamassa. Voihan se olla vaihdettu ilmastointilaitteen asennuksen yhteydessäkin.
                              Puhuin paskaa. Omasta E36 M42 vehkeestä löytyi kiinteä vauhtis kun vihdoin ja viimein sain laatikon veks.

                              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                              Comment

                              • Räsis
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2008
                                • 421
                                • Joensuu

                                Originally posted by Slazha View Post
                                Oisko kellään infoa millä kombinaatioilla m42b18 sais laskettua puristuksia reilusti alle 10 Haaveissa ois m47 kampura ja vakio poraus, mutta minkäslaiset veivit ja männät pitäs olla? tiivisteeks tulee MLS tai cometic, paksuus tulee riippumaan minkälainen muu kokoonpano tulee.
                                Entäs tässäkin topicissa paljon puhutut hydrauliset nostimet? varmaan tulee toimimaan kunhan ei rajoitinta hirmusen ylös laita?
                                Lontoon kielellä mitä oon lukenut niin 7k rpm on vissiin aika limitillä. Ja siinä se omankin m42 rajotin on, eikä mitään ongelmia ole ollut useiden tuhansien kilometrien aikana. Ja reilu kun pyrin olemaan niin oon kyllä antanu koneelle happea Se kyllä ärsyttää kun välillä nostimien säksätys heijastuu seinästä tms auton sisälle turhan voimakkaana, vaikkei normaalisti pahasti säksätäkkään. Oonkin aatellu siirtymistä täyspitkään pannuun, kuitenki vaatis tuo pätkäkone pientä "huoltoa".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎