Announcement

Collapse
No announcement yet.

M60/M62 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by ritariässä View Post
    Tää V8b35 kyl aika lussu muutenkin, tuntuu et M54 3,0L kirkuvan puhdikkaammin.
    Vakio M54b30 on terävämpi vaikka paperilla tylsempi. Mutta m62b35 on mukava kone e39 koriin, letkeää ja kuminauha voimantuottoa.

    Originally posted by aae30 View Post
    korjasin normaali->riittävä

    edit: ota suoraa pari suutinta irti, säästyy sitä bensaakin sitte
    Miten suuttimet liittyi vanoksen toimintaan, ymmärrän kyllä pointin, mutta ei se vanoksesta sen tarpeellisempaa vaikuta tekevän

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      M62 Paisunta kokeiltu. Ylärajassa pysyy ja lämmetessä pinta alkaa nousta = kehittää painetta kun neste laajenee. Sammutuksessa jää ylarajaan.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by BMW525Xda View Post
        M62 Paisunta kokeiltu. Ylärajassa pysyy ja lämmetessä pinta alkaa nousta = kehittää painetta kun neste laajenee. Sammutuksessa jää ylarajaan.
        Älä käytä liian kuumaksi korkki auki M62 koneella kun lämmöt vakiona yli 100.

        Comment

        • jyyrä
          Bimmer Rookie
          • Aug 2008
          • 42

          M62 etsitään irto vanoksien tiiviseiden vaihtajaa

          Olisiko täällä joku jolla työkalut ja taitoa vaihtaa irto vanoksiin uudet tiivisteet?

          Moottori m62-tub44

          Yv tavoittaa.

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2817
            • Kuusankoski

            Originally posted by peto2 View Post
            Mulla käyttäytyy aivan samalla tavalla ja olen todennut että paisari on viallinen. Samalla osanumerolla oleva paisari E38:ssa käyttäytyy siten kuin sen pitäisikin. En ole jaksanut asialle tehdä mitään kun jos nesteen pinnan säätää kohdalleen auto käynnissä niin jäähdytysjärjestelmä toimii vallan mainiosti.
            Tää ongelma tuli esiin kun 5 vuotta sitten paisari halkes. Vanhalla oli paha sanoo ku siinä oli se tikku katki.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              Originally posted by Muurahainen View Post
              Älä käytä liian kuumaksi korkki auki M62 koneella kun lämmöt vakiona yli 100.
              Käytin noin 50c asti korkki auki. Nyt löin tulille ja ihmettelin kun ylävesiletku oli lutussa ja tyhjänä. Katsotaan kohta mikä paikka antaa periksi :think
              Last edited by BMW525Xda; 19-11-2020, 05:17.

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2727
                • .fi

                Kokemuksia PMC Motorsportin laatikon adaptereist/vauhtipyörist? Gs6-53dz hgd + m62 haluisin sovittaa yhteen.

                Vakion tarvikkeena myytävät kaksoismassat jne. pl. en nyt muista kuin jonkun setin TTV Racing:ilt n62 sopivana,
                jolla hintaa +1,5k£, eli ei oikein hitsaamalla houkuttelis, kun ei kuitenkaan sopivat paketitkaan mitään halpoja ole.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  Originally posted by aae30 View Post
                  Kokemuksia PMC Motorsportin laatikon adaptereist/vauhtipyörist? Gs6-53dz hgd + m62 haluisin sovittaa yhteen.

                  Vakion tarvikkeena myytävät kaksoismassat jne. pl. en nyt muista kuin jonkun setin TTV Racing:ilt n62 sopivana,
                  jolla hintaa +1,5k£, eli ei oikein hitsaamalla houkuttelis, kun ei kuitenkaan sopivat paketitkaan mitään halpoja ole.
                  Yksi tuollainen apadterikitti odottaa paketissa asennusta. Ainakin pintapuolisesti vaikuttaisi hyvin laadukkaalta setiltä, saa nähdä miten sopii paikoilleen.

                  Voin kirjoitella kokemuksia ja pistää kuvia kunhan pääsen vaihdelaatikkoswapin kimppuun joskus joulun / uudenvuoden jälkeen
                  Last edited by Jonsku; 24-11-2020, 10:47.
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • -kalevi-
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 507
                    • Tuusula

                    Originally posted by aae30 View Post
                    Kokemuksia PMC Motorsportin laatikon adaptereist/vauhtipyörist? Gs6-53dz hgd + m62 haluisin sovittaa yhteen.

                    Vakion tarvikkeena myytävät kaksoismassat jne. pl. en nyt muista kuin jonkun setin TTV Racing:ilt n62 sopivana,
                    jolla hintaa +1,5k£, eli ei oikein hitsaamalla houkuttelis, kun ei kuitenkaan sopivat paketitkaan mitään halpoja ole.
                    Minulla on PMC adapteri ja vauhtipyörä paikoillaan m60 perässä gs6-53dz laatikon kanssa. Nätisti osat sopii paikalleen ja vaikuttaa laadukkailta osilta. Ajoon en ole vielä autoa saanut, joten ei kokemusta käytöstä
                    E87 118d
                    E70 3.0d
                    Ex: E36 M3
                    Ex: E36 cabriolet m60b40
                    Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                    Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      Löytyisikö ideoita seuraavanlaiseen M60 starttiongelmaan;
                      -Kylmänä, puolilämpimänä yms starttaa normaalisti.
                      -Kuumana pyörittää kyllä mutta ei sytytä vaikka kuinka pitkään starttailee, bensa tuoksuu hitusen muttei yskäise kertaakaan. Kunhan viilenee jonkinaikaa niin lähtee käyntiin normaalisti.

                      Vaihdettu; startti, kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin.
                      Bensapumppu pyörii normaalisti kun virrat kääntää päälle eli paineet pitäisi olla ok, varsinkin kun ei muuten oireile yhtään.

                      Seuraavana listalla jäähdytinnesteen lämpötila-anturi sekä imuilman lämpötila-anturi. Kunhan saan INPA;n taas rokkaamaan niin pääsee kurkkimaan livedataa josko sieltä selviäisi lisää.

                      Yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen että onkohan näissä minkäänlaista DME;hen sisäänrakennettua lämpötilasuojaa? Tässä kyseisessä autossa DME on suht kuumassa paikassa joten saattaa käydä suht lämpimänä, vaikka vieressä onkin puhallin hieman viilentämässä..

                      Kytkentäkaavioiden mukaan "se moottorinohjainboksin lähellä oleva lämpötila-anturi" ohjaa ainoastaan läheistä tuuletinta eikä ole mitenkään kytköksissä itse DME;hen, joten ei pitäisi olla siitä ainakaan kiinni.


                      Ideas welcome!
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5273
                        • Pirkkala

                        Originally posted by Jonsku View Post
                        Löytyisikö ideoita seuraavanlaiseen M60 starttiongelmaan;
                        -Kylmänä, puolilämpimänä yms starttaa normaalisti.
                        -Kuumana pyörittää kyllä mutta ei sytytä vaikka kuinka pitkään starttailee, bensa tuoksuu hitusen muttei yskäise kertaakaan. Kunhan viilenee jonkinaikaa niin lähtee käyntiin normaalisti.

                        Vaihdettu; startti, kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin.
                        Bensapumppu pyörii normaalisti kun virrat kääntää päälle eli paineet pitäisi olla ok, varsinkin kun ei muuten oireile yhtään.

                        Seuraavana listalla jäähdytinnesteen lämpötila-anturi sekä imuilman lämpötila-anturi. Kunhan saan INPA;n taas rokkaamaan niin pääsee kurkkimaan livedataa josko sieltä selviäisi lisää.

                        Yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen että onkohan näissä minkäänlaista DME;hen sisäänrakennettua lämpötilasuojaa? Tässä kyseisessä autossa DME on suht kuumassa paikassa joten saattaa käydä suht lämpimänä, vaikka vieressä onkin puhallin hieman viilentämässä..

                        Kytkentäkaavioiden mukaan "se moottorinohjainboksin lähellä oleva lämpötila-anturi" ohjaa ainoastaan läheistä tuuletinta eikä ole mitenkään kytköksissä itse DME;hen, joten ei pitäisi olla siitä ainakaan kiinni.


                        Ideas welcome!
                        Ruokippa varovasti juottobensalla kuumana, jos lähtee niin sillon se ei vaan saa tavaraa jostakin syystä.

                        Mulla on itellä tämmönen poissulkeva menetelmä näissä autohommissa, joka on osoittautunut hyväksi.

                        M60 tapauksessa voit myös nyhtää kaikki anturit patsi kampiakselin irti ja todennella missä vaiheessa joku asia muuttuu.
                        Käsittääkseni tuo käyttää jotakin kiinteää arvoa jos anturitieto puuttuu

                        Kylmäsprayllä voi myös yrittää vaikuttaa eri juttuihin
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • mige95
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 1182
                          • lahti

                          Originally posted by aae30 View Post
                          Kokemuksia PMC Motorsportin laatikon adaptereist/vauhtipyörist? Gs6-53dz hgd + m62 haluisin sovittaa yhteen.

                          Vakion tarvikkeena myytävät kaksoismassat jne. pl. en nyt muista kuin jonkun setin TTV Racing:ilt n62 sopivana,
                          jolla hintaa +1,5k£, eli ei oikein hitsaamalla houkuttelis, kun ei kuitenkaan sopivat paketitkaan mitään halpoja ole.

                          Viimekesän ajellut kyseisellä setillä, mikäs siinä ykköne vähä lyhyt 3.15 perävälityksellä, 2 vaihteella monesti lähdin paikaltaa. Laatikkoo joudut startille tehä paikkaa ja jos tu kone niin kampiakselin asentotunnistimelle paikka laatikkoo (paikkahan on fyysisesti siinä adapterissa) mutta lovi pitää laatikkoo tehdä.
                          -g20 330e
                          -e31 840ci sc
                          -e46 316i (m52tub25)

                          EX- f11 530d lci
                          Ex- f01 730d
                          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                          Ex: -06 e61 535d m-sport
                          Ex:-02 e39 530d manual
                          Ex -93 e34 520i

                          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                          M62tu ajoitustyökalut.
                          N47/n57 ajoitustyökalut.

                          Comment

                          • aae30
                            BTCF Member
                            • May 2010
                            • 2727
                            • .fi

                            Originally posted by mige95 View Post
                            Viimekesän ajellut kyseisellä setillä, mikäs siinä ykköne vähä lyhyt 3.15 perävälityksellä, 2 vaihteella monesti lähdin paikaltaa. Laatikkoo joudut startille tehä paikkaa ja jos tu kone niin kampiakselin asentotunnistimelle paikka laatikkoo (paikkahan on fyysisesti siinä adapterissa) mutta lovi pitää laatikkoo tehdä.
                            Ok, kiitokset infosta. On setti tulossa, ja käyttöön näillä näkymin juurikin 3,15 kanssa, tai ainakin näin alkuun:think.
                            Sorry I'm Not Sorry
                            E34 540iA 93 sedan
                            E34 540iA 93 sedan
                            E39 530iA 00 touring

                            Comment

                            • Scitso
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 2817
                              • Kuusankoski

                              Originally posted by Scitso View Post
                              Tää ongelma tuli esiin kun 5 vuotta sitten paisari halkes. Vanhalla oli paha sanoo ku siinä oli se tikku katki.
                              No nyt näkyy olevan vesipumppun laakeri pettäneen ja nesteet pihalle.
                              E34 525i Touring -96 "Iris"
                              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                              E61 530d Touring -04

                              ex. E39 520ia Touring -98
                              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                              ex. E28 520i -82

                              Comment

                              • RikuBMW
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2006
                                • 712
                                • Laitila

                                Öljypohja murheita, olen varmaan ennenkin asiaa kysellyt, mutta onko ainut vaihtoehto takasumpulliseen pohjaan tehdä muutos N62-koneen pohjalla?
                                Etupäässä oleva sumppu ei käy projektiin mitenkään, kun pitäis saada n.30cm konetta taaemmas ja myös alemmas.
                                Mercedes-Benz Vito 114Cdi vm.-17
                                Mercedes-Benz C200Cdi vm.-16
                                Bmw E30 320i Cabriolet vm.-90 bagged

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎