Ajattelinpas kysyä täältä, että mitäs nyt kannattaisi tehdä pikku huoltoa ja tämmöstä mun 325td:hen, kun siihen on tulossa kohta 12mm nestepäätä ja isompaa puhallinta?
Eli siis minkälainen kansiremppa, ja kannattaako vaihtaa pultit ja metallitiiviste, ja oon kuullut jotai että venttiilin jouset ois noissa ihan paskat? Kannattaako hieman avartaa kanavia?
Pakosarja on m21 ja imusarja alkup. eli ei varmaan siltä osin virtaukset varmaan mitkään kovin hyvät. Teho tavoite ois 250+hv.
Pienoisen mottirempan yhteydessä menisi ahdin vaihtoon -97 325 TDSA:sta, nykyinenhän on ahdastakin ahtaampi ja sepäs se taisi koneen hajoittaakin.
Tarjolla olisi Garrettin TA0307 ahdin, alunperin se on lepäillyt 700 sarjan TD volvoissa 2.4 litraisen nokilekan käskytyksessä.
Onkos kellään tietoa mahtaako tuosta olla mitään muuta hyötyä kuin vapaampi pakokaasun poistuminen, samallahan teen uusiksi pakosarjan.
Silmämääräisesti pakopuoli on reilusti avarampi, eli ainakin koneen hengitys helpottuu huomattavasti.
Ajattelinpas kysyä täältä, että mitäs nyt kannattaisi tehdä pikku huoltoa ja tämmöstä mun 325td:hen, kun siihen on tulossa kohta 12mm nestepäätä ja isompaa puhallinta?
Eli siis minkälainen kansiremppa, ja kannattaako vaihtaa pultit ja metallitiiviste, ja oon kuullut jotai että venttiilin jouset ois noissa ihan paskat? Kannattaako hieman avartaa kanavia?
Pakosarja on m21 ja imusarja alkup. eli ei varmaan siltä osin virtaukset varmaan mitkään kovin hyvät. Teho tavoite ois 250+hv.
Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään (ainakaan kanaville). 250 heppaa irtoaa sisuksiin kajoamatta. Imu- ja pakosatsit on ok, tommonen teho tulee 4-mukisestakin semmosilla räkäsarjoilla ettei heti uskois
Pumppuun sitten muutkin kuluvat osat uusiks nestepään ohella! Ristikko, rullat jne.
Pienoisen mottirempan yhteydessä menisi ahdin vaihtoon -97 325 TDSA:sta, nykyinenhän on ahdastakin ahtaampi ja sepäs se taisi koneen hajoittaakin.
Tarjolla olisi Garrettin TA0307 ahdin, alunperin se on lepäillyt 700 sarjan TD volvoissa 2.4 litraisen nokilekan käskytyksessä.
Onkos kellään tietoa mahtaako tuosta olla mitään muuta hyötyä kuin vapaampi pakokaasun poistuminen, samallahan teen uusiksi pakosarjan.
Silmämääräisesti pakopuoli on reilusti avarampi, eli ainakin koneen hengitys helpottuu huomattavasti.
Ei se vakio ahdin vakiota moottoria hajota Suomen oloissa. Eri juttu on autobaanalla kaasupohjassa puol tuntia, tai ne hehkutukset forumeilla/nettiautossa kuinka ahtaa hienosti 2bar vakio turbolla
En näe juuri hyötyä tuossa swapissa, kun vaihdetaan about samankoinen vanhempi ahdin, joka ei edes käy bolt-on. Pakopaine tippunee hieman heräämisen kustannuksella. Jos meinaat pitää koneen suunnilleen vakiona niin hommaisin ennemmin jonkun uudemman dieselin vastaavan kokoisen ahtimen.
Jos et tiedä mitä teet, älä tee mitään (ainakaan kanaville). 250 heppaa irtoaa sisuksiin kajoamatta. Imu- ja pakosatsit on ok, tommonen teho tulee 4-mukisestakin semmosilla räkäsarjoilla ettei heti uskois
Pumppuun sitten muutkin kuluvat osat uusiks nestepään ohella! Ristikko, rullat jne.
No en nyt ihan pihalla sillain näistä ole, mutta ois mulla ihan tuttukin joka osaa kannen portata, on siis tehnyt sitä ihan muillekkin.
Ajattelin vain, että onko porukka ruukannut portata kansia, kun muistelisin kuulleeni, että ne paremmat virtaukset auttais vähäsen edes sitä kantta kestämään.
Saattaa ehkä tuo mun ahdin olla vain huono valinta, switcher s2b g, eli tuo kait meinaa sitä kiinteätä hukkaporttia? Sellainen siinä siis on. Näyttää vaan niin pieneltä tuo pakopesä, mutta kyllähän sen pystyy vaihtamaankin.
Ei se vakio ahdin vakiota moottoria hajota Suomen oloissa. Eri juttu on autobaanalla kaasupohjassa puol tuntia, tai ne hehkutukset forumeilla/nettiautossa kuinka ahtaa hienosti 2bar vakio turbolla
En näe juuri hyötyä tuossa swapissa, kun vaihdetaan about samankoinen vanhempi ahdin, joka ei edes käy bolt-on. Pakopaine tippunee hieman heräämisen kustannuksella. Jos meinaat pitää koneen suunnilleen vakiona niin hommaisin ennemmin jonkun uudemman dieselin vastaavan kokoisen ahtimen.
Kotterossa on siis jonkin asteinen "lastu" tai muu viritys, tarkoitus olisi säilyttää se tai käyttää ohjelmoitavana.
Vakiomotti ei vakio-ohjelmalla, kannessa aivan riittävästi halkeamia ja kutosen mäntä saanut myös kyytiä, ei mun mielestä voi jothua muusta kuin liian ahtaasta pakosarja/ahdin yhdistelmästä.
Eli toi TA0307 on liian pieni? Kiitos tiedosta.
Osaatko sanoa mikä olisi parempi vaihtoehto?
Ylempänä jo mainitsinkin että teen sen pakosarjan uusiksi, voin myös käyttää m21 sarjaa jos sellainen sopivasti jostain löytyy.
Tarkoituksena jättää konehuone orginaaliksi, joten ahtimen soisi mahtuvan sinne omalle paikalleen sekä olevan myös omalla hukkaportilla.
Välijäähdyttimen vaihdan myöhemmin.
Vakiomotti ei vakio-ohjelmalla, kannessa aivan riittävästi halkeamia ja kutosen mäntä saanut myös kyytiä, ei mun mielestä voi jothua muusta kuin liian ahtaasta pakosarja/ahdin yhdistelmästä.
Ei yksinään tuo, vaan yhdistettynä liian isoon syöttöön liian pitkällä ruiskutusajalla. Ahtimen ja pakosarjan vaihto auttaa paljon tilannetta, mutta jos tehotavoite on +170 niin nestepää pitää vaihtaa. Tuo 170 on jo aika lähelle maksimia mitä 10mm pää antaa ja ruiskutusaika on silloin "tapissaan".
11mm pää olis hyvä, sekin antaa reilusti enemmän soppaa samassa ajassa ja on kuitenkin helpompi säätää ja armollisempi pumpun sisuskaluille.
Ahdin vois olla ~60mm kompuran jättöpäällä, tuohon tehoon ei juuri yli barin paineita tarvi.
mistähän mahtaa johtua kyseinen vika?eli ajaessa ei minkäänlaista ongelmaa,mutta kun antaa käydä tyhjäkäynnillä niin tyhjäkäynti seilaa TODELLA VÄHÄN sitä ei huomaa edes kiekka mittarissa mutta kuulee ja tuntee... ja välillä kuuluu "raksahdus" konehuoneesta.....
nyt olis apu tarpeen.....KIITOS
Ex ajokit:2xe36
4xe30
1xe32
1xe34
Ja joka ikisen bemarin jälkeen aina sama "EI IKINÄ ENÄÄ BEMARIA"mut aina toi baijerilainen tohon pihaan ilmestyy...haha...kerran bemari AINA bemari.
mistähän mahtaa johtua kyseinen vika?eli ajaessa ei minkäänlaista ongelmaa,mutta kun antaa käydä tyhjäkäynnillä niin tyhjäkäynti seilaa TODELLA VÄHÄN sitä ei huomaa edes kiekka mittarissa mutta kuulee ja tuntee... ja välillä kuuluu "raksahdus" konehuoneesta.....
raksahteleeko vaikka ilmastointi ei ole päällä?ja mikä auttaa vikaan,en tiedä onko koska viimeksi täytetty toi ilmastointi...
ja tänää ku kuuntelin tarkemmin tota raksahdusta,ni ihan ku kuuluis kuskin puolelta...toivottavasti on halvasti korjattava ongelma..hahah,jos ei niin auto lähtee halvalla...
ja asiasta viidenteen...vaikuttaako puhaltimen 1-2 asento webaston toimintaan,kun ei lähe webastokaan päälle ollenkaan,kyseessä jälkiasennus webasto..
Last edited by unlimited; 29-11-2011, 18:01.
Reason: pieni lisäys jonka huomasin tänään...
Ex ajokit:2xe36
4xe30
1xe32
1xe34
Ja joka ikisen bemarin jälkeen aina sama "EI IKINÄ ENÄÄ BEMARIA"mut aina toi baijerilainen tohon pihaan ilmestyy...haha...kerran bemari AINA bemari.
Kuuntele vielä tarkemmin, ota ohutta nylon letkua ja toinen pää korvaan, toista päätä sitten siirtelemällä kuulet mistä äänet kuuluu...
Kuskin puolella ei taisa olla kuin laturi ja tehostimenpumppu, laturi voi tietty räpsähdellä jos on tiensä päässä.
Osa viisi:
Ei pitäisi olla lämppärin asennolla väliä muuhunkuin puhaltimeen.
Sulla ilmeisesti minikello?
Kato ensin sulakkeet, jos ne kunnossa niin sitten voi olla kortissa vikaa.
Sen pitäisi heti käynnistyksessä alkaa pumpun naksuttaa ja vesipumpun sekä ilmapuhaltimen puhaltaa.
täytyy kattoa ja kuunnella huomenna ku pääsee talliin,huomaako sitä mitenkää jos kortti on sökö vai selviikö vaa uutta kokeilemalla?ja joo pien kello...
Ex ajokit:2xe36
4xe30
1xe32
1xe34
Ja joka ikisen bemarin jälkeen aina sama "EI IKINÄ ENÄÄ BEMARIA"mut aina toi baijerilainen tohon pihaan ilmestyy...haha...kerran bemari AINA bemari.
Comment