Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scitso
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 2817
    • Kuusankoski

    Originally posted by Re-pe View Post
    Kellään mitään tietoa?
    Itselläni kans vastaavanlainen omassa 540i.ssä ilmamäärä näyttää järkeviä. mutta tuo asteikon maksimi on jostain syystä todnäk väärin. Huutomerkki tulee kun maksimi arvo täyttyy.
    Vika koodi tulee joo nakutusanturin signaalista.
    E34 525i Touring -96 "Iris"
    E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
    E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
    E46 328ia Sedan -98 "HOI"
    E61 530d Touring -04

    ex. E39 520ia Touring -98
    ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
    ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
    ex. E28 520i -82

    Comment

    • K_olli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2010
      • 267
      • Lappeenranta

      Tässä ois edessä E34seen M62B44 swappi.

      Mietin vaan mitähän osia jakopäähän kannattaisi uusia ihan varmuuden varalle (laahaimet kiristin ketju) ? Ja jos niin mistä kannattaa tilata? Kyseessä siis vanokseton Moottori

      Jakopää ei siis äännä kylmänäkään ja 305 tonnia oli auton taulussa josta se otettiin. Moottori on vaan niin kätevästi pukissa, niin nyt ois helppo suorittaa huoltoa.
      Last edited by K_olli; 29-08-2017, 16:59.
      "Eihän se ahdin pakollinen oo, mut on se hyvä aina olla"

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5273
        • Pirkkala

        Originally posted by K_olli View Post
        Tässä ois edessä E34seen M62B44 swappi.

        Mietin vaan mitähän osia jakopäähän kannattaisi uusia ihan varmuuden varalle (laahaimet kiristin ketju) ? Ja jos niin mistä kannattaa tilata? Kyseessä siis vanokseton Moottori

        Jakopää ei siis äännä kylmänäkään ja 305 tonnia oli auton taulussa josta se otettiin. Moottori on vaan niin kätevästi pukissa, niin nyt ois helppo suorittaa huoltoa.
        Tee ihmeessä. Tai siis avaa ensin ja katso missä kunnossa osat. Yleensä paskana jos ei oo jo tehty. Noilla metreillä ihan mahdollista että tehty.

        Osat pielmeier, esim.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Forsmanni
          BTCF Member
          • Sep 2013
          • 146
          • Turku, Finland

          Mittaristo

          Tosiaan m60 pata menossa veneeseen ja tarvis saada koneen lämpömittari ja kierroslukumittari toimimaan. Mistä mittaristo ottaa tiedot itseensä? Pyöreä iso liitin koneenjohtosarjassa?? Jos ja kun löytyy oikeat johdot saako niihin helposti liitettyä jonkun tarvike mittarin vai onko helpompi vain ostaa vaikka e38 mittaristo ja asentaa se veneeseen?
          -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
          -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
          -Plancraft BMW Boat
          (b130/m10b20-->m60b40)
          EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
          EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
          EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
          EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
          EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by Forsmanni View Post
            Tosiaan m60 pata menossa veneeseen ja tarvis saada koneen lämpömittari ja kierroslukumittari toimimaan. Mistä mittaristo ottaa tiedot itseensä? Pyöreä iso liitin koneenjohtosarjassa?? Jos ja kun löytyy oikeat johdot saako niihin helposti liitettyä jonkun tarvike mittarin vai onko helpompi vain ostaa vaikka e38 mittaristo ja asentaa se veneeseen?
            Eikö toi olis helpoin tehdä ihan irrallisilla mittareilla. Tuninki kiekka mittari ja vastaava lämpömittari.
            Sillon lämpötilakin olis todellinen, ei tietokoneen vakauttama. Jossa mittari sojottaa keskellä vaikka lämmöt vaihtelee tyyliin 70-100 välillä
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Forsmanni
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 146
              • Turku, Finland

              Originally posted by jannmann View Post
              Eikö toi olis helpoin tehdä ihan irrallisilla mittareilla. Tuninki kiekka mittari ja vastaava lämpömittari.
              Sillon lämpötilakin olis todellinen, ei tietokoneen vakauttama. Jossa mittari sojottaa keskellä vaikka lämmöt vaihtelee tyyliin 70-100 välillä
              Hyvä pointti Osaatko sanoa mistä johdoista saa tiedot kyseisille mittareille?
              -e70 X5 -07 (M57TU2D30) "Space Grey"
              -e38 730iA -95 (M60b30) "Orient Blue"
              -Plancraft BMW Boat
              (b130/m10b20-->m60b40)
              EX: F11 520d -11 (N47d20c) "Alpin white"
              EX: e53 X5 4.4i -00 (M62b44Tu) "Titan Silver"
              EX: e39 Touring 530iA -01 M-sport (M54b30) "Titan Silver"
              EX: e38 740iA -95 (M60b40) "Aspen Silver"
              EX: e39 Touring 528iA -97 (M52b28) "Arctic Silver"

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                Originally posted by Forsmanni View Post
                Hyvä pointti Osaatko sanoa mistä johdoista saa tiedot kyseisille mittareille?
                Lämpämittarin ottaisin sellaisen jossa oma anturi mukana. Se suoraan tai adapterin kanssa vakion anturin paikalle.
                Kierrosluku taas sellaisen mittarin ohjeen joka toimii cop puolan kanssa.

                Tarvinnee joka tapauksessa muutaman uuden johdon vedon että toimii. Lämpömittarin kanssa saa varmaan hyödynnettyä vanhat signaalijohdot ja virrat/maa löytyy kanssa varmaan moottorin johtosarjasta helposti kun tutkii kytkentäkaaviota.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • alley
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 53
                  • oulu

                  Eli kelpaako tarvike kierroslukumittarille moottorin rpm signaali joka tulee pyöreästä liittimestä. Kunhan mittari on mallia cop. Vai mitä tarkoitat muutamalla muulla johdolla, että toimii +-?

                  Originally posted by jannmann View Post
                  Lämpämittarin ottaisin sellaisen jossa oma anturi mukana. Se suoraan tai adapterin kanssa vakion anturin paikalle.
                  Kierrosluku taas sellaisen mittarin ohjeen joka toimii cop puolan kanssa.

                  Tarvinnee joka tapauksessa muutaman uuden johdon vedon että toimii. Lämpömittarin kanssa saa varmaan hyödynnettyä vanhat signaalijohdot ja virrat/maa löytyy kanssa varmaan moottorin johtosarjasta helposti kun tutkii kytkentäkaaviota.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    cop... Coil On Plug.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • jankko
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 101
                      • Sievi/Kouvola

                      E30.de sieltä löytää aika hyvin swappi hommiin tarvittavat tiedot sähköjen kanssa värkkäilyyn, voi olla apua veneen kanssakin

                      Comment

                      • jankko
                        BTCF Member
                        • Aug 2009
                        • 101
                        • Sievi/Kouvola

                        Mitkä on nakuantureitten 1-4 sijainnit koneessa?

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5273
                          • Pirkkala

                          Originally posted by jankko View Post
                          Mitkä on nakuantureitten 1-4 sijainnit koneessa?
                          Muistelen ja veikkaan että noudattavat sylinterien järjestystä.

                          Ykkönen apukuskinpuolella edessä ja kakkonen takana ja kuskinpuolella edessä kolmonen ja takana nelonen.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • jankko
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 101
                            • Sievi/Kouvola

                            Näin hieman arvelinki.

                            Originally posted by Urpo_rotta View Post
                            Muistelen ja veikkaan että noudattavat sylinterien järjestystä.

                            Ykkönen apukuskinpuolella edessä ja kakkonen takana ja kuskinpuolella edessä kolmonen ja takana nelonen.

                            Comment

                            • MikkoÄr
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 170
                              • Nokia

                              Onkos jollakulla kokemusta e39 M62tu automaatista->manuaaliksi muutoksesta? Lähinnä kiinnostaa, että mitä muutoksia ohjelmoinnin kannalta tarvitaan? Jos siitä lähdetään, että purkkeja ei aleta vaihtamaan esimerkiksi luovuttaja-autosta. Muilta osin on kutakuinkin tiedossa kyllä mitä kaikkea tarvii vaihtaa/lisätä. Kiinnostaisi hommana mikäli niin onnellisesti sattuisi käymään, että tuo automaatti alkaa enenevissä määrin osoittamaan antautumisen merkkejä.
                              2ZR-FXE

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by MikkoÄr View Post
                                Onkos jollakulla kokemusta e39 M62tu automaatista->manuaaliksi muutoksesta? Lähinnä kiinnostaa, että mitä muutoksia ohjelmoinnin kannalta tarvitaan? Jos siitä lähdetään, että purkkeja ei aleta vaihtamaan esimerkiksi luovuttaja-autosta. Muilta osin on kutakuinkin tiedossa kyllä mitä kaikkea tarvii vaihtaa/lisätä. Kiinnostaisi hommana mikäli niin onnellisesti sattuisi käymään, että tuo automaatti alkaa enenevissä määrin osoittamaan antautumisen merkkejä.
                                E39 on tullut manuaaliksi koodattua. Ensimmäisenä pitää varustelista (ZCS) muuttaa manuaaliksi ja sitten koodata auto. En nyt muista oliko eri softaversiot moottorinohjaukselle M62tu:ssa, ainakin M57 on erisoftat. Jos on erisoftat, niin sitten fläshää moottorinohjaukseen manuaalin softan. Paljon helpommalla pääsee kun koodaa vs yksiköitten vaihto. Jos fyysinen puoli on jo tiedossa, niin ei tuo koodaus mikään ameriikan temppu ole.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎