Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2017

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkae
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3506
    • 70800

    Sotketaan taas tätä,

    Paljossako porukalla on ollu rajotin M20 turbo koneissa? Vakioventtiilikoneistolla siis. Onko jossain joku legendaarinen raja missä keinut alkaa katkeilemaan kokoajan

    Ja toisena asiana varsinkin tyhjäkäynnillä tuntuu että bensa haisee järjettömästi putken päästä vaikka ei ole rikkaalla mutta palamatonta on putkessa kun HC arvot on koholla. Onko nuissa 630cc dekoissa tosiaan niin paska sumu että johtuis niistä? Ennakoita ja seoksia oon koittanu näpeltää, tasasin käynti on 13.0-13.3 seoksella mutta päästöarvot ln sillo iha järjettömät..

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      Tuo 13 on joo tosi paksu seos tyhjäkäynnille. 14.7 ois optimi leimalle. Mut vähän riippuu mistä roikkuu, niin ei välttämättä edes käy kunnolla sillä. Ei paljo tarvi heittää seos pyttyjen välillä ja/tai joku vena pikkusen vuotaa, niin röplöttää noin "laihalla" aika pahasti. Seqventiaalisella ruiskutuksella saa ruiskutusta ajoitettua paremmin ja sitä kautta päästöjäkin paremmin kondikseen. Ja jos on mahdollisuus mitata seoseroja sylinterien välillä vois niitäkin sillon trimmata. Mulla on m52tbo noilla 630 dekoilla ois menny vaikka vähäpäästöisen rajoilla läpi ilman kattia.

      Mut ihan vaan seosta ja sytkää säätämällä se pitäs saada ok. käymään jos koneessa ei mekaanista vikaa ole.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • jukkae
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3506
        • 70800

        Nytkun selasin nuita ulkomaan foorumeja niin monella on paaaljon vähemmän ennakkoa tygjäkäynnillä, mulla nyt noin 20 astetta.. Pittää tännää näplätä vielä.

        Tuo on jakajalla

        Comment

        • Sakor
          Newbiemmer
          • Aug 2018
          • 14
          • Itä-Suomi

          Jarrut

          Hei! yritin selata foorumia aiheesta e30 jarrut mutta ei sieltä selvinny oikein lasta eikä paskaa tai sitten en vain ymmärtänyt lukemaani joten kysymykseni on,

          Minulla on rumpujarrut suoraan toisen mailmansodan ajalta ja ne täytyisi päivittää levyjarruihin.

          Mulla olis 39 navat ylimääräsenä minkälainen homma istutttaa? kun periaatteessa eikö sinne pitäis käydä ihan e39 napa jos vaan vaihtaa pienemmän laakerin tilalle?

          Laakeri koot
          e39 45x80x37
          e30 abs 42x75x37
          e30 ilman abs 39x72x37
          e30 m3 45x72x37 <-nuo laakerit sinne pitäisi saada istutettua?!?

          +ois 5x120 jako
          +isommat vetarit kävis melko suoraan

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Ei oo varmaan kukaan kokeillut kun vetari ei sovi Bolt on.
            On ainakin liian pitkä ja mahtaako sisäpään jako sopia
            Abs kehä? Jos tarve.
            Sopiikohan ulkopää tukivarren sisään, äkkiä vois luulla että on liian iso koska on 5er


            Liian monta kysymysmerkkiä.
            Ota org napa käteen ja vertaa, ei tieto tuosta ole pahitteeksi.

            Muutoinkin Kyllä sen sinne varmaan saa sopimaan mutta Z4 napaa saa alkaen 17€/kpl niin sen kanssa on enempi tietotaitoa kaikki ei halua eikä ole mahdollisuutta soveltaa sitten monesti nämä tehdään lompakko edellä jolloin halutaan mahdollisimman vähän vaihdettavia osia/muuttuvia tekijöitä
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Joni*
              BTCF Member
              • Nov 2005
              • 192
              • Vaasa

              Originally posted by ^slayer^ View Post
              Nyt kun oon saanut avon ajettavaan kondikseen ja tutkinut noita kytkinasioita niin huomasin ettei missään ole mainintaa tavasta millä itsellä ainakin pro enginesin vp ja sre 765 toimii ihan samalla tavalla kuin entinen vakiokytkinkin. Eli ainoa modaus mitä koko järjestelmään tehty noiden lisäksi oli että painelaakeria jatkettiin tosiaan pro enginesin toimesta sen 9mm mikä oli vakion ja nykyisen kytkimen korkeusero. Laakeri jatkettiin juottamalla hopealla tuollainen viistetty kartio/lieriö. Muodoltaan tämä että paine jakautuu tasaisesti laakeri vasten eikä suoran laakerin reunat ala vastaamaan liikkeen lopulla.

              Näin mulle asia selitettiin ja mulla toimii kytkin aivan loistavasti. ohessa kuva. Jospa auttaisi jotakuta. Muutama kymppi meni, mutta tuntuu luettuani näitä juttuja että pääsin suht helpolla
              Vaikuttaisi pätevältä oivallukselta. Tuohan ikäänkuin pidentää asetelman kynnen vipuvartta ja tekee kytkimestä kevytliikkeisemmän. Kiitos tästä
              Itse justiin miettimässä tuota painelaakerin jatkamista. Tuossahan on haasteena tuon kartioholkin liittäminen painelaakeriin niin ettei lämpö tuhoa itse laakeria.
              edit: Tarkemmin miettien, painuuko painelaakeri normaalisti edes niin paljoa että sen ulkoreunat vastaisivat asetelmaan? Tai vastinpinnan halkaisija muuttuisi oleellisesti kytkintä käytettäessä. Pitää vähän tutkia.
              Last edited by Joni*; 25-08-2018, 09:21.
              Z3 Roadster 2.8 -00

              Comment

              • Sakor
                Newbiemmer
                • Aug 2018
                • 14
                • Itä-Suomi

                Originally posted by Tonton View Post
                Ei oo varmaan kukaan kokeillut kun vetari ei sovi Bolt on.
                On ainakin liian pitkä ja mahtaako sisäpään jako sopia
                Abs kehä? Jos tarve.
                Sopiikohan ulkopää tukivarren sisään, äkkiä vois luulla että on liian iso koska on 5er


                Liian monta kysymysmerkkiä.
                Ota org napa käteen ja vertaa, ei tieto tuosta ole pahitteeksi.

                Muutoinkin Kyllä sen sinne varmaan saa sopimaan mutta Z4 napaa saa alkaen 17€/kpl niin sen kanssa on enempi tietotaitoa kaikki ei halua eikä ole mahdollisuutta soveltaa sitten monesti nämä tehdään lompakko edellä jolloin halutaan mahdollisimman vähän vaihdettavia osia/muuttuvia tekijöitä
                nonii löysin tänä aamuna uusilla silmillä noita jaon muutos foorumeita mutta pikkusen sieltä jäi vielä vähä epäselvää ja sie olit sinne kirjotellu melko paljon joten oliko se nyt järkevin että laittaa e36 etunavat holkilla ja taakse z4 navat? ja sitten vaan keksii jotkii levyt ja satulat.

                toki jos muistat jotain lisä inffoo asiasta nii suap kertoo

                -kiitos

                Comment

                • Tonton
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 9101
                  • Raisio

                  Originally posted by Sakor View Post
                  nonii löysin tänä aamuna uusilla silmillä noita jaon muutos foorumeita mutta pikkusen sieltä jäi vielä vähä epäselvää ja sie olit sinne kirjotellu melko paljon joten oliko se nyt järkevin että laittaa e36 etunavat holkilla ja taakse z4 navat? ja sitten vaan keksii jotkii levyt ja satulat.

                  toki jos muistat jotain lisä inffoo asiasta nii suap kertoo

                  -kiitos
                  No kyllä se melkein niin on. Taakse Z4 napa ja eteen tuo epytec holkki, juuri maanantaina tilasin sarjan ja eilen hain postista.
                  Toinen vaihtoehto on laittaa koko E36 tolppa eteen

                  Sitten miettii mitkä vanteet aikoo laittaa alle ja/tai mitä jarruilta haluaa.

                  Vaihtoehtoja on
                  sigpic
                  M-B Vito -22
                  Transit Custom -18
                  Yamaha vx ho cruiser -22
                  Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                  [email protected]

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Originally posted by Sakor View Post
                    nonii löysin tänä aamuna uusilla silmillä noita jaon muutos foorumeita mutta pikkusen sieltä jäi vielä vähä epäselvää ja sie olit sinne kirjotellu melko paljon joten oliko se nyt järkevin että laittaa e36 etunavat holkilla ja taakse z4 navat? ja sitten vaan keksii jotkii levyt ja satulat.

                    toki jos muistat jotain lisä inffoo asiasta nii suap kertoo

                    -kiitos
                    No kyllä se melkein niin on. Taakse Z4 napa ja eteen tuo epytec holkki, juuri maanantaina tilasin sarjan ja eilen hain postista.
                    Toinen vaihtoehto on laittaa koko E36 tolppa eteen

                    Sitten miettii mitkä vanteet aikoo laittaa alle ja/tai mitä jarruilta haluaa.

                    Vaihtoehtoja on
                    Lisä infoa löytyy mutta ne samat asiat lukee siellä topikissa
                    Samoin vaihtoehtoja eri kompoista on senkin suhteen jos haluaa muuttaa raideväliä esim sen takia ettei tarvi käyttää spaceria
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Originally posted by Tonton View Post
                      No kyllä se melkein niin on. Taakse Z4 napa ja eteen tuo epytec holkki, juuri maanantaina tilasin sarjan ja eilen hain postista.
                      Toinen vaihtoehto on laittaa koko E36 tolppa eteen

                      Sitten miettii mitkä vanteet aikoo laittaa alle ja/tai mitä jarruilta haluaa.

                      Vaihtoehtoja on
                      e36 tolppa on huono vaihtoehto, varsinkin kun tällä hetkellä ei niitä 3,2l m3 tukivarsia ole saatavilla.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Dille_
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2010
                        • 226
                        • Järvenpää

                        Joku puhui just kytkimistä niin osaisiko joku auttaa :think

                        M20 vauhtipyörä. M50 vakio kytkin passais paikalleen jos katkasee keskitys/ohjuri tapit, mutta mitenköhän toi simmaus menee. Tonne asetelman kiinnkkeen ja vauhtiksen väliin jää joku 7mm kun levy välissä ilman puristusta, tuntuu vähän liian isolta raolta?

                        M20vp on siis tasanen. Onko jollain käsillä m50 vakio vauhtista, onko siinä asetelman kiinnityskohdat ylempänä kun levypinta ja jos on niin kuinka paljon?:think
                        E30 -90 M20 Turbo
                        sigpic

                        Comment

                        • bmw89
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 565
                          • Ulvila

                          Originally posted by Dille_ View Post
                          Joku puhui just kytkimistä niin osaisiko joku auttaa :think

                          M20 vauhtipyörä. M50 vakio kytkin passais paikalleen jos katkasee keskitys/ohjuri tapit, mutta mitenköhän toi simmaus menee. Tonne asetelman kiinnkkeen ja vauhtiksen väliin jää joku 7mm kun levy välissä ilman puristusta, tuntuu vähän liian isolta raolta?

                          M20vp on siis tasanen. Onko jollain käsillä m50 vakio vauhtista, onko siinä asetelman kiinnityskohdat ylempänä kun levypinta ja jos on niin kuinka paljon?:think
                          m50 vauhtipyöräthän on tällaisia
                          Attached Files
                          -E30 "316i"

                          ex. e46 328i,

                          Comment

                          • Dille_
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 226
                            • Järvenpää

                            Originally posted by bmw89 View Post
                            m50 vauhtipyöräthän on tällaisia

                            Niin arvelinkin.. osaatko sanoa kuinka syvällä toi levypinta on?
                            E30 -90 M20 Turbo
                            sigpic

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Originally posted by jukkae View Post
                              Sotketaan taas tätä,

                              Paljossako porukalla on ollu rajotin M20 turbo koneissa? Vakioventtiilikoneistolla siis. Onko jossain joku legendaarinen raja missä keinut alkaa katkeilemaan kokoajan

                              Ja toisena asiana varsinkin tyhjäkäynnillä tuntuu että bensa haisee järjettömästi putken päästä vaikka ei ole rikkaalla mutta palamatonta on putkessa kun HC arvot on koholla. Onko nuissa 630cc dekoissa tosiaan niin paska sumu että johtuis niistä? Ennakoita ja seoksia oon koittanu näpeltää, tasasin käynti on 13.0-13.3 seoksella mutta päästöarvot ln sillo iha järjettömät..
                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Tuo 13 on joo tosi paksu seos tyhjäkäynnille. 14.7 ois optimi leimalle. Mut vähän riippuu mistä roikkuu, niin ei välttämättä edes käy kunnolla sillä. Ei paljo tarvi heittää seos pyttyjen välillä ja/tai joku vena pikkusen vuotaa, niin röplöttää noin "laihalla" aika pahasti. Seqventiaalisella ruiskutuksella saa ruiskutusta ajoitettua paremmin ja sitä kautta päästöjäkin paremmin kondikseen. Ja jos on mahdollisuus mitata seoseroja sylinterien välillä vois niitäkin sillon trimmata. Mulla on m52tbo noilla 630 dekoilla ois menny vaikka vähäpäästöisen rajoilla läpi ilman kattia.

                              Mut ihan vaan seosta ja sytkää säätämällä se pitäs saada ok. käymään jos koneessa ei mekaanista vikaa ole.
                              Meni alipaine alue kokonaan uusiks, jokainen vena kanto... Eipä haise bensa enään

                              Comment

                              • afafaf
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1144
                                • Tornio

                                Borg Warner ahtimista

                                Eli kuka osais vähän hahmottaa nuista BW ahtimesta? Ei tarvis turhaan ostaa.

                                Eli tarvin koko luokkaa hx 40 #16 pesällä..

                                -S360 siivet 60/67 a.r 0.88 T4 singlescroll
                                -S363 siivet 63/67 a.r 0.88 T4 singlescroll
                                -S366 siivet 66/73 a.r 0.88 T4 singlescroll

                                Mites tuo 0.88 a.r luku? Onko tuo nyt iso vai pieni pesä?kannattaako ottaa isommalla kun tuo 0.88?Tulee m50 koneen perään,ja n.500-600hv tehoille. Ja haluan että herääkin joskus��
                                Last edited by afafaf; 25-08-2018, 22:53.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎