Kumihan siinä pullistuu, ei se ratas, keskipakovoiman vaikutuksesta kun kierrokset nousee jolloin se kiristää ketjua, tosin kun ketju siirtyy kampiakselilla kauemmaksi rattaasta niin ketjun rullan ja rattaan hampaan välys kasvaa... No ok, ei siinä milleistä varmaankaan puhuta, tiedä miten tuo on laskettu vai heitetty nopalla.
Eli se kumikaulus rattaan ympärillä työntää ketjua ulospäin rattaasta, nyt meni perille. Mielenkiintoinen ratkaisu, miksiköhän tällaiseen on tehtaalla päädytty?
ok, nyt ymmärrän toimintaperiaatteen. Mitä kovemmat kierrokset sitä tiukemmalle ketju menee. Ketjunkiristäjällä ketjun kireys pysyy vakiona noin suurinpiirtein eikä kuormita pumpun akselia niin paljon. Eikä edes takas kiristyvä ketju ole varmaan kestävä.
Mistäs sen tietää kumpiko patentti enemmän pumpun akselia rasittaa ?
Eli se kumikaulus rattaan ympärillä työntää ketjua ulospäin rattaasta, nyt meni perille. Mielenkiintoinen ratkaisu, miksiköhän tällaiseen on tehtaalla päädytty?
Niinpä, miksi ? Kuten totesin, ketjun ja rattaan välys kasvaa tai oikeamminkin sitä välystä tulee siinä vaiheessa kun kumi venyy. Jos venyy :think Emt...
Jos mekaanisen s50 kiristäjän laittaa, veistää ne kumit siitä rattaan sivuista pois niin ei toimi keskipakokiristäjä eikä tarvitse teettää uutta ketjupyörää. En tosin ole nähnyt kuin kuvissa tämän ketjupyörän.
Omasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin
Omasta m50 löytyy alunperin molemmat. Itse ajattelin noiden kumien hiljetävän rattaan ja ketjun ääniä? Kumi löytyy myös pakonokan siitä isommasta rattaastakin
Minulta ääni tälle teorialle.
Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.
Minä olen aina ollut sitä mieltä että kaikkia ketjuja rasittaa eniten kampiakselin nykivä pyöriminen.
Ymmärtääkseni siksi myös 4 syl. Dieselien jakopää on ongelmallisempi kuin 6 syl. Joka käy tasaisemmin.
Toinen seikka on resonanssivärähtelyt joita eri osissa alkaa ilmetä isoilla kierroksilla. Ne pystyvät pahimmillaan rikkomaan lähes mitä tahansa.
Ja taistelua resonansseja vastaan on todella vaikea voittaa edes korkeimmalla (F1) tasolla.
Alkuperäisessä ketjupyörässä on boorit, ei sovi suoraan uuteen akseliin. Onko tarkoitus viilata sopivaksi vai saako jostain eri hintaan sopivan ketjupyörän.
Alkuperäisessä ketjupyörässä on boorit, ei sovi suoraan uuteen akseliin. Onko tarkoitus viilata sopivaksi vai saako jostain eri hintaan sopivan ketjupyörän.
Kai tuohon hintaan tulee ketjupyörä mukana. Vac setissä ainakin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
En tiedä onko jo ollut täällä, mutta tuollainen tuli naamakirjassa vastaan.
Achilleksen setissä on vielä ruuvin kannassa reikä ja mukana tulee safety wire. Muuten näyttäs samalta paketilta samoilla myyntipuheilla. Hintakin samoilla luokilla.
Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
En löytäny selkeetä vastausta muualta.
Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?
En löytäny selkeetä vastausta muualta.
Projekti on siinä vaiheessa et koneesee sähköjä laittelen kiinni ja meinasin vaihtaa tarvikemallin asentotunnistimen uuteen mutta mikäs sinne kannattas laittaa johtosarja on m50b25 vanos ja kdfi samaa, eli onko tossa nyt ollu hall anturia vai ei, eikös m52:sessa ole ainakin hall ? Käykö se m52 anturi johtosarjaa ja pitääkö kdfi:stä käydä asetuksia vaihtelee vai ostanko vaa m50 vanos koneen original anturin sinne ?
M50b25 vanos koneessa on vr anturi kampuralla ja hall nokalla. Kdfi käyttää vaan kampuran tietoa. Sen kdfi:n modaaminen eri anturille on suht haastava homma, niin pistä suosiolla orggis vr sinne.
M50b25 vanos koneessa on vr anturi kampuralla ja hall nokalla. Kdfi käyttää vaan kampuran tietoa. Sen kdfi:n modaaminen eri anturille on suht haastava homma, niin pistä suosiolla orggis vr sinne.
Minkäslainen homma olis muuttaa kdfi:lle tuo imusarjan lämpötila-anturi nopeammin reagoivammaksi?
Minkäslainen homma olis muuttaa kdfi:lle tuo imusarjan lämpötila-anturi nopeammin reagoivammaksi?
Ei oo homma eikä mikään. Hommaa vaikka finjectorilta sen m10 kierteellä olevan avoimen anturin jossa on sama liitin kuin orggiksesta. Menee suoraan sinne tilalle. Ja sit syöttää sen kalibrointiarvot tuner studioon.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment