Ja vielä vertailuksi poikkileikkaus M550D lohkosta. Putket ovat jotakuinkin samanlaiset mutta kannen ja runkolaakereiden erilainen kiinnitys selviää tästä kuvasta hyvin.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Runkolaakeripukkien lukitus. Lieköhän tuossa parannuksessa olla kyse noiden "kynsien" muutoksesta? :think
Tässä kuvassa N57 pata. Iästä ei havaintoa.
Noniin nyt kun asiaa penkoi tarpeeksi niin löysin matskua mistä selviää mistä tuossa on kyse. Laakeripukkiin ja vastakappeleeseen on koneistettu "hampaat" jotka vastaavat toisiinsa. Tekniikka on ollut alkuun käytössä M67tu koneessa ja siinä "hampaita" on ollut kuusi kappaletta. N47 & N57 koneisiin hampaiden määrä on pudotettu kahteen. Tiedä sitten mikä on tilanne tuon uudemman N57 koneen kanssa. :think
Kyllähän näiden juttujen valossa on tullut jo selville että kyllä bemarilla on tiedetty mikä tuon koneen heikko lenkki on... :think
N47
M67tu
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Katsoin ihan hyvikseen millaisen evoluution tuo värinänvaimennin on kokenut. Indeksinumeroita on ainakin useampaa tuohon uudempakin niin kai niitäkin on paranneltu ajansaatossa.... Kiinnitys näemmä on hiukan erilainen myös kuin M57:ssa.
Näköjään klimppiin on laitettu 300g lisää painoa 535d:n tapauksessa. Muuten ulkonäkö on silmämääräisesti samanlainen vulkanoinnin kuviointia lukuunottamatta.
11237800026 vanha 5.4 kg
11238515002 uusi 5.7 kg
Uudempi
Wanhempi
Sitten jos gummi alkaa tuoksumaan nenään niin saattaapi konepelli alta löytyä tälläinen...
Jos ykkösen laakeri meinaa vaihtaa hiippakuntaa, niin ei tuo dampperi ole huonoin arvaus. Oman vaihdoin jossain kolmen satkun jälkeen ennakoivasti, nyt mennään 361tkm kohdilla, koneen valmistusleimat natsaa auton valmistusajankohtaan eikä merkkejä avaamisesta näy.
Btw. Vaihto on valovuoden helpompaa kuin M-koneeseen.
Kyllähän näiden juttujen valossa on tullut jo selville että kyllä bemarilla on tiedetty mikä tuon koneen heikko lenkki on... :think
Vaikea yhtälö insinööreille Münchenissä säilyä markkinoiden ykkösenä moottoritekniikan kanssa. Suora kutonen -> pitkä kampura + nykyvaatimukset moottoreille = total motorschaden @200tkm
Tuntuu vähän sellaiselta joutsenlaululta isoille dieseleille.
Taisi olla viisasta sivuuttaa suoralta kädeltä kaikki N57 autot joissa huoltoväli oli vedetty pitkäksi. 33-37 tkm oli monessa yksilössä, pahimmat 2 yksilöä oli rullannu ~50tkm samoilla öljyillä. Nämä oli ruotsiautoja. Nykyisessä autossa öljynvaihdot on tehty keskim. 22 tkm välein alusta lähtien eli normaalia tiheämmin.
Jos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?
Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.
Jos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?
Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.
Eiköhän näiden omistajat ole tätä ketjua selanneet. Eivät ole siis sen kauempaa. Toki kuvien löytäminen kotimaisilta nettisivulta on varsin hankalaa. Suurin osa kun ei satu kirjoittelemaan mihinkään foorumeille tai saatika sitten itsellä ole mitään mahdollisuutta perehtyä asiaan joko tilojen tai taidon puuttuessa. Tai sarvi otsassa on se verran korkealla että on vain helpompi olla vain hiljaa.
Toiseen näistä räjähtäneistä jyvistä olisi tarkoitus käydä tutustumassa tarkemmin myöhemmin. Laitan kuvia jos omistaja sen sallii. Itseä kuitenkin kiinnostaa mikä tähän mosaan oikein iskee ja itse palikoita syynäämällä saa varmasti vastauksen kysymyksiin mitä mielessä pyörii.
Ne sitten katsovat ketä asia kiinnostaa, jättäkööt sellaiset sitten ketjun rauhaan jos kerran yöunet menee. Kaikkia vittuamaisia vikoja on autossa kun autossa, wolkkareissa menee ketjut, kone syö öljyä, DSGt ja jos välttelee automaattia niin korkkaa manuaali(veljelle kävi näin )... Tutulla subarusta tuli kanki lohkosta läpi jne...
Toisten mielestä todennäköisyys että ongelma osuu omalle kohdalle on häviävän pieni mutta ilkeä silti sellaiselle joka maksaa muutaman kuukauden auton omistamisen aikana homehtuneen päävirtakaapelin ja perään vajaan 7k€ moottoriremontin. Ainakin jälkikäteen omistaja tietysti miettii sitten että oliko se softaaminen kuitenkaan hyvä idea. Mistä tämän oikein sitten voisi tietää? :think
Kenen ohjelmoimia ja millaiset tehot/väännöt, mitä modeja?
535xd 2012 300tkm N57Z:
Ollut aikaisemmin AC Schnitzer-tehoboksilla varustettu. Myöhemmin suomeen tuotuna laitettu Celtic tuningin softa josta ei sitten mennytkään kauaa kun kone porsi.
AC Schnitzer speksit:
performance: 264 kW / 360 hp
torque standard: 630Nm
torque: 690Nm
Lopputulos näyttää nyt tältä. Tässä myös uudempi kampi kahdella vastapainolla.
1. runkolaakeri siis kaput. Joku tarkkasilmäinen huomaakin varmaan tästä että mitä eroa tässä on moneen muuhun vastaavaan keissiin...
Comment