Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    Originally posted by mige95 View Post
    Nää n57 moottori nimitykset on kyllä niin sekavia wikipediassa sanotaa n57s olevan m50d kone kun realoem sanoo et n57s on 35d kone ja n57x on m50d tähän päälle kaikki muut variaatiot (wikipediassa)
    Ekat 25&30d koneet on ainaki n57d30a joka on 01.08.2009 -> sitä en tiedä mikä ero on mallilla joka on omassaki autossa mitä painettii vuoden 2008-2009.
    Ja ekat 35d koneet on n57d30b näissä kaikissa ainaki laakerit tehtaalta samoja, m50d kone on sitte eriksee ja ne kaiketi kestänykki ketjun,pumpun ja laakereitten osalta ? :think
    Karkea ulkonäkö jaottelu. N57S/johdannaiset = imusarja väärinpäin (~2009-2011)

    N57N/Z/X imusarja oikeinpäin (2011-2015)

    Wikipedia ei liene viisain tietolähde näissä asioissa.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • mixah
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 40
      • Switzerland

      Originally posted by zakspeed View Post
      Pääosin kyseessä ollut aina N57S moottori ja tähän asti AINA ollut ohjelmoitu. Näin omalle kohdalle osuneet ja käsittääkseni tässäkin viestiketjussa esiintyneet.

      Saa korjata jos olen väärässä.
      Itse huomasin ohjelmoinnin jälkeen kierrosten pysyttelevän selkeästi matalammalla. Johtunee varmasti lisääntyneestä väännöstä. Voisiko tuo yhdistelmä (lisää vääntöä - alemmat kierrokset -> suurempi rasitus voimalinjalle / kampiakselille) johtaa laakerin rikkoutumiseen?

      Toiseksi, onko miten kova homma tuo öljypohjan irroitus? onko kukaan sattunut tarkistamaan kulkinettaan, joka ei ole hajonnut?

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        Originally posted by mixah View Post
        Toiseksi, onko miten kova homma tuo öljypohjan irroitus? onko kukaan sattunut tarkistamaan kulkinettaan, joka ei ole hajonnut?
        En tiedä F-korisista, mutta E-koreissa taisi ETK:n mukaan riittää kun laski etupalkkia. Voisin kokeilla operaatiota joululomalla vaikkei mitään oireita ollekkaan ja vilaista jakopäätäkin, kun kärry taitaa taas nähdä autobaanaa. Tarvii vaan tilata kilkkeet, eli jotain tollasta:

        -öp-tiiviste, jakopään tiiviste
        -kampuran stefat molempiin päihin
        -damper & vauhtipyörä & kytkin pultit
        -laakerit ja kk&rl pultit
        -öljyt & suodatin
        -vaihdekepin puslat, laatikkoöljyt
        -pakoputken tiivisteet ja klemmari on jo

        Tuleeko mieleen muuta mitä olisi äkkiseltään unohtunut? Koneen maakaapelin voisi uusia, oli vähän hoh-hoijaa kun viimeksi vilaisin. Mistäköhän apinakehällä saa Plastigagea laakerivälysten mittaukseen, US-Parts?
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • mige95
          BTCF Member
          • Mar 2014
          • 1172
          • lahti

          Onnistuu ainaki takaveto f11:ses näin öljypohjan poisto, kone niin ylös ku tulee ja sähkö hammastanko sivuu pääsee aika hyvin käsiks.
          -g20 330e
          -e31 840ci sc
          -e46 316i (m52tub25)

          EX- f11 530d lci
          Ex- f01 730d
          Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
          Ex: -06 e61 535d m-sport
          Ex:-02 e39 530d manual
          Ex -93 e34 520i

          Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

          M62tu ajoitustyökalut.
          N47/n57 ajoitustyökalut.

          Comment

          • mixah
            Bimmer Rookie
            • Jul 2011
            • 40
            • Switzerland

            Joulun pyhien aikana alkoi moottorista kuulumaan (tai huomasin asia tällöin) videossa esiintyvä ääni auton ollessa kylmänä. Osaako joku sanoa onko kyseessä nokkaketjun löystymisestä johtuva"rallatus" ?

            https://youtu.be/O8uY7E6uVTY

            Koneen lämmettyä ääni vaimenee selkeästi:
            https://youtu.be/YKPPsr0ZNxw

            Onko ketjun vaihto edessä? vai voiko kyseessä olla joku muu komponentti?

            VM. 2011 N57Z ajettu 257tkm

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              Originally posted by mixah View Post
              J

              VM. 2011 N57Z ajettu 257tkm
              Eikö tuo ole vanhempi eli S kone? Imusarja väärinpäin?
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • mixah
                Bimmer Rookie
                • Jul 2011
                • 40
                • Switzerland

                Originally posted by jaki View Post
                Eikö tuo ole vanhempi eli S kone? Imusarja väärinpäin?
                Olet oikeassa. En ehtinyt korjaamaan itse, eli tosiaan N57S

                Comment

                • Shatter
                  BTCF Member
                  • Mar 2013
                  • 923
                  • Oulu

                  Originally posted by mixah View Post
                  Joulun pyhien aikana alkoi moottorista kuulumaan (tai huomasin asia tällöin) videossa esiintyvä ääni auton ollessa kylmänä. Osaako joku sanoa onko kyseessä nokkaketjun löystymisestä johtuva"rallatus" ?

                  https://youtu.be/O8uY7E6uVTY

                  Koneen lämmettyä ääni vaimenee selkeästi:
                  https://youtu.be/YKPPsr0ZNxw

                  Onko ketjun vaihto edessä? vai voiko kyseessä olla joku muu komponentti?

                  VM. 2011 N57Z ajettu 257tkm
                  Jakoketjultahan tuo selvästi kuulostaa ja samanlaista rallatusta pitäviä klippejä netti on pullollaan. Pikimmiten vaihtoon, ettei paukahda motti kokonaan.
                  Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                  E91 330dA xDrive M-Sport '09
                  VW Golf mk4 1.6 '03
                  Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                  MB W108 250S '67 x2

                  Comment

                  • mige95
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 1172
                    • lahti

                    Yläkiristin

                    Vertailin tollasta ensimmäisen version n57:kan yläketjun kiristintä tähän uusimpaa versioo, uudessa kiristimessä kiristys aluetta 5-10mm enemmän ja jousi jäykempi, pohjaa painettuna saman mittaisia.

                    Vanhankiristimen kanta 27mm uudessa 24mm uudessa pidemmät kierteet helpottaa paikoillee laittoa.
                    -g20 330e
                    -e31 840ci sc
                    -e46 316i (m52tub25)

                    EX- f11 530d lci
                    Ex- f01 730d
                    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
                    Ex: -06 e61 535d m-sport
                    Ex:-02 e39 530d manual
                    Ex -93 e34 520i

                    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

                    M62tu ajoitustyökalut.
                    N47/n57 ajoitustyökalut.

                    Comment

                    • oliw
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2019
                      • 30
                      • fin

                      Uusi version jälleen myynnissä: 11318490219



                      Mitähän eroa tähän edeltäjään: 11318586699


                      Edellisessäkin: 11318576201 oli jo pidempi kiristysalue kuin vanhimmassa: 11317797901

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4627
                        • Tampere

                        Originally posted by oliw View Post
                        Uusi version jälleen myynnissä: 11318490219



                        Mitähän eroa tähän edeltäjään: 11318586699


                        Edellisessäkin: 11318576201 oli jo pidempi kiristysalue kuin vanhimmassa: 11317797901
                        Löytyisikö tuolta vastaus kysymykseesi?


                        ps. jos jollain on tarvetta niin täältä löytyy ehjä kansi, kampiakseli, mäntäsarja yms osaa koneeseen... Kone on tuo aikaisemmin mainittu ja kampiakselista saa vielä soivan pelin. Lohkoa täytyisi käyttää näytillä että onko siitä muuhun kuin verkonpainoksi laakerin pyörähtämisen takia.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • oliw
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2019
                          • 30
                          • fin

                          [QUOTE=fraatti;4173091]Löytyisikö tuolta vastaus kysymykseesi?


                          Ei tuolla mainittu osanumeroista tarkemmin. Olisi mielenkiintoista tietää mitä muutoksia viimeisimpään osaan on tehty verrattuna tuohon jo paranneltuun versioon.

                          Comment

                          • mixah
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2011
                            • 40
                            • Switzerland

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Löytyisikö tuolta vastaus kysymykseesi?


                            ps. jos jollain on tarvetta niin täältä löytyy ehjä kansi, kampiakseli, mäntäsarja yms osaa koneeseen... Kone on tuo aikaisemmin mainittu ja kampiakselista saa vielä soivan pelin. Lohkoa täytyisi käyttää näytillä että onko siitä muuhun kuin verkonpainoksi laakerin pyörähtämisen takia.
                            Laitoin privaviestiä näihin liittyen

                            Comment

                            • joko
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1964
                              • Seinäjoki

                              Onko m550d moottoreissa myös laakerivikoja vai mikähän niistä paukkuu? Mobilessa on säännöllisesti myynnissä "motorshaden" m550d autoja. Oma saksankielen taitoni ei riitä ilmoituksesta tulkitsemaan selviäisikö sieltä vaurion syy.
                              Toki varmaan ihan ajamallakin rikki saa mikäli on ohjelmoitu "kaikki ulos" softalle

                              Vaivaako jakopään kuluminen ennen aikojaan myös m550d moottoria? Toki noita ei samassa mittakaavassa voikkaan olla kun valmistusmäärät on vähän eri kun tavallisessa n57 moottorisessa. Tuollakin m550d alkaisi hintansa puolesta olla melko kiinnostava käyttöauto, mutta saako sillä korkemmalla ostohinnalla mitään varmempaa moottorin osalta?
                              F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                              W906 319 sprinter - 14

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17517
                                • Turku

                                N57:ssa on jonkun verran laakerivahinkoja käynyt.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎