Originally posted by Urpo_rotta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
X
-
E38 740
-
-
Originally posted by jarno j View PostSkoopata signaali? Sama homma vielä auton kanssa, inpalla ei vikakoodeja, uus kampiakselin asentotunnistin paikoillaan, nyt teki semmoisen että kaupassa pyörähin kun sattui käyntiin lähtemään (tosi huonosti, ei käynyt alkuun kaikilla) auto kävi tyhjäkäyntiä n. Puolentunnin ajan, siitä sitten kotia ja auton sammutin ja n. 5mim sen jälkeen ei mitään yritystäkään käyntiin...
Pazi88:lla on aiheesta youtubessa video.
En nyt jaksa mennä taaksepäin mutta onhan tarkistettu:
-Bensanpaine? (mittaamalla)
-puolien kunto?
-Moottorin maa auton runkoon
-Ota kaikki anturit irti paitsi kampi ja kaasuläppä. Kato lähteekö käntiin ja toimiiko paremmin.
-Haiseeko ecu palaneelle tai onko saanu vettä
-Johtosarjan kunto
Ite lähtisin sulkemaan pois eri vaihtoehtoja sellaisilla keinoilla että aina syntyy varmuus siitä oliko vika siinä vai ei.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
740i epätasainen käynti
Kaverille tuossa käytiin hakemassa 740 vm.96.... heti seuraavanan päivänä alkoi ongelmat.
Käynti oli epätasaista, palanut öljy haisi ja ei vastannut kunnolla kaasuun. Noh autocomilla vika koodit ulos ja sieltä tuli että toinen lambda kokonaan pimeänä, toisesta esilämmitys ja lisäksi 1 ja 3 sylinterin sytytys kaatkoksia. Lisäksi sielä oli joku imusarjan lämmitin vika koodi (onko jokin autocomin huono suomennos)?
Nyt tuli vaihdettua molemmat lambdat ja tulpat samalla huomattiin että yllätys yllätys oikean puoleine venttiilikoppa lainehti öljyä eli sinnekin tiiviteet.
Nyt veto on tasaista ja vastaa kaasuun hyvin mutta tyhjäkäynti on silti erittäin epätasaista ja se imusarjan lämmitin vikakoodi pysyy. Livedataa katsomalla 1 lohkon lambda seilaa 80.0v - 150.0v välillä koko ajan ja 2 lohkon lambda on normaalisti 0.1 ja siitä normaalisti ylöspäin. Eli olisko imuvuoto jossakin? (Mutta vaan 1 lohkoon)? :think
Ps. Kaikki vanhat tulpat oli aika valkeita
Itsellä on samalla koneella e39 eli siitä voitais sekoittaa osia ja kokeilla kun vaan tietäis mitä.
Comment
-
-
Tulppien väristä ei kannata paljon välittää.
Imuvuodot tuosta etsisin ensin pois. Tarkista huohotinventtiilin kunto ensimmäisenä.
Nämä m60 ja 62 topicit kun lukaset niin oot jo aika pitkälti selvillä tän koneen tempuista.
Mainittakoon että bmw oma ecu sisältää ohjelman joka häiriintyy todella helposti eri asioista tyhjäkäynnillä. Lieneekö syynä päästöt. Mulla ess ohjelma käynti on parempi kuin ikinä omalla ohjelmalla. Toki koneen pitää olla kunnossa muutoinkin jotta käy hyvin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mitenkäs m62b44tu koneen kuuluu käyttäytyä kun nostaa öljytikkua pois paikoiltaan tai avaa ölkykorkkia koneen käydessä? Pitäisikö vaikuttaa tyhjäkäyntiin mitenkään? Nyt ei vaikuttanut...ex. 316i e36 1991
ex. 318iS Coupe e36 1992
ex. 528iA Touring e39 1997
ex 316i e30 1990, vaimon
ex. X5 4.4i e53 2001
ex 316 e46 2003, vaimon
525iX e60 2008
Z4 e85 2003, vaimon
Comment
-
-
E28 swap
Osaisikohan joku neuvoa miten m62b35 moottorinohjauksen saisi toimimaan toisessa korissa? Pystyykö automaatin moottorinohjaukseen (bosch 1 429 884) laittamaan manuaalin kartat? Miten ews:n saa poistettua sekä mitä muita antureita ym. pitää ottaa pois, että se toimii toisessa korissa? Pystyykö automaatin johtosarjaa käyttämään? Tekniikka on peräisin e39 535ia:sta.
Comment
-
-
Originally posted by Ranep View PostOsaisikohan joku neuvoa miten m62b35 moottorinohjauksen saisi toimimaan toisessa korissa? Pystyykö automaatin moottorinohjaukseen (bosch 1 429 884) laittamaan manuaalin kartat? Miten ews:n saa poistettua sekä mitä muita antureita ym. pitää ottaa pois, että se toimii toisessa korissa? Pystyykö automaatin johtosarjaa käyttämään? Tekniikka on peräisin e39 535ia:sta.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Ranep View PostOsaisikohan joku neuvoa miten m62b35 moottorinohjauksen saisi toimimaan toisessa korissa? Pystyykö automaatin moottorinohjaukseen (bosch 1 429 884) laittamaan manuaalin kartat? Miten ews:n saa poistettua sekä mitä muita antureita ym. pitää ottaa pois, että se toimii toisessa korissa? Pystyykö automaatin johtosarjaa käyttämään? Tekniikka on peräisin e39 535ia:sta.Originally posted by peto2 View PostKäytä mieluummin m60 sähköjä.
Ei tarvitse taistella ajonestojen yms. kanssa silloin.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostKäytä mieluummin m60 sähköjä.Originally posted by Muurahainen View PostMiks ei jokin aftermarket purnukkakin hoitaisi tuota asiaa näppärästi.
Ei tarvitse taistella ajonestojen yms. kanssa silloin.
Comment
-
-
Originally posted by Ranep View PostTarkoitus olisi käyttä mahdollisimman paljon olemassa olevia osia. Aftermarket moottorinohjaustakin olen miettinyt, mutta taitaa olla liian hintava vaihtoehto intin päivärahoille.
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostKdfi abaut 500€, taitaa tosin projektin toteutus olla aika mahdoton yhtälö intin päivärahoilla:think
Comment
-
-
Onkos M60B40 nikasil lohkoon valmistettu kahdenlaisia mäntiä? Omasta koneesta löytyi männät, joissa öljyrenkaan ura 3mm korkea ja yhdessä "uudessa" männässä 2mm öljyrenkaan ura... :think Molemmat männät 88,985mm halkaisijaltaan eli varaosaluettelon mukaan nikasil mäntiä.E36 340i Coupe
E36 328i Cabriolet Turbo 496Hp/597Nm @ 1.0bar
Ex E36 325TDS Touring
Ex E34 525i M50 Turbo 438Hp/552Nm @ 0.9bar
Ex E38 728iA
Korvenperä///Motorsport
Comment
-
-
Mites M62B44 jakopään osapakettien kanssa kun TU:hun löytyy jokapaikasta jakopäänpaketti sisältänen kaiken ja myös kaikki löytyy erikseen, mutta tähän vanhempaan vanoksettomaan ei löydy, ja oon vertaillut osanumeroita niin ainoastaan vasempi laahain on eri osa, mutta sitten sitä laahainta ei tunnu löytyvän helposti tästä maailmasta, ja RealOEM sanoo ettei ole vaihdettavissa TU:n vastaavaan, mikä nyt sit on todellisuus?
11-31-1-704-945 on alkuperäinen osa
11-31-1-745-406 on TU:n osan :thinkInstagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostMites M62B44 jakopään osapakettien kanssa kun TU:hun löytyy jokapaikasta jakopäänpaketti sisältänen kaiken ja myös kaikki löytyy erikseen, mutta tähän vanhempaan vanoksettomaan ei löydy, ja oon vertaillut osanumeroita niin ainoastaan vasempi laahain on eri osa, mutta sitten sitä laahainta ei tunnu löytyvän helposti tästä maailmasta, ja RealOEM sanoo ettei ole vaihdettavissa TU:n vastaavaan, mikä nyt sit on todellisuus?
11-31-1-704-945 on alkuperäinen osa
11-31-1-745-406 on TU:n osan :thinkF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment