Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 24venttiiliä
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 33
    • Vantaa

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Millainen oli kyseinen vikakoodi tarkemmin?
    Siitä ei tarkempaa tietoa, mutta tulpat tuli vaihdettua ja sillä ongelma poistui ja nyt auto toimi viikonpäivät ja alkoi tasskaasulla pätkimään, sekä tyhjäkäynnillä. Heti kun kaasua painaa tuntuu toimivan normaalisti.
    E34 530i -94
    Ex.E34 5251 -90

    Comment

    • alley
      Bimmer Rookie
      • Mar 2010
      • 53
      • oulu

      M60

      Onko joku laittanut apulaitehihnaa pyörimään ilman tehostajanpumppua. Löysin netistä jonkun ohjeen jonka mukaan koitin mutta ei taho mennä remmi paikalleen. Liian tiukka. Entä onko joku laittanut vesipumppuun pienempää hihnapyörää. Käykö joku / jostakin suoraan.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5273
        • Pirkkala

        Originally posted by alley View Post
        Onko joku laittanut apulaitehihnaa pyörimään ilman tehostajanpumppua. Löysin netistä jonkun ohjeen jonka mukaan koitin mutta ei taho mennä remmi paikalleen. Liian tiukka. Entä onko joku laittanut vesipumppuun pienempää hihnapyörää. Käykö joku / jostakin suoraan.
        Tehostimesta en tiedä mutta pumpussa minulla ja muutamilla muilla on pienempi pyörä.
        Kyseleppä nimimerkki mrrk vieläkö hänellä on tavaraa
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • jarno j
          BTCF Member
          • May 2010
          • 293
          • oulainen/ylivieska

          Onko muilla ollut ongelmia kylmökäynnistyksen kanssa? Itellä ei millään käyntiin kylmemmällä ilmalla -(-10c ylös) vaikka auto roikassa ja moottorin lämmöt koholla.
          Tunnin verran autoa lämpimässä kun pitää ei mitään ongelmaa
          Tuolla roikassa olemisella ei merkitystä siihen asiaan,aamulla oli 5h roikassa ei lähtenyt käyntiin sen jälkeen iltaan asti ilman roikkaa ei käyntiin,vetästiin lämpimään halliin pariksi tunniksi lähti kuin palmun alta käyntiin
          Autona 96v 735
          Mitään vikakoodeja ei anna
          E38 740

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5273
            • Pirkkala

            Originally posted by jarno j View Post
            Onko muilla ollut ongelmia kylmökäynnistyksen kanssa? Itellä ei millään käyntiin kylmemmällä ilmalla -(-10c ylös) vaikka auto roikassa ja moottorin lämmöt koholla.
            Tunnin verran autoa lämpimässä kun pitää ei mitään ongelmaa
            Tuolla roikassa olemisella ei merkitystä siihen asiaan,aamulla oli 5h roikassa ei lähtenyt käyntiin sen jälkeen iltaan asti ilman roikkaa ei käyntiin,vetästiin lämpimään halliin pariksi tunniksi lähti kuin palmun alta käyntiin
            Autona 96v 735
            Mitään vikakoodeja ei anna

            Imuilman lämpöanturi näyttää väärin ja rikastus ei riitä käynnistykseen? Arvaus vain toki pielessä voi olla vaikka mikä muukin.
            Inpalla tuota olisi hyvä tutkia että mitä anturit näyttää pakkasella.

            Kokeile nyhtää antureiden piuhoja irti ja kokeile onko vaikutusta.
            Vanha m60 käy muistaakseni jos kampiakseli ja kaasuläppä on kiinni ja muut irti. M62 en ole varma.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • jarno j
              BTCF Member
              • May 2010
              • 293
              • oulainen/ylivieska

              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Imuilman lämpöanturi näyttää väärin ja rikastus ei riitä käynnistykseen? Arvaus vain toki pielessä voi olla vaikka mikä muukin.
              Inpalla tuota olisi hyvä tutkia että mitä anturit näyttää pakkasella.

              Kokeile nyhtää antureiden piuhoja irti ja kokeile onko vaikutusta.
              Vanha m60 käy muistaakseni jos kampiakseli ja kaasuläppä on kiinni ja muut irti. M62 en ole varma.
              Anturit näyttää ihan oikein,voisikohan pensapumppu ruveta oikutteleemaan pelkästään kylmällä ilmalla?
              E38 740

              Comment

              • Morkai
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 3197
                • Saarijärvi

                Originally posted by jarno j View Post
                Onko muilla ollut ongelmia kylmökäynnistyksen kanssa? Itellä ei millään käyntiin kylmemmällä ilmalla -(-10c ylös) vaikka auto roikassa ja moottorin lämmöt koholla.
                Tunnin verran autoa lämpimässä kun pitää ei mitään ongelmaa
                Tuolla roikassa olemisella ei merkitystä siihen asiaan,aamulla oli 5h roikassa ei lähtenyt käyntiin sen jälkeen iltaan asti ilman roikkaa ei käyntiin,vetästiin lämpimään halliin pariksi tunniksi lähti kuin palmun alta käyntiin
                Autona 96v 735
                Mitään vikakoodeja ei anna
                Klassinen kampiakselinasennontunnistinoire.
                sigpic
                E23 728iA V8-projekti
                E38 730D -projekti
                E39 540iA -projekti
                I01 i3 -projekti

                Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                Comment

                • jarno j
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 293
                  • oulainen/ylivieska

                  Originally posted by Morkai View Post
                  Klassinen kampiakselinasennontunnistinoire.
                  Täytyypä se tarkastaa ja tarvittaessa vaihtaa, saako sen toimintaa Mitattua milläänlailla?
                  E38 740

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    Originally posted by jarno j View Post
                    Täytyypä se tarkastaa ja tarvittaessa vaihtaa, saako sen toimintaa Mitattua milläänlailla?
                    Kylmästartissa kato inpalla mitä näyttää pyörintänopeutta.

                    Kaikkein luotettavin on skoopata signaali että näkee pätkiikö jne.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      Oliko kellään tuota gulf-mallin öljynsuodatinkoteloa ja ootko mittaillut miten tuo termostaatti/kierto toimii?


                      Tänään käyttelin koneen kuumaksi ja tsekkasin ettei ole vuotoja tms, niin samalla seurasin kuinka alkaa jäähy/linjat lämpeemään. Piti aika lämmin jo olla öljyn olla että alkoi jäähylle menevässä letkussa lämpö tuntumaan. Sitten kun oli suodatinkotelo/ letkut koneesta niin kuumat ettei kärsinyt kättä laittaa niin kennokin alkoi lämpeemään hiljalleen.
                      En paikallaan saanut, tai viittinyt kierrättää että ois saanut tuosta vielä selvästi kuumemmaksi öljyjä, mutta jäähy ja sen linjasto tuntui hieman viileemmälle kuin moottorin linjat/suodatin.

                      Eli kun tuo ei ole "on/off" termostaatti, niin sulkeutuuko tuo termostaatti lopulta ja kaikki kierto kennon kautta, vai meneeko myös kuumana osa aina termostaatin ohi suoraan koneeseen?
                      Last edited by bemmeri; 26-01-2018, 20:44.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Oliko kellään tuota gulf-mallin öljynsuodatinkoteloa ja ootko mittaillut miten tuo termostaatti/kierto toimii?


                        Tänään käyttelin koneen kuumaksi ja tsekkasin ettei ole vuotoja tms, niin samalla seurasin kuinka alkaa jäähy/linjat lämpeemään. Piti aika lämmin jo olla öljyn olla että alkoi jäähylle menevässä letkussa lämpö tuntumaan. Sitten kun oli suodatinkotelo/ letkut koneesta niin kuumat ettei kärsinyt kättä laittaa niin kennokin alkoi lämpeemään hiljalleen.
                        En paikallaan saanut, tai viittinyt kierrättää että ois saanut tuosta vielä selvästi kuumemmaksi öljyjä, mutta jäähy ja sen linjasto tuntui hieman viileemmälle kuin moottorin linjat/suodatin.

                        Eli kun tuo ei ole "on/off" termostaatti, niin sulkeutuuko tuo termostaatti lopulta ja kaikki kierto kennon kautta, vai meneeko myös kuumana osa aina termostaatin ohi suoraan koneeseen?
                        Mulla on, öljynlämmöt pyörii jossain 90-100c riippuu ajoviimasta vai onko paikallaan.
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • gedu
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2011
                          • 94
                          • Helsinki

                          90-100 on ihan söpö öljynlämpö, jos se myös rankoessa pysyy tuossa (toki paskarinkiä sutiessa nousee varmasti ylöspäin).

                          Vanhassa Audissa itselläni öljynjäähykierron termari aukesi täysin vasta 130C lämmöissä... vaati muutaman kierroksen radalla, että tuonne nousi, mutta siinä pysyi sitte viisari paikoillaan, vaikka jatko ajamista. (jostain syystä tykkäsin käyttää 10W60 öljyjä ratapäivillä :P)
                          Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

                          -01 E39 540iA touring
                          Ex -94 E34 540iA touring

                          Comment

                          • 24venttiiliä
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 33
                            • Vantaa

                            Originally posted by 24venttiiliä View Post
                            Siitä ei tarkempaa tietoa, mutta tulpat tuli vaihdettua ja sillä ongelma poistui ja nyt auto toimi viikonpäivät ja alkoi tasskaasulla pätkimään, sekä tyhjäkäynnillä. Heti kun kaasua painaa tuntuu toimivan normaalisti.
                            Edit. Vika pysyy päällä edelleen, tuossa taas viikonpäivät tuntui toimivan normaalisti, kunnes perjantaina huomasin, että auto ei kierrä yli 4500rpm siihen asti vetää normaalisti ja 4500kierrokseen jää paukuttamaan ihan kuin rajotin tulisi vastaan. Vikakoodeja kävin lukemassa ja vikakoodeiksi antoi kampiakselin asentotunnistimen ja kaikki suuttimet. Voiko kampiakselin asentotunnistin väärin toimiessaan oireilla tuolla tavoin?
                            E34 530i -94
                            Ex.E34 5251 -90

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5273
                              • Pirkkala

                              Originally posted by 24venttiiliä View Post
                              Edit. Vika pysyy päällä edelleen, tuossa taas viikonpäivät tuntui toimivan normaalisti, kunnes perjantaina huomasin, että auto ei kierrä yli 4500rpm siihen asti vetää normaalisti ja 4500kierrokseen jää paukuttamaan ihan kuin rajotin tulisi vastaan. Vikakoodeja kävin lukemassa ja vikakoodeiksi antoi kampiakselin asentotunnistimen ja kaikki suuttimet. Voiko kampiakselin asentotunnistin väärin toimiessaan oireilla tuolla tavoin?

                              Minun mielestä kyllä voi. Lähinnä siis kampiakselin asentotieto.

                              Suuttimien koodiiin suhtautuisin varauksella kunnes muut asiat kunnossa.
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • Roisto
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 2542
                                • Kajaani

                                Originally posted by 24venttiiliä View Post
                                Edit. Vika pysyy päällä edelleen, tuossa taas viikonpäivät tuntui toimivan normaalisti, kunnes perjantaina huomasin, että auto ei kierrä yli 4500rpm siihen asti vetää normaalisti ja 4500kierrokseen jää paukuttamaan ihan kuin rajotin tulisi vastaan. Vikakoodeja kävin lukemassa ja vikakoodeiksi antoi kampiakselin asentotunnistimen ja kaikki suuttimet. Voiko kampiakselin asentotunnistin väärin toimiessaan oireilla tuolla tavoin?
                                Tarvikeanturin vaihdettuani (alkuperäisen kuoltua kerrasta) "rajoitin" löytyi noin 3000rpm, välystä runkkaamalla päästiin noin 5000rpm:ään. Sitten loppui kärsivällisyys ja ostin sinne OEM-anturin, toimi taas kuin unelma. Eli osta eka OEM-anturi, nollaa koodit ja lue uudestaan, tuskin tulee suuttimista enää herjaa.
                                2001 E39 525iA
                                1992 E34 "540i/5"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎