Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarno j
    BTCF Member
    • May 2010
    • 293
    • oulainen/ylivieska

    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Kylmästartissa kato inpalla mitä näyttää pyörintänopeutta.

    Kaikkein luotettavin on skoopata signaali että näkee pätkiikö jne.
    Skoopata signaali? Sama homma vielä auton kanssa, inpalla ei vikakoodeja, uus kampiakselin asentotunnistin paikoillaan, nyt teki semmoisen että kaupassa pyörähin kun sattui käyntiin lähtemään (tosi huonosti, ei käynyt alkuun kaikilla) auto kävi tyhjäkäyntiä n. Puolentunnin ajan, siitä sitten kotia ja auton sammutin ja n. 5mim sen jälkeen ei mitään yritystäkään käyntiin...
    E38 740

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5273
      • Pirkkala

      Originally posted by jarno j View Post
      Skoopata signaali? Sama homma vielä auton kanssa, inpalla ei vikakoodeja, uus kampiakselin asentotunnistin paikoillaan, nyt teki semmoisen että kaupassa pyörähin kun sattui käyntiin lähtemään (tosi huonosti, ei käynyt alkuun kaikilla) auto kävi tyhjäkäyntiä n. Puolentunnin ajan, siitä sitten kotia ja auton sammutin ja n. 5mim sen jälkeen ei mitään yritystäkään käyntiin...
      Siis todeta oskilloskoopilla että anturin signaali on sitä mitä kuuluukin. Muun muassa
      Pazi88:lla on aiheesta youtubessa video.

      En nyt jaksa mennä taaksepäin mutta onhan tarkistettu:

      -Bensanpaine? (mittaamalla)
      -puolien kunto?
      -Moottorin maa auton runkoon
      -Ota kaikki anturit irti paitsi kampi ja kaasuläppä. Kato lähteekö käntiin ja toimiiko paremmin.
      -Haiseeko ecu palaneelle tai onko saanu vettä
      -Johtosarjan kunto

      Ite lähtisin sulkemaan pois eri vaihtoehtoja sellaisilla keinoilla että aina syntyy varmuus siitä oliko vika siinä vai ei.
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • nikko1122
        BTCF Member
        • Nov 2012
        • 36
        • Fin

        740i epätasainen käynti

        Kaverille tuossa käytiin hakemassa 740 vm.96.... heti seuraavanan päivänä alkoi ongelmat.

        Käynti oli epätasaista, palanut öljy haisi ja ei vastannut kunnolla kaasuun. Noh autocomilla vika koodit ulos ja sieltä tuli että toinen lambda kokonaan pimeänä, toisesta esilämmitys ja lisäksi 1 ja 3 sylinterin sytytys kaatkoksia. Lisäksi sielä oli joku imusarjan lämmitin vika koodi (onko jokin autocomin huono suomennos)?

        Nyt tuli vaihdettua molemmat lambdat ja tulpat samalla huomattiin että yllätys yllätys oikean puoleine venttiilikoppa lainehti öljyä eli sinnekin tiiviteet.

        Nyt veto on tasaista ja vastaa kaasuun hyvin mutta tyhjäkäynti on silti erittäin epätasaista ja se imusarjan lämmitin vikakoodi pysyy. Livedataa katsomalla 1 lohkon lambda seilaa 80.0v - 150.0v välillä koko ajan ja 2 lohkon lambda on normaalisti 0.1 ja siitä normaalisti ylöspäin. Eli olisko imuvuoto jossakin? (Mutta vaan 1 lohkoon)? :think

        Ps. Kaikki vanhat tulpat oli aika valkeita

        Itsellä on samalla koneella e39 eli siitä voitais sekoittaa osia ja kokeilla kun vaan tietäis mitä.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5273
          • Pirkkala

          Tulppien väristä ei kannata paljon välittää.
          Imuvuodot tuosta etsisin ensin pois. Tarkista huohotinventtiilin kunto ensimmäisenä.

          Nämä m60 ja 62 topicit kun lukaset niin oot jo aika pitkälti selvillä tän koneen tempuista.

          Mainittakoon että bmw oma ecu sisältää ohjelman joka häiriintyy todella helposti eri asioista tyhjäkäynnillä. Lieneekö syynä päästöt. Mulla ess ohjelma käynti on parempi kuin ikinä omalla ohjelmalla. Toki koneen pitää olla kunnossa muutoinkin jotta käy hyvin.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • BMWFW24
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 276
            • Jämsä

            Mitenkäs m62b44tu koneen kuuluu käyttäytyä kun nostaa öljytikkua pois paikoiltaan tai avaa ölkykorkkia koneen käydessä? Pitäisikö vaikuttaa tyhjäkäyntiin mitenkään? Nyt ei vaikuttanut...
            ex. 316i e36 1991
            ex. 318iS Coupe e36 1992
            ex. 528iA Touring e39 1997
            ex 316i e30 1990, vaimon
            ex. X5 4.4i e53 2001
            ex 316 e46 2003, vaimon
            525iX e60 2008
            Z4 e85 2003, vaimon​

            Comment

            • Ranep
              BTCF Member
              • Mar 2015
              • 20
              • Kuopio

              E28 swap

              Osaisikohan joku neuvoa miten m62b35 moottorinohjauksen saisi toimimaan toisessa korissa? Pystyykö automaatin moottorinohjaukseen (bosch 1 429 884) laittamaan manuaalin kartat? Miten ews:n saa poistettua sekä mitä muita antureita ym. pitää ottaa pois, että se toimii toisessa korissa? Pystyykö automaatin johtosarjaa käyttämään? Tekniikka on peräisin e39 535ia:sta.

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8267
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Ranep View Post
                Osaisikohan joku neuvoa miten m62b35 moottorinohjauksen saisi toimimaan toisessa korissa? Pystyykö automaatin moottorinohjaukseen (bosch 1 429 884) laittamaan manuaalin kartat? Miten ews:n saa poistettua sekä mitä muita antureita ym. pitää ottaa pois, että se toimii toisessa korissa? Pystyykö automaatin johtosarjaa käyttämään? Tekniikka on peräisin e39 535ia:sta.
                Käytä mieluummin m60 sähköjä.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Ranep View Post
                  Osaisikohan joku neuvoa miten m62b35 moottorinohjauksen saisi toimimaan toisessa korissa? Pystyykö automaatin moottorinohjaukseen (bosch 1 429 884) laittamaan manuaalin kartat? Miten ews:n saa poistettua sekä mitä muita antureita ym. pitää ottaa pois, että se toimii toisessa korissa? Pystyykö automaatin johtosarjaa käyttämään? Tekniikka on peräisin e39 535ia:sta.
                  Originally posted by peto2 View Post
                  Käytä mieluummin m60 sähköjä.
                  Miks ei jokin aftermarket purnukkakin hoitaisi tuota asiaa näppärästi.
                  Ei tarvitse taistella ajonestojen yms. kanssa silloin.

                  Comment

                  • Gemmi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 3355
                    • Espoo

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Miks ei jokin aftermarket purnukkakin hoitaisi tuota asiaa näppärästi.
                    Ei tarvitse taistella ajonestojen yms. kanssa silloin.
                    Jep, hyppylangalla toteuttaa se että antaa startin pyöriä vaikka vaihdevalitsin ei ole P asennossa.

                    Comment

                    • Ranep
                      BTCF Member
                      • Mar 2015
                      • 20
                      • Kuopio

                      Originally posted by peto2 View Post
                      Käytä mieluummin m60 sähköjä.
                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      Miks ei jokin aftermarket purnukkakin hoitaisi tuota asiaa näppärästi.
                      Ei tarvitse taistella ajonestojen yms. kanssa silloin.
                      Tarkoitus olisi käyttä mahdollisimman paljon olemassa olevia osia. Aftermarket moottorinohjaustakin olen miettinyt, mutta taitaa olla liian hintava vaihtoehto intin päivärahoille.

                      Comment

                      • Gemmi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 3355
                        • Espoo

                        Originally posted by Ranep View Post
                        Tarkoitus olisi käyttä mahdollisimman paljon olemassa olevia osia. Aftermarket moottorinohjaustakin olen miettinyt, mutta taitaa olla liian hintava vaihtoehto intin päivärahoille.
                        Kdfi abaut 500€, taitaa tosin projektin toteutus olla aika mahdoton yhtälö intin päivärahoilla:think

                        Comment

                        • Ranep
                          BTCF Member
                          • Mar 2015
                          • 20
                          • Kuopio

                          Originally posted by Gemmi View Post
                          Kdfi abaut 500€, taitaa tosin projektin toteutus olla aika mahdoton yhtälö intin päivärahoilla:think
                          Suurin osa osista on hankittu, moottorinohjaus on viimeinen isompi juttu. Käykö tuo m60 kdfi m62:think. Pystyykö noilla kdfi Modul ja Basis korteilla ohjaaman m62?

                          Comment

                          • Bolshoi Booze
                            BTCF Member
                            • Jan 2015
                            • 21
                            • Kauhava

                            Onkos M60B40 nikasil lohkoon valmistettu kahdenlaisia mäntiä? Omasta koneesta löytyi männät, joissa öljyrenkaan ura 3mm korkea ja yhdessä "uudessa" männässä 2mm öljyrenkaan ura... :think Molemmat männät 88,985mm halkaisijaltaan eli varaosaluettelon mukaan nikasil mäntiä.
                            E36 340i Coupe
                            E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
                            Ex E36 325TDS Touring
                            Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
                            Ex E38 728iA

                            Korvenperä///Motorsport

                            Comment

                            • Jax_KiBez
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 2068
                              • Pirkanmaa

                              Mites M62B44 jakopään osapakettien kanssa kun TU:hun löytyy jokapaikasta jakopäänpaketti sisältänen kaiken ja myös kaikki löytyy erikseen, mutta tähän vanhempaan vanoksettomaan ei löydy, ja oon vertaillut osanumeroita niin ainoastaan vasempi laahain on eri osa, mutta sitten sitä laahainta ei tunnu löytyvän helposti tästä maailmasta, ja RealOEM sanoo ettei ole vaihdettavissa TU:n vastaavaan, mikä nyt sit on todellisuus?

                              11-31-1-704-945 on alkuperäinen osa
                              11-31-1-745-406 on TU:n osan :think
                              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                              _____________________________________
                              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                              Tästä mun kaluston showroomiin
                              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                              Comment

                              • peto2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 8267
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                                Mites M62B44 jakopään osapakettien kanssa kun TU:hun löytyy jokapaikasta jakopäänpaketti sisältänen kaiken ja myös kaikki löytyy erikseen, mutta tähän vanhempaan vanoksettomaan ei löydy, ja oon vertaillut osanumeroita niin ainoastaan vasempi laahain on eri osa, mutta sitten sitä laahainta ei tunnu löytyvän helposti tästä maailmasta, ja RealOEM sanoo ettei ole vaihdettavissa TU:n vastaavaan, mikä nyt sit on todellisuus?

                                11-31-1-704-945 on alkuperäinen osa
                                11-31-1-745-406 on TU:n osan :think
                                En sitte tiiä mistä oot etsiny -> https://www.ebay.de/sch/i.html?_from...c&LH_PrefLoc=3
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎