Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 dieseleiden sisuskaluista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5134
    • Pirkkala

    Originally posted by HTK12 View Post
    Suuntaus mielestäni ihan järjetöntä nykyisin. Rajoitetaan käytettäviä materiaaleja. Esim. lyijyttömät laakerit, tuulilasit ym. Kestävät paljon vähemmän. Sitten vielä vähemmän kestäviin materiaaleihin yhdistetään esim. start-stop, niin onko tässä mitään järkeä. Eikö kannattaisi kuitenkin tehdä sellaiset autot, jotka kestää, niin tarvitsee vähemmän varaosia.
    Ite miettiny vähän että lieneekö autonvalmistajat kuitenkin vaan mielissään kyseisestä kehityksestä koska ongelma koskee kaikkia kilpailijoitakin.
    Jälkimarkkina on kumminkin erittäin merkittävä bisnes. Lieneekö leijonan osa autonvalmistajan bisneksestä.
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10923
      • Joensuu

      Originally posted by Urpo_rotta View Post
      Ite miettiny vähän että lieneekö autonvalmistajat kuitenkin vaan mielissään kyseisestä kehityksestä koska ongelma koskee kaikkia kilpailijoitakin.
      Jälkimarkkina on kumminkin erittäin merkittävä bisnes. Lieneekö leijonan osa autonvalmistajan bisneksestä.
      No voihan se olla, että auton valmistajien mielestä hyvä. Tosin kuluttajien ja ympäristön kannalta ei kyllä ole hyvä, että aletaan osien kestoa laskemaan.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5134
        • Pirkkala

        Originally posted by HTK12 View Post
        No voihan se olla, että auton valmistajien mielestä hyvä. Tosin kuluttajien ja ympäristön kannalta ei kyllä ole hyvä, että aletaan osien kestoa laskemaan.
        Joo näihin juttuihin liittyy aikamoista kaksinaismoralismia siitä olen samaa mieltä.
        Esim tuulilasit
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1759
          • HKI/Orimattila

          Nooh, sehän tarkoittaa myös muille kuin marmorille lisää rahavirtaa ja työllistävää vaikutusta. On kyllä suhteellisen vaikeaa keksiä hyvää 2010-luvun tekniikkaa kun ketjuongelmat on yhtäkkiä arkipäivää ja jopa volvon uudet diesel-moottorit kuluu ilmeisesti niin että syö öljyä.

          Ensimmäinen käyttäjähän näitä harmeja harvemmin joutuu maksamaan, mutta toiselle ja kolmannelle auton käyttäjälle auton ostohintaan nähden kalleita pommeja näistä löytyy.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            Auton elinkaareksi BMW laskee 4-6 vuotta.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5134
              • Pirkkala

              Originally posted by zakspeed View Post
              Auton elinkaareksi BMW laskee 4-6 vuotta.

              Onko tämä virallinen ja varma tieto?
              Minä olen elänyt käsityksessä että pikkuautojen elinikä olisi max 150tkm ja isompien max 300tkm joka ei kyllä toteudu 4-6 vuodessa noin niinkuin yleisesti
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • H3nu
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 252
                • Hämeenlinna

                Eikös foorumilla yhdellä ollut F10 kestotestiyksilö N57.
                En muista enää tarkkoja kilometrejä, mutta tais siinä 400tkm olla ja lähes moitteetta toimi. Omalta kohdalta kokemuksena f11 530d toimi sekin ongelmitta, oli ohjelmoitu 343hp ja 733nm. Noin 260tkm oli taulussa kun siitä luovuin.
                BMW F82 M4 -16
                BMW F20 116d M-sport -14
                Aprilia Dorsoduro 900 -20
                Sea-Doo RXP300RS -16

                Comment

                • kp21121
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 240
                  • Tampere

                  Olisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6704
                    • PK-seutu

                    Originally posted by kp21121 View Post
                    Olisiko Bemarilta järkevintä ostaa N52 tai N53 moottoreita? Suorakutonen, eikä turboa. Nimim. Tyytyväinen M50 kuski.
                    Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipää
                    Last edited by pyroz; 17-07-2019, 21:07.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0

                    Comment

                    • kp21121
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 240
                      • Tampere

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia korkeapainepumppuja kuin leipää
                      Jahas Parempi ajaa siis M50:llä vielä 0.5 miljoonaa kilometriä.

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5134
                        • Pirkkala

                        Originally posted by jannmann
                        Uudemmista ehdottomasti kannattaa harkita n62 tai n63 moottoreita. Erittäin luotettavia.
                        Leikki sikseen, kyllä n52 on minusta parrmpi kuin n53 noin niinkuin keston kannalta ajateltuna
                        Mutta ei ne kyllä taida yltää lähellekään m50 luotettavuutta.
                        Oikeastaan kun tarkemmin miettii, onko bmw tehnyt yhtään hyvää moottoria joka alkaa n. -kirjaimella:think
                        M-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          M-alkuiset oikeastaan kaikki varsin hyviä, vain pieniä tauteja, ei mitään vakavaa.
                          Aika kultaa muistot, ongelmat oli erilaisia mutta kyllä korjaamoilla riitti asiakkaita ennen N-sarjan moottoreitakin, ihan vaihtomoottoreidenkin puuhaamisessa. Ei kukaan viitsi postata edes kuvia jos M57 hajoaa, ne on niin vanhojakin.

                          Yhdistävä tekijä pitäisi vaan löytää ja keksiä mikä noiden koneiden laakereiden tuomioksi koituu, sitten sille voisi tehdä jotain ennaltaehkäisevästi. Sellainen kuva jäänyt, että hajoaminen on kerralla tapahtuva ja osuu satunnaiseen laakeriin. Ehkä kuitenkin jokin runkolaakereista on se josta kaikki alkaa? O-peksin postaamissa kuvissa oli etummaiset liuskat karanneet, fraatti löytänyt kuvia taas keskivaiheilta. Voiko kyseessä olla vaikka vuotavasta takaiskusta johtuva öljynpaineiden hidas nousu startin jälkeen (perinteinen painevalo poistunut jo aikaa sitten), tai ehkä start-stop järjestelmän toiminta kun apulaitekuorma on tapissaan? Dunno
                          Last edited by Cell; 18-07-2019, 08:59.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • kp21121
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 240
                            • Tampere

                            Menee tosiaan pahasti ohi aiheen, mutta onko BMW tehnyt yhtään kestävää bensamoottoria järkihintaluokassa sitten E39 ja E46 autojen? Auton uusinta saattaisi olla kyseessä joskus vuoden päästä.

                            Comment

                            • kp21121
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 240
                              • Tampere

                              Toinen kysymys: nyt kun meillä on vuodelta 2012 N47T-moottori, onko sille parempi että kytkee start/stopin pois päältä vai onko tyhjäkäynti yhtä vaarallista

                              Comment

                              • Janzki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2005
                                • 4947
                                • Lohja

                                Originally posted by pyroz View Post
                                Ei missään nimessä. N52B25 on ihan susi ja N53:sta menee suuttimia, korkeapainepumppuja ja NoX antureita kuin leipää
                                Kyllä noiden bensakoneiden luotettavuus vielä ihan eri planeetalta on verrattuna N57:kaan.

                                Kunnollisen yksilön ostaa niin ei tarvihe murehtia jonniijoutavuuksista.

                                Jonkun verran aikanaan työntäny menemään sekä N52, N52N sekä N53 koneellisilla ilman murheita.
                                Sähköposti.
                                IG: janzki_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎