Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4591
    • Tampere

    Ja vielä vertailuksi poikkileikkaus M550D lohkosta. Putket ovat jotakuinkin samanlaiset mutta kannen ja runkolaakereiden erilainen kiinnitys selviää tästä kuvasta hyvin.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4591
      • Tampere

      Runkolaakeripukkien lukitus. Lieköhän tuossa parannuksessa olla kyse noiden "kynsien" muutoksesta? :think
      Tässä kuvassa N57 pata. Iästä ei havaintoa.




      Noniin nyt kun asiaa penkoi tarpeeksi niin löysin matskua mistä selviää mistä tuossa on kyse. Laakeripukkiin ja vastakappeleeseen on koneistettu "hampaat" jotka vastaavat toisiinsa. Tekniikka on ollut alkuun käytössä M67tu koneessa ja siinä "hampaita" on ollut kuusi kappaletta. N47 & N57 koneisiin hampaiden määrä on pudotettu kahteen. Tiedä sitten mikä on tilanne tuon uudemman N57 koneen kanssa. :think

      Kyllähän näiden juttujen valossa on tullut jo selville että kyllä bemarilla on tiedetty mikä tuon koneen heikko lenkki on... :think

      N47


      M67tu
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • fraatti
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 4591
        • Tampere

        Katsoin ihan hyvikseen millaisen evoluution tuo värinänvaimennin on kokenut. Indeksinumeroita on ainakin useampaa tuohon uudempakin niin kai niitäkin on paranneltu ajansaatossa.... Kiinnitys näemmä on hiukan erilainen myös kuin M57:ssa.

        Näköjään klimppiin on laitettu 300g lisää painoa 535d:n tapauksessa. Muuten ulkonäkö on silmämääräisesti samanlainen vulkanoinnin kuviointia lukuunottamatta.
        11237800026 vanha 5.4 kg
        11238515002 uusi 5.7 kg

        Uudempi


        Wanhempi


        Sitten jos gummi alkaa tuoksumaan nenään niin saattaapi konepelli alta löytyä tälläinen...










        Владея предыдущими дизельными BMW, всегда ждал подобного момента, но, либо предыдущий владелец менял, либо следующий… Так как пробег уже за 150 тысяч, я изредка поглядывал на состояние оного, но ни т…
        F11 535dX LCI
        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • Vihti

          Jos ykkösen laakeri meinaa vaihtaa hiippakuntaa, niin ei tuo dampperi ole huonoin arvaus. Oman vaihdoin jossain kolmen satkun jälkeen ennakoivasti, nyt mennään 361tkm kohdilla, koneen valmistusleimat natsaa auton valmistusajankohtaan eikä merkkejä avaamisesta näy.

          Btw. Vaihto on valovuoden helpompaa kuin M-koneeseen.
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • van cleef
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1879
            • 01830

            Originally posted by fraatti View Post

            Kyllähän näiden juttujen valossa on tullut jo selville että kyllä bemarilla on tiedetty mikä tuon koneen heikko lenkki on... :think
            Vaikea yhtälö insinööreille Münchenissä säilyä markkinoiden ykkösenä moottoritekniikan kanssa. Suora kutonen -> pitkä kampura + nykyvaatimukset moottoreille = total motorschaden @200tkm

            Tuntuu vähän sellaiselta joutsenlaululta isoille dieseleille.
            BMW m340i x-drive -22
            Audi q5 sportback 55tfsie -21
            Transit custom -18
            Lincoln Town car -89
            Porsche 911 GT3 -08

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2003
              • Tampere/kainuu

              Huoltoväli ja huoltoväli. Ja laiminlyöty huoltoväli.

              Lyhyempiin ollaan matkalla.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • 314da
                Bimmer Fanatic
                • May 2015
                • 230
                • J

                Originally posted by zakspeed View Post
                Huoltoväli ja huoltoväli. Ja laiminlyöty huoltoväli.

                Lyhyempiin ollaan matkalla.
                Eikös noissa uusissa BMW dieseleissä olekkin jo lyhyempi huoltoväli?
                Öljynvaihto max ~25 000 km?

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5249
                  • Pirkkala

                  Siinä kohtaa kun bmw tappaa 6 syl. Dieselin, on bmw:stä taas kuollut yksi iso osa.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • XV70D
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2013
                    • 190
                    • Oulu

                    Taisi olla viisasta sivuuttaa suoralta kädeltä kaikki N57 autot joissa huoltoväli oli vedetty pitkäksi. 33-37 tkm oli monessa yksilössä, pahimmat 2 yksilöä oli rullannu ~50tkm samoilla öljyillä. Nämä oli ruotsiautoja. Nykyisessä autossa öljynvaihdot on tehty keskim. 22 tkm välein alusta lähtien eli normaalia tiheämmin.
                    EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4591
                      • Tampere

                      Ei taida olla uudempikaan ikiliikkuja, RIP
                      535d 2011 230tkm N57S
                      535xd 2012 300tkm N57Z
                      Molemmat ohjelmoituja.
                      Last edited by fraatti; 30-09-2019, 00:28.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5249
                        • Pirkkala

                        Originally posted by fraatti View Post
                        RIP
                        535d 2011 230tkm N57S
                        535xd 2012 300tkm N57Z
                        Molemmat ohjelmoituja.

                        Jos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?

                        Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4591
                          • Tampere

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          Jos jossainpäin maailmaa naksahtaa n57, mitä hyötyä sen tietämisestä on tämän foorumin lukijoille?

                          Ylipäätään netistä kaivettujen ongelmien ja niiden kuvien esittely täällä ilman tarinaa mistäpäin esimerkki on kotoisin, ja mikä on auton tausta, antaa kyllä tästäkin asiasta epätodellisen kuvan varsinkin niille, ketkä eivät ole tekniikkaan niin vihkiytyneitä.
                          Eiköhän näiden omistajat ole tätä ketjua selanneet. Eivät ole siis sen kauempaa. Toki kuvien löytäminen kotimaisilta nettisivulta on varsin hankalaa. Suurin osa kun ei satu kirjoittelemaan mihinkään foorumeille tai saatika sitten itsellä ole mitään mahdollisuutta perehtyä asiaan joko tilojen tai taidon puuttuessa. Tai sarvi otsassa on se verran korkealla että on vain helpompi olla vain hiljaa.

                          Toiseen näistä räjähtäneistä jyvistä olisi tarkoitus käydä tutustumassa tarkemmin myöhemmin. Laitan kuvia jos omistaja sen sallii. Itseä kuitenkin kiinnostaa mikä tähän mosaan oikein iskee ja itse palikoita syynäämällä saa varmasti vastauksen kysymyksiin mitä mielessä pyörii.

                          Ne sitten katsovat ketä asia kiinnostaa, jättäkööt sellaiset sitten ketjun rauhaan jos kerran yöunet menee. Kaikkia vittuamaisia vikoja on autossa kun autossa, wolkkareissa menee ketjut, kone syö öljyä, DSGt ja jos välttelee automaattia niin korkkaa manuaali(veljelle kävi näin )... Tutulla subarusta tuli kanki lohkosta läpi jne...

                          Toisten mielestä todennäköisyys että ongelma osuu omalle kohdalle on häviävän pieni mutta ilkeä silti sellaiselle joka maksaa muutaman kuukauden auton omistamisen aikana homehtuneen päävirtakaapelin ja perään vajaan 7k€ moottoriremontin. Ainakin jälkikäteen omistaja tietysti miettii sitten että oliko se softaaminen kuitenkaan hyvä idea. Mistä tämän oikein sitten voisi tietää? :think
                          Last edited by fraatti; 29-09-2019, 23:20.
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 2003
                            • Tampere/kainuu

                            Z version antautuminen kiinnostaa kuulla tarkemmilla spekseillä mikäli mahdollista.

                            Ja huoltohistoriat...
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 900
                              • Kymenlaakso

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Ei taida olla uudempikaan ikiliikkuja, RIP
                              535d 2011 230tkm N57S
                              535xd 2012 300tkm N57Z
                              Molemmat ohjelmoituja.
                              Kenen ohjelmoimia ja millaiset tehot/väännöt, mitä modeja?

                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4591
                                • Tampere

                                Originally posted by isolohko View Post
                                Kenen ohjelmoimia ja millaiset tehot/väännöt, mitä modeja?
                                535xd 2012 300tkm N57Z:
                                Ollut aikaisemmin AC Schnitzer-tehoboksilla varustettu. Myöhemmin suomeen tuotuna laitettu Celtic tuningin softa josta ei sitten mennytkään kauaa kun kone porsi.
                                AC Schnitzer speksit:
                                performance: 264 kW / 360 hp
                                torque standard: 630Nm
                                torque: 690Nm

                                Lopputulos näyttää nyt tältä. Tässä myös uudempi kampi kahdella vastapainolla.


                                1. runkolaakeri siis kaput. Joku tarkkasilmäinen huomaakin varmaan tästä että mitä eroa tässä on moneen muuhun vastaavaan keissiin...
                                Last edited by fraatti; 17-10-2019, 02:12.
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎