M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tonton
    replied
    Ei oo varmaan kukaan kokeillut kun vetari ei sovi Bolt on.
    On ainakin liian pitkä ja mahtaako sisäpään jako sopia
    Abs kehä? Jos tarve.
    Sopiikohan ulkopää tukivarren sisään, äkkiä vois luulla että on liian iso koska on 5er

Liian monta kysymysmerkkiä.
    Ota org napa käteen ja vertaa, ei tieto tuosta ole pahitteeksi.

Muutoinkin Kyllä sen sinne varmaan saa sopimaan mutta Z4 napaa saa alkaen 17€/kpl niin sen kanssa on enempi tietotaitoa kaikki ei halua eikä ole mahdollisuutta soveltaa sitten monesti nämä tehdään lompakko edellä jolloin halutaan mahdollisimman vähän vaihdettavia osia/muuttuvia tekijöitä

Leave a comment:

• Sakor
    replied
    Jarrut

Hei! yritin selata foorumia aiheesta e30 jarrut mutta ei sieltä selvinny oikein lasta eikä paskaa tai sitten en vain ymmärtänyt lukemaani joten kysymykseni on,

Minulla on rumpujarrut suoraan toisen mailmansodan ajalta ja ne täytyisi päivittää levyjarruihin.

Mulla olis 39 navat ylimääräsenä minkälainen homma istutttaa? kun periaatteessa eikö sinne pitäis käydä ihan e39 napa jos vaan vaihtaa pienemmän laakerin tilalle?

Laakeri koot
    e39 45x80x37
    e30 abs 42x75x37
    e30 ilman abs 39x72x37
    e30 m3 45x72x37 <-nuo laakerit sinne pitäisi saada istutettua?!?

+ois 5x120 jako
    +isommat vetarit kävis melko suoraan

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Nytkun selasin nuita ulkomaan foorumeja niin monella on paaaljon vähemmän ennakkoa tygjäkäynnillä, mulla nyt noin 20 astetta.. Pittää tännää näplätä vielä.

Tuo on jakajalla

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Tuo 13 on joo tosi paksu seos tyhjäkäynnille. 14.7 ois optimi leimalle. Mut vähän riippuu mistä roikkuu, niin ei välttämättä edes käy kunnolla sillä. Ei paljo tarvi heittää seos pyttyjen välillä ja/tai joku vena pikkusen vuotaa, niin röplöttää noin "laihalla" aika pahasti. Seqventiaalisella ruiskutuksella saa ruiskutusta ajoitettua paremmin ja sitä kautta päästöjäkin paremmin kondikseen. Ja jos on mahdollisuus mitata seoseroja sylinterien välillä vois niitäkin sillon trimmata. Mulla on m52tbo noilla 630 dekoilla ois menny vaikka vähäpäästöisen rajoilla läpi ilman kattia.

Mut ihan vaan seosta ja sytkää säätämällä se pitäs saada ok. käymään jos koneessa ei mekaanista vikaa ole.

Leave a comment:

• jukkae
    replied
    Sotketaan taas tätä,

Paljossako porukalla on ollu rajotin M20 turbo koneissa? Vakioventtiilikoneistolla siis. Onko jossain joku legendaarinen raja missä keinut alkaa katkeilemaan kokoajan

Ja toisena asiana varsinkin tyhjäkäynnillä tuntuu että bensa haisee järjettömästi putken päästä vaikka ei ole rikkaalla mutta palamatonta on putkessa kun HC arvot on koholla. Onko nuissa 630cc dekoissa tosiaan niin paska sumu että johtuis niistä? Ennakoita ja seoksia oon koittanu näpeltää, tasasin käynti on 13.0-13.3 seoksella mutta päästöarvot ln sillo iha järjettömät..

Leave a comment:

• ^slayer^
    replied
    Nyt kun oon saanut avon ajettavaan kondikseen ja tutkinut noita kytkinasioita niin huomasin ettei missään ole mainintaa tavasta millä itsellä ainakin pro enginesin vp ja sre 765 toimii ihan samalla tavalla kuin entinen vakiokytkinkin. Eli ainoa modaus mitä koko järjestelmään tehty noiden lisäksi oli että painelaakeria jatkettiin tosiaan pro enginesin toimesta sen 9mm mikä oli vakion ja nykyisen kytkimen korkeusero. Laakeri jatkettiin juottamalla hopealla tuollainen viistetty kartio/lieriö. Muodoltaan tämä että paine jakautuu tasaisesti laakeri vasten eikä suoran laakerin reunat ala vastaamaan liikkeen lopulla.

Näin mulle asia selitettiin ja mulla toimii kytkin aivan loistavasti. ohessa kuva. Jospa auttaisi jotakuta. Muutama kymppi meni, mutta tuntuu luettuani näitä juttuja että pääsin suht helpolla
    Attached Files

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by Fantic View Post
    Reseptit vauhtipyörä-ja kytkinosastolle pitkälti hallussa, ja käytössä nyt m20 vauhtipyörä ja -618 loppunen asetelma sintterillä. Piti aikansa, nyt luistaa. (Esijännitys??)

Tulevalle kaudelle tehokkaampaa tekniikkaa läjäämässä, ja nyt olis tarkoitus laittaa -765 asetelma, ja todennäköisesti sintterilevy. Kysynkin nyt, mistä olette hankkineet vauhtipyörän järkevään hintaan? Lähes 400eur++ hipovat hinnat jarruttaa ostohaluja merkittävästi. Starttikehäkin saisi olla valmiina, kulujahan senkin asennus aiheuttaa merkittävästi.

Mä kattelisin tuolta.

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by Fantic View Post
    Reseptit vauhtipyörä-ja kytkinosastolle pitkälti hallussa, ja käytössä nyt m20 vauhtipyörä ja -618 loppunen asetelma sintterillä. Piti aikansa, nyt luistaa. (Esijännitys??)

Tulevalle kaudelle tehokkaampaa tekniikkaa läjäämässä, ja nyt olis tarkoitus laittaa -765 asetelma, ja todennäköisesti sintterilevy. Kysynkin nyt, mistä olette hankkineet vauhtipyörän järkevään hintaan? Lähes 400eur++ hipovat hinnat jarruttaa ostohaluja merkittävästi. Starttikehäkin saisi olla valmiina, kulujahan senkin asennus aiheuttaa merkittävästi.
    Blingfactoryllä on joo se oikeesti bolt-on vauhtis 765 asetelmalle m5x koneeseen. Mut hinta on tuotaluokkaa. RHD:llä löytyy sinänsä paljon fiksumpi vauhtis edullisemmin: http://racehead.com.au/products-page...54-heavy-duty/

Toki pitää laskea toimitus ja mahdolliset tullit mukaan. Toki nekin mukaanlaskettuna tuli halvemmaksi kuin blingfactoryn vauhtis. Tuossa huonona puolena on se, että tuo on liian matala ja ainakin e36 328 kytkinlevy ottaa kampuraan kiinni eikä kytkin irrota jos sitä ei modaa. Ja joutuu käyttämään paksua painelaakeria sekä vielä korottamaan kytkinhaarukkaa että kunnolla irrottaa kytkin. Muita vauhtipyöriä ei minulla ole tiedossa, vaikka aika varmaan on muitakin saatavilla.

Leave a comment:

• Fantic
    replied
    kytkytin

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Originally posted by afrojack View Post
    Mitä näitä nyt oon jz ja m50 pakosarjoja katsellut niin kaikissa tuntuis just olevan kakkoset himpun verran isompia mutta sitten kun lueskelee asiasta niin monesti sanotaan että ei kannata suurentaa jos haluaa että herää aikaisemmin tai jos ei hae älyttömiä tehoja :think
    Riippunee varmasti minkä kokonen pakopesä/laippakin on. Siihen nyt ei varmaan semmosta kuristusta kannata pistää väliin jos taas aukenee pakopesään isommaksi.

Leave a comment:

• afrojack
    replied
    Mitä näitä nyt oon jz ja m50 pakosarjoja katsellut niin kaikissa tuntuis just olevan kakkoset himpun verran isompia mutta sitten kun lueskelee asiasta niin monesti sanotaan että ei kannata suurentaa jos haluaa että herää aikaisemmin tai jos ei hae älyttömiä tehoja :think

Leave a comment:

• O-Peksi
    replied
    Olen tekemässä m50b25 moottorille twinscroll t3 Turbo pakosarjaa 6-2 tyyliin ja mietin että onko viisaampi tehdä secondary putket samasta sisämitasta kuin primääritkin? Vai kannattaa secondaryt pistää paksummasta tavarasasta? Pakokaasujen nopeushan laskee kun putken sisämitta kasvaa mutta jos yhteen putkeen työntää kolmesta sylinteristä tavaraa meneekö se silloin tukkoon?
    Mie oon tehny nykyisin M50-sarjat 38 mm primääreillä ja sekundääriputkiksi 42.2 mm. Hyvin tuntuis pelaavaan ainakin tonne 700 hp hujakoille asti.

Leave a comment:

• Tzeimi
    replied
    Olen tekemässä m50b25 moottorille twinscroll t3 Turbo pakosarjaa 6-2 tyyliin ja mietin että onko viisaampi tehdä secondary putket samasta sisämitasta kuin primääritkin? Vai kannattaa secondaryt pistää paksummasta tavarasasta? Pakokaasujen nopeushan laskee kun putken sisämitta kasvaa mutta jos yhteen putkeen työntää kolmesta sylinteristä tavaraa meneekö se silloin tukkoon?
    Riippuu varmaan siitä, miten pikät nuo kakkoset ovat. Itse tekisin samasta tavarasta ja niin lyhyenä kuin mahdollista. Ei siellä ole kokoajan kaasua menossa kaikista pytyistä.

Leave a comment:

• afrojack
    replied
    Pakosarja

Leave a comment:

• Sakor
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Keski-korpi motorsportin e30 touringissa on ainakin. Siitä joku kuva luulis löytyvän :think

En tiedä onko syncrojen vaihtaminen kuinka järkevää, kun 100% toimivia laatikoita saa baari-illan hinnalla.
    Kiitos pitääpä vilkasta
    Joo huomasin itse myös että kahden synchron hinnalla saa jo toimivan laatikon hakea.

Leave a comment:

Working...