Announcement

Collapse
No announcement yet.

TDS - Tekniikkaa ja viritystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14353
    • Oulu

    Eikös tuo viimeinen vaihtoehto ole lohkoon, missä tosiaan on kiinteä pumpunjalka. Ja siihen on vaan tuota paksumpaa vaihtoehtoa.

    Ja kolot tosiaan merkkaa paksuutta.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • gogo
      Bimmer Rookie
      • Oct 2010
      • 60
      • Joensuu

      Originally posted by zener View Post
      Eikös tuo viimeinen vaihtoehto ole lohkoon, missä tosiaan on kiinteä pumpunjalka. Ja siihen on vaan tuota paksumpaa vaihtoehtoa.

      Ja kolot tosiaan merkkaa paksuutta.
      Juurikin noin pahvi valitaan kolojen mukaan ja pumpun kiinnityksen mukaan.
      Pahveissa on muoto eroa jakopään kopassa, pumpun kohdalla.
      E34 m50b25

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by zener View Post
        Eikös tuo viimeinen vaihtoehto ole lohkoon, missä tosiaan on kiinteä pumpunjalka. Ja siihen on vaan tuota paksumpaa vaihtoehtoa.

        Ja kolot tosiaan merkkaa paksuutta.
        Originally posted by gogo View Post
        Juurikin noin pahvi valitaan kolojen mukaan ja pumpun kiinnityksen mukaan.
        Pahveissa on muoto eroa jakopään kopassa, pumpun kohdalla.
        ok. laitetaan tilaukseen.

        täytyy vielä kyllä käydä suurennuslasin kanssa tuo kansi läpi.. jotenkin hirvittää pistää nippuun jossei löydy mitään selitystä ongelmille
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Greeed
          Newbiemmer
          • Aug 2008
          • 17

          Ajattelinpas kysyä täältä, että mitäs nyt kannattaisi tehdä pikku huoltoa ja tämmöstä mun 325td:hen, kun siihen on tulossa kohta 12mm nestepäätä ja isompaa puhallinta?

          Eli siis minkälainen kansiremppa, ja kannattaako vaihtaa pultit ja metallitiiviste, ja oon kuullut jotai että venttiilin jouset ois noissa ihan paskat? Kannattaako hieman avartaa kanavia?

          Pakosarja on m21 ja imusarja alkup. eli ei varmaan siltä osin virtaukset varmaan mitkään kovin hyvät. Teho tavoite ois 250+hv.

          Comment

          • Antti-
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 163
            • Suomi

            saisiko tuota rvry modia tehtyä e36 -97 tds?? ja jos saa niin saiskos pinnit tietoon mihin kytketään?

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              Pienoisen mottirempan yhteydessä menisi ahdin vaihtoon -97 325 TDSA:sta, nykyinenhän on ahdastakin ahtaampi ja sepäs se taisi koneen hajoittaakin.
              Tarjolla olisi Garrettin TA0307 ahdin, alunperin se on lepäillyt 700 sarjan TD volvoissa 2.4 litraisen nokilekan käskytyksessä.

              Onkos kellään tietoa mahtaako tuosta olla mitään muuta hyötyä kuin vapaampi pakokaasun poistuminen, samallahan teen uusiksi pakosarjan.

              Silmämääräisesti pakopuoli on reilusti avarampi, eli ainakin koneen hengitys helpottuu huomattavasti.
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                Originally posted by Greeed View Post
                Ajattelinpas kysyä täältä, että mitäs nyt kannattaisi tehdä pikku huoltoa ja tämmöstä mun 325td:hen, kun siihen on tulossa kohta 12mm nestepäätä ja isompaa puhallinta?

                Eli siis minkälainen kansiremppa, ja kannattaako vaihtaa pultit ja metallitiiviste, ja oon kuullut jotai että venttiilin jouset ois noissa ihan paskat? Kannattaako hieman avartaa kanavia?

                Pakosarja on m21 ja imusarja alkup. eli ei varmaan siltä osin virtaukset varmaan mitkään kovin hyvät. Teho tavoite ois 250+hv.
                Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään (ainakaan kanaville). 250 heppaa irtoaa sisuksiin kajoamatta. Imu- ja pakosatsit on ok, tommonen teho tulee 4-mukisestakin semmosilla räkäsarjoilla ettei heti uskois

                Pumppuun sitten muutkin kuluvat osat uusiks nestepään ohella! Ristikko, rullat jne.


                Originally posted by Antti- View Post
                saisiko tuota rvry modia tehtyä e36 -97 tds?? ja jos saa niin saiskos pinnit tietoon mihin kytketään?
                Tässä topikissa on kaikki oleellinen tieto, selaat vaan taaksepäin.


                Originally posted by Mikkeri View Post
                Pienoisen mottirempan yhteydessä menisi ahdin vaihtoon -97 325 TDSA:sta, nykyinenhän on ahdastakin ahtaampi ja sepäs se taisi koneen hajoittaakin.
                Tarjolla olisi Garrettin TA0307 ahdin, alunperin se on lepäillyt 700 sarjan TD volvoissa 2.4 litraisen nokilekan käskytyksessä.

                Onkos kellään tietoa mahtaako tuosta olla mitään muuta hyötyä kuin vapaampi pakokaasun poistuminen, samallahan teen uusiksi pakosarjan.

                Silmämääräisesti pakopuoli on reilusti avarampi, eli ainakin koneen hengitys helpottuu huomattavasti.
                Ei se vakio ahdin vakiota moottoria hajota Suomen oloissa. Eri juttu on autobaanalla kaasupohjassa puol tuntia, tai ne hehkutukset forumeilla/nettiautossa kuinka ahtaa hienosti 2bar vakio turbolla

                En näe juuri hyötyä tuossa swapissa, kun vaihdetaan about samankoinen vanhempi ahdin, joka ei edes käy bolt-on. Pakopaine tippunee hieman heräämisen kustannuksella. Jos meinaat pitää koneen suunnilleen vakiona niin hommaisin ennemmin jonkun uudemman dieselin vastaavan kokoisen ahtimen.
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • Greeed
                  Newbiemmer
                  • Aug 2008
                  • 17

                  Originally posted by muuris View Post
                  Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään (ainakaan kanaville). 250 heppaa irtoaa sisuksiin kajoamatta. Imu- ja pakosatsit on ok, tommonen teho tulee 4-mukisestakin semmosilla räkäsarjoilla ettei heti uskois

                  Pumppuun sitten muutkin kuluvat osat uusiks nestepään ohella! Ristikko, rullat jne.
                  No en nyt ihan pihalla sillain näistä ole, mutta ois mulla ihan tuttukin joka osaa kannen portata, on siis tehnyt sitä ihan muillekkin.

                  Ajattelin vain, että onko porukka ruukannut portata kansia, kun muistelisin kuulleeni, että ne paremmat virtaukset auttais vähäsen edes sitä kantta kestämään.

                  Saattaa ehkä tuo mun ahdin olla vain huono valinta, switcher s2b g, eli tuo kait meinaa sitä kiinteätä hukkaporttia? Sellainen siinä siis on. Näyttää vaan niin pieneltä tuo pakopesä, mutta kyllähän sen pystyy vaihtamaankin.

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    Originally posted by muuris View Post


                    Ei se vakio ahdin vakiota moottoria hajota Suomen oloissa. Eri juttu on autobaanalla kaasupohjassa puol tuntia, tai ne hehkutukset forumeilla/nettiautossa kuinka ahtaa hienosti 2bar vakio turbolla

                    En näe juuri hyötyä tuossa swapissa, kun vaihdetaan about samankoinen vanhempi ahdin, joka ei edes käy bolt-on. Pakopaine tippunee hieman heräämisen kustannuksella. Jos meinaat pitää koneen suunnilleen vakiona niin hommaisin ennemmin jonkun uudemman dieselin vastaavan kokoisen ahtimen.
                    Kotterossa on siis jonkin asteinen "lastu" tai muu viritys, tarkoitus olisi säilyttää se tai käyttää ohjelmoitavana.
                    Vakiomotti ei vakio-ohjelmalla, kannessa aivan riittävästi halkeamia ja kutosen mäntä saanut myös kyytiä, ei mun mielestä voi jothua muusta kuin liian ahtaasta pakosarja/ahdin yhdistelmästä.

                    Eli toi TA0307 on liian pieni? Kiitos tiedosta.

                    Osaatko sanoa mikä olisi parempi vaihtoehto?
                    Ylempänä jo mainitsinkin että teen sen pakosarjan uusiksi, voin myös käyttää m21 sarjaa jos sellainen sopivasti jostain löytyy.

                    Tarkoituksena jättää konehuone orginaaliksi, joten ahtimen soisi mahtuvan sinne omalle paikalleen sekä olevan myös omalla hukkaportilla.
                    Välijäähdyttimen vaihdan myöhemmin.

                    Tehotavoite +170 kaakkia.
                    Last edited by Mikkeri; 25-11-2011, 16:44.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    • muuris
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 3501
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Mikkeri View Post
                      Vakiomotti ei vakio-ohjelmalla, kannessa aivan riittävästi halkeamia ja kutosen mäntä saanut myös kyytiä, ei mun mielestä voi jothua muusta kuin liian ahtaasta pakosarja/ahdin yhdistelmästä.
                      Ei yksinään tuo, vaan yhdistettynä liian isoon syöttöön liian pitkällä ruiskutusajalla. Ahtimen ja pakosarjan vaihto auttaa paljon tilannetta, mutta jos tehotavoite on +170 niin nestepää pitää vaihtaa. Tuo 170 on jo aika lähelle maksimia mitä 10mm pää antaa ja ruiskutusaika on silloin "tapissaan".

                      11mm pää olis hyvä, sekin antaa reilusti enemmän soppaa samassa ajassa ja on kuitenkin helpompi säätää ja armollisempi pumpun sisuskaluille.

                      Ahdin vois olla ~60mm kompuran jättöpäällä, tuohon tehoon ei juuri yli barin paineita tarvi.
                      E30 325iX '86
                      Instagram

                      Comment

                      • unlimited
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 68
                        • espoo

                        TDS "raksahdus"? tyhjäkäynnillä...

                        mistähän mahtaa johtua kyseinen vika?eli ajaessa ei minkäänlaista ongelmaa,mutta kun antaa käydä tyhjäkäynnillä niin tyhjäkäynti seilaa TODELLA VÄHÄN sitä ei huomaa edes kiekka mittarissa mutta kuulee ja tuntee... ja välillä kuuluu "raksahdus" konehuoneesta.....


                        nyt olis apu tarpeen.....KIITOS
                        Ex ajokit:2xe36
                        4xe30
                        1xe32
                        1xe34
                        Ja joka ikisen bemarin jälkeen aina sama "EI IKINÄ ENÄÄ BEMARIA"mut aina toi baijerilainen tohon pihaan ilmestyy...haha...kerran bemari AINA bemari.

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          Originally posted by unlimited View Post
                          mistähän mahtaa johtua kyseinen vika?eli ajaessa ei minkäänlaista ongelmaa,mutta kun antaa käydä tyhjäkäynnillä niin tyhjäkäynti seilaa TODELLA VÄHÄN sitä ei huomaa edes kiekka mittarissa mutta kuulee ja tuntee... ja välillä kuuluu "raksahdus" konehuoneesta.....


                          nyt olis apu tarpeen.....KIITOS
                          Ilmastoinnin kompura menee päälle.
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          • unlimited
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 68
                            • espoo

                            TDS "raksahdus"? tyhjäkäynnillä...

                            raksahteleeko vaikka ilmastointi ei ole päällä?ja mikä auttaa vikaan,en tiedä onko koska viimeksi täytetty toi ilmastointi...

                            ja tänää ku kuuntelin tarkemmin tota raksahdusta,ni ihan ku kuuluis kuskin puolelta...toivottavasti on halvasti korjattava ongelma..hahah,jos ei niin auto lähtee halvalla...

                            ja asiasta viidenteen...vaikuttaako puhaltimen 1-2 asento webaston toimintaan,kun ei lähe webastokaan päälle ollenkaan,kyseessä jälkiasennus webasto..
                            Last edited by unlimited; 29-11-2011, 18:01. Reason: pieni lisäys jonka huomasin tänään...
                            Ex ajokit:2xe36
                            4xe30
                            1xe32
                            1xe34
                            Ja joka ikisen bemarin jälkeen aina sama "EI IKINÄ ENÄÄ BEMARIA"mut aina toi baijerilainen tohon pihaan ilmestyy...haha...kerran bemari AINA bemari.

                            Comment

                            • Mikkeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 805
                              • Suomi

                              Kuuntele vielä tarkemmin, ota ohutta nylon letkua ja toinen pää korvaan, toista päätä sitten siirtelemällä kuulet mistä äänet kuuluu...
                              Kuskin puolella ei taisa olla kuin laturi ja tehostimenpumppu, laturi voi tietty räpsähdellä jos on tiensä päässä.


                              Osa viisi:
                              Ei pitäisi olla lämppärin asennolla väliä muuhunkuin puhaltimeen.
                              Sulla ilmeisesti minikello?
                              Kato ensin sulakkeet, jos ne kunnossa niin sitten voi olla kortissa vikaa.

                              Sen pitäisi heti käynnistyksessä alkaa pumpun naksuttaa ja vesipumpun sekä ilmapuhaltimen puhaltaa.
                              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                              TDS osaa.

                              Comment

                              • unlimited
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2004
                                • 68
                                • espoo

                                TDS "raksahdus"? tyhjäkäynnillä...

                                täytyy kattoa ja kuunnella huomenna ku pääsee talliin,huomaako sitä mitenkää jos kortti on sökö vai selviikö vaa uutta kokeilemalla?ja joo pien kello...
                                Last edited by unlimited; 30-11-2011, 16:55.
                                Ex ajokit:2xe36
                                4xe30
                                1xe32
                                1xe34
                                Ja joka ikisen bemarin jälkeen aina sama "EI IKINÄ ENÄÄ BEMARIA"mut aina toi baijerilainen tohon pihaan ilmestyy...haha...kerran bemari AINA bemari.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎